Hucanie v zabere

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Midarv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 01.07.2015 21:44

Hucanie v zabere

Příspěvek od Midarv »

Mam problem s valivym hucanim z motoru pri rychlostiach od 70-80 km/h. Zaujimave na tom je, ze sa zvycajne zacnu prejavovat az po nejakych 20-30 km a ked idem dlhsie, tak sa obcas objavi aj trasenie auta (nie volantu, bol som aj na geometrii). Mierne trasenie auta citim aj pri nizkych rychlostiach a bolo mi povedane, ze to asi robi dvojhmotny zotrvacnik. Kedze s nim ale treba udajne menit aj celu spojku (mam DSG), zatial som to neriesil. Hucanie prestane hned ako dam nohu z plynu a nezaznamenal som, ze by na to malo vplyv zatacanie. Obcas to huci (ale podstatne menej) aj v neutrale ked stojim na krizovatke. Co by to mohlo byt?

Je pravda, ze so zotrvacnikom je potrebne menit aj spojku?

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od hkr »

klouby, vnější nebo vnitřní. Jeslti na to nemá zatáčení vliv, tipl bych vnitřní.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od KJirka »

u manuálních převodovek se mění dvojhmota se spojkou a ložiskem jako komplet. Nevím, jak je to u DSG, ale předpokládám, že obdobně. Úplně teoreticky by to asi šlo vyměnit samostatně, ale je to holej nesmysl. Samotná demontáž DSG je dost náročná a nemá smysl riskovat, že ti spojka začne za chvíli klouzat a bude se to dělat znovu. U DSG jsou spojky dvě a běhají v oleji. Znamená to tedy i výměnu toho oleje a filtru, když už se to bude dělat. Ale vzhledem k náchylnosti mechatroniky na zanesení nečistotami, to není vůbec od věci. Nicméně, tohle je spíš ta horší varianta, protože demontáž převodovky znamená i demontáž nápravnice, následnou geometrii etc. etc.. Oproti manuálu je to tudíž nesrovnatelně větší finanční rozcvička. Nedomnívám se ale, že by to dělal setrvačník. Ten se obvykle projevuje chvěním při naprosto minimálních rychlostech nebo těsně po zastavení. Tohle opravdu spíš vypadá na homokynetický klouby. Ložiska v kolech asi ne, protože tam se ten projev mění v závislosti na natočení kol.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Midarv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 01.07.2015 21:44

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od Midarv »

To chvenie pri malych rychlostiach mam, takze ten zotrvacnik uz zacina byt chyteny ale nie je to nic tak strasne a to mi nevadi. To hucanie bude ale dost pravdepodobne nieco ine. Len ma zaraza, ze ak su to klby, preco by to hucanie bolo pocut ked stojim (zaradene D) a ked preradim do neutralu tak to stichne. Moze to byt?

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od Nemo »

všetko je možné, mne vibrácie okolo 60km robí guma zimná, ktorá sviňa má malú vydutinu respektive akoby takú preslabenú čiarku a spraví sa tam malá vydutina. Ale čo je najhoršie objaví sa po nahodení kôl a jazdení, akonáhle idú gumy dole je tam a keď ich dám na zimné uskladnenie na stojan tak pomaličky zmizne a nie je ju vidno keď idú kola naspäť a ja debil som si ju pri prezúvaní neoznačil zasa :fool:
No z mojej skúsenosti nápravnica na passaku nemusí dole pri vyberaní DSG, teda aspoň na mojom to chalan zmákol bez toho (bol som pri tom) :D ale geometriu som spravil aj tak pre istotu :-) v Jednotke to zvládol dať dolu a nahodiť novú prevodovku za cca 5 hodín, len pri nahadzovaní potreboval trošku pomôcť :-) (samozrejme aj s výmenou zotrváku).
Zlaté české ručičky :laugh:
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od Jirka. »

klouby by hučely jen v rychlosti, setrvák se dá vyměnit i bez demontáže nápravnice, více méně je to stejná práce jak u manuálu. Většinou se mění jen setrvák, pokud není okousaná hradba na převodovce, pak se dělají i spojky.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od KJirka »

no je fakt, že u DSG se k těm spojkám dostaneš hůř, než u manuálu. A s tou nápravnicí vím jen tolik, že servisní předpis VW říká dolu s ní. Ale ano, zlatý český ručičky DSG vytáhnou možná i horem :laugh: :laugh: :laugh:
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Hucanie v zabere

Příspěvek od KJirka »

Midarv píše:To chvenie pri malych rychlostiach mam, takze ten zotrvacnik uz zacina byt chyteny ale nie je to nic tak strasne a to mi nevadi. To hucanie bude ale dost pravdepodobne nieco ine. Len ma zaraza, ze ak su to klby, preco by to hucanie bolo pocut ked stojim (zaradene D) a ked preradim do neutralu tak to stichne. Moze to byt?
Když něco hučí při stání auta, nejsou to pochopitelně homoklouby, to dá rozum. Přehlídl jsem tu poznámku nahoře, sorry..
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“