MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Pokuď je to tak jak říkáš, tak nemohl pasovat konektor, to dá rozum.
Protože čidlo na SAGII je 06A919501A dvoudrátové a pasuje s Fabie,Octavie. Omlouvám se za tu Feldu, tam je tedy to čtyřdrátové.
Myslím, že bude problém jinde. Ať napíše kolika pinové čidlo měl a jaké tam nacpal.
Protože čidlo na SAGII je 06A919501A dvoudrátové a pasuje s Fabie,Octavie. Omlouvám se za tu Feldu, tam je tedy to čtyřdrátové.
Myslím, že bude problém jinde. Ať napíše kolika pinové čidlo měl a jaké tam nacpal.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.11.2014 17:33
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
A ted jsem v hajo . Staré čidlo nezhavilo ale ukazovalo teplotu . Nove taky nezhavi a ani budík neukazuje . Odpojil konektor a zhavi nonormálně dál jsem tam se žlutým proužkem jako tam bylo a je 4 pinové . Nemusím smazat chybu vagem aby fungovalo kdy jsem den jezdil s odpojenym čídlem ? Dal jsem tam xs 357919501A
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Žádnou chybu mazat nemusíš.
Pokud je teplota motoru nižší než +10°C, musí se před startem automaticky aktivovat žhavení. Čím nižší teplota je, tím déle žhaví.
Vypadá to na vadné čidlo. Nejlepší by bylo vyndat čidlo z nějaké fungující Felicie. Tam se vyndá snadno, navíc pokud budeš šikovný, neztratíš ani slzu chladicí vody. A hned budeš vidět.
Pokud je teplota motoru nižší než +10°C, musí se před startem automaticky aktivovat žhavení. Čím nižší teplota je, tím déle žhaví.
Vypadá to na vadné čidlo. Nejlepší by bylo vyndat čidlo z nějaké fungující Felicie. Tam se vyndá snadno, navíc pokud budeš šikovný, neztratíš ani slzu chladicí vody. A hned budeš vidět.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.11.2014 17:33
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Ahoj kluci , tak prosím o další nápad co s tím ...... , už jsem vyměnil 2 fungl nové čidla na vodu a stejně se žhavení rozsvítí tak na 2 s. ( je -1 ) a budík na teplotu vody se furt nehejbe , po otočení klíčku se posune na začátek a dál se nehne
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.11.2014 10:34
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Ahoj. mám sharana 4x4 81kw. 2007rv.. vymnenil jsem termostat. když jedu dál slape jak má. ale když jedu po měste pustím topení na plno prední i zadní tak padá teplota. dekuji za rady
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
To Jarda.L.:
Sharan 4x4 2007 s výkonem motoru 81kW neexistuje. To pro pořádek.
Chová se to naprosto normálně a je to v pořádku. Po městě motor pracuje s obrovskou výkonovou rezervou a nevytváří mnoho ztrátového tepla. Teplo vyzářené topnými tělesy do kabiny vozu je větší, než teplo vzniklé v motoru - logicky proto teplota chladicí kapaliny klesá.
Pokud máš funkční bufík, měl by to při poklesu teploty vody pod 78°C začít dohánět tím, že sepne a bude vodu ohřívat.
To hade11:
Vypadá to, že dáváš snímače, které nejsou pro tento motor. Nebo jsou to šmejdy, které proměřují. Jinak pokud žhavení při -1°C funguje cca 2 vteřiny, není to špatně. To klidně může stačit. Mně při nule Celsia auto naskočí na první otočení i bez žhavení. Prostě vezmu za klíček a startuju hned, nečekám na kontrolku. A chytne. Takže jestli ona ta chyba nebude v něčem jiném, než v čidle teploty motoru.
Sharan 4x4 2007 s výkonem motoru 81kW neexistuje. To pro pořádek.
Chová se to naprosto normálně a je to v pořádku. Po městě motor pracuje s obrovskou výkonovou rezervou a nevytváří mnoho ztrátového tepla. Teplo vyzářené topnými tělesy do kabiny vozu je větší, než teplo vzniklé v motoru - logicky proto teplota chladicí kapaliny klesá.
Pokud máš funkční bufík, měl by to při poklesu teploty vody pod 78°C začít dohánět tím, že sepne a bude vodu ohřívat.
To hade11:
Vypadá to, že dáváš snímače, které nejsou pro tento motor. Nebo jsou to šmejdy, které proměřují. Jinak pokud žhavení při -1°C funguje cca 2 vteřiny, není to špatně. To klidně může stačit. Mně při nule Celsia auto naskočí na první otočení i bez žhavení. Prostě vezmu za klíček a startuju hned, nečekám na kontrolku. A chytne. Takže jestli ona ta chyba nebude v něčem jiném, než v čidle teploty motoru.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.11.2014 10:34
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
promin 85kw. ten mi nespína to mne ani nenapadlo. jeste nedavno fungoval. to bude tim ze nespína. takže se musím kouknou na bufíka. dekuji a nevís co sním muže bejt.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
O bufíku jsou tu sáhodlouhé příspěvky v mnoha tématech. Stačí pohledat. Bufík z roku 2007 určitě půjde načíst VAGem, čili jeho problém odhalíš poměrně snadno. Předpokládám, že budeš mít model D5Z-F nebo nějaký jemu podobný. To je typ bufíku, kde se může posejřit doslova úplně všechno. Od žhavicího kolíku, přes drátěnku kolem, přidřená ložiska rotoru dmýchadla, až po upečenou jednotku.
