FAQ - časté dotazy a řešení
Moderátor: Olaf87
- Roman0001
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 01.09.2013 21:40
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Čusek,nenapsal jsi jakou máš motorizaci ale po rozkliknutí odkazu hádám že sdičko že?Já jsem rozvody dělal asi před 3 týdny.Rozvodovou sadu jsem koupil od Iny asi za 1800kč.Vodní pumpa na rozvodech není,tak že záleží na stavu,nebo jen na tobě,zda ji vyměníš.Jde cca o 1000kč,tak že to také není taková raketa.Od Brna sice nejsem,ale z rozvody by si měl snad poradit každý schopný mechanik.Ale prý je to na Lupínu docela pakárna,je tam málo místa atd.
VW Lupíčko 1.7 SDI
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Určitě je třeba vyměnit i všechny kladky, vodni pumpa take. 250 tis to jako najeto bez vymeny rozvodu???
A romane z těma mechanikama, tak to bych si daval pozor. Onehda kamoš menil na A2 1,2TDI(stejne jako ja), a ja zrovna mel furu prace tak sem mu to nestihal udelat tak to dal do servisu v ostravě, a chlapci se tam teda vyřadili:
1. Řemen uplně volny
2. Napinaci kladka nebyla vubec spravne nastavena vuči tlumiči kmitu.
3. atd atd
Proste v tomhle ja servisum nevěřim. A čim větši servis tim horši. Naberou kde jake paka osmnactilete po škole, a ten nevi ani v kterou stranu se šroubek povoluje. Nejlepši fakt schopny mechanik....
A romane z těma mechanikama, tak to bych si daval pozor. Onehda kamoš menil na A2 1,2TDI(stejne jako ja), a ja zrovna mel furu prace tak sem mu to nestihal udelat tak to dal do servisu v ostravě, a chlapci se tam teda vyřadili:
1. Řemen uplně volny
2. Napinaci kladka nebyla vubec spravne nastavena vuči tlumiči kmitu.
3. atd atd
Proste v tomhle ja servisum nevěřim. A čim větši servis tim horši. Naberou kde jake paka osmnactilete po škole, a ten nevi ani v kterou stranu se šroubek povoluje. Nejlepši fakt schopny mechanik....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 05.01.2015 14:04
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Ano, mam sdicko)
Jo, takze budu menit vsechno
Majitel predtim byl nemec, takze predpokladam ze to menil pravidelne a mam jeste nejakych 10 tisic, ale chci vymenit uz ted, abych byl s tim spokojeny.
McMahon, prave o tom rikam, menil jsem oleje, pri koupe auta, tak kluci me do motoru dali 4 litry, po ujeti 500 km, jsem mel strach, ze koupil vrak, ktery za 500 km me sezral olej do minimalni hranice, diky tomuto FAQu dozvedel jsem, ze tam musi byt 4,7 litru, ne 4,1. Tak to jeste nic, kdyz mi pri ceste cca 1500 km, na 500 km, zacala vypadat 5etka, brecel jsem a premyslel kde sezenu 15 tisic a hlavne prevodovku, te k*koty zapomeli zatahnout matice na prevodovce, a unikal tam mirne olej)) Ted jsem snazim delat obycejne veci sam, bez garaze je to komplikace, ale na rozvody bych nechtel sam))
Dobre, tak zkusim nekoho najit na diesel poweru)
Jo, takze budu menit vsechno
Majitel predtim byl nemec, takze predpokladam ze to menil pravidelne a mam jeste nejakych 10 tisic, ale chci vymenit uz ted, abych byl s tim spokojeny.
McMahon, prave o tom rikam, menil jsem oleje, pri koupe auta, tak kluci me do motoru dali 4 litry, po ujeti 500 km, jsem mel strach, ze koupil vrak, ktery za 500 km me sezral olej do minimalni hranice, diky tomuto FAQu dozvedel jsem, ze tam musi byt 4,7 litru, ne 4,1. Tak to jeste nic, kdyz mi pri ceste cca 1500 km, na 500 km, zacala vypadat 5etka, brecel jsem a premyslel kde sezenu 15 tisic a hlavne prevodovku, te k*koty zapomeli zatahnout matice na prevodovce, a unikal tam mirne olej)) Ted jsem snazim delat obycejne veci sam, bez garaze je to komplikace, ale na rozvody bych nechtel sam))
Dobre, tak zkusim nekoho najit na diesel poweru)
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Nevim jaky tam je přistup u SDI-čka ale u 3L-ka se krasně dělaj rozvody před domem bez kanalu ani zvedaku:-) Jen shodim prave předni kolo, podložim olejovou vanu, uvolnim silentbok a už si krasně zvedam nebo zpoušim motor:-) U 3L-ka to jde fakt pěkně:-)
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
AHoj,
rychlý dotaz. Jaký olej a kolik do 1.2 TDI?
