Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Sonny »

Shorty píše:No to koleno je pružný, takže ho o kus natáhneš. V tom koleni je tuším vevnitř i nějaké drobné vybrání, takže já namazal kousek vnitřku kolene olejem, aby to šlo snáze nasunout na tu hadici. A pak jsem to pro jistotustáhnul tou stahovací sponou, kterou jsem dostal k tomu kolenu...večer můžu poslat foto
Ok.předem děkuji za foto :)
Ještě mám nejasnosti kam napojit odfuk z motoru(AZD) :| nechat v původním sání??

Díky

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Shorty »

Mrkni na stranu 7 tohoto vlákna, tam jsem dával poněkud nekvalitní a obří fotku toho mého napojení kolene.

Tu hadičku bys asi měl zapojit někam, aby tam byl trochu podtlak, takže asi do té harmoniky (existují nějaké hadicové spojky s vývodem tvar T)...ostatní kluci s AZD ti poradí, já mám BCB a tam je to trošku jinak.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od xerxes »

máš výhodu že máš BCB ikdyž by šlo předělát z AZD na BCB

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od kufus »

Zdravím, nezkoušel někdo z vás, místo filtrboxu z GTI/TDI, napojit na původní filtrbox (..AUS) něco ve stylu http://www.highperformanceparts.cz/spor ... 9905.13478 a vyndat původní filtr?
Ten kónický filtr by měl v podstatě přívod čerstvého vzduchu hned z mřížky, ale otázkou je, jestli by se ten vzduch i tak nestihl ohřát v původním filtrboxu i bez filtru :D
(Případně by se mohla zespodu filtrboxu nalepit nějaká tepelně-izolační fólie :D)
Přemýšlím, že bych to na léto taky nějakým způsobem upravil, ať to má trošku studenější vzduch. I tak jsem měl při venkovní teplotě 0°C teplotu sání i kolem 38 °C :D
Akorát mám Leona a zatím jsem u nikoho neviděl, že by měl podobnou úpravu sání :mrgreen:

Na druhou stranu, aby nebyl až příliš brzo zanešený nečistotama :lol:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od majrek001 »

kužel bych tam nedával u atmosféry ti to možná přidá půl poníka, ale ubere tak 10 - 15 Nm (jediný co to pěkně umí je placebo efekt, že bude auto hlučnější a budeš mít dojem, že se na volnoběh lépe vytáčí) a nebude ti to náporem od masky což s tím sáním, když zaděláš ten první díl - přírubu co jde do masky, aby to nefoukalo na motor, ale do hadice a odstraníš ovládání té úžasné klapky a přepneš ji trvale na vzduch od masky, tak to jede úplně jinak, ale z s filtrboxem TDI/GTI to je podstatně lepší..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od kufus »

Mě nešlo o zvyšování výkonu, ale jenom o to, dostat tam ten studenější vzduch tím, že filtru bude před motorem a v původním filtrboxu nebude nic :D
Ale je pravda, že tím příjdu o rezonanční komoru a ztratím krouťák. Klapku mám už přeplou na studený vzduch, ale ovládání jsem tam pořád nechal, nechce se mi ho zatím nenávratně dávat pryč. A tu přírubu, která spojuje masku se sáním, bych si už taky mohl sehnat, to je pravda :lol:
Ale zajímala by mě jedna věc. Tím, že se to předělá na GTI/TDI se přece podstatně změní změní sací potrubí - zkrátí se, přijde o rezonanční komoru, a je širší, ale motor přesto lépe táhne (když nebudeme počítat snížení teploty)? :roll:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od majrek001 »

a funguje ti ovládání? zkoušel si ten bimetalový váleček jestli se ti to přepne klapku.. já to měl trvale přeplé na sání od svodů a bylo jedno jestli byla zima nebo +30°C.. tam je to zásadně přiškrcené tím ovláním tak na 1/3 z průměru trupky..

ono zase se to tak nějak moc nezkrátí a máš tam filtrbox (zase to jde kolem světla - mezi baterkou a bltaníkem do filtrboxu a pak hadici do klapky.. z mého pohledu to hlavně jede lépe od spodu a motor je i tižší (mám o trošku víc změn než jen do komplet sání, ještě mám větší klapku sání z 1.8T a trochu upravení mapy, protože se mi nelíbila odezva plynového pedálu - následně jsem ho i měnil a vypodkládal, ale odbržděné to není, protože na diag šel jen na 75% a teď jde asi na 96% (a třeba na passatu mi jde na 100%).. zkoušel jsem i z filtrboxu hadici do mřížky nárazníku, ale to byla dost bída jak to sálo nejteplejší vzduch ohřátý od asfaltu (v létě bylo cítit jak to slábne čím je větší teplo)

já jsem teda přecházel ze sání jak máš ty s vykuchaným ovládáním + ten nasavač jsem měl zadělaný aby to šlo jen do sání a to už jelo docela solidně

domluv se s někým z okolí ať tě sveze.. tady na foru to má předělaný kdekdo
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 01.04.2015 10:12, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od kufus »

