shikaree: to s ideál.provoz.režimem byla reakce na to, co psal Gerechti ... ta chyba vypadá na problém v napájení N75 než v něm samotnym (btw. tobě se po startu táhlo zatáhne?).
Emise by se nijak dramaticky zvýšit neměly, čim větší zatížení a teplota motoru, tim míň častá aktivace egru, i na ten volnoběh ho to občas vypíná a pokud je v pořádku (nezůstává viset, neni přicpaná hadička, ap. ...), tak se bavíme o zlomcích vteřiny, kdy se vrátí, natož při plnym sešlápnutí plynu, takže i když s tim, co napsal george40 se dá v podstatě souhlasit, neviděl bych to tak dramaticky s tou znatelností rychlejšího náběhu v případě požadavku (plnýho) výkonu...
Gerechti: takže nakonec všechno kvůli váze? No je pravda, že díky ní to taky nemuselo zatahovat úplně a pomaleji akcelerovat, ale to se všechno dá poznat v livedatech... ale aspoň snad po tom všem chvíli podobnej problém nebudeš muset řešit
S tim egr bych to tak černě neviděl ( ), já mam emise ok se zaslepením i diodou (i když je pravda, že egr je "staženej" i přes diag. a mam taky lehce zvýšenej volnoběh a sníženou dávku v celym spektru...).
Nouzoví režim
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
ano jen kvůli váze tak udělal jsem i malí drobnosti ať je klid.Tak já EGR ještě mám v pohodě ale tak pokud mi to něco přidá na rychlosti tak proč ne ale emise nedám kvůli katalyzátoru , ještě musím udělat čidlo teploty bo frajá koupil jiné než jsem mu říkal a že to tam pude,to rozděláme vyteče voda mno a co se nestane ono to fakt nebylo tak zas zpátky dolet vodu a nazdar ,ta váha vzduchu není moje,mám teď od kámoše co dělá rozvody taky na Passatoj úplně ten samej model,rok ale jinej motor přitom Kw jsou stejné trošku poser no to je jedno a frčí to jako nikdy předtím a to je stará teď kupujeme novou nějakou pořádnou za 4000 mám dojem říkali tak uvidím. Pak že pokud ať si přiostřím předvstřik trošku a pokud chcu chip tak ať si vyberu ... buď za 5000 do 85 no 95 dle motoru a nebo za 12 000 na 110 kde už by se měnili i věci v motoru
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
FandaTDI: ještě před měsícem, co jsem na táhlo koukal, tak se celé zatáhlo. Dneska schválně kouknu znova, pro jistotu. Ten EGR ale půjde do kytiček. Stejně dělá v autě jen bordel, nic víc...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.07.2013 12:04
Re: Nouzoví režim
FandaTDI: EGR se za volnoběhu nevypíná nikdy...nemá nic společného s teplotou motoru...řídí se od otáček motoru a váhou naměřeného množství nasávaného vzduchu. Lze to najít (jeho závislosti otevření) v mapách řídící jednotky motoru . Dokonce se otvírá i ve vysokých otáčkách při uvolnění plynového pedálu a poklesu množství nasávaného vzduchu. A jeho rychlost otevření a zavření je sice ve zlomku vteřiny, ale doba celé smyčky (EGR + váha+turbo) se pak prodlužuje i víc jak na vteřinu, a to je při potřebě "rychle akcelerovat" někdy hodně ( při rychlosti 80km/h ujedeš za vteřinu 22m..) . A jinak se rotačka (AFN) a PDčko (AVF) moc srovnávat nedají - PDčko nemá žádnou turbodíru (při 100% funkčnosti motoru a všech jeho snímačů ) a musí "táhnout" jako "benzín" hned odspodu.
Jinak na emisích se zaslepeným EGR žádné potíže nejsou leda by tam člověk narazil na nějakého hnidopicha co by šel studovat do motoru, jestli tam náhodou není nějaká záslepka , protože na naměřených datech to nepozná.
Jinak na emisích se zaslepeným EGR žádné potíže nejsou leda by tam člověk narazil na nějakého hnidopicha co by šel studovat do motoru, jestli tam náhodou není nějaká záslepka , protože na naměřených datech to nepozná.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Nouzoví režim
nechci ti brát iluze (taky jsem se chtěl zmínit o mapách, když jsem viděl podpis, ale v tom se moc nehrabu a hlavně nejde jen o mapy, ale i jejich priority, další prvky jako logický hradla, časovače, atd. ), ale na volnoběh se vypíná (o čemž je letmá zmínka např. i v Else - "zpět.vedení výfuk.plynů se vypne po cca 2 minutách běhu na volnoběh..." ) a jestli máš funkční váhu vzduchu, tak na jejím průtoku(/"naměřenejch datech") je to právě jasně znatelný ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.07.2013 12:04
Re: Nouzoví režim
...iluze už nemám žádné, takže ani není co brát . Nemluvím tady jen teoreticky, mám to vyzkoušeno prakticky...co s celou regulační smyčkou dokáže udělat EGR, navíc když je už těžce jetej, což v našich miláčcích s 300000km ( a víc) není nic výjimečného. Ve VISu jsem nic nestudoval, protože jsem diagnostiku na volnoběhu vypnul max po 100s, takže jsem se nikdy ke 120s nedopracoval...a navíc jsem si EGR vypl i v mapách ŘJ.
