černý kouř a více žere naftu

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

Zdravím všechny.
Mám pašíka r.v. 2000 motor 85kW ATJ, nalítáno cca 340tis, po chipu, před 15ti tisíci repasované turbo, nedávno vyměněná tlaková hadice sání- prasklá, motor neklepe a necuká, starty v pohodě, na VAGíně synchronizace vačky OK.

Problém mám takový, že při sešlápnutí plynu černě zakouří z výfuku- je to více něž bylo dříve- a po ustálení výkonu zase nečadí. Navíc stoupla spotřeba nafty. Další netěsnost na sacím potrubí se mi nejeví.. Nevíte mi někdo poradit, co s tím?
Vykazují vstřiky abnormální hodnoty?

válec 1 válec 2 válec3 válec 4
-0.61 0.26 0.09 0.19

Na grafu je vidět, že v jisté chvíli je aktuální tlak výrazně menší než požadovaný a opět v zátěži dojde k vyrovnáni do norm. hodnot. Je možné, že je ještě někde problém nebo je graf ok? Díky za odpovědi

http://uloz.to/xZcEzF87/log-bmp" onclick="window.open(this.href);return false;

Dodatek: přiložen soubor .csv.... díky za upozornění :)

http://uloz.to/xbE5wkjJ/log-01-003-010-011-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) drlin dne 27.06.2015 14:15, celkem upraveno 2 x.

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: prosím o radu s logem

Příspěvek od george40 »

dej na uložto celý log (soubor *.csv) - tady z toho obrázku moc poznat nejde, protože tam nemáš otáčky,časové značky a.t.d.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od george40 »

- ten log je celkem o ničem. Zkus to nalogovat znova - podmínkou je zahřátý motor a logovat skupiny 1,3,11 - to aby bylo vidět kolik tam při jakých hodnotách teče nafty.A logovat tak, že zastavíš, spustíš logování a jedeš a nejlépe do nějakého táhlého kopečka nebo po rovině (dlouhé) ale vytočit to za 3 nebo 4 minimálně do 4000 ot/min (plyn - podlaha) a logování zastavit až po zastavení auta. Z takového logu už pak lze něco vyčíst.
A ještě dva dotazy - EGR máš OFF nebo je funkční ?
- kdo dělal chip - garage nebo někdo renomovaný ?
Jinak to hulení při rozjezdu ( když máš funkční EGR) může způsobovat jak značně "jetej" EGR, tak díra na sáni někde za turbem.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

EGR mám mechanicky zaslepený, takže vyřazen. Co se týče toho chipu, tak to dělal člověk, který tomu rozumí a byl dělaný před cca 5ti lety. Šetrný chip, žádna brutalita :)
Ten log udělám ještě jednou, jak říkáš. Jak to budu mít, tak to sem hodím. Dík

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

Takže nový log na pozici 1,3,11...

http://uloz.to/xo574HJM/log-01-001-003-011-csv" onclick="window.open(this.href);return false;

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od george40 »

- nový log by vypadal vcelku normálně, až na nějaké podstatné chyby.
Asi ta největší (krom pomalejšího nástupu tlaku turba na začátku) je vidět v tlaku, který měří senzor tlaku. Ten totiž nepřesáhne hodnotu 2305,2 mBar i když váha je dávno na svém maximu (1249,5 mg). Takže je čidlo tlaku buď po smrti, nebo tam někdo strčil čidlo, které tam nepatří , nebo při chipu ten chlapík (co tomu tak rozumí) šáhl do map senzorů. Takhle ti totiž turbo jede (tlačí) na maximum o kterém ani ty, ani řídící jednotka neví, protože snímač tlaku se zastaví na maximální hodnotě 2305mb, a ŘJ to nikdy nemůže shodit do nouzáku. Takže je to sice dobrý, že to nepadne do nouze, ale může to pohřbít postupně turbo.....
Koukni se na sání - co tam máš za čidlo (přesný číselný typ), jestli tam někdo nestrčil něco, co tam nepatří, případně ho zkus vyměnit (zapůjčit si nové - jestli máš tu možnost) a nalogovat to s ním.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

Čidlo tlaku sání je dle ETKY to, co tam má být. Ale je zvláštní, že VAG nehlásí chybu čidla, když píšeš, že může být po smti. Pro jistotu jsem jej vytáhl a vyčistil... žádná změna. Ještě než ho koupím a vyměním, bohužel neznám v okolí nikoho s B5kou, abych jen vyzkoušel, tak nechám zkontrolovat ten "chip".