Dííík
rychlý dotaz. Jaký olej a kolik do 1.2 TDI?
Dííík
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Originalně tam ma byt 0W30, norma 506 00. Ale jelikož je to uplna voda a ještě k tomu LL, což bych do motoru nikdy nedal tak davam 5W30 505 01. A vleze tam 3,5 až 4 litry polde toho jestli vysaješ i filtr.
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Super, děkuji. půjdu do 5W30 505 01
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Jako jednou jsem nalil tu 0W30, to je upna vodička, myslim že to mělo i menši spotřebu trochu, a jelikož mam motor v dobré kondici tak ani nežralo olej, ale stejně jsem to měnil za 15tis jako klasicky olej a jelikož je on dražši tak se to nevyplaci. Ja bych olej v aute vic jak 15tis nenechal.
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Převodovka - výměna oleje
Snad to někomu pomůže...
Moj sloupák (1,4 16V AHW 55kW, r.v. 1998 manuál) už má skoro 170tkm a rozhodl jsem se vyhladit zase nějakou tu vrásku... Tentokrát převodovkový olej - a to opravdu bezdůvodně Celoživotní náplň má dát 180tkm a majitel přede mnou tomu auto dal co proto (a mladá se s tím taky občas nemaže ).. a v zimě se mi to měnit nechtělo, tak jsem objednal:
-nějaký ten olej FEBI č. 21829 (dle VIN je to přesně ten pro mé vozítko)
Nářadí k použití je na posledním fotu, ale stačil by imbus 17 nebo šroub z kola. Foto 1 je pohled od chladiče, Foto 2 zpod chladiče a Foto 3 pořízeno před řidičovým kolem.
Nutno říct, že by to mělo být to samé co Fabia I a Polo se stejnou motorizací, snad jen s jiným výliskem na startér...
Auto jsem vyhodil o pár cm vejš a vyčistil šrouby - první šel dolů klasicky spodní (už se mi stalo, že jsem měnil olej a z vrchního mi to pocintalo "pracovní prostředí") a pak vrchní - nechal jsem to odtéct, odkapat a z nudy jsem vyčistil šrouby a jejich závity + okolí (ono až to někdo bude chtít dělat za dalších 180tkm, tak mi určitě poděkuje).
Spodní zašroubovat, dírou po vrchním dolévat - ryska dolití není, hladina by měla dosahovat k hornímu šroubu, když je auto v rovině (kontrolní šroub). Olej jsem naléval nějakým trychtýřem z plastu a jak olej začal lozit po závitu, nechal jsem tam dotéct pár kapek a šroub zpátky do díry.
Faktem je, že mi při vylévání tekl olej krásné žluté barvy, pěkně čirý a konzistence obdobné, jako olej, který jsem pak doléval (trošku jsem si nadával, že s tím blbnu zbytečně.. většinou jsem byl zhrozený, co z převodovky "vypadává" místo oleje).
Oleje by se tam mělo vejít okolo 1,9l (nebo 2,1? :s ta paměť...).
Doporučuje se převodovku bez zátěže ještě trošku nechat promazat atp atp... Hlavně kdyby tam byla bublina a olej tam pak ve skutečnosti chyběl - od tohoto je tam vrchní šroub a pokud i po promazání je hladinka na úrovni šroubu, je hotovo
Auto mělo kupodivu i předtím průvodní znaky starší náplně - při potřebě znovuzařadit pětku při vyšší rychlosti nebo při rychlém zařazení zpátečky to potkávalo zoubky.. Byl jsem jako vzorný přítel pochválen, že se při řazení reversu už kov neozývá, takže podle všeho byla výměna oleje na místě.
Výměnou oleje v převodovce se dá zachránit hodně budoucích nepříjemností, kdy na tohle právě převodovky nejvíce trpí (spolu s olejem, který tam nepatří).
