Olej v sání 1.4 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Olej v sání 1.4 16V
Zdravím Golfisti,
dneska jsem se chystal na výměnu filtru sání. Po sundání krytu jsem zjistil, že je celý prostor od oleje. Část pod filtrem byla čistá. V prostoru v pravo od filtru, kde ústí hadice odvětrání motoru byl starý, úplně černý a mírně zcuckovatělý olej. (Na foto již po vytření hadrem a utření filtru).
Dva dotazy:
1. Jak se to stalo? Přelití oleje v minulosti?
2. Co se zajebanou škrticí klapkou? Nechat být nebo se pokoušet o vyčištění.
Díky
Tomáš
dneska jsem se chystal na výměnu filtru sání. Po sundání krytu jsem zjistil, že je celý prostor od oleje. Část pod filtrem byla čistá. V prostoru v pravo od filtru, kde ústí hadice odvětrání motoru byl starý, úplně černý a mírně zcuckovatělý olej. (Na foto již po vytření hadrem a utření filtru).
Dva dotazy:
1. Jak se to stalo? Přelití oleje v minulosti?
2. Co se zajebanou škrticí klapkou? Nechat být nebo se pokoušet o vyčištění.
Díky
Tomáš
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Olej v sání 1.4 16V
To že jde olej zpět do sání je normální, ale v určitých mezích. Každopádně bych vyčistil odlučovač oleje, mohl být dost zanesený a tak se ten olej dostával víc do sání.
Klapku určitě sundej a taky vyčisti + potom ji resetuj vagem
Klapku určitě sundej a taky vyčisti + potom ji resetuj vagem
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
A neni nebezpeci, ze si klapku mechanickym cistenim nejak nenavratne ponicim? Snese i nejake 'hrubejsi' zachazeni?
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Olej v sání 1.4 16V
Tu klapku normálně vyčistíš technickým benzínem a štětečkem nebo kartáčkem na zuby. Hrubějšímu zacházení se vyhni
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
Tak jsou brouzdal tady po fóru a dočetl jsem se, že tenhle problém bývá často spojený se zvýšenou spotřebou oleje. Bohužel mám auto krátce, než abych mohl objektivně říct, jestli (případně kolik) motor žere oleje.
Spíš by mě zajímalo, jaký následek by mělo, kdybych hadici zpět k filtru nepřipojoval a za odlučovač oleje bych dal nějaký odfukový filtr?
Spíš by mě zajímalo, jaký následek by mělo, kdybych hadici zpět k filtru nepřipojoval a za odlučovač oleje bych dal nějaký odfukový filtr?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Olej v sání 1.4 16V
to by už byl extrem kdyby to v zimě zamrzlo
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Olej v sání 1.4 16V
ale v rusku je všechno možné
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Olej v sání 1.4 16V
No to je pravda..ty naše zimy tady
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Olej v sání 1.4 16V
tak tak
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
Tak odlučovač jsem sundal, pročistil ředidlem a vyfoukal. Zatím jsem s autem najel cca 600 km a olej pořád na 3/4 rysky. Tak snad olej brát nebude.
Je možný, že se olej k filtru dostal kvůli tomu, že by ho předchozí majitel přelil?
Na fotkách stav po demontáži + to, co z toho vyteklo.
Je možný, že se olej k filtru dostal kvůli tomu, že by ho předchozí majitel přelil?
Na fotkách stav po demontáži + to, co z toho vyteklo.
- dwajt
- Řidič
- Příspěvky: 128
- Registrován: 08.09.2014 19:57
Re: Olej v sání 1.4 16V
Zdravim! Tady bych rekl, ze tim cistenim jsi rozhodne nic nepokazil... ten odlučovač vypadal zle!
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
Vážně? Já si právě říkal, že to není tak zlý. V prostoru filtru to bylo třikrát horší (škoda, že jsem to nevyfotil). Každopádně mě čeká servis, takže budu i proplachovat motor.
Uvidíme, jak to bude vypadat dál.
Uvidíme, jak to bude vypadat dál.
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
Tak po case se opet ozyvam. Klapka vycistena (bordelu bylo pozehnane). Jen jsem neudelal zakladni nastaveni - mam jen KKL kabel a s tim to neudelam, ze? Nicmene auto cca 2 vteriny kuckalo, skytalo a pak se srovnalo. Najezdeno cca 150 km a zda se vse ok.
Dale opet jde olej k filtru. Neni to nijak dramaticky, ale nema tam co delat. Co kdyz stahnu hadici z odvetrani bloku pod auto? Bude to necemu vadit (ekology nepocitam ).
Dal mam v planu cistit EGR. Trubku i EGR vycistit benzinem a vyfoukat? Stane se neco, kdyz opet nebude nastaveni VAGem?
Diky za rady
Dale opet jde olej k filtru. Neni to nijak dramaticky, ale nema tam co delat. Co kdyz stahnu hadici z odvetrani bloku pod auto? Bude to necemu vadit (ekology nepocitam ).
Dal mam v planu cistit EGR. Trubku i EGR vycistit benzinem a vyfoukat? Stane se neco, kdyz opet nebude nastaveni VAGem?
Diky za rady
- lazi
- Řidič
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.06.2011 15:48
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Olej v sání 1.4 16V
Opět jsem čistil odlučovač.
Poznatek -> vyměnit obě těsnění, aby pak přes odlučovač neunikal olej (cena obou je 139,- Kč). Sundat a vyčistit hadici, co vede od odlučovače - pozor, aby jste neponičili těsnění (je tam dost na těsno). V mém případě byla ve spoji odlučovač/hadice bílá emulze a hadice byla do půlky zacpaná starým olejem.
Skříň odlučovače jsem poťukal kladívkem, vypláchl benzínem a vyfoukal vzduchem. Troufám si říct, že bez vyfoukáním nejste schopní dostat všechen bordel ven.
Celkem jsem to čistil na třikrát. Doba cca 1,5 hodiny.
Poznatek -> vyměnit obě těsnění, aby pak přes odlučovač neunikal olej (cena obou je 139,- Kč). Sundat a vyčistit hadici, co vede od odlučovače - pozor, aby jste neponičili těsnění (je tam dost na těsno). V mém případě byla ve spoji odlučovač/hadice bílá emulze a hadice byla do půlky zacpaná starým olejem.
Skříň odlučovače jsem poťukal kladívkem, vypláchl benzínem a vyfoukal vzduchem. Troufám si říct, že bez vyfoukáním nejste schopní dostat všechen bordel ven.
Celkem jsem to čistil na třikrát. Doba cca 1,5 hodiny.