DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- MaD
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Ahoj,
rozsvítila se mi kontrolka filtru pevných částic a než jsem to stihl protáhnout na dálnici dle návodu, tak zhasla a nahradili ji blikající kontrolka žhavení, svítící kontrolka motoru a nápis MOTOR DO DÍLNY. A auto se okamžitě přeplo do nouzáku.
Můžete mi někdo poradit co se tam podělalo?
Sjel jsem diagnostiku a vzhledem k zápornému diferenčnímu tlaku a tvrzení o obsahu sazí odhaduji, že se odporoučelo nějaké čidlo. Ale prý tam jsou podle servisu tři, tak netuším které. Přikládám výpisy z VAGu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Adresa 01: Motor (J623-CAYC) Labely: nevybrány
Řídící jednotka SW: 03L 906 023 GL HW: 03L 906 023 A
Díl: 1,6l R4 CR td H23 5810
Revize: -------- Seriové číslo: 00000000000000
Kódování: 00114036032401080000
Dílna #: WSC 99999 1023 2097151
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023GL 001006
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023GL.rod
VCID: 76E7E2EB7857
1 Fault Found:
7388 - ROD - Neznámý chybový kód
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 139048 km
Datum: 2053.14.29
Čas: 20:15:56
Readiness: 1010 0000
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí,16,Březen,2015,20:25:35:10074
VCDS verze: SVO 10.6.4
Verze dat: 20110407
20:24:55
4.23 hPa Filtr částic; diferenční tlak 113
10 Filtr částic; servisní regenerace; stav požadavku 114
00000000 Filtr částic; servisní regenerace; stav zablokování 115
550.6 km Filtr částic; kilometry od poslední regenerace 116
33.82 l Filtr částic; spotřeba paliva od poslední regenerace 117
0.0000000 g Filtr částic; objem olejového popílku 118
-1.33 hPa Filtr částic; ofset diferenčního tlaku 119
11.76 g Filtr částic; vypočtená hmotnost sazí 120
-4.56 g Filtr částic; měřená hmotnost sazí 121
45771.80 s Filtr částic; doba od poslední regenerace 122
rozsvítila se mi kontrolka filtru pevných částic a než jsem to stihl protáhnout na dálnici dle návodu, tak zhasla a nahradili ji blikající kontrolka žhavení, svítící kontrolka motoru a nápis MOTOR DO DÍLNY. A auto se okamžitě přeplo do nouzáku.
Můžete mi někdo poradit co se tam podělalo?
Sjel jsem diagnostiku a vzhledem k zápornému diferenčnímu tlaku a tvrzení o obsahu sazí odhaduji, že se odporoučelo nějaké čidlo. Ale prý tam jsou podle servisu tři, tak netuším které. Přikládám výpisy z VAGu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Adresa 01: Motor (J623-CAYC) Labely: nevybrány
Řídící jednotka SW: 03L 906 023 GL HW: 03L 906 023 A
Díl: 1,6l R4 CR td H23 5810
Revize: -------- Seriové číslo: 00000000000000
Kódování: 00114036032401080000
Dílna #: WSC 99999 1023 2097151
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023GL 001006
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023GL.rod
VCID: 76E7E2EB7857
1 Fault Found:
7388 - ROD - Neznámý chybový kód
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 139048 km
Datum: 2053.14.29
Čas: 20:15:56
Readiness: 1010 0000
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí,16,Březen,2015,20:25:35:10074
VCDS verze: SVO 10.6.4
Verze dat: 20110407
20:24:55
4.23 hPa Filtr částic; diferenční tlak 113
10 Filtr částic; servisní regenerace; stav požadavku 114
00000000 Filtr částic; servisní regenerace; stav zablokování 115
550.6 km Filtr částic; kilometry od poslední regenerace 116
33.82 l Filtr částic; spotřeba paliva od poslední regenerace 117
0.0000000 g Filtr částic; objem olejového popílku 118
-1.33 hPa Filtr částic; ofset diferenčního tlaku 119
11.76 g Filtr částic; vypočtená hmotnost sazí 120
-4.56 g Filtr částic; měřená hmotnost sazí 121
45771.80 s Filtr částic; doba od poslední regenerace 122
- Nemo
- Pilot
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.03.2008 19:19
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
narýchlo som hľadal a u kolegov nemcov som našiel:
1. Porucha Nájdené:
7388 - Diesel Particle Filter
P2463 00, [165] - Nadmerné sadze Akumulačné
MIL ON - nie je potvrdený - Vzhľadom k tomu, testované Memory Clear
Freeze Frame:
Porucha Status: 00000001
Chyba Priorita: 2
Porucha Frekvencia: 1
Najazdené: 66467 km
Dátum: 2017.14.24
Time: 19:20:57
a predtým mal tiež chybu neznámu ako ty, poradili mu update softwaru kábla a potom vylustroval to čo som sem nakopíroval (neznamená, že budeš updatovať tvoj kábel ak je klon, aby si si ho neodpálil). Odporučili mu regeneráciu, ak nepôjde normálne nútenú. že je tam proste vysoké zaplnenie najskôr z dôvodu krátkych trás kde sa auto nezohrialo a nemohlo regenerovať.....
