Novopečený passaťák - dotazy

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Zdravím,

jsem novým majitelem Passatu B7 DSG a mám pár otázek, na které jsem nenašel na fóru uspokojivou odpověď:

* Stop-start - je v tom opravdu výhoda? (Ne)ničí to motor? Pocitově (speciálně u nafty) mi přijde špatně, když přijedu náhodou na křižovatku, kde nestojím moc dlouho a ve chvíli, kdy se chci akorát rozjet (pustím brzdu), tak to akorát chcípne. Navíc to ještě řadí rychlost, takže při rozjezdu to škubne... Prosím ale jen o odpovědi rozumného formátu a ne typu "vyser se na to, protože jsem to řekl" :-) Líbí se mi ticho, když zastavím na semaforu třeba na dvě minuty, ale pokud by to mělo zásadní dopad na motor, tak to oželím...
* Autohold - opět při rozjezdu to na mě moc škube. Vzhledem k tomu, že jsem někde četl doporučení "nerozjíždět se se zataženou ruční brzdou, i když se sama odblokuje", toto je vlastně to samé (nebo ne?). Pro mě má výhody akorát to automatické zabrždění parkovačky i zaparkování. Dá se někde nastavit (diagnostika), aby dělala jenom to, ale v provozu zůstala funkce deaktivovaná?
* Měl jsem předtím automat, ale jednospojkový. Mám se k DSG chovat jinak, dát si na něco pozor?

Dále, trochu mimo otázky, mi přijde, že motor se moc točí, když dám plyn jen do poloviny (řadí na další rychlosti cca v 4600 otáčkách, kde mi přijde, že výkon už se ztrácí). Je to normální?


Předem díky za odpovědi.

P.S.: prosím vážně o techničtější odpovědi z hlediska dopadů atp., a ne jen "kašli na to".
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od Prochy01 »

Nikdo ti tu asi referáty vypisovat nebude, mam takovy pocit :laugh: :negative:

Ad Start/Stop - dle mého nazoru to rozumny clovek vypne. Cílem je úspora paliva a ta dava smysl pouze pri stani v kolonach, tam samozrejme opodstatneni ma, zde bych ho klidne zapnul.

Ad Autohold - jses dalsi linej "nováček" co neprecte ani topiky na hlavni straně. Par prispevku dole je na to samostatny topik, takze hledej! Ve zkratce: funguje zcela jinak nez ruční brzda a pokud funguje jak ma, tak necuka, vyjma pripadu kdy je auto cumakem dolu z velkého kopce.

Ad DSG: dodržovat minimalne předepsaný servis a original material, pripadne pokud nejsi skrblik, tak intervaly zkrátit.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Díky,
Prochy01 píše:Ad Start/Stop - dle mého nazoru to rozumny clovek vypne. Cílem je úspora paliva a ta dava smysl pouze pri stani v kolonach, tam samozrejme opodstatneni ma, zde bych ho klidne zapnul.
ok
Prochy01 píše:Ad Autohold - jses dalsi linej "nováček" co neprecte ani topiky na hlavni straně. Par prispevku dole je na to samostatny topik, takze hledej! Ve zkratce: funguje zcela jinak nez ruční brzda a pokud funguje jak ma, tak necuka, vyjma pripadu kdy je auto cumakem dolu z velkého kopce.
To jsem právě četl, ale jak jsem psal, nedalo mi to uspokojivou odpověď :-)
Prochy01 píše:Ad DSG: dodržovat minimalne předepsaný servis a original material, pripadne pokud nejsi skrblik, tak intervaly zkrátit.
Jsem zvyklý servisovat naplno, šlo mi spíš o jízdní zvyklosti.
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od KJirka »

