Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Mam velice specificky problem u meho passata B5, motor 1.9 tdi najeto necelich 250 tis. Pokud se rozdizdim z mista nebo mam vyrazeno a zaradim auto na vykon 66kw akceleruje velice pekne uz od nizsich otacek cca 1600, Po roztoceni turba. Problem je kdyz treba pred zatackou pustim uplne plyn a zobrazi se spotreba '0' po opetovne seslapnuti, staci ho seslapnut pomalinku a z vykuku zacne litat bily kour a auto stale spomaluje jako bych na plyn vubec neslapl a trva treba 5 vterin nekdy i vic, nez se motor chytne prestane kourit a zacne tahnout... kdyz vyradim a zaradim spatky tak ok. Pokud je motor studenej max par min jizdy, po spotrebe "0" pri vyrazeni motor uplne chcipne bez jedinyho zaskubu.
Taky mam problem se studenymi starty uz od doby co jsem auto koupil cca 5 mesicu. Teple starty byli proradku, ale tet co zacal zlobit motor zacali zlobit i teple starty, problem jse vyskytl celkem nahle. Egr ventyl je zaslepeny.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od majkl1 »

Zajímavé :roll:
Nejprve mě napadla nějaká chyba čerpadla, kterou ECU nediagnostikuje, když ti nebliká žhavení. Určitě více by napověděl log v okamžiku, kdy to nejede.
Nemáš tam nějaký powerbox nebo něco podobného?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Kdyz jsem to mel pripojene na pc, jeste predtim nez se zavada zacala projevoval, byly tam dve chyby. Prvni egr ventyl kde je jeho nepruchodnost zajistena plechem. Druhou zavada je v zhaveni, ale to je proto, ze uz to muselo mit v minulosti problemi. Spinani zhaveni je vyreseno tlacitkem pod volantem, ktere je pripojeno na spinaci rele. Udelal to jeden z predchozich majitelu. O tom jsem vubec pri koupi nevedel, protoze ten **** mi to vzdycky prijel ukazat zahraty a tak mi nebylo divny ze kontrolka zhaveni jenom problikla. Takze nejaky kutilsky zasahy tam urcite jsou ale nejakeho powerboxu jsem si nevsiml. Spis si zacinam myslet jestli v tom neni neco k turbu, olej nehazi ani nezere nejak neobvykle moc, ale v poslednich dnech mi prijde, ze nezalezi tolik na case nez se motor chyti, ale spis na tom na kolik klesnou otacky. Situace se porad docela vyrazne zhorsuje, studenej motor zacinam startovat na nekolikrat protoze ihed zase chcipne, jen vyleti na volnobeh a uz jsou zase na nule a kdyz je zahratej, chyti ale otacky kolisaji, vyfuk neskutecne kouri a pri pridani plynu jenom kouri vic bez vlivu na otacky, po nekolika vterinach (cimdal dyl) se chytne a uz dobry. Vsechno se to zaclo horsit pred par tydny. Takze predchozi zasahy majitelu ztoho jsou castecne venku. Jo a podle palubniho pc tam nafta jde(na cem se meri nevim), jen proleti nespalena. Startovani pri temer prazdne nadrzi s obyc naftou vyjde uplne stejne jako s temer plnou s premiovou naftou od omw.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od majkl1 »

Podle mne to s turbem moc souviset nebude. Starty musí být OK i bez turba. A když turbo netlačí, pak přes váhu neteče vzduch a ECU zkrze omezení kouřivosti nepustí naftu, takže to kouřit nemůže (pokud není zásah do map nebo nejsou vadná nebo oblbovaná čidla).
Můžeš mít problém s řízením předvstřiku, ale těžko říci. Musely by se dělat pořádné logy na všelico a sledovat, co se kde děje.
Pokud bys měl kabel mohli bychom se to pokusit nějak zdiagnostikovat, ale takhle je to fakt těžký. Ideálně nějakýmu schopnýmu servisákovi.
A tvoje ECU nepozná zaslepený EGR, takže ta chyba bude spíše zkrze odpojený nebo vadný elektroventil ovládání podtlaku pro EGR.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Vcera jsme to pripojili na VAG a chyb co setyka motoru: EGR i kdyz je zaslepeny tak nic, jestli jsme te dobre pochopil, tak to je spravne a zhaveni hlasilo chybu, protoze jek jsem uz popisoval, je predelany na tlacitko.A pak tam byla chyba rizeni predvstriku, vzhledem k tomu ze te to napadlo tak to vidim jako pricinu, o tom toho tolik nevim, takze jsi jdu dohledat co se stim da delat..