Toľko čo som našiel....
1. Porucha Nájdené:
7388 - Diesel Particle Filter
P2463 00, [165] - Nadmerné sadze Akumulačné
MIL ON - nie je potvrdený - Vzhľadom k tomu, testované Memory Clear
Freeze Frame:
Porucha Status: 00000001
Chyba Priorita: 2
Porucha Frekvencia: 1
Najazdené: 66467 km
Dátum: 2017.14.24
Time: 19:20:57
a predtým mal tiež chybu neznámu ako ty, poradili mu update softwaru kábla a potom vylustroval to čo som sem nakopíroval (neznamená, že budeš updatovať tvoj kábel ak je klon, aby si si ho neodpálil). Odporučili mu regeneráciu, ak nepôjde normálne nútenú. že je tam proste vysoké zaplnenie najskôr z dôvodu krátkych trás kde sa auto nezohrialo a nemohlo regenerovať.....
Toľko čo som našiel....
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
- MaD
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Díky, uvidíme, jestli se to servisu povede vypálit. Mě to přes kabel nešlo.
Ale zaráží mě tam ten záporný diferenční tlak. Čekal bych, že před DPF bude tlak větší než za DPF. Ale z měřících hodnot, co jsem uváděl to vychází obráceně. Proto mám podezření, jestli neodešlo čidlo odchylky tlaku nebo není děravá některá z podtlakových hadic co k němu vedou.
Ale jsem lama co vychází jen z toho, co jí učili ve fyzice ve škole. Tak se radši ptám, jestli se s ním už někdo setkal a jestli náhodou není normální, že VAG ukáže měřenou hodnotu diferečního tlaku zápornou. Případně jestli není za DPF ve výfukovém potrubí ještě nějaké kurvítko, které by se mohlo ucpat a tím zvýšit tlak za DPF.
-1.33 hPa Filtr částic; ofset diferenčního tlaku 119
11.76 g Filtr částic; vypočtená hmotnost sazí 120
-4.56 g Filtr částic; měřená hmotnost sazí 121
Ale zaráží mě tam ten záporný diferenční tlak. Čekal bych, že před DPF bude tlak větší než za DPF. Ale z měřících hodnot, co jsem uváděl to vychází obráceně. Proto mám podezření, jestli neodešlo čidlo odchylky tlaku nebo není děravá některá z podtlakových hadic co k němu vedou.
Ale jsem lama co vychází jen z toho, co jí učili ve fyzice ve škole. Tak se radši ptám, jestli se s ním už někdo setkal a jestli náhodou není normální, že VAG ukáže měřenou hodnotu diferečního tlaku zápornou. Případně jestli není za DPF ve výfukovém potrubí ještě nějaké kurvítko, které by se mohlo ucpat a tím zvýšit tlak za DPF.
-1.33 hPa Filtr částic; ofset diferenčního tlaku 119
11.76 g Filtr částic; vypočtená hmotnost sazí 120
-4.56 g Filtr částic; měřená hmotnost sazí 121
- MaD
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Takže závada vyřešena.
I přes prvotní odpor řídící jednotky motoru k vynucenému vypálení DPF se nakonec přeci jen podařilo vypalování spustit a auto je už zase spokojené.
Prý nějak zblblo vypalování DPF (hodně krátkých jízd po městě za sebou) a pak už se mu do vypalování nechtělo, že už je tam sazí moc. Tedy, tak mi to tvrdili v servisu. Já si doma s kabelem, když jsem sám zkoušel vynutit vypalování DPF, ani neškrt.
Možný důvod závady. Při kontrole vstřiků (asi před 1500 km) mi do nádrže nalili aditivum pro čištění palivové soustavy. Dovozuji z toho, že čistidlo zabralo a všechen bordel proběhl až do DPF.
I přes prvotní odpor řídící jednotky motoru k vynucenému vypálení DPF se nakonec přeci jen podařilo vypalování spustit a auto je už zase spokojené.
Prý nějak zblblo vypalování DPF (hodně krátkých jízd po městě za sebou) a pak už se mu do vypalování nechtělo, že už je tam sazí moc. Tedy, tak mi to tvrdili v servisu. Já si doma s kabelem, když jsem sám zkoušel vynutit vypalování DPF, ani neškrt.
