MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od the.max »

M@rty74 píše:Proboha - to je tak těžké pochopit, že on chce jen to, co píše ???
Proboha - to je tak těžké pochopit, že ho jen informuji o tom, že s bufíkem si ohřeje motor a zároveň i vytopí kabinu ???
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od michall »

Tak nevim, nekdo tady asi nechape psany text. Tazatel se pta na zkusenosti se zastavbou predehrevu na 230V a ty mu odpovidas na neco jineho. Uz ho asi ma a ceka radu a ne duvody, proc si ma dat bufik.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od Radoslav »

the.max píše:
M@rty74 píše:Proboha - to je tak těžké pochopit, že on chce jen to, co píše ???
Proboha - to je tak těžké pochopit, že ho jen informuji o tom, že s bufíkem si ohřeje motor a zároveň i vytopí kabinu ???
Zvažoval som aj bufíka,no skúsil som radšej na elektriku,predsa menej smradu pod strechou. :pleasantry: Ak to elektrické nepomôže tak tam hodím bufíka a :yahoo: nech je teplo :D

Uživatelský avatar
lumpo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 864
Registrován: 05.05.2010 22:20
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od lumpo »

zakoupil jsem to samé, jen jsme se ještě nedokopal k tomu to zapojit...

Nejde jen o to, že se šetří motor - v mém případě se šetří i palivo. Na trase 13km co to mám do práce je rozdíl ve spotřebě cca 0,75l/100km - rozdíl v tom, když vyrazím s ohřátým motorem a nebo s motorem začínajícím na cca 0st. Věřím ale že u naftáka ten rozdíl bude třeba poloviční...
BAZAR:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=225&t=314046" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od jardahes »

ve švédsku jsem viděl zásuvky i na veřejných stáních a nějak přes obec bylo možné si vůz v zimním období připojovat,asi to má smysl. mně taky od prvních mrazíků do posledních vrčí před domem bufík, žena ho nastaví aby ji sepnul půl hodiny před odjezdem do práce a má ohřáto, oškrabané sklo a nějakou tu deci nafty neřeším. je to pohodlné a praktické a do ekonomických čísel a srovnání to dávat nebudu :-)
Jarda

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od parizek_ltm »

Ja vas chlapi chapu, je pravda, ze sam auto v zime nenechavam venku, protoze studene starty nemam rad, nastesti mam vyhodu garaze, takze skrabani resit nemusim.
Spis jen uvazuju, jestli ta transformace energie v podobe elektriny ma az takovy efekt, viz podana data.

Trasa 13km * 0.75l/100km usetrenych pri zahrati = zhruba 3,-Kc usetrene. Kolik musi zrat ten elektricky prihrivac, aby byl schopen nejak signifikatntne auto ohrat ? Rychlym hledanim jsem nasel, ze staci 1-1,5kW. Doba ohrati vody u Sharana asi taky bude delsi, nez u ostatnich aut, strelim cca 20min kvuli velkemu objemu vody. Pri uvaze, ze 1kW je 5,-Kc a doba bezu je 1/3h nam vychazi, ze elektrina spotrebovana je cca 1,7Kc. Cili aktualne usetrime 1,3Kc na jednu cestu. Kdyz budu uvazovat, ze komplet stoji treba 4 000,- , tak se mi tahle instalace vyplati po vice jak 3 000 jizdach, coz odpovida zhruba 70 mesicum dojizdeni do prace. Komu vydrzi auto 6 let ? Take nutno dodat, ze v tomto veku je uz predehrev pravdepodobne hodne za svou zarukou :-)

Takze jako komfort ok, ale jiny benefit v tom nevidim :) Ja bych si radsi koupil zmrzlinu :)

EDIT: Ted jsem probrousil ten odkaz od tazatele a to uz je uplne silenost, vykon 2kW a doba ohrevu pry 40-60min ... takze jedno ohrati lup skoro 10,- Kc....

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od Radoslav »

Mám to namontované,no mechanik ešte potrebuje doladiť nejaké veci.Lepšie pripevnenie zásuvky. Inak,budem to skúšať. :smoke: Dám vedieť ako to dopadlo.

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od Radoslav »

parizek_ltm píše:Ja vas chlapi chapu, je pravda, ze sam auto v zime nenechavam venku, protoze studene starty nemam rad, nastesti mam vyhodu garaze, takze skrabani resit nemusim.
Spis jen uvazuju, jestli ta transformace energie v podobe elektriny ma az takovy efekt, viz podana data.

Trasa 13km * 0.75l/100km usetrenych pri zahrati = zhruba 3,-Kc usetrene. Kolik musi zrat ten elektricky prihrivac, aby byl schopen nejak signifikatntne auto ohrat ? Rychlym hledanim jsem nasel, ze staci 1-1,5kW. Doba ohrati vody u Sharana asi taky bude delsi, nez u ostatnich aut, strelim cca 20min kvuli velkemu objemu vody. Pri uvaze, ze 1kW je 5,-Kc a doba bezu je 1/3h nam vychazi, ze elektrina spotrebovana je cca 1,7Kc. Cili aktualne usetrime 1,3Kc na jednu cestu. Kdyz budu uvazovat, ze komplet stoji treba 4 000,- , tak se mi tahle instalace vyplati po vice jak 3 000 jizdach, coz odpovida zhruba 70 mesicum dojizdeni do prace. Komu vydrzi auto 6 let ? Take nutno dodat, ze v tomto veku je uz predehrev pravdepodobne hodne za svou zarukou :-)

Takze jako komfort ok, ale jiny benefit v tom nevidim :) Ja bych si radsi koupil zmrzlinu :)

EDIT: Ted jsem probrousil ten odkaz od tazatele a to uz je uplne silenost, vykon 2kW a doba ohrevu pry 40-60min ... takze jedno ohrati lup skoro 10,- Kc....
Robil som to hlavne kôli komfortu a hlavne bez smradu z bufíka :D

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od Radoslav »

Tak po prvej skúsenosti som spokojný.Auto za 30min nahriate na zhruba 80 c.Stálo to za tú námahu.Nájdem si čas tak hodím pár foto.

Uživatelský avatar
lumpo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 864
Registrován: 05.05.2010 22:20
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od lumpo »

Poprosil bych foto, taky to chci uz namontovat a uvitam inspiraci...
BAZAR:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=225&t=314046" onclick="window.open(this.href);return false;

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od Radoslav »

Zatiaľ som sa k tomu nedokopal,určite ho dodám :-)

avanicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 06.10.2018 22:49
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od avanicek »

Ahoj, taky uvažuji o elektrickém pžedehřevu motoru. passat variant B7. Nemá prosím někdo zkušenost například s umístěním ohřívače atd. moc místa tam není. Děkuji za každý obrázek či radu. Jo a mimochodem (a lehce mimo téma) nemá někdo tu chytrou knihu "Jak na to Passat B7" ??

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: předehřev motoru z externího zdroje, z 230V

Příspěvek od BigBang »

Myslím, že s Passatem v SAG sekci neuspěješ. Ohledně rady o dodělání el. příhřevu možná ano, ale ohledně příručky...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“