Prosim o kontrolu logu

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od majkl1 »

N75 reaguje správně. Pokud se ti hýbe táhlo, tak mi to přijde, jak když by (nevím jak) byla oddělená regulace turba od táhla. To by musel někdo kuchnout turbo a blbě ho složit tak, že regulační kroužek vůbec nehýbe s lopatkami. Ale neumím si představit, jak by to šlo takhle složit. Sice u tvého turba je devět lopatek a lze kroužek otočit a pak to dělá paseku, ale pak to funguje spíše obráceně - turbo přefukuje.
Podle logu máš prostě lopatky stále v poloze pro minimální tlak (max. otáčky) a to nehledě na to, že se ti hýbe táhlo.
Ale musel bych to vidět na živo. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od george40 »

to ti předtím v těch 3000 ot/min spadlo do nouze....duty cycle je obrácená hodnota otevření N75, t.j. když je hodnota na 25%, tak je N75 otevřen na 75%, a když je duty cycle na 92,5% tak je N75 otevřen jen na 7,5%. To že ti to spadlo do nouze je proto, že i při otevření ventilu turbo nedosáhlo v časovém úseku 8vteřin požadovaný tlak, tak to ŘJ vyhodnotila jako chybu (vadné čidlo tlaku v sacím potrubí, vadné turbo) a tak to v rámci ochrany motoru schodila do nouzového režimu a odstavila turbo (N75) na minimum. Jinak jak jsem koukal na ty tvé logy, tak kromě toho, že turbo netlačí máš i slabší váhu vzduchu - dle tlaku turba pokulhává tak o 100 až 150mg/R. Jestli ti opravdu ta regulace turba chodí tak jak popisuješ, tak máš buďto přidřené turbo ( nebo něco prolétlo přes lopatky a máš jich půlku vylámanejch) , nebo máš celkem slušně ucpaný katalyzátor - výfukové potrubí....
Zkusil bych sundat vstupní hadici u turba (ta od fitrboxu) a zkusil rukou otáčet hřídelí turba, jestli jde zcela lehounce a případně jestli nemá vůle - jak v axiálním, tak radiálním směru.
Když bude turbo v pořádku, zkusil bych sundat výfuk za turbem a projet to bez něj ( stačí 200m se zapnutým VAGem ) a jestli je přicpaný, tak to bude na logu hned poznat, jak tlak v sacím potrubí roste na správné hodnoty.
....a přeju ti hodně štestí, aby to byla spíš ta druhá varianta
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

Uživatelský avatar
Emczin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 27.12.2010 19:23
Bydliště: Františkovy Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od Emczin »

Díky zatim všem za reakce, zkusim teda kouknout na to turbo, jsem teď přes týden ve škole, tak až se vrátim o víkendu domu dám vědět jak to vypadá.
VW GOLF IV TDI 66kw - prodáno
VW Vento TDI 66kw - prodáno
VW Passat B5 TDI 81kW - prodáno
Audi A6 C5 TDI 110kW - prodáno
Audi A6 C5 quattro TDI 132kW - dailycar
BMW e30 328i - víkendovka

Uživatelský avatar
Emczin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 27.12.2010 19:23
Bydliště: Františkovy Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od Emczin »

Turbo se mi nechtělo vyndavat a rozebírat, tak nevim jak vypadaj lopatky, ale točí se hladce, axiálně vůle neznatelná a radiální s tim trochu hýbat jde, nemám zkušenosti tak nepoznám jak velká ta vůle je, možná 0,1-0,2mm? Ještě jednou jsem prošel těsnost soustavy a objevil jsem dirku v IC, tak jsem jí zalepil, nechal jsem to pořádně 24h zatuhnout, ale žádná změna. Výfuk ucpaný neni, zjistil jsem, že tam neni ani katalyzátor... někdo ho vyříznul a dal tam trubku. Tak mi z toho vychází ty odrbaný lopatky? Ale nezdá se mi, že bych to za jízdy nezaznamenal, to by udělalo aspoň nějaký hluk nebo by to bylo znát na motoru kdyby ním něco prolítlo ne? To bylo prostě z čista jasna najednou to nejelo... nemohla by to dělat ta váha vzduchu?
VW GOLF IV TDI 66kw - prodáno
VW Vento TDI 66kw - prodáno
VW Passat B5 TDI 81kW - prodáno
Audi A6 C5 TDI 110kW - prodáno
Audi A6 C5 quattro TDI 132kW - dailycar
BMW e30 328i - víkendovka

