Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

Zdravím,

jezdím sice v A4, ale se stejným motorem, co se dával do Passatů - osmiventil, u Audi označovaný BPW.

Ve voze je DPF, který je dle diagnostiky servisu zanesen na "30" čehosi - limit pro repasi či výměnu je prý "40" čehosi.

Je tu nějaký odborník z Jižních Čech či Vysočiny, co se zaobírá repasí, popř. výměnou DPF? Jsem z Dačic...

Díky za reakce,

Werry

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Qido »

Tak nejdřív zajeď za někým kdo umí vyvolat nucenou regeneraci. Repas je blbost a servis nebudu ani komentovat. Někdo poblíž určitě bude umět.

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

Nucenou regeneraci zkusím za pomoci nějakého "sajrajtu" v servisu v nejbližší době, ale je to prý s nejistým výsledkem a za pár km se může problém opakovat :-(.

Ještě mi řekni, proč je repas blbost? :o Nový stojí 26 000 a to se mi zrovna dávat nechce...

Z důvodu letních dovolených v zahraničí (Chorvatsko) bych asi raději repasoval, jak odstraňoval :-(. Rakušáci jsou k vykuchaným filtrům prý nekompromisní...

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Qido »

Kolego, bohužel vůbec nevíš o čem mluvíš. Zřejmě motáš dohromady výrazy jako regenerace, repase a proplach.

Něco k teorii. Probíhá pasívní a aktivní regenerace filtru pevných částic. Pasivní probíhá samovolně za splnění určitých podmínek, zejména teplota spalin a otáčky motoru. Např. při dlouhé jízdě po dálnic vyšší rychlostí. Jednoduše se filtr zahřeje na takovou teplotu, že se saze v něm usazené spalují.

Když ale dochází k zanesení filtru a pasivní regenerace neprobíhá nebo probíhá málo nastupuje nucená regenerace. V takovém případě je do válců vstřikováno více paliva než je potřeba a část paliva hoří až ve filtru pevných částic spolu se sazemi. Opět je nutné splnit několik podmínek. Otáčky, max. zanesení filtru apod. A může se stát, že člověk si nevšimne že probíhá a přeruší ji apod.
A tato regenerace se dá vyvolat i pomocí VAGu, samozřejmě za jízdy.
Podle toho co jsi napsal, resp. nenapsal tady není schopen nikdo říci zda-li Ti nucená regenerace ještě pomůže. Ale pokud diagnostika ukázala zanesení 30g/xxnevím co. Regenerace by měla jít spustit. Opět říkám nechej si poradit a najdi normální servis se schopnými lidmi a ne ty pablby...

Absolutně netuším co myslíš slovem repase. Pravděpodobně proplach tebou řečeným ,,sajrajtem,, od Lyqui-Moly. Jeho účinnost je více než diskutabilní.

Filtr můžeš zregenerovat dokud to jde, vyřezat, vyměnit a nebo propláchnout. Nic víc. A reklamy firem na čištění filtrů DPF a pod. tak tomu už vůbec nevěř. O polskej sračkách ani nemluvě.

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

Díky za objasnění :-). Ještě dodám, že auto má chip od Moravia Tuning a v okolí uznávaného člověka na diagnostiku p. Buriana.

O té regeneraci vyvolané přes diagnostiku (nejspíš VAG) mluvili také (už dva na sobě nezávislé servisy). Obvykle to prý pomůže, onen sajrajt to prý ale ještě podpoří a výsledek je prý lepší (ano, nejspíš Lyqui-Moly - měli ho tam na poličce, tak to bude asi ono).

O člověku, co dělá proplach, jsem našel jen něco málo na fóru ohledně HDIček, a chlap je dost zdaleka :-(.

Čištěním myslím např. toto: http://www.servis-dpf.cz/o-nas" onclick="window.open(this.href);return false; či toto: http://www.dpf-tech.cz/renovace-cisteni-dpf" onclick="window.open(this.href);return false;.

A kdybych věděl o někom opravdu šikovném, nepoptávám se tady a rovnou to řeším s ním :good: .

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od KJirka »

jak psal Quido, nucená regenerace zásadně za jízdy. Ono se to dá udělat i na dílně na zvedáku, ale je to takovej žár od výfuku, že se ti něco v jeho okolí zkroutí. Nejlépe nárazník. To není teorie, ale praxe jednoho našeho nejmenovaného kolegy.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

A jak udělat nucenou regeneraci za jízdy, když sama řídící jednotka si musí regulovat požadované otáčky v požadovaný moment pro správné vypálení? O.o

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od teekey »

Werry píše:A jak udělat nucenou regeneraci za jízdy, když sama řídící jednotka si musí regulovat požadované otáčky v požadovaný moment pro správné vypálení? O.o
jednoduse: nastartujes, pripojis VCDS, zkontrolujes parametry, spustis sekvenci a jedes (idealni je najit si nejakou cestu, kde nebudes muset zastavovat) 8)

Kód: Vybrat vše

Informace před ručním spuštění regenerace:
- rychlost mezi 30-60 km/h
- otáčky v rozmezí 1500-2500 ot./min (rychlost 4 nebo 5, popřípadě zařazené D)
- doba trvání přibližně 15-20 minut
- teplota splodin před nástupem turba nad 700 °C
ps: tohle je dobre prenechat nekomu kdo vi co a jak
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Qido »

Prosím Tě, prohledej fórum, témata a internet ať pochopíš jak to funguje.

Jednotka nic nereguluje. Pouze ,,hlídá,, zda jsou splněny okrajové podmínky.
Polopatysticky: Veme se počítáč s vagem, připojí se na auto, nastartuješ auto, vybereš vhodnou trasu = dálnici, vyvoláš nucenou regeneraci a pojedeš TŘEBA 80km při vyšších otáčkách motoru, aby se filtr zahřál a vypálil.

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Qido »

Teekey byl rychlejší a přesnější.

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

Díky, chlapi :-).

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Werry »

Pánové, ještě detail, kdyby selhaly všemožné pokusy...

Máte někdo zkušenost s replikou DPF od polské firmy JMJ? Nevíte, jak to funguje a zda s tím nejsou poutíže (fyzické i softwarové)?

http://dpffap.cz/audi-a4/21-filtr-audi- ... 62008.html

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od Qido »

Kdyby jsi ku**adrát už konečně použil tlačítko HLEDAT. Našel by jsi velmi rychle příspěvky o náhražkách filtru. Stojí za h***o. Všechny.
A myslet si, že z bílejch cikánů vypadne někdy něco dobrého, to opravdu nemůžeš myslet vážně. Beztak to bude jen trubka vystlaná skelnou vatou.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od KJirka »

už jen ty svary na tom jsou jak když je někdo dělal po třídenním tahu
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase DPF v Jihočeském kraji či Vysočině

Příspěvek od teekey »

ale ty fotky vypadaji nadherne, koupili pouzity, vytloukli filtr, dali tam "neco", zavarili, nastrikali... :D
Opravdu dat original, bud "jety" a nebo novy. Nekdo psal, ze by umel nove DPF nekde okolo 16k, coz uz neni takova raketa, pohledej na foru.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“