Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Díky, snad bude . No mě ten filtr box přišel i s filtrem, zatím ho tam nechám, dokonce vypadal čistěji než ten můj
Ještě se zeptám...já tu hadici sání vůbec neřezal, ale je zastrčená dobrých 10 čísel do toho boxu, vadí to nečemu? Není lepší ji zkrátit?
Sice původně to tam vevnitř mělo taky nějakou trubku, ale tu jsem dal pryč, abych tam tu hadici vůbec dostal.
Ještě se zeptám...já tu hadici sání vůbec neřezal, ale je zastrčená dobrých 10 čísel do toho boxu, vadí to nečemu? Není lepší ji zkrátit?
Sice původně to tam vevnitř mělo taky nějakou trubku, ale tu jsem dal pryč, abych tam tu hadici vůbec dostal.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
No čim míň věcí a překážek v sání, tím lépe...aby lépe proudil vzduch. Já to mám taky jen zastrčené, ale zkrátil jsem to trochu
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
zastrčená drží dost.. trochu to zkrat nech to tam 1cm za tu hranu co to v ní drží
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Já ji nechával v celku kvůli tomu, kdybych ji ještě někdy na něco potřeboval, nebo ji potřeboval delší
Ale zkrátím ji, přece jenom 10 cm je dost a nejspíš to bude mít i dost vliv na útlum těch tlakových vln
EDIT:
No takže po 70km zkušební jízdě je to asi takhle: Auto ztratilo takový ten prudší zátah kolem 3-3,5k otáček (což měla za následek nejspíš ta rezonanční komora), ale místo toho se krouťák pěkně rozprostřel a táhne to už od těch 2000+ a plynule.
Na jednu stranu mě tam ten zátah chybí, ale na druhou stranu tam, kde jsem dřív jel na 4 (kopce), teď jedu bez problému na 5 a při nižších otáčkách a auto neztrácí dech.
Ale zkrátím ji, přece jenom 10 cm je dost a nejspíš to bude mít i dost vliv na útlum těch tlakových vln
EDIT:
No takže po 70km zkušební jízdě je to asi takhle: Auto ztratilo takový ten prudší zátah kolem 3-3,5k otáček (což měla za následek nejspíš ta rezonanční komora), ale místo toho se krouťák pěkně rozprostřel a táhne to už od těch 2000+ a plynule.
Na jednu stranu mě tam ten zátah chybí, ale na druhou stranu tam, kde jsem dřív jel na 4 (kopce), teď jedu bez problému na 5 a při nižších otáčkách a auto neztrácí dech.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.06.2009 21:30
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Zdravím, rozhodl jsem se, že taky předělám sání podle TDI/GTI a řeším teď, jak udělat odvětrání klikovky (mám AZD). Když jsem různě brouzdal po netu, tak jsem našel filtrboxy, který mají ještě takový malý vstup ze strany motoru, jako tady na fotce:
Myslím, že je to box z 1,8T, u boxů z 1,9TDI jsem tento vstup neviděl. Nevím k čemu slouží normálně (přisávání ohřátého vzduchu od motoru?), ale říkal jsem si, že by možná šel ten vstup využít pro napojení odvětrání té klikovky u AZD. Nevím jaký je průměr vstupu, ale to by snad šlo nějak uzpůsobit a podtlak tam bude. Co myslíte, nezkoušel to odvětrání někdo takto řešit?
Jinak jsem ještě našel, že šnorchl, který vede od světla do filtrboxu u R32 DSG je o dost větší než standardní:
http://uk-mkivs.net/topic/55121-how-2-f ... s-of-pics/
K tomu většímu šnorchlu musí ale být i filtrbox s odpovídajícím vstupem a stejně tak kryt za světlem. Obávám se ale, že na bazarech budou tyto "větší" verze z R32 DSG nesehnatelné a nové jsou určitě předražené. Otázka taky, jestli by větší šnorchl vůbec měl nějaký znatelný účinek, když pro všechny ostatmí verze golfu je ten "malý" standardní šnorchl?
Taky je na fotkách v tom odkazu vidět, že borec si zvětšil vstup vzduchu za maskou - odřezal ty žebra, které tam normálně jsou. Teoreticky by to taky mohlo trošku pomoct.
