Koupě starého auta - který motor?

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
vanhouten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 11.06.2010 20:57

Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od vanhouten »

Zdravím,

chceme si pořídit druhé auto, které bych měl na ježdění do práce. Momentálně mám Boru 1.6 16V (rv 2003) a chtěl bych něco podobného koncernového. Vzhledem k tomu, že chci rozpočet na druhe auto držet co nejníže (prostě jen hybadlo místo MHD) koukám na auta okolo roku 2000. Jediné co vím, že nechci naftu, nechci 1.4 a nechci 1.6 16V. Docela jsem slyšel chválu na některé 1.8 motory. O legendarních 1.8T vím, spíše mě teď zajímají bez turba.

Prostě zjednodušeně - který motor vybrat, aby byl co nejvíce blbuvzdorný? Který je nejspolehlivější? Nezajímá mě zrychlení z nízkých otáček, nezajímá mě lenost motoru obecně. Prostě bych chtěl vzhledem ke staří "spolehlivý" motor. Je mi jasné, že motory z tohoto období maji všechny 150 tkm+ (mnohé i dvojnásobek, či trojnásobek). Co se auta týče, je mi v podstatě jedno jestli G4, Bora, A3, A4, Octa I.

Pokud by někdo mohl rozvést výhody/nevýhody vzhledem ke stáří:

1.8 85 kw
1.8 92 kw
1.8T 110 kw
2.0 85 kw


díky
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).

No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!

Uživatelský avatar
flacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 07.12.2011 17:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od flacek »

Pokokud koncern tak za me 1.4 16V 63kW toto auto resp. motor jsem ted objednal. Celkove s tim motorem nejsou zadne vyznamne problemy a i otec ho ma a najel 105tkm bez jedine vady. Ovsem to je ale vyssi rocnik. Pokud bych bral Fabii I tak do ni 1.4 MPI je to v podstate stary skodovacky motor a ja na nem najel 70tkm a pri prodeji melo bezmala 200tkm a opet do motoru jsem daval olej, filtry a svicky. Ja teda osobne zastavam ze cim mene je veci v motoru v podobe turba, egr apod. tim lepe. Nyni mam Berlingo motor 1.6 typ NFU a ten je taky blbuvzdorny. Je tam teda vice elektroniky ale kdyz jsem shanel auto tak mi vychazel taky dobre. Ja mam ale rad atmosfery tak to budu asi mimo tvoje pozadavky. Mimochodem Borovici jsem mel taky, jak se rikalo "Golf s batohem" ale byla v nafte a me nafta nesedla, ale jela jako z praku. Hodne stesti pri vyberu

spacir111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 15.09.2010 20:30

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od spacir111 »

Měl jsem kdysi ve Ventu 2.0 85kw,co se týče spolehlivosti pro mě to byl též bezúdržbový motor,chytal na břink i v -20ºC,slušně to jelo,zato si vzal po městě 10l s lehkou nohou,to bylo před více jak 10 lety,to ještě benzin nestál tolik co teď a už tehdy mi vadila vyšší spotřeba.
Lepší varianta byla 1.8 66kw,ale ty už se do novějších VWéček co sháníš ty nedávali.

vanhouten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 11.06.2010 20:57

Re:

Příspěvek od vanhouten »

flacek píše:Pokokud koncern tak za me 1.4 16V 63kW toto auto resp. motor jsem ted objednal. Celkove s tim motorem nejsou zadne vyznamne problemy a i otec ho ma a najel 105tkm bez jedine vady. Ovsem to je ale vyssi rocnik. Pokud bych bral Fabii I tak do ni 1.4 MPI je to v podstate stary skodovacky motor a ja na nem najel 70tkm a pri prodeji melo bezmala 200tkm a opet do motoru jsem daval olej, filtry a svicky. Ja teda osobne zastavam ze cim mene je veci v motoru v podobe turba, egr apod. tim lepe. Nyni mam Berlingo motor 1.6 typ NFU a ten je taky blbuvzdorny. Je tam teda vice elektroniky ale kdyz jsem shanel auto tak mi vychazel taky dobre. Ja mam ale rad atmosfery tak to budu asi mimo tvoje pozadavky. Mimochodem Borovici jsem mel taky, jak se rikalo "Golf s batohem" ale byla v nafte a me nafta nesedla, ale jela jako z praku. Hodne stesti pri vyberu