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od majkl1 »

Chyba předvstřiku může být dána nesmyslným/chybějícím signálem od čidla kliky, vadným řídícím vstřikem případně samotným čerpadlem (elmagn. ventil přesuvníku předvstřiku), někdy tu chybu způsobí i nedostatečný přísun paliva či vzduch v palivu. Nevím, co ti přesně napsal vag, ale pravděpodobně by mohlo jít o chybu toho elmg. ventilu na čerpadle. Dobrá zpráva je, že to jde snadno vyměnit bez demontáže čerpadla, horší je cena nového ventilu :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Číslo dílu řídícího modulu: 038 906 018 FQ
Komponent a/nebo - verze: 0000SG 3104
Kódodvání softwaru: 00002
Kód opravny: WSC 00028
2 Nalezeny chyby:
18027 - Rele zhavicich svicek (J52) Preruseni/zkrat ke kostre
P1619 - 35-10 - - - Sporadicky
17656 - Regulace pocatku vstriku Regulacni odchylka
P1248 - 35-00 - -

Myslím že jsem se seknul, a spletl si předvstřik a počátek vstřiku.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od majkl1 »

Nejsi vedle.
Buď máš vzduch v naftě (pravděpodobné), nedostatečný přísun nafty, špatně nastavený dynamický předvstřik nebo vadný(přicpaný) řídící vstřik či ten výše zmiňovaný ventil v čerpadle.
Začal bych průhlednou hadičkou k čerpadlu a koukal, zda se při chodu motoru neplní bublinami.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Tempo postupu není nejrychlejší, ale přece. vyndal jsem vstřiky, byli připečený, z venku celkem obalený karbonem, na několika místech připečeným, ale dva co jsem rozdělal vevnitř vypadali dobře, stejně jsem je všechny namočil do ředidla. Průhlednou hadičku jsem nasadil, a během startování jsem si nevšiml žádný bubliny. Vstřiky byly odpojeny a z hadiček nafta kapala, jestli je to tak správně nebo by měla stříkat nevím. Taky ji nejsem jistý jak se dá ověřit správná funkce toho elektromagnetického ventilu na čerpadle.

vlckys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.07.2015 09:59
Bydliště: Chrudim

Re: Po pusteni plynu a znovu pridani passat nejede

Příspěvek od vlckys »

Po zkontrolování všeho uvedeného jsem to s podezřením na vysokotlaké čerpadlo vzdal a odvezl ke známému do servisu... zkoušel za naftový filtr přidat ješte jedno čerpadlo které aby vyloučil chybu od tohoto místa až k nádrži. Už jsem začínal počítat že se nedoplatím a potom jsem dostal nápad, jak jsou na tom rozvody. Měli byt "udělány" před 30 tis. ale co nezkontroluješ tomu nemůžeš věřit. Rozebrali jsme to a co se nezjistilo, rozvody byli pěkně volný a na klikový hřídeli byli poskočený řemen o dva zuby, ješte že né o tri, to by se to pravděpodobně už potkalo.
Ty nápisy na rozvodáku by prej měli vydržet aspoň trošku viditelný 80-90 tis a vzhledem k tomu, že jsme po nich nenašli ani pozůstatky je klidně možný, že mají tuhle vzdálenost zasebou...
Po srovnání rozvodů jsme nastartovali na první otočení :D takže to dopadlo nejlíp jak mohlo. Prej se stím ještě nesetkal, aby to skočilo na klice, že vždycky jen na vačce nebo čerpadle.
Pravděpodobně to nejdřív poskočilo jen o zub a proto ty prvotní problémy s puštěním a znovu přidáním plynu. A potom to skočilo ješte o druhý a už to téměř nechtělo chytat protože píst už byl o kus jinde, ale protože vačka a čerpadlo nebyli o nijak posunutý tak pokud se ten motor roztočil od spodu a držel se v otáčkách tak to stříklo naftu o malinko dýl ale ješte ji to zapálilo a motor fungoval dobře.

Moc děkuji majklovi1 za nápady a pomoc.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“