Myslím, že je to box z 1,8T, u boxů z 1,9TDI jsem tento vstup neviděl. Nevím k čemu slouží normálně (přisávání ohřátého vzduchu od motoru?), ale říkal jsem si, že by možná šel ten vstup využít pro napojení odvětrání té klikovky u AZD. Nevím jaký je průměr vstupu, ale to by snad šlo nějak uzpůsobit a podtlak tam bude. Co myslíte, nezkoušel to odvětrání někdo takto řešit?
Jinak jsem ještě našel, že šnorchl, který vede od světla do filtrboxu u R32 DSG je o dost větší než standardní:
http://uk-mkivs.net/topic/55121-how-2-f ... s-of-pics/
K tomu většímu šnorchlu musí ale být i filtrbox s odpovídajícím vstupem a stejně tak kryt za světlem. Obávám se ale, že na bazarech budou tyto "větší" verze z R32 DSG nesehnatelné a nové jsou určitě předražené. Otázka taky, jestli by větší šnorchl vůbec měl nějaký znatelný účinek, když pro všechny ostatmí verze golfu je ten "malý" standardní šnorchl?
Taky je na fotkách v tom odkazu vidět, že borec si zvětšil vstup vzduchu za maskou - odřezal ty žebra, které tam normálně jsou. Teoreticky by to taky mohlo trošku pomoct.
Golf IV 1,6 16V AZD
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
ta označena příruba na boxu by měla být pro sani sekundárniho čerpadla
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.06.2009 21:30
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Nevíš prosím tě, u kterých motorů je filtrbox s touto přírubou? U TDI jsem ho neviděl a ta fotka by měla být snad z 1,8T, ale nevím to jistě. Možná, že se vyskytuje ještě i u jiných motorů, ale nevím. Docela by mi to pomohlo při shánění toho filtrboxu...xerxes píše:ta označena příruba na boxu by měla být pro sani sekundárniho čerpadla
Golf IV 1,6 16V AZD
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
je jen u benzináku
- Vesel
- Pilot
- Příspěvky: 703
- Registrován: 08.07.2012 22:02
- Bydliště: Moravwa
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Je to pro 1.8t a měli by to bt ty novejší motory AUM a AUQ ty maji sekundární čerpadlo.
VW Golf MK4 1.6 77kW
VW Golf MK4 1.8 GTI 110kW
VW Golf MK5 2.0 GTI 147kW
VW Golf MK7 1.2 TSI 63kW
Audi A4 B9 2.0 TDi 110kW
VW Golf MK4 1.8 GTI 110kW
VW Golf MK5 2.0 GTI 147kW
VW Golf MK7 1.2 TSI 63kW
Audi A4 B9 2.0 TDi 110kW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Zkracoval někdo tu hadici mezi kolenem a boxem?? já to mám dlouhý a zvedá mi to trochu filtrbox.Když skrátím hadici na straně boxu nebude to něčemu vadit?? myslím tím těsnost a aby to tam hezky drželo,ono to má hezký zakončení který tam krásně padne.
Další věc...bude něčemu vadit když budu mít chvilku hadici odfuku z motoru nenapojenou?? prostě mi tam trčí nad motorem.
Díky
Další věc...bude něčemu vadit když budu mít chvilku hadici odfuku z motoru nenapojenou?? prostě mi tam trčí nad motorem.
Díky
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
mám ji zhrácenou.. těsnost je bez problému přesně to jde zastrčit do otvoru ve filtrboxu (musí se vyndat těsnící kroužek pro přírubu váhy)
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.06.2009 21:30
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Má někdo zkušenosti s odvětráním klikové skříně, které by bylo svedené hadicí ne do sání, ale volně někde pod auto?
Napadla mě tahle varianta, která by nepouštěla olejové výpary do sání. Nedávno jsem čistil klapku a byla hlavně zespodu dost zanesená a následující sání na tom bylo podobně
Napadla mě tahle varianta, která by nepouštěla olejové výpary do sání. Nedávno jsem čistil klapku a byla hlavně zespodu dost zanesená a následující sání na tom bylo podobně
Golf IV 1,6 16V AZD
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
No přijdeš tim o podtlak, který celý ten systém má a potenciálně se to může projet na různých veličinách. Možná to vyhodí i chybu.
No a u AZD to máš vyvedené do deklu motoru, takže ti to kape na klapku skrze hubici. Klapku čistím jednou za rok a půl a pomáhá to. Ale sání jsem teda ještě nesundaval.