tak jednak myslím, že bys tu ty odpovědi našel, nicméně je to v tomhle vedru hodně čtení.
Start - stop systém je pro ekologický kurvítko a jestli to neničí motor, určitě to může při dobrý konstalaci hvězd zlikvidovat turbo a startér sám, jakbysmet.
Všichni, kdo ot om trochu přemýšlíme, to máme vypnuto.
Autohold a el. ručka jsou dvě úplně odlišný věci. Autohold je určen k tomu, aby tě při zastavení kol podržel na místě ať už směrem z kopce nebo do kopce. Odbržďuje se naprosto plynule a se škubáním to nemá nic společnýho. Jestli ti něco cuká, je to DSG. Někdo bude asi tvrdit, že to není pravda, ale já naopak říkám, že používání ručky při rozjezdech tak, že jí prostě urveš, nemůže těm motorkům na brzdových třmenech dělat dobře. Ale tohle jen moje soukromá teze.
DSG, ač celkem dobrá převodovka, není zase takový technický zázrak. Má svoje mouchy a je jich dost. Je to třeba to zmínený pocukávání při rozjezdech, někdy prostě jakoby neví, co tam zařadit a jak píšeš na konci, je i na můj vkus SW nastavena tak, že řadí na "S" buď v příliš vysokých nebo na "D" v příliš nízkých otáčkách. Ve finále pak trpíš s motorem, když jedeš do kopce a máš tam 1200 ot. nebo to někde ostře kulíš a převodovka míso aby přeřadila, točí stále výš do míst, kde už krouticí moment padá strmě dolu.
DSG s mokrou dvojspojkou má jednu zásadní nevýhodu a to je olejová náplň, ve který běhaj nejen ty spojky, ale hlavně pak řidící mechatronika. Když sereš na výměny oleje, olej degraduje a znečistí se tak, že ten poměrně velmi malej filtr, co tam je, se zanese a to je konec. Ten bordel, co se ze spojek do oleje dostává, zanáší postupně ventily mechatroniky a ta pak přestává fungovat, jak má. Závady tohodle typu většinou končí výměnou celý mechatroniky, což je tak asi 30 litrů, možná i trochu víc. Předejít se tomu dá hlavně tak, že neměníš olej jen v intervalech, doporučených výrobcem, což je 60 t. km, ale ještě v polovině, t.j. při 30 t. km. A pak tam taky zásadně dáváš ten olej, co výrobce uvádí. Žádnou jinou specifikaci, ani jinýho výrobce. Jestli máš auto z druhý ruky, kde si nejsi 100% jistej, vyměn to hned. Zrovna tak rozvody. Vítej do klubu.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Začnu od konce - díky za uvítání :-)

S tím "utrhnutím" jsem právě v tom vláknu od tebe četl a souhlasím s tebou, ale asi jsem špatně položil otázku - vím, že autohold a ručka jsou odlišné věci, a autohold při ježdění nepotřebuji (tzn. na křižovatkách), jediná featura, která se mi na tom extra líbí a byl bych za ní rád je zabrždění parkovačky při P+ vypnutí motoru (jeslti to dělá až takhle, teď si nevybavuju). Ve volvu jsem ručku při rozjezdech vždy utrhoval a pravda, že dnes toho lituji, v Passatu jsem nějak zestárl a rozjíždím se velmi lehce (mírné sešlápnutí plynu mi auto ještě nerozjede, ale už odbrzdí ručku - když ji nesundám manuálně).

K tomu cukání, jsem hodně velká cíťa, při každém nevhodném škubu či zvuku začínám vyšilovat, co s tím autem je atp. Takže DSG to určitě necuká, opravdu se to projevuje při autoholdu - není to moc zásadní, ale k "limuzínskému" způsobu ježdění to nepatří. Jsem člověk, který, když někoho veze, se snaží jet jak největší profík bez cukání, trhání, bez brzda-plyn stylu atp. a rozjezdy s autoholdem (mám tedy vypnuto) a brždění (způsobený tím, že auto dlouho stálo -> rez na kotoučích a ojetými destičkami - budu měnit komplet) to momentálně mám shatěný. Vzhledem k tomu, že jsem předtím jezdil 3 roky v automatu, jsem zvyklý na křižovatce stát na brzdě a líbí se mí mírné rozjetí při jejím povolení - proto zde autohold nechci, ale při tom zaparkování se to hodí - jde to nějak?

Auto je z DE, servisováno ve VW (ověřeno i v servisu, tak snad je to opravdu pravda) a ojel byl měněn - rozvody mám perventivně objednaný (mění se při 180, že? Mám necelých 160) a jsem znechucen "long-life" oleji, které tam zatím byly lity (30tis km), takže budu měnit také a pak každých 15tis. V převodovce bylo také měněno při 60 a 120, ale vezmu si tedy poučení k srdci a vyměním teď, 180 (kvůli pročištění) a pak každých 30tis. Za to díky. (Zvládnu to sám? Motorový olej si měním sám už 5 let a do servisů jezdím už jen kvůli brzdám a zásadnějším výměnám - servisku udržovat nechci a aspoň vím, co si tam leju).

