Cvakani u motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Minonek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 05.07.2015 17:06
Bydliště: Litvinov

Cvakani u motoru

Příspěvek od Minonek »

Ahojky vsem Golfistum a Golfistkam.Potreboval bych radu a pomoc.Mam Golfa IV 1,4 16V r.v. 1999.Jde mi o motor.Za jizdy aniz bych neco delal z plynem jde citit nepravidelny chod motoru takove cukani jako kdyz do kazdeho valce jde jine mnozstvi paliva.A dalsi vec je ta ze u motoru neco cvaka v servise mi tvrdili ze v sacim kosi cerpadla je maly pruchod oleje a tudiz se poradne nedomazavaji zdvihatka a proto motor cvaka.Mam sundat olejovou vanu a zvetsit diry v kosi.To se mi zda jako blbost.Podle hledani na ruznych forech cvaka vstrikovaci ventil.Podle rad ostatnich ridicu jsem zkusil motor vytocit na volnoveh a cvakani pri klesani otacek ustane.Vubec nevim co mam delat nebo jak mam zjistit co to je.Nechce se mi verit tomu ze to jsou zdvihatka a zbytecne nekde delat diry v sani oleje.Poradi mi prosim nekdo.Chceme jed na dovolenou a neradi by jsme zustali stat nekde ve Francii s motorem ktery utichne :-(

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: Cvakani u motoru

Příspěvek od dwajt »

Zdar! Tusim asi, o jakym cvakani tu pises. Schvalne - naklon se nad motor, konkretne uplne levou stranu bliz ke svetlu (stojis k moturu celem, takze volant auta vidis vpravo...) a tam je takova cerna nadobka s hadici a na ni takovej tmave zelenej jakoby ,,uzaver,, a na nem je namalovanej volant - jestli je to cvakani odtud, tak bud v klidu, to by to tak melo byt spravne. Jestli je to primo z motoru, tak to uz bude asi trochu svizel a v pohode to neni, motor by mel jit celkem potichu. To obcasny vynechavani muze byt civka, nebo svicka, co zacinaji stavkovat. Mam ale zkusenost, ze napr. civka se odporouci hned a ,,nelouci,, se nejakou dobu... Chapu, to jsou rady, ktery Te asi nikam zasadne neposunou, takze spis jenom posledni rada - na dovolenou bych s tim asi nejezdil, sorry. Uz jenom proto, ze se budes permanentne strachovat, kde vas to necha a budes ve stresu.
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od xerxes »

To cvakani bude nejspíš hydroštel,kolik ma najeto?realných?

Minonek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 05.07.2015 17:06
Bydliště: Litvinov

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od Minonek »

No realnych nevim ale na tachaci 167000

Minonek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 05.07.2015 17:06
Bydliště: Litvinov

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od Minonek »

Tak jeste k tomu cvakani u nadobky nic necvaka.Vychazi to ze zadni casti motoru nekde od vstrikovani.bohuzel je to pod plasty a pod sanim tak vubec nevim co tam muze byt.Uz mi bylo doporuceno abych zkousel odpojovat jeden vstrik za druhym zda to prestane.A tim padem zjistim jestli to je vstrik nebo ne.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od xerxes »

jojo postupně jak budeš odpojovat vstřiky tak to mužeš zjistiti pokud to tedy bude ono

Minonek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 05.07.2015 17:06
Bydliště: Litvinov

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od Minonek »

Zkusim to jak budu mit volno a cas.

Uživatelský avatar
eduard.bora
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 18.07.2015 21:19
Bydliště: Předklášteří

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od eduard.bora »

Zdravím všechny.... Tak dneska jsem si dovezl tohohle krasavce :::: http://www.sauto.cz/osobni/detail/volks ... goFrom=lis" onclick="window.open(this.href);return false;
najeto dle papírů i stavu... 111,500km, Po 1. majiteli (vnitřek a ostatní opečované, nějaké drobné odřeniny v rámci 14 let používání..) z bývalé NDR, 30km dědinka od přechodu Petrovice, mám zel. převozku a origo SRN techničák. Majitel 1928 ročník. Auto byl dáno pryč z důvodu....... odejití majitele do motoristického nebe, 1.3.2015 zemřel.
To jsem si našel na nějakých net stránkách, kde příbuzní dávají parte svých pozůstalých, jako oznámení........
Při první zkušební jízdě, motor si jen ševelí, rozvody si nechal dělat při 80,000km, možná jsem napoprvé cvakání přehlídl, no znáte to při první prohlídce auta..... A dneska po příjezdu domů, ukázání synovci, sestře a švagrovi. Přesně takové cvakání přerušované, jak když voláte na štěně jsem už zaslechl, když byl klid a pohoda. Jo a třeba 20sec cvakalo to a zase chvíli ticho... Teda mé první +/- dojem z toho.... A jde to přesně z černé nádobky, u motoru vlevo..... před nádobkou na chl. kapalinu. Má tahle černá přívod elektřiny a jednu hadičku...... Je to tedy ono , co je o.k. jak píše Dwajt ? Co to vlastně je, jestli se můžu zeptat ?
... jinak po dálnici Praha k Velké Bíteši.... průměr +/- 2500 až 3,500 otáček..... 90 až max 140km.... mi to ukázalo 250km na 16l (nemám palubák, tak dle ukazovatele paliva .... :-), na 80% nádrž naplněna )... Dostal 100 okt.Vervu/ 34.50kč z Benziny od Říčan...... Mám starého Forda Esc. 1995. na LPG, po dálnici... 2.50kč/1km.... Tišnov- Brno za 1,50kč/1km.... Tak si myslím při 2,16kč/1km +/- na 1.6 77Kw.. to ujde. Dík za radu a všem fandům VW hodně najetých kilometrů. A omlouvám se za román.... Díky. Eda
VW BORA 1.6 77Kw