No a u AZD to máš vyvedené do deklu motoru, takže ti to kape na klapku skrze hubici. Klapku čistím jednou za rok a půl a pomáhá to. Ale sání jsem teda ještě nesundaval.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.06.2009 21:30
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
No je otázka, jestli je pro chod odvětrání klikovky potřebný podtlak ze sání. Pokud je v klikové skříni spíše přetlak (což zřejmě je), tak by měly olejové plyny volně fučet z konce hadice, pokud je ale nebude nějak brzdit odlučovač
Že by mi to házelo nějakou chybu bych řekl, že asi nehrozí. Nevím které čidlo by to mohlo zjistit...
Spíše se obávám toho, že by mohl volný konec hadice odvětrání v zimě zamrzat, ale nevím.
Jinak mám sání předělané podle návodu tady z fóru z GTI/TDI z nasáváním vzduchu od masky, takže tímto děkuji všem, kteří to tu na fóru vyvinuli Airbox mám použitý z 1,8T s menším vstupem tak jak je vidět na fotce o pár příspěvků výše a do tohoto otvoru mám provizorně navedenou novou hadici odvětrání klikovky. Chtěl bych to odvětrání ale udělat pěkně na hotovo, takže zvažuju všechny alternativy.
Jo a to sání jsem neměl rozebrané. Viděl jsem jen dovnitř při sundané klapce a moc čisto tam nebylo, alespoň z kraje ne. Myslím ale, že největší viník bude ale EGR ventil, na který mám také spadeno.
Že by mi to házelo nějakou chybu bych řekl, že asi nehrozí. Nevím které čidlo by to mohlo zjistit...
Spíše se obávám toho, že by mohl volný konec hadice odvětrání v zimě zamrzat, ale nevím.
Jinak mám sání předělané podle návodu tady z fóru z GTI/TDI z nasáváním vzduchu od masky, takže tímto děkuji všem, kteří to tu na fóru vyvinuli Airbox mám použitý z 1,8T s menším vstupem tak jak je vidět na fotce o pár příspěvků výše a do tohoto otvoru mám provizorně navedenou novou hadici odvětrání klikovky. Chtěl bych to odvětrání ale udělat pěkně na hotovo, takže zvažuju všechny alternativy.
Jo a to sání jsem neměl rozebrané. Viděl jsem jen dovnitř při sundané klapce a moc čisto tam nebylo, alespoň z kraje ne. Myslím ale, že největší viník bude ale EGR ventil, na který mám také spadeno.
Golf IV 1,6 16V AZD
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Předělání filtrboxu + vedení vzduchu GTI/TDI
Tak hlásím že už mám taky předěláno,teda skoro,jen ještě nemám vyřešen odfuk z motoru,nechal jsem to tak jak to je to originál,takže to vyfukuje nad motorem.zatím to na nic nemá vliv,jezdím tak cca týden.
Jinak po sundání origo filtrboxu byla klapka čistá,ještě jsem ji nečistil.(mám 5 let)
A dojmy z přestavby?? je to lepší,když je motor vytočený třeba na 3tis/ot na trojku a dám plný plyn,tak se ochotněji vytočí.Zkoušel jsem i dálnici a před upravou se horko těžko dostával na 160km/h,ted ve 170 chtěl dál
Na druhou stranu mám pocit že mi zmizel takový ten nástup po 4tis,je to takový vyhlazený.Spodek nedokážu hodnotit,připadá mi to cca stejný,ale v těchto vedrech to jede prostě líp,nedusí se to tak moc.Charakter 1,6 16V zůstává potřeba točit,točit...
Majreku: kdyby jsi chtěl vyzkoušet,je možno v nedělu jedu do Svitav.
Jinak po sundání origo filtrboxu byla klapka čistá,ještě jsem ji nečistil.(mám 5 let)
A dojmy z přestavby?? je to lepší,když je motor vytočený třeba na 3tis/ot na trojku a dám plný plyn,tak se ochotněji vytočí.Zkoušel jsem i dálnici a před upravou se horko těžko dostával na 160km/h,ted ve 170 chtěl dál
Na druhou stranu mám pocit že mi zmizel takový ten nástup po 4tis,je to takový vyhlazený.Spodek nedokážu hodnotit,připadá mi to cca stejný,ale v těchto vedrech to jede prostě líp,nedusí se to tak moc.Charakter 1,6 16V zůstává potřeba točit,točit...
Majreku: kdyby jsi chtěl vyzkoušet,je možno v nedělu jedu do Svitav.