Jak funguje 4x4
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.02.2015 10:21
Jak funguje 4x4
Zdravím,jak vlastně funguje pohon 4x4 u tuarega nikde jsem se to nedočetl někde uvádí že to je 50 na 50 trvale zapnuto jinde zase že to je 60 na zadek 40 na předek s tím že se předek zapne až při prokluzu a jak se to dělá na stk když najedou při zkoušení brzd na válce nemuže se něco pokazit když se zkouší vždy jen jedna náprava? Děkuji.
- rauch
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 04.02.2010 12:57
- Bydliště: Pri BA
Re: Jak funguje 4x4
na stk vypnu motor a urobia kazdu napravu zvlast...nieje to trvala 4kolka...
VW Touareg II 3.0 TDi 193kW, rv.2015, VW Caddy 1.9TDi 55kW+chip rv.08
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Jak funguje 4x4
To právě není pravda, trošku to trpí ale problém to vyloženě není. (na některých STK to na torsenu ani netestují )
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Jak funguje 4x4
Touareg je trvaly 4x4 s lamelovým mezinapravovym difercialem.Přenos sil v běžných podmínkach je 50:50% v extremu 0:100% nebo 100:0% mezi př. a zadní nápravou.
Mezinapravovy diferencial není žádny připinaci od prokluzu př. kol (tj. rozdíl otáček př. zadnich kol)jako třeba Haldex systém.
Rozdílem otáček mezi nápravami trpí nejvíc olej v difu,který se třenim lamel přehříva.Mezinapravovy dif jde uzamknout.
Tu chvilku na STK to ale lehce přežije.
U torsenu kde je třeba nejvetši možny rozdíl mezi nápravami např. 75-25% nebo 25-75% to na běžných válcich vyzkoušet nejde,auto by z válcu uteklo.
Mezinapravovy diferencial není žádny připinaci od prokluzu př. kol (tj. rozdíl otáček př. zadnich kol)jako třeba Haldex systém.
Rozdílem otáček mezi nápravami trpí nejvíc olej v difu,který se třenim lamel přehříva.Mezinapravovy dif jde uzamknout.
Tu chvilku na STK to ale lehce přežije.
U torsenu kde je třeba nejvetši možny rozdíl mezi nápravami např. 75-25% nebo 25-75% to na běžných válcich vyzkoušet nejde,auto by z válcu uteklo.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.02.2015 10:21
Re: Jak funguje 4x4
Super,moc děkuji za vysvětlení