MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Opravil bych eduarda.boru v tom, že motory 1,4 16V ve Fabii opravdu nejsou Škodovácké se všemi neduhy. Je to čistokrevné VW a od Tvého motoru 1,6 16V v Boře se konstrukčně prakticky neliší.

A teď k druhému dotazu: Motory 1,4 16V ve Fabiích se konstrukčně neliší. Rozdíly jsou v časování vaček, průměru klapky, sacím potrubí a několika dalších maličkostech. Motor 74kW chce plnotučný benzín, má maximum točivého momentu i výkonu ve vysokých otáčkách, proto se musí víc vytáčet a pocitově se zdá, že v nižších otáčkách je línější, než jeho papírově slabší bratr. Motorizace 55kW, navzdory relativně nevelkému výkonu, nejela vůbec špatně, maximum točivého momentu tak vysoko není a průběh je plošší. Teď jsem kamarádovi tento motor generálkoval v Octavii a jede to příjemně. Není to žádný sprinter, to je třeba uznat, ale na pohodu a úsporně. Taková lepší Felicie v lepším kabátě, jak on s oblibou říká. Z toho plyne, že pro běžnou jízdu není vůbec důležitý výkon, ale točivý moment - jeho průběh. To je stará pravda, to nemám že sebe ;-).
Jen doplním, že existuje i motor s výkonem 59kW, který se do Fabie I dodával jen v omezeném počtu v posledním roce výroby. Dále samozřejmě i s výkonem 63kW ve Fabii II, Roomsteru a dalších vozech.

Jinak se omlouvám za OT...

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Zdravím, mám takový problém, je to asi 3 týdny co mě šlo auto za studena špatně startovat, musel jsem delší dobu točit než to chytlo a jakmile motor naskočil tak vylítl z výfuku bílý kouř- nespálená nafta a zhoršovalo se to že jsem musel nakonec až 15 vt startovat. Včera jsem byl na diaknostice a změřili mě nulovou hodnotu na předstřik a posoudili že se mě trchu pootočilo ozubené kolo na rozvodech na klice. když jsem jel domů tak auto silně zratilo výkon a silně kouřilo -býlí kouř a občas černý. Objednal jsem si nové rozvodové kolečko na kliku a to má proti protočení takovou plošku v díře čili myslím si že by se asi nemohlo protočit (není to ten typ co má golf)
mohl by mě někdo poradit následující:
1-Mohlo by se pootočit to rozvodové kolo na klice když má takovou plošku proti protočení (šroub je dotažen)
2-jak mám poznat Hú na klice, na setrváku žádné značky nevidím a na řemenici též není žádná značka
3-jak mám poznat že vstřikovací čerpadlo je nastavené na rozvodech správně když tam též nevidím na krytu žádnou značku
4-jestli se nemohlo pootočit to rozvodové kolečko na klice co způsobylo že se rozhodil předstřik natolik jsem nakonec nemohl dojet -může se takto něco rozhodit ve střikovací čerpadle?
5-jak zareatovat klikovku když bych chtěl vyměnit rozvodové kolo na klice
Předem děkuji za odpověd
Naposledy upravil(a) lubos1947 dne 11.08.2015 14:36, celkem upraveno 1 x.
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

Plocha se vykvedlá normálně navíc na daný typ motoru je dané rozvodové kolo.