Zkoušel jsem zapalovačem samotný ten bimetalový váleček, ten se vysouval v pohodě. Otázkou je, jestli by i přetlačil tu silnou pružinu, tomu bych moc nevěřil.
Jo takhle, já myslel, že je tam samotný filtrbox a před ním už nic není :lol:

No a ten přepínač sání jsem ještě nekuchal z důvodu, že si nejsem jistý, jestli to nežere trošku víc. Posledně jsem měl spotřebu něco přes 8 litrů, ale tu nemůžu počítat, protože se 2x měnil palivový filtr + jsem měl teď docela často nastartovaný motor jen na volnoběh.

Ale asi začnu tím, že si seženu nějakou novou hadici k sání + zadělám celý ten nasavač ať to fouká jenom dovnitř sání a vykuchám ten ovladač klapky.

Mě by stačilo, aby to "táhlo" jak to občas táhne, pak najednou jako kdybych ubral plyn a ten tah už se neopakuje. Asi podle nálady. Už jsem to tady někde psal, že nevím čím to je. Logoval jsem i hodnoty za jízdy a nic podezřelého jsem nenašel a hlavně jsem se nedostal k tomu dobrému tahu. Ale je pravda že teplota sání v době logování byla cca 38°C.
Myslíš, že je možné aby třeba 1-2°C způsobil tu ztrátu tahu? Třeba skok v palivové mapě?

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od kufus »

Hmm, tak dělá to i na úplně studeném motoru. Rozjíždím se a pocítím pokles tahu. Asi zkusim nalogovat i egr a plynový pedál, třeba zjistím víc :D

EDIT:
Dneska jsem odpojil EGR ventil a jak to teď krásně jede :mrgreen: ...asi odpojím i kontrolku na přístrojovce :lol:

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Sonny »

Tak už jsem sehnal díly a pomalu se chystám na kompletaci 8)Ale ještě mi chybí hadice na odfuk z motoru..kde ji sehnat??a dále šroubky..čím jste přichytili plasty v masce? jsou to nějaký obyč vruty?

Díky

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od majrek001 »

šroubky jsem použil origo stojí pár korun (ale jsou stejný jako třeba na krytu pilového filtru v torpedu) a ještě jsou potřeba ty plastové nýty co jsem dával - seznam je několik stran zpátky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Sonny »

majrek001 píše:šroubky jsem použil origo stojí pár korun (ale jsou stejný jako třeba na krytu pilového filtru v torpedu) a ještě jsou potřeba ty plastové nýty co jsem dával - seznam je několik stran zpátky
ok.ty nýty taky nemám :? zkusím pohledat.

Tuší někdo kde tu hadici??

Díky

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Sonny »

Majitele motoru AZD:

-kde jste sehnali hadici na prodloužení a napojení odfuku z motoru?? byl jsem ve třech obchodech a koukali na mě co po nich chci..nic takového nevedou.
-jak jste napojili hadici odfuku do hadice od filtrboxu?? koupil jsem v elektru PG pruchodku a to není ono.co jste použili?

Díky :wink:

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od kufus »

No, tak už i já jsem se stal členem klubu předělaného sání :)
Zatím jsem to moc neprojížděl, ale zdá se, že se zlepšil tah už od 2000 otáček a je to takové plynulejší, předtím jsem pociťoval takový "boost" od 2500 - 3000 otáček (asi vlivem té rezonanční komory...a určitě mi teď bude chybět :D).
BTW, taky se mi zdá, jako kdybych měl předtím tu prodlevu v reakci plynu menší než teď :D

to Sonny:
Taťka mi vzal z vrakáče dvě staré kolena sání (ale nevím z jakých auto to bylo) a byly tam i hadice, tak jsem jednu použil jako prodloužení. Taky tam byla příruba, tu jsem si vyříznul, a jak tady někde psal majrek001, vyvrtal do hadice sání díru a zevnitř zastrčil tu přírubu (případně ji trochu přilep lepidlem). Je tam docela na těsno a zvenku na to pořádně nasadíš tu hadici od výdechu a stáhneš to.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI

Příspěvek od Shorty »

Super, tak ať to dobře jezdí :good:

Velká výhoda je mnohem snadnější výměna vzduchového filtru...2 šrouby, vytřít box hadrem a je to. Zrovna teď jsem tam dával novej.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“