Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Dotazy:
1. Potkává se řetěz i u 2.0 TFSI* jako u 1.8 TFSI*?
2. V čem všem je rozdíl mezi 2.0 TFSI* 147 kW a 2.0 TFSI* 155 kW?
3. Je konstrukčně odlišený 2.O TFSI* 147 kW v passatu od A4?
4. Je konstrukčně odlišený 2.0 TFSI* 155 kW v passatu od A4?
5. Jsou nějaké 1.8 TSI/TFSI*, u nichž už jsou rozvody vyřešeny tak, že nehrozí potkání?
6. Dá se vůbec mezi 1.8 TSI/TFSI* najít konečně spolehlivá verze, nebo je lepší ho zavrhnout a jít rovnou do dvoulitru? Popř. jakého?
Podrobnosti:
Oba motory montované skrz celý koncern, některé se potkaly (zejm. 1.8 TSI), některé ne. Některé mají rozvody poháněné řemenem, některé řetězem. Všechny byly vyráběny v několika výkonových verzích. Byly dvě řady - EA111 a EA211. Pojďme se blíže bavit o passatu, A4 a A6.
U passatu jsem narazil (vyjma 1.4, kterou nechci) na následující:
1.8 TSI 118 kW
2.0 TFSI* 147 kW
2.0 TSI 155 kW
U A4
1.8 TFSI* 88 kW
1.8 TFSI* 118 kW
1.8 TFSI* 125 kW
1.8 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 155 kW
2.0 TFSI* 162 kW
U A6
2.0 TFSI* 125 kW
(snad jsem ve výčtu na žádné nezapomněl)
Díky .
1. Potkává se řetěz i u 2.0 TFSI* jako u 1.8 TFSI*?
2. V čem všem je rozdíl mezi 2.0 TFSI* 147 kW a 2.0 TFSI* 155 kW?
3. Je konstrukčně odlišený 2.O TFSI* 147 kW v passatu od A4?
4. Je konstrukčně odlišený 2.0 TFSI* 155 kW v passatu od A4?
5. Jsou nějaké 1.8 TSI/TFSI*, u nichž už jsou rozvody vyřešeny tak, že nehrozí potkání?
6. Dá se vůbec mezi 1.8 TSI/TFSI* najít konečně spolehlivá verze, nebo je lepší ho zavrhnout a jít rovnou do dvoulitru? Popř. jakého?
Podrobnosti:
Oba motory montované skrz celý koncern, některé se potkaly (zejm. 1.8 TSI), některé ne. Některé mají rozvody poháněné řemenem, některé řetězem. Všechny byly vyráběny v několika výkonových verzích. Byly dvě řady - EA111 a EA211. Pojďme se blíže bavit o passatu, A4 a A6.
U passatu jsem narazil (vyjma 1.4, kterou nechci) na následující:
1.8 TSI 118 kW
2.0 TFSI* 147 kW
2.0 TSI 155 kW
U A4
1.8 TFSI* 88 kW
1.8 TFSI* 118 kW
1.8 TFSI* 125 kW
1.8 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 155 kW
2.0 TFSI* 162 kW
U A6
2.0 TFSI* 125 kW
(snad jsem ve výčtu na žádné nezapomněl)
Díky .
Naposledy upravil(a) Werry dne 19.08.2015 21:41, celkem upraveno 2 x.
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI
pro zacatek nejake podklady pro samostudium
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... L_TFSI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... L_TFSI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI
Díky za reakci i odkazy, Teekey, bohužel ale angličtině zrovna 2x nehovím. Nicméně už jen odpověď "tohle má řetěz a tohle řemen." "Tohle se sere a tohle ne", mi rozhodování dost usnadní .
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Dal jsem si trošku práci s překladačem, a jestli to chápu správně, 2.0 TFSI 147 kW má vždy řemen, zatímco 2.0 TFSI 155 a 132 kW naopak vždy řetěz.
Často se píše, že se řetěz potkává u 1.8 TFSI. Má tento problém i 2.0 TFSI (132 a 155 kW)?
Často se píše, že se řetěz potkává u 1.8 TFSI. Má tento problém i 2.0 TFSI (132 a 155 kW)?
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Nevim kolik zdejsich lidi ma FSi / TSi / TFSi, ale tady nejake ceske zdroje: ZDE, ZDE a ZDE
Na ráně je především 1.4 TSI, o něco méně 1.2 TSI a v případě 2.0 a 1.8 jsou známy jen ojedinělé případy. VW se v minulosti pokusil napravit celý problém různými akcemi, například změnou vodících lišt, změnou krytu řetězu, dodatečným tepelným krytem na olejové trubce vedoucí z turba, změnou software řídící jednotky a také se měnily nějaké součástky při servisní akci s označením 15D8, která se týkala asi 5000 vozidel. Od MY2012 dále se montuje modifikovaný řetěz. Problém je dostatečně dlouho znám a také je pro něj charakteristické, že postihuje některé typy vozidel více, například 1.2 ve Škodě Yeti. Tváří v tvář zákazníkovi dělal VW dlouho mrtvého brouka, čímž se svévolně degradoval na úroveň Toyoty, která pět let nedokázala vyřešit triviální problém s plynovým pedálem, až přerostl v největší stahovací akci v dějinách automobilu. Nyní to VW vzdal a bude opravovat chcíplé rozvody tzv. na kulanci i mimo záruku.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
jeste neco do diskuze: ZDE
Tak jen pro zajimavost
1.4TSI 2012 Golf, 159000km, retez
A po startu divne zvuky, neco jako retez
Dano na check do autorizaku a po prvnim rannim startu prej divne, ale na rozvody moc nee, prehrani softu motoru na aktualni a dalsi rano zkouska.