1-Mohlo by se pootočit to rozvodové kolo na klice když má takovou plošku proti protočení (šroub je dotažen) - Plocha se vykvedlá normálně, běžný jev, na daný typ motoru je dané rozvodové kolo.
2-jak mám poznat Hú na klice, na setrváku žádné značky nevidím a na řemenici též není žádná značka - Na setrvačníku značka být musí jen patrně nevíš co a kde hledat.
3-jak mám poznat že vstřikovací čerpadlo je nastavené na rozvodech správně když tam též nevidím na krytu žádnou značku - Do kola vstřikovacího čerpadla se umisťuje montážní přípravek, já používám prodloužený 10mm ořech z malé gola sady Tona (prostrčí se kulatým otvorem v kole a zajistí se v čerpadle.
4-jestli se nemohlo pootočit to rozvodové kolečko na klice co způsobylo že se rozhodil předstřik natolik jsem nakonec nemohl dojet - může se takto něco rozhodit ve střikovací čerpadle? - Mě se kolo ani nehlo a auto dělalo podobná alotria - umřelo mi vstřikovací čerpadlo ( nechal sem udělat komplet repas )..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Vřelé díky, na to kolo od čerpadla díky Tobě jsem to objevil, ale bohužel nemůžu at dělám cokoliv objevit značku na setrváku a to jsem k vůli tomu odmontoval veškeré hadice abych se dostal na ten otvor (doufám že je to ten co je ůplně nahoře nad setrvačníkem) prostě tam žadná značka není ani ryska prostě nic. Nekde jsem se dočetl že značka na Hú je na řemenici( já osobně mám řemenici z golfa -je naprosto stejná akorát nemá rysku) tak jsem si půjčil novou originál řemenici a na plastovým deklu krytu řemene je ryska dal jsem to na tu rysku a kolo na vstřikovacím je zaoreatováno a vačka též souhlasí akorát nemám jistotu zdali je to opravdu Hú. Takže to vypadá že asi rozvodové kolečko na klice se nepootočilo a bude v háji čerpadlo.
Ještě jednou dík
Ps. díval jsem se v popisu jak máš dvojkovýho golfa moc pěkné já měl též takového ale červeného dodnes mě to mrzí že jsem ho prodal a to už je 5 let
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

Je pravda že ta ryska na setrváku je dost blbě hledatelná, dělej to s pomocníkem a pomalinku otáčej klikou a dobře si tam sviť, ta značka tam musí být (leda by to někdo překopal).
Většinou se mi stalo že tam kousek před a kousek za byly značky a i barevně označené polohy (jakože bacha bude značka).

Je to vcelku risk, ale asi bych to kolo povolil a překontroloval pro jistotu.
Samo pak dát nový šroub a NELEPIT ! jen pořádně dotáhnout podle předepsaného momentu (blbě se to dělá ale ve dvou to jde, velkým šroubovákem pořádně a dobře jeden zablokuje setrvačník v zubu a druhý rve jak o život).

Netvrdím že to bude kolem ale jistota je jistota, čerpadlo to být muže a přísahám mě se to stalo ze dne na den, ráno sme jeli se ženou na výlet a zpět už sme skoro nedojeli, zasek se v něm regulátor předvstřiku a bylo vymalováno, výkon nulový, zvonilo to jak kdyby tam byly nasypané matice, hulilo to jak tank při zadýmování..

Hele hlavně ať na to dojdete..

:wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Opravdu tam značka na setrváku není, půjčil jsem si řemenici kde je značka a to jsem nastavil proti značce na deklu,
a vyndal jsem trysky (stejně půjdou na kotrolu) a na prvním válci jsem poctivě zkoušel Hú a skutečně to sedělo se značkou na řemenici a na setrváku opravdu nic- ani sebemenčí ryska dokonce ani na bloku není proti ryska (nálitek)
Takže skutečně rozvodové kolo na klice se nehnulo- vše sedí. Jinak mám domluveno se známým-dělá servis v motorpalu
že prvně mě zkontroluje, případně seřídí vstřiky a pak teprve čerpadlo, jenže ted odjel na dovču.
Neznáš nějaký fígl na to jak sundat držák motoru co je u rozvodů? Já jsem to sundával 3hodky ruce poškrabaný žádný přístup a ten držák jsem musel rozdělat na 3díly jinak bych nesundal ani ten kryt co je na rozvodáku, tohle se jim nepovedlo protože se nedá ani zkontrolovat roz.řemen. Uvažuji že bych nějak upravil ten horní kryt co je rozvodáku,
abych mohl občas zkontrolovat řemen.
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Značka na setrvačníku být musí, protože na ni výrobce spoléhá při nastavování rozvodů.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

No taky si myslím že tam být musí ale nikdo neví jestli se tam v tom někdo už nerejpal a nedal tam něco co tam být nemá..
Nicméně fígl je problém, motor podložit panenkou a zvedat a nebo připouštět a hrát si s tím jak s ježkem v kleci..
Plastový horní kryt rozvodů jsem já osobně od oválné díry dolů kolmo proříz (odstranil proužek plastu který tam nechybí ) a kryt jde nandat i sundat bez potíží.
To opravdu nevychytali..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Jo, to byla snad první věc, co jsem na autě dělal. Asi u toho konstruktéři málo přemýšleli..... ;-)