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od xerxes »

každopadně hoooodně štastných kilometru bez nehody
v prve řadě si vyměn všechny naplně no jinak to cvakani je odvětrani nadrže to je normalni jev tak to cvaka i ostatnim :wink:

Uživatelský avatar
eduard.bora
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 18.07.2015 21:19
Bydliště: Předklášteří

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od eduard.bora »

Ahoj a díky... budu v klidu spát :-))) Jojo olej a td. s tím počítám, destičky, zkontroluji... a další. No klasika.....
Taky klimošku..... Mám poprvé v 47 letech v autě Klimošku, celkem 9. aut od 3/1989. Má to digi, paráda.....
Dneska tj. 18.7. sobota jsem ji dobře otestoval někde to ukazovalo i + 50C po Praze :-))) v 13h z bazaru na Kostelecké.... To to topil nejvíc Oskar :-)
..... Po dálnici v +/- 16h už to bylo lepší... :-)))
Má to origo radio Beta, snad jen, že nemá CD, jinak paráda......... ale zezadu asi časem napíchnu Mp.3ku.....
A dík. eda
VW BORA 1.6 77Kw

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od xerxes »

a ještě kukni na saci koš ve vaně jestli neni přicpany :wink:

Uživatelský avatar
eduard.bora
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 18.07.2015 21:19
Bydliště: Předklášteří

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od eduard.bora »

jojo.. díkky za radu... přemýšlím i totiž o výměně převod. oleje právě....
Měl jsem zálusk na Saaba 9.3, ale to už je dneska mimo....hoodně ojeté, moc km.. spotřeba a td... a už to není co to bývalo do 1998, srdeční záležitost.
Tam je potřeba dost často vanu čistit vč. sítka..... Jinak motor od GM.... udělá svoje. zadře se..... ale je toho tam víc, proč se to sem tam stane........
Hold VW je volba rozumem ale i tím srdcem..... švica má IV. golfa, taky 1.6 77Kw.... převzatý leasing u nás... už za 8let 100,000 a ted to má 190,000km .. pravidelný VW servis v Praze
... a moc spokojená s golfíkem....
VW BORA 1.6 77Kw

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od M@ty »

Olej do převodovky dej originál (zjistím pokud budeš potřebovat konkrétní OEM číslo) a pokud si budeš chtít sám vydesinfikovat výparník tak je lepší rovnou vyndat kastlík u spolujezdce a pak dekl na topení u ventilátoru. Jinak filtry, svíčky, brzdovku a nemrznoucí kap.

K tomu výběru motoru - žádnej "šlágr" to zas není. Výhodou je rozšířenost a taky to že ti vždycky někdo poradí... :lol:

Osobně můj nejlepší benzínovej motor byl litinovej agregát v Oplu původem ze starý Ascony který ani po letech a pás set tisíci km na hrbu nebral víc jak půl litru mezi výměnami. No a už mu také odzvonilo. Nepřežil nástup Euro3.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
eduard.bora
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 18.07.2015 21:19
Bydliště: Předklášteří

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od eduard.bora »

Díky za rady.... mám známého mechanika, kterému můžu věřit. A ostatní věci, svíčky.. Jsem prodával v obchodě náhradní díly doplnky, tak jsem si už našel i za levnější ceny než třeba u nás Autokelly. a je to vše třeba od Mannu filtry. řádově +/- 120kč méně..... olej dám Mobil 5w30ku svíčky NGK. v Brně za dobrý peníz.... Rád budu když mi při nějakém problému poradí.... Joo Oplíky staré to byly auta.......... a Ascona mocc hezká..... Donedávna v Tišnově jedna zlatá ještě jezdila...... Eda Dík.
VW BORA 1.6 77Kw

Uživatelský avatar
joe25
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cvakani u motoru a .....

Příspěvek od joe25 »

Zdravím já mám podobný problém už delší dobu neco cvaká ale jen za jízdy a někdy, mám 1.4 16v, laicky jsem si myslel že to budou ventilová zdvihátka ale mechanik konstatoval - asi ne - při výměně oleje jsem dal raději 10w40 že se jako uklidní a jaksi nic - je to v momentu kdy jakoby měl ten motor potáhnout ale někdy ne a někdy jo.Na volnoběh jede krásně tiše ani po přidání plynu není slyšet nic.Nevadí mi to až tak ale kdyby někdo věděl nebo se s tím již popasoval napište děkuji velice. Auto mám staré 15 let ale v dobrém stavu a kdyby se vyřešilo to klepání tak super.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“