Vysledek > rozvody prej jsou v pohode, zcela. (dal nekdo vic? )
Ze kdyby bylo zle, tak to chrci treba 20s po startu. A pak nasledovala takova sympaticka rozprava, kdy mi na rovinu rekl, ze vsechny jejich retezy jsou na ***** a ok by mel byt v 3.0TDI, pripadne to vyresili remenem A bylo mi doporuceno 2.0TDI a pokud tedy tsi, tak rozhodne (ac vime, co rika tovarna) menit olej max 15tis.km, nebot i ten napinak retezu jede na olej a nekvalitni/vyjetej olej zhorsuje, hlavne rano, schopnosti napinaku a tim i ty pazvuky...
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Zajímavé. Mamča jezdí v 1.4 TSI 90 kW (VW Golf šestková řada). Dělají ty výměny ve VW servisech (když se člověk ozve) ještě teď?
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 17.03.2015 06:46
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Ja mam 2.0 tsi 155kw a "ojedinele" se mi potkal taky - za 100 000,-
Passat CC 2.0TSI, 2011, 155kw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
V článcích píšou, že od 2012 se dává již modifikovaný řetěz.
Také uvádí, že nová řada EA888 bude mít (resp má) zase řemen.
Kdy vlastně vyjela EA888 do výroby a jak tedy poznat, jestli má auto modifikovaný řetěz anebo už je z nové řady a má již řemen?
Dá se to poznat třeba už podle víka nebo kódu motoru? Anebo jednodušše podle výkonu - všiml jsem si, že ty nejnovější A4ky mají 1.8 TFSI 125 kW. Byly tyhle 125 kW už opět řemenové?
Také uvádí, že nová řada EA888 bude mít (resp má) zase řemen.
Kdy vlastně vyjela EA888 do výroby a jak tedy poznat, jestli má auto modifikovaný řetěz anebo už je z nové řady a má již řemen?
Dá se to poznat třeba už podle víka nebo kódu motoru? Anebo jednodušše podle výkonu - všiml jsem si, že ty nejnovější A4ky mají 1.8 TFSI 125 kW. Byly tyhle 125 kW už opět řemenové?
Naposledy upravil(a) Werry dne 13.09.2015 12:52, celkem upraveno 1 x.
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Tak v prvni rade audina ma ten motor podelne, zatimco passat napric...
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
To mění něco na situaci ohledně přeskakujících rozvodů?
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
To ja nevim, u naftaku ovsem rozdil v poruchovosti byl, i kdyz ty motory, jak rikas, jsou prakticky stejny...
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.10.2011 17:40
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Opravdu nikdo nevíte, jestli má 1.8 TFSI 125 kW už zase řemen (nebo řetěz, jako původní 1.8 TFSI 118 kW)?...
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Nemáš to trochu pomotané?
Generace motorů EA113 jsou hnané řemenem.
Novější generace EA888 jsou hnané řetězem a je jedno jaká výkonová varianta 1.8 resp 2.0 TFSI.
viz: http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a dále : http://victorborisov.ru/professor/ea888/ssp436.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moc jsem to, ale nestudoval. Jen mi připadá divné, že by u stejné generace motorů stejné řady ea888 používali jednou řetěz a jednou řemen.
Generace motorů EA113 jsou hnané řemenem.
Novější generace EA888 jsou hnané řetězem a je jedno jaká výkonová varianta 1.8 resp 2.0 TFSI.
viz: http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a dále : http://victorborisov.ru/professor/ea888/ssp436.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moc jsem to, ale nestudoval. Jen mi připadá divné, že by u stejné generace motorů stejné řady ea888 používali jednou řetěz a jednou řemen.
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
Teď koukám, že teekay tady už dával ty samé posty.
Podle mne je to celkem jednoduché. Máš 2 generace TSI(TFSI) motorů. EA113 a EA888.
EA113 hnané řemenem.
EA888 hnané řetězem.
A nezáleží jestli 1,8 nebo 2,0 ani na výkonové variantě. Nicméně mezi nimi budou rozdíly např. turbo, vstřiky a samozřejmě sw.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
Ač je to wiki tak jsem tam ještě nenarazil na chybu, pouze na menší nedostatky v chybějícím kódovém označení motorů.
Podle mne je to celkem jednoduché. Máš 2 generace TSI(TFSI) motorů. EA113 a EA888.
EA113 hnané řemenem.
EA888 hnané řetězem.
A nezáleží jestli 1,8 nebo 2,0 ani na výkonové variantě. Nicméně mezi nimi budou rozdíly např. turbo, vstřiky a samozřejmě sw.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
Ač je to wiki tak jsem tam ještě nenarazil na chybu, pouze na menší nedostatky v chybějícím kódovém označení motorů.