Ad DSG a řazení - na S nejezdím, proto mě to zaráží, že to až tak moc vytáčí už při ½ plynu. S je podle mě nepoužitelný - vytáčí až k červenýmu (cca 5200?) a pak to cukne jako kráva (na DSG), protože najedou se tam dostane výkon. Za mě bych Sko klidně odstranil, dyť výkon se dá řídit podle sešlápnutí plynu a když už, pořád máme sekvenci (já i pod volantem, takže ani nemusím přepínat páku).
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od KJirka »

tedy upřímně, chvílema nevím, o čem mluvíš, protože vysoký točky v režimu D na půl plynu, jsou jak z blbýho ruskýho filmu. Jestli to tak je, tak je něco na DSG špatně. Já na D naopak skoro nejezdím, protože je to lemra líná a už párkrát jsem málem zůstal viset v křižovatce, když jsem naopak potřeboval odpálit pryč.
Rozvody se mění různě, já to mám třeba až při 210 t., je to podle motoru a ročníku. A stejně jako skoro všechno dneska u VW, raději dřív, než pozdějc.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

S DSG nebo s plynem? Přijde mi, že je možná špatně seřízený, protože už na zalechtání tam je docela dost výkonu :-) Jinak při výletnické jízde to totiž řadí "normálně", tzv. při cca 1700-1900...
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
GOLFÁK
Profík
Profík
Příspěvky: 1009
Registrován: 19.02.2008 16:42

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od GOLFÁK »

Pokud se bavíme o režimu D, tak to přeřazuje max 1500ot/min, když mluvíš o výletnické jízdě.

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Tak možná není až tak výletnická :-D Je fakt, že i podle spotřeby, když jedu fakt výletnicky, dostanu se i na 4.6, ale jinak standard jezdím za 6.5 stejnou trasu...

Prostě je mi to záhadou. "Naučil" jsem se na Volvu XC60, kde byla teda single-spojka, a ten plyn reagoval, zdá-se-mi, trochu (= značně) lépe... Je fakt, že o to auto bylo možná lépe postaráno - kupoval jsem ho se 40tis najeto, kdy dle servisu bylo "jako-by-sjelo-akorát-z-linky" a komplet jsem ho poctivě servisoval... Pašík má přece jen už téměř 160 za sebou.

P.S.: Poznámka pro rejpaly - výše nemá vychvalovat Volvo, jsem názoru, že každé auto má něco do sebe... Pašík je zase pohodlnější (pravděpodobně i jinou karoserií) a je na 300% lépe odhlučněné například...
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od KJirka »

Tedy nějak jsem si nevšimnul, že by do tebe kdokoliv rejpal nebo něco srovnával s Volvem. Jedinej, kdo ho zmiňuje, seš jen ty. Dostal jsi myslím jasný odpovědi na všechno, na co ses zeptal. DSG prostě není nejlepší převodovka na světě, v koncernu VW jsou magoři a všechny předepsaný intervaly výměn je dobrý zkrátit, Autohold je výborná pomůcka, pokud funguje a jestli se ti, jako jedinýmu asi, nelíbí, tak to nepoužívej, máš tam tlačítko.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

To se omlouvám, jsem zvyklý z jiných fór za odsuzování v těchto případech, takže ještě jednou pardon a budu si to pamatovat. Je pozitivní, když tu vidím něco jako "není to nejlepší" :-)

Takže díky za všechno.
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od Benne »

nemas inac na DSG zaradene S? Vtedy idu otacky vyssie, ale pri D mi nesli otacky vyssia ako 2tis kym som nezoslapol plyn na podlahu.

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Viz výše, S neřadím, je to už tuplem nepoužitelné...
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od KJirka »

tomar píše:To se omlouvám, jsem zvyklý z jiných fór za odsuzování v těchto případech, takže ještě jednou pardon a budu si to pamatovat. Je pozitivní, když tu vidím něco jako "není to nejlepší" :-)

Takže díky za všechno.
Ale to my zase rejeme rádi a často, ale do tebe zatím ne. Snažil jsem se pomoct, co to šlo :wink:
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

tomar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.07.2015 22:28

Re: Novopečený passaťák - dotazy

Příspěvek od tomar »

Za mě Volvo je Volvo a Passat je Passat. Prostě obě mají něco. Původně jsem pašíka vůbec nechtěl, protože se mi nelíbí a kvůli přesvědčení a já nevím, prostě jsem do něj sedl omylem shodou okolností. Ale nakonec si mě svými jízdními vlastnostmi získal :-)
2011 VW Passat B7 Variant 2.0 TDI 103kW DSG
2009 Volvo XC60 AWD D5, 2002 Volvo S60 D5, 2003 Peugeot 307 SW, 2005 Citroën C5, 1998 Daewoo Nubira

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“