Možný důvod závady. Při kontrole vstřiků (asi před 1500 km) mi do nádrže nalili aditivum pro čištění palivové soustavy. Dovozuji z toho, že čistidlo zabralo a všechen bordel proběhl až do DPF.
- Nemo
- Pilot
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.03.2008 19:19
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Som rád, že máš po závade nech zasa dlhé jazdí a robí len radosť
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.01.2015 14:45
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
¨zdravim,mam ten samý problem s dpf.Sviti jeho kontrolka,plus žhaveni,
plus kontrolka motoru....je mozne ze to bude ten samý problem?problem s dpf mam už delší dobu a přemýšlím o jeho off...ptz po dokoncene regeneraci vydrží cca 80 km trasa co jezdim denne do práce je 25 km prosim o radu diky passat3c5 variant 125kw bmr
plus kontrolka motoru....je mozne ze to bude ten samý problem?problem s dpf mam už delší dobu a přemýšlím o jeho off...ptz po dokoncene regeneraci vydrží cca 80 km trasa co jezdim denne do práce je 25 km prosim o radu diky passat3c5 variant 125kw bmr
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
asi bych to zkusil prvne vycistit pripadne zvazil vymenu za novy, dnes uz to neni tak drahe. Passat bez DPF jde poznat pri kazdem rozjezdu a muzes mit problemy.battman píše:...prosim o radu diky passat3c5 variant 125kw bmr...
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
-
- VWmaniak
- Příspěvky: 7993
- Registrován: 02.06.2009 12:45
- Bydliště: v prdeli
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
no jestli jezdíž krátké trasy což tedy 25km poměrně je krátké, budeš muset s tím autem občas ject nějakou dlouhou trasu a pořádně ho občas protáhnout..
je to prostě diesel a holt s DPF nenaděláš nic..
DPF off to bych rozhodně nedělal pokud se chceš vyhnout problémům s cajty venku ale za chvíli i u nás.
a starší DPF se dá pořídit taky za nějakou tu zlatku..
je to prostě diesel a holt s DPF nenaděláš nic..
DPF off to bych rozhodně nedělal pokud se chceš vyhnout problémům s cajty venku ale za chvíli i u nás.
a starší DPF se dá pořídit taky za nějakou tu zlatku..
battman píše:¨zdravim,mam ten samý problem s dpf.Sviti jeho kontrolka,plus žhaveni,
plus kontrolka motoru....je mozne ze to bude ten samý problem?problem s dpf mam už delší dobu a přemýšlím o jeho off...ptz po dokoncene regeneraci vydrží cca 80 km trasa co jezdim denne do práce je 25 km prosim o radu diky passat3c5 variant 125kw bmr
-
- Jezdec
- Příspěvky: 301
- Registrován: 21.11.2007 23:44
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
presne jak pise Ricom ........ u nas to "zatim" neresi, ale kdykoliv me zastavili v nemecku/rakousku tak se jdou podivat na vejfuk a cistou trubku vs cerny saze pozna bohuzel kazdej blb (i policajt! ) na prvni pohled!
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
Hustý. Zlatý BKPčko
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.01.2015 14:45
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
kdzy se kontrolka rozsviti tak s tim jedu dokud nezhasne stalou rychlosti...a dalnice taky jezdim nicmene tema cestama do prace to trpi asi dost...ma najeto poctivejch 215tkm koupe pri 180tkm
...nejdriv asi necham vyvolat regeneraci a kdyz to neklapne tak zkusim manualni cisteni...cetl sem tady nekde ze autogen vapka autogen vapka..nekolik kolecek celkem pomohlo...nebo nejake jine rady krome krtka,nejake chemie nebo ultrazvuku...
...nejdriv asi necham vyvolat regeneraci a kdyz to neklapne tak zkusim manualni cisteni...cetl sem tady nekde ze autogen vapka autogen vapka..nekolik kolecek celkem pomohlo...nebo nejake jine rady krome krtka,nejake chemie nebo ultrazvuku...
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
hmm, sežeň si k tomu novej zadní nárazník
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Nemo
- Pilot
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.03.2008 19:19
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
najlepšie otočiť jednu cestu do talianska, chorvátska a budeš mať DPF laufy ako z výroby (ak už teda fakt nie je po smrti)
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
-
- VWmaniak
- Příspěvky: 7993
- Registrován: 02.06.2009 12:45
- Bydliště: v prdeli
Re: DPF - chyba 7388 Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
a co sehnat jiné DPF a mít klid co ??
battman píše: ...nejdriv asi necham vyvolat regeneraci a kdyz to neklapne tak zkusim manualni cisteni...cetl sem tady nekde ze autogen vapka autogen vapka..nekolik kolecek celkem pomohlo...nebo nejake jine rady krome krtka,nejake chemie nebo ultrazvuku...