Kdybych něco psal blbě, opravte mě, nejsem dokonalej
Moj sloupák (1,4 16V AHW 55kW, r.v. 1998 manuál) už má skoro 170tkm a rozhodl jsem se vyhladit zase nějakou tu vrásku... Tentokrát převodovkový olej - a to opravdu bezdůvodně Celoživotní náplň má dát 180tkm a majitel přede mnou tomu auto dal co proto (a mladá se s tím taky občas nemaže ).. a v zimě se mi to měnit nechtělo, tak jsem objednal:
-nějaký ten olej FEBI č. 21829 (dle VIN je to přesně ten pro mé vozítko)
Nářadí k použití je na posledním fotu, ale stačil by imbus 17 nebo šroub z kola. Foto 1 je pohled od chladiče, Foto 2 zpod chladiče a Foto 3 pořízeno před řidičovým kolem.
Nutno říct, že by to mělo být to samé co Fabia I a Polo se stejnou motorizací, snad jen s jiným výliskem na startér...
Auto jsem vyhodil o pár cm vejš a vyčistil šrouby - první šel dolů klasicky spodní (už se mi stalo, že jsem měnil olej a z vrchního mi to pocintalo "pracovní prostředí") a pak vrchní - nechal jsem to odtéct, odkapat a z nudy jsem vyčistil šrouby a jejich závity + okolí (ono až to někdo bude chtít dělat za dalších 180tkm, tak mi určitě poděkuje).
Spodní zašroubovat, dírou po vrchním dolévat - ryska dolití není, hladina by měla dosahovat k hornímu šroubu, když je auto v rovině (kontrolní šroub). Olej jsem naléval nějakým trychtýřem z plastu a jak olej začal lozit po závitu, nechal jsem tam dotéct pár kapek a šroub zpátky do díry.
Faktem je, že mi při vylévání tekl olej krásné žluté barvy, pěkně čirý a konzistence obdobné, jako olej, který jsem pak doléval (trošku jsem si nadával, že s tím blbnu zbytečně.. většinou jsem byl zhrozený, co z převodovky "vypadává" místo oleje).
Oleje by se tam mělo vejít okolo 1,9l (nebo 2,1? :s ta paměť...).
Doporučuje se převodovku bez zátěže ještě trošku nechat promazat atp atp... Hlavně kdyby tam byla bublina a olej tam pak ve skutečnosti chyběl - od tohoto je tam vrchní šroub a pokud i po promazání je hladinka na úrovni šroubu, je hotovo
Auto mělo kupodivu i předtím průvodní znaky starší náplně - při potřebě znovuzařadit pětku při vyšší rychlosti nebo při rychlém zařazení zpátečky to potkávalo zoubky.. Byl jsem jako vzorný přítel pochválen, že se při řazení reversu už kov neozývá, takže podle všeho byla výměna oleje na místě.
Výměnou oleje v převodovce se dá zachránit hodně budoucích nepříjemností, kdy na tohle právě převodovky nejvíce trpí (spolu s olejem, který tam nepatří).
Kdybych něco psal blbě, opravte mě, nejsem dokonalej
- Přílohy
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Ahoj, mám jeden malý dotaz. Dnes jsem chtěl zkusit sundat konektor na Lupo 3L a né a né přijít na to jak ho dát dolu. Nerad bych ho urval a přístup je tam velmi špatný . Mohu poprosit o radu? Díky Jakub
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Popravdě neznám 3Lko, ale nechápu, jaký konektor, kde je, jak vypadá (foto?odkaz...?)
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Sakra omlouvám se, psal jsem to na telefonu. Jedná se o konektor alternátoru.
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
jj, klasika... měl by vypadat vyndanej zhruba takhle..
1. - tenhle kousek plastu by měl jít ve směru šipky (je v něm uprostřed vyřízlej čtvereček a na protikusu je zámeček, kterej drží konektor na místě)
2. - aby se zámeček uvolnil, měl by jsi k sobě to "madýlko" přitáhnout (zbytek konektoru by jsi měl držet/tlačit dolů) tím se zvedne plast dle č. 1 a mělo by to jít vytáhnout
hodně štěstí
1. - tenhle kousek plastu by měl jít ve směru šipky (je v něm uprostřed vyřízlej čtvereček a na protikusu je zámeček, kterej drží konektor na místě)
2. - aby se zámeček uvolnil, měl by jsi k sobě to "madýlko" přitáhnout (zbytek konektoru by jsi měl držet/tlačit dolů) tím se zvedne plast dle č. 1 a mělo by to jít vytáhnout
hodně štěstí
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Super moc děkuji. Chci si zkusit změřit alternátor jestli dobíjí to co má.
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.03.2015 17:05
Re: Lupo FAQ - časté dotazy a řešení
Potřeboval bych si vyměnit žárovky na autě, ale jak jsem se tam tak koukal, tak mi to připadá jako ježek v kleci. Nějaký nápad, nebo resp. rada jak se tam dostat?