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Ano též přemýšlím že bych ten oválný otvor vyřízl ale jěště by to nešlo vyndat, nebot by tam překáželo ozubené kolo od vstř. čerpadla. Jistě i toto máte vyřešeno jesli byste to trochu popsali. Dík
Jinak je možné že už se v tom někdo rejpal nebot nejsem první majitel, ale zaráží mě že jak už jsem psal není ani na deklu na koši od převodovky takový jazýček-proti ryska, mezi tím jsem vyhledal v knížce JAK NA TO nastavení do Hú, tak tam je popsáno že se nastavuje na klice na rysce na řemenici proti značce na deklu bakelitovém-osobně si též nemyslím že jestli to je pravda tak to není to pravé ořechové. A bohužel zrovna toto v té knížce není moc dobře popsáno.
Prosím tě -11mAja11- píšeš, zkoušet zvedat nebo upouštět ale to tam opravdu dostaneš komplet smontovaný držák motoru? já jsem jej musel rozmontovat na 3 části
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od trepifajxl »

Nekoukáš do tý druhý díry co se zastrkuje ta krytka, jsou tam dvě skoro stejně velký díry.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od hiero »

ten otvor je dvojity alebo lepsie povedane ten obal ma dve steny musis cucat do toho druheho a co najsikmejsie od akumulatora a znacka je za zubami venca najlepsie je odstrojit akumulator a plasty okolo neho a nadrzku na chladiaciu kvapalinu odklonit a pozerat sikmo a zaroven svieti silnou baterkou ale tak aby Ti zuby nevrhali tien na telo zotrvacnika za nimi.... :mrgreen:

Uživatelský avatar
sigi 01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 02.03.2013 21:14
Bydliště: Dvur kralove nad labem

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od sigi 01 »

zdravím klubáci, mám takový problém a tímto bych vás chtěl požadat o radu nebo vaše názory. Vyměnil jsem rozvody na svém Sharanu je to 1.9TDI PD 85KW r.v2000 dal jsem tam sadu od Gatese s hidraulickým napínákem a WP.A jde o to že řemen je hlučný jako kdyby byl přešponovaný kladku jsem nastavil na vzdálenost 4mm od napínáku tak jak to má být. Potom jsem to zkusil i v toleranci která je 4+-1mm,takže jsem to dal na 5mm a ted to mam na3mm a pořad ten samí problem řemen knoura jako kdyby byl prepnutý. Zaslech jsem také od známého servisáka že to některé řemeny dělají ale osobně jsem se s tím nesetkal,nemáte s tím někdo zkušenost, čím by to mohlo být zapříčiněno? díky za každou radu nebo názor.
Sharan II 2000
1.9 TDI PD 85KW

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

Já sem řešil stejný problém (sice na Thalii 16V ) ale přesně totéž.

Komplet rozvody nové kladky INA, řemen Contitech..

Po složení za studena OK, po zahřátí to hudrovalo jak krocan.
Tak sem pátral a připadlo mi že to jde od altíku, jelikož je na všechno špatný přístup a při rozvodech byl slaboučko hlučnější když se jím zatočilo, nechal sem ho udělat.
Složil sem to a to samé.
Tak sem sundal řemen a nechal to točit bez altíku, serva a klimy, hudrovalo to furt.
Stetoskopem sem slyšel kňourání z prostoru vodní pumpy, tak rozvody podruhé, druhá pumpa, po složení furt to samé..

Podotýkám že kladka napínací je značka na značku a nic se neřeší tzn. nelze přepnout..

Pak mi kolega řek že to je u těchto motorů normální že to nemám řešit, a nebo mám pořádně povolit řemen, že jinak to bude dělat furt, ale že časem se to malinko uklidní..
Nechtěl sem riskovat přeskočení a poškození motoru tak sem to nechal tak a řek sem majiteli že to prostě bude trochu na volnoběhu hudrovat.

Ale na Sharanu si nejsem zas až tak jistý, Gatesy nikdy hlučné nebyly..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
sigi 01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 02.03.2013 21:14
Bydliště: Dvur kralove nad labem

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od sigi 01 »

No právě,značka na značku a ono to řve jak k...a.Ale tady to je na vzdálenost 4mm a ten napinak to stesne dosponovava pořád stejnou silou at je tam5 nebo 3mm. Ako rad je mi divne ze když jsem sundal ty stare rozvody tak tam byla mezera tak 1cm a to odhaduji možná tam bylo i více. Je to divné možná ze to dělá řemen sám o sobe
:twisted:
Sharan II 2000
1.9 TDI PD 85KW

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“