NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Ako píše michall pouzi nájazdy vypustny sroub je orientovaný dozadu v podstate na zadnej stene vane....
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Úplně správně by vůz (motor) měl být ve vodorovné poloze. Ono nejde jen o to, kde je umístěn vypouštěcí otvor, ale také o to, jak je motor nakloněn ve voze a jak je celkově konstruován. Pokud ty nájezdy jsou "normálně" vysoké, je to asi jedno.
Stejně nikdy z motoru všechen starý olej nedostaneš. Zvláště u PD, kde jsou olejové filtry konstruovány svisle vzhůru jako vložky v hliníkovém obalu a dole velký chladič, je starého oleje pod filtrem často skoro půl litru (vyjádření výrobce; podle mě toho tolik není, ale takové dvě, tři deci to určitě jsou). Musí se z toho prostoru odsávat, a to velmi pečlivě a několikrát. A ani tak samozřejmě vše ven nikdy nevyteče, nějaká deci tam zůstává. To bys musel mít motor po GO .
Já při výměně oleje na pár sekund nastartuju motor "nasucho", čímž vyteče olej z čerpadla a hlavních kanálů (je toho celkem dost, až by se jeden divil). Nechat motor dejme tomu pět sekund běžet bez oleje samozřejmě nevadí, ale je spousta lidí trpících předsudky....... Ti budou tvrdit, že takto motor jednoznačně zničím. Nezničím..... Protože kdyby to vadilo, už by můj motor byl několikrát po smrti. A on se zatím po 350 tisících km točí jako švýcarské hodinky.
Výhodou takového konání je jednoznačně to, že z motoru dostanu mnohem víc starého oleje. Důkazem je fakt, že nový olej je na měrce skoro 2000 km úplně čistý, jako u benzinového motoru (ne hned černý jako holinky).
Stejně nikdy z motoru všechen starý olej nedostaneš. Zvláště u PD, kde jsou olejové filtry konstruovány svisle vzhůru jako vložky v hliníkovém obalu a dole velký chladič, je starého oleje pod filtrem často skoro půl litru (vyjádření výrobce; podle mě toho tolik není, ale takové dvě, tři deci to určitě jsou). Musí se z toho prostoru odsávat, a to velmi pečlivě a několikrát. A ani tak samozřejmě vše ven nikdy nevyteče, nějaká deci tam zůstává. To bys musel mít motor po GO .
Já při výměně oleje na pár sekund nastartuju motor "nasucho", čímž vyteče olej z čerpadla a hlavních kanálů (je toho celkem dost, až by se jeden divil). Nechat motor dejme tomu pět sekund běžet bez oleje samozřejmě nevadí, ale je spousta lidí trpících předsudky....... Ti budou tvrdit, že takto motor jednoznačně zničím. Nezničím..... Protože kdyby to vadilo, už by můj motor byl několikrát po smrti. A on se zatím po 350 tisících km točí jako švýcarské hodinky.
Výhodou takového konání je jednoznačně to, že z motoru dostanu mnohem víc starého oleje. Důkazem je fakt, že nový olej je na měrce skoro 2000 km úplně čistý, jako u benzinového motoru (ne hned černý jako holinky).
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
jsem prostorově výraznější, takže se pod auto bez nájezdů rozhodně nedostanu. To šlo tak u Jeepa Mám dvě silný fošny a podle potřeby podkládám. Takže dám co nejnižší abych se vešel a uvidíme. Díky za odpovědi!
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0