Já mám právě v okolí celkem dost lidí, kteří mají ty 1.4 55 KW a všichni na to nadávají - nejčastěji černá díra na olej, špatné starty, nepravidelné chody motoru.

Já právě taky chci motor s co nejméně kurvítkama.
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).

No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od vtuni »

2.0i 8ventilů atmosféra, žádný kurvítka..
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
flacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 07.12.2011 17:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od flacek »

Skodovacke MPI ma 50kw a pak myslim delali i 44kw. Tech 55kw byla uz 16V a tu nemyslim a tam mas asi pravdu s tim olejem, o tom jsem cetl taky.

bal8n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 04.01.2014 16:27

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od bal8n »

U těch 2.0 to asi chce trefit motor, protože některý žrali olej docela dost už od výroby. Tenkrát myslim že to uznali veřejně i ve škodovce, že to nák zmastili. Jeden kamarád ho měl v oktávce a olej mu to zrovna dost žralo.

Uživatelský avatar
flacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 07.12.2011 17:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od flacek »

Jeste me napadla jedna vec. Nevim jak moc budes dojizdet ale pokud by se sehnala pekna felda 1.3 opet mpi tak tu taky doporucuji. Bohuzel nevyhoda je koroze ale co se tyka funkcnosti super auto. Ja s ni dojizdel denne 10km tam a zpet a zima nezima to jezdilo. Ale holt neni to komfort ja to bral jako spotrebak. Dalsi proti je ze pokud se najde fakt pekna tak bude draha. Dneska jsem videl na magistrale zrovna peknou modrou a v tom duchodci tak jsem si na to vzpomel.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od M@ty »

Máme jako přibližovadlo do práce 1.6 AKL která končila v r.2000 díky EuroII. a je to motor bez kurvítek ale také bez výkonu. Spotřeba obstojná. Chce to vychytat mouchy (třeba nýty diferáku převodovky DUU) a samozřejmě stav. Nemá EGR, pouze jedna lambda sonda, díly za hubičku. Také se to dokáže ládovat olejem. jedno AEE (1.6 55kW) jsme teď repasovali novými kroužky a simerinky ventil. vodítek a je bez spotřeby oleje. U našeho AKL zatím dobrý...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1016
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od oneb1t »

nevim proc mate takovej strach zrovna z egr :D vsak je to soucastka co se pomerne jednoduse demontuje a po vycisteni vetsinou bezproblemove funguje dal

daleko horsi je treba demontaz turba...
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od M@ty »

Já bych tě jen opravil - je to věc co se ucpe slepinou a znemožní její pohyb. Nebojím se toho. Myšleno to bylo tak že to je primitivní jednoduchý motor a tato ekoblbost zde včetně jiných věcí prostě vůbec není... :tooth:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od Sonny »

Asi před měsícem byl test v SM motor 2.0 mpi,prý hodně odolný motor,ale kromě prvních typů 99-01.Jinak ho hodně chválili.

vanhouten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 11.06.2010 20:57

Re: Koupě starého auta - který motor?

Příspěvek od vanhouten »

Filcka me taky napadla, ale jak jsem videl ceny, tak me to zase opustilo. Je sice pravda, ze ty motory drzi a kdyz ne, tak je lze opravit par dobre mirenyma ranama kladivem, ale slusnejsi filcka stoji kolem 50 litru, coz je maso.

Diky moc za postrehy, pokud by mel jeste nekdo neco, tak klidne piste :-)
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).

No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“