Uživatelský avatar
Kwapo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1368
Registrován: 26.07.2008 22:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od Kwapo »

Kdo ti ten chip dělal? Podle toho co popisuješ to vypadá na blbě udělanej chip.

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

No to právě nevím. Mechanik měl člověka, který to dělá a tak jsem to tam dal. Jenže to bylo už před cca před 4mi roky! Dosud jsem žádný takový problém neřešil. Pokud byl černý kouř z výfuku, tak to "funělo" pod kapotou a problém byl vždy v prasklé hadici sání. Vyměnil jsem a bylo to ok. Dobrý výkon, nekouřilo to a spotřeba zlatých 5.5l/100km.
Tento týden jdu přímo k chlapíkovi, který děla chipy a diagnostiku a je všemi doporučován. Řikal, že se na to podívá a že mi řekne, jak byl ten chip udělán. Takže dám potom vědět.

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

Takže opět zdravím. Byl jsem na kontrolu chipu, člověkem, který se chiptunningem zabývá 15let, děla si vlastní mapy a provádí úpravy všech vozů. Taktéž děla pro spoustu zahraničních firem. On mi řekl, že původní chip není nijak "brutální", ale jen trošku zvláštně provedený. Ukázal pro srovnání mapy pro úpravu paliva a turba. Na původním provedena úprava pouze na přidáním paliva, turbo bylo nedotčené a palivo bylo přidáno paradoxně již v nízkých otáčkách. Tedy větší spotřeba již od osmiset otáček, kdy je motor prakticky na volnoběhu. Přehrál mi své mapy s tím, že si mám auto otestovat a pokud mi budou vlastnosti vyhovovat, tak mi svůj chip ponechá.
Jeho nastavené hodnoty jsou diverzifikovány na jak na palivo, tak turbo a další...
Takže zpět k mému problému :) Když jsem k němu přijel, řekl mi, že mi nepříjemně píská turbo a to i při couvání a že si myslí, že bude problém i v turbu, pravděpodobně, že málo tlačí. Turbo, jak jsem již zmiňoval, je po čerstvém repase. Tedy před cca 20tis. Navíc mi motor do nouzáku nepadá.
Jde nějakým způsobem turbo otestovat? Jaké mají byt hodnoty tlaku sání? Chyba v podtl. regulaci turba?
Z výfuku se stále kouří černě, i když asi méně, když teď do výfuku nepůjde tolik špatně spálené nafty a výfuková část turba se časem vyčistí.

Uživatelský avatar
Kwapo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1368
Registrován: 26.07.2008 22:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od Kwapo »

Pokud se chipem zabývá tak dlouho, tak by si měl před úpravou zjistit, jak na tom, v tvém případě turbo reálně je.
Tedy napíchnout si to, projet, udělat si log a zkontrolovat všechny hodnoty. Od kolika otáček a kolik turbo tlačí, jak
je na tom váha vzduchu, zkontrolovat hodnoty vstřiků a podobně. A až podle toho volit úpravu. To že ti někdo řekne
že ti divně píská je diagnostika jak z logru od kafe. Přitom hodnoty jdou celkem jednoduše zjistit.

Osobně bych se spíš přiklonil tam nahrát původní mapy, tedy odstranit chip, a zkusit jestli auto kouří nebo ne.
Jak ti tady jistě spousta lidí poradí, zkus zajet za TDIFunem (sever moravy) nebo MotorPower (Praha). To jsou
kluci, kteří opravdu ví co dělají. Dokáží nasimulovat situace (mají brzdu) a úpravu zvolit přesně na míru auta,
ne podle toho, jestli se ti bude nebo nebude líbit.

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: černý kouř a více žere naftu

Příspěvek od drlin »

Jak jsem psal, nebyl jsem ještě na diagnostice, ale jen prověřit, jestli ten chip neni abnormální. Diagnostiku turba budu dělat za týden. Dik

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“