- BohumilB
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 03.10.2010 12:57
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Ahoj, už jsem tu s mojí opakovanou závadou zas - Sharan 2001 AUY 85 kW mi netopí a občas se přehřívá - nechladí. Prosím o názor někoho zkušenějšího, nikoliv plácnuté hypotézy - po 3 letech provozu nám před 1 rokem přestal topit (přes VAG zjištěna závada - přehřívání přítopu) a systém se začal přehřívat a hodně tlakovat (chrlit vodu z expanzky po otevření i po delší době)... tak jsme sundali hlavu, , srovnali ji a nechali otlakovat zatepla (byla OK), vyměnili těsnění, termostat + vodní pumpu a pak to půlrok šlapalo OK - topilo v zimě a chladilo motor v létě OK. Jenže na podzim se to opakovalo - tlakování do chladícího okruhu, sundala se hlava, ověřila se zatepla hlava že není ruplá, srovnala, koupil jsem nové víčko expanzky, ověřila i prostupnost přepadové hadičky do expanzky, dal nový termostat. Vše šlapalo jak má zas asi jen půlrok (to najedeme asi 10 tis km) a už zas tlakuje okruh (docela mizí voda, ale v oleji není - měníme po 10 tis km poctivě), přehřívá se příhřev topení a tudíž netopí ... občas skočí teplota motoru ukazatelem na 100. Nyní máme najeto 260 tis km.
Domníváme se že může být ruplý blok, ale to by přece zlobilo hned po té opravě hlavy, ne? A ne až po cca půlroce ...
Přes VAG jiné závady s tímto související nevidím (jen čidlo ABS, nejde klima, semtam nějaká žárovka a ten příhřev furt přehřátej).
Zvažuju výměnu motoru, koupit holý za desítku a přehodit ... co myslíte, bude klid?
EDIT: po první demontáži hlavy se nechaly původní šrouby (origo prý byly kvalitnější) a po druhé demontáži už se daly šrouby nové
Domníváme se že může být ruplý blok, ale to by přece zlobilo hned po té opravě hlavy, ne? A ne až po cca půlroce ...
Přes VAG jiné závady s tímto související nevidím (jen čidlo ABS, nejde klima, semtam nějaká žárovka a ten příhřev furt přehřátej).
Zvažuju výměnu motoru, koupit holý za desítku a přehodit ... co myslíte, bude klid?
EDIT: po první demontáži hlavy se nechaly původní šrouby (origo prý byly kvalitnější) a po druhé demontáži už se daly šrouby nové
Naposledy upravil(a) BohumilB dne 21.02.2015 09:49, celkem upraveno 1 x.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Rovná hlava, nové těsnění (správná tloušťka), předpokládám nové šrouby, ale rovinnost bloku jste kontrolovali. Dost často bývá zkroucený a je potřeba také srovnat.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Položím stejnou otázku - při těch dvou opravách hlavy jste použili nové šrouby hlavy? To, co popisuješ, totiž vypadá prakticky jednoznačně na to, že jste tam vrátili staré, které chvilku drží, ale po poměrně krátkém čase hlavu neudrží a někde to profoukne.
U motorů VW (a drtivé většiny jiných motorů) se po demontáži hlavy musí bezpodmínečně použít nová sada šroubů hlavy a samozřejmostí je i přesný postup při jejím utahování. Spousta lidí to podceňuje - znám ze svého okolí.
U motorů VW (a drtivé většiny jiných motorů) se po demontáži hlavy musí bezpodmínečně použít nová sada šroubů hlavy a samozřejmostí je i přesný postup při jejím utahování. Spousta lidí to podceňuje - znám ze svého okolí.
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Viz trepifajxl - blok, zejména mezi 3 a 4 válcem - 7 z 10 aut tam má problém - mluvím z vlastní zkušenosti.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Mluvíš i za mě M@rty. Těsnění pod hlavou jsem měl fouknutý právě mezi třetím a čtvrtým hrnkem.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28.08.2011 01:22
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
zdar všichni - nedaří se mi zahřát 1,9 tdi/ 66 kw/R.V.98/ SAG 1 nový termostat vyvařený, nové rozvody, nová pumpa, nový radiátor topení, voda koluje, neztrácí se, drží hladinu, netlakuje, hladina se nemění, motor nekouří, chladič průchozí, topení topí-celkem pozdě ale perfektně, zadní topení topí, climatronik funguje, budíky/čidla podle diag. a externího teploměru v nádobce nelžou, ale nedokážu dostat teplotu maximálně 79stupňů běžný provoz cca60 stupňů spodní hadice studená maximálně vlažná. A TO JSEM TO DRŽEL po 50 km NA MÍSTĚ V 3600 ot. tak 25 minut Auto JE Z ITALIE-NÉMÁ BUFÍK-jen radiátor a trubky je mi jasné, že nemůžu čekat zázraky ale na druhém autě co mám ALHAMBRA 1,9/81KW mi bufík nefunguje a cca. 20 min/25 km je teploměr na 90 a stojí. JEDINÉ CO MĚ NAPADÁ JE NARVAT DO ZPÁTEČKY K NÁDOBCE do hadice ventil.
- jardahes
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
spodní kryt motoru máš? mně stačilo dát nový termostat, původní jsem vařil v hrnku a vypadalo to dobře, ale v autě pořád studený. Když jsem pracoval v BEHRu teď MAHLE tak každá automobilka měla jinou naplň " vosku " v termostatu podle provozní teploty motoru, třeba některé termostaty třeba Opel začínal někde na 83 atd, třeba máš rozměrově dobrý termostat a teplotně neodpovídá. Teplotu jsme tam měli vyraženou no a nebo se dělal před svačinou nebo na konci šichty
Jarda