Ale tady stejně nejde o to, jestli se EGR po 2min vypne....jde o to, že když potřebuješ po dojetí auta s "platem vajíček za oknem" a sundáním nohy z plynu (protože v protisměru něco jede) rychle vystřelit, tak dáš blinkr,plyn na podlahu, a vono se vteřinu nic neděje (protože předtím, díky sundání ty nohy z plynu se EGR otevřel na plno) a než se roztočí turbo a váha naváží víc vzduchu a tím pádem pustí víc nafty....tak jsi nasranej, protože v dáli už jede kamion v protisměru, a plynový pedál už víc podlahou promáčknout nejde........
Jiná situace je samozřejmě, když máš zaslepenej EGR a místo váhy máš diodu...to se v takové situaci jen malinko od výfuku černě zahulí ( než se roztočí turbo a natlakuje sání ) a autí hned vystřelí, protože vstřikované množství nafty nezdržuje žádná váha vzduchu
Ale tady stejně nejde o to, jestli se EGR po 2min vypne....jde o to, že když potřebuješ po dojetí auta s "platem vajíček za oknem" a sundáním nohy z plynu (protože v protisměru něco jede) rychle vystřelit, tak dáš blinkr,plyn na podlahu, a vono se vteřinu nic neděje (protože předtím, díky sundání ty nohy z plynu se EGR otevřel na plno) a než se roztočí turbo a váha naváží víc vzduchu a tím pádem pustí víc nafty....tak jsi nasranej, protože v dáli už jede kamion v protisměru, a plynový pedál už víc podlahou promáčknout nejde........
Jiná situace je samozřejmě, když máš zaslepenej EGR a místo váhy máš diodu...to se v takové situaci jen malinko od výfuku černě zahulí ( než se roztočí turbo a natlakuje sání ) a autí hned vystřelí, protože vstřikované množství nafty nezdržuje žádná váha vzduchu
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Nouzoví režim
No musim uznat, že egr je lepší mít vyřazenej v mapách (tu mapu/"vanu" už jsem taky viděl...), protože i když je to v adapt.kanále 3 max. přivřený, tak stejně čim lepší váha (nebo ta dioda, že...), tim častěji otvírá i při tý deceleraci (taky praxe - budu to kolem tý záslepky muset přetěsnit a možná jí po těch letech i vyměnit ... ), srovnávat VIS a Elsu ... no jak myslíš
S tim volnoběhem šlo spíš o tu rozeznatelnost náběhu do otáček (v praxi těžko rozeznatelná...), ta decelerace-akcelerace má do sebe možná víc, ale jen do určitejch otáček (např. sériový AFN při deceleraci na trojku od 4tis. ot. pustí EGR až pod 3tis.ot. a plně otevřenej je od 2,5tis. do nižších...)
Jinak s diodou umí pěkně zahulit při požadavku výkonu za každou cenu/od nízkejch, ale ani se zvýšenym volnoběhem a upravenou dávkou neni nijak velký umění s tim jezdit kombinovaně pod 6l i při neloudání se a bez problému s předjížděním (kterej bych asi moc neměl ani s aktivním egr...), kdy si třeba i v zájmu zachování odstupu ( ) podřadim a rozjíždím se už ve svym pruhu ...
S tim volnoběhem šlo spíš o tu rozeznatelnost náběhu do otáček (v praxi těžko rozeznatelná...), ta decelerace-akcelerace má do sebe možná víc, ale jen do určitejch otáček (např. sériový AFN při deceleraci na trojku od 4tis. ot. pustí EGR až pod 3tis.ot. a plně otevřenej je od 2,5tis. do nižších...)
Jinak s diodou umí pěkně zahulit při požadavku výkonu za každou cenu/od nízkejch, ale ani se zvýšenym volnoběhem a upravenou dávkou neni nijak velký umění s tim jezdit kombinovaně pod 6l i při neloudání se a bez problému s předjížděním (kterej bych asi moc neměl ani s aktivním egr...), kdy si třeba i v zájmu zachování odstupu ( ) podřadim a rozjíždím se už ve svym pruhu ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.07.2013 12:04
Re: Nouzoví režim
Elsu s VISem srovnávat nechci...to mi jen ujelo, protože jsem neco řešil s kámošem a VIS mi zůstal v hlavě . A co se týče podřazování, tak podřazuji při předjíždění do kopce nebo když jde o "život"...jinak jen šlápnu podlahu a jedu . Ono po silnicích nejezdí moc lidí , který vytáčí diesel do vyšších otáček, a v rychlosti 80km/h na pětce točí motor ani ne 2000 ot/min, i na čtyřce to je někde kolem 2tis, takže po uvolnění plynu je EGR na plno otevřen. Nechci se tady s tebou přít o blbostech, jen uvádím co dokáže blbej EGR v PDčku způsobovat - z vlastní zkušenosti. Jinak i s PDčkem (viz můj podpis) se dá jezdit pod 6l a svezení je to parádní ( samozřejmě až po chipu té mé 74kw verze)...a že se teda flákat na silnici moc neumím . O rotačkách a jejich nízké spotřebě je to všeobecně známé
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---