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od majkl1 »

Emczin píše:Turbo se mi nechtělo vyndavat a rozebírat,...
To mi připomíná scénku s Felixem Holzzmannem Aluminiový klíček. Ten taky hledal klíč tam, kde je světlo, místo toho, kde ho ztratil :mrgreen:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Emczin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 27.12.2010 19:23
Bydliště: Františkovy Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od Emczin »

Tak jsem vyndal turbo, ale za boha mi nejde sundat ta výfuková část, jen ta sací... bušili jsme do toho pěti kilovou palicí ze všech stran, ale je to tak zapečený do sebe, že se to prostě nehne... máte na to nějakej trik? Je na to nějakej spešl stahovák? Bojim se, že bych mohl urvat třeba ten tác od sací strany, kdybych to rozpíral za něj... Jinak ještě důležitá věc kterou jsem nezmínil. Snížila se mi trochu spotřeba. Předtim jsem jezdil za 6,2 a teď jsem byl na benzínce a mám 5,8. Jezdim furt stejně 140 dálnice, 110 okresky, akorát teď samozřejmě to do kopce tolik nejede, ale za to mám do sebemenšího kopce plnej plyn aby to jelo... udělal jsem log a na plnej plyn to dává 25mg/R, což je asi málo podle toho co jsem vygooglil, ale to asi samo omezuje kvůli tomu nedostatečnýmu tlaku? Jinak radiální vůle v turbo je cca 0,2-0,3mm, zkoušeli jsme do toho foukat kompresorem, dole odkaz na video. Když je to v jedný krajní poloze, tak se vůbec netočí(což je asi správně?) a když zkoušim hejbat s tou regulací lopatek, tak to jakoby vevnitř trochu chrastí.

http://emczin.rajce.idnes.cz/jen_tak#20 ... 165654.jpg
VW GOLF IV TDI 66kw - prodáno
VW Vento TDI 66kw - prodáno
VW Passat B5 TDI 81kW - prodáno
Audi A6 C5 TDI 110kW - prodáno
Audi A6 C5 quattro TDI 132kW - dailycar
BMW e30 328i - víkendovka

Uživatelský avatar
Goodicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 27.09.2013 17:45
Bydliště: Vlčnov

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od Goodicek »

Borci mám tu ochcávku je to 1.9 rotačák, log je na trojku do kopce než to spadlo do nouze, chtěl bych vědět, jestli bude stačit turbo vyčistit nebo už je po něm, a ta váha taky asi nebude uplně košér. Dík
Přílohy
1.jpg
EX- Feldari 1.3 BMM - Sporák
EX- Ford Transit VI, T350 - 92 kW - 2.4L Duratorq TDCi - DOFA

VW Passat Variant B5 - 85 kW - 1.9 TDI PD - ATJ
Ford Transit VII, T350 - 103 kW - 2.4L Duratorq TDCi - H9FB

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od george40 »

Goodicek: ..turbo ven a vyčistit - regulace ti nereguluje, bude pěkně zakouslá , a váha vypadá OK, tam nic špatného nevidím.
- pro jistotu bych před demontáží turba prověřil testem akčních členů N75, jestli reguluje správně (aby nebyl zakouslej v otevřené poloze) .
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

Uživatelský avatar
Goodicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 27.09.2013 17:45
Bydliště: Vlčnov

Re: Prosim o kontrolu logu

Příspěvek od Goodicek »

jo myslel jsem si to, takže váha v pohodě, to jsem rád, díky. Tu N75 chci každopádně dnes vyskoušet, jelikož mám noťas nez baterky a v autě nešla zásuvka, teprve včera večer sem to opravil a aspoň udělal LOG takže se na to vrhnu dneska a uvidím. Díky moc za radu

Edit: Takže N75 cvaká, tak snad bude dobrej
EX- Feldari 1.3 BMM - Sporák
EX- Ford Transit VI, T350 - 92 kW - 2.4L Duratorq TDCi - DOFA

VW Passat Variant B5 - 85 kW - 1.9 TDI PD - ATJ
Ford Transit VII, T350 - 103 kW - 2.4L Duratorq TDCi - H9FB

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“