Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

Dotazy:

1. Potkává se řetěz i u 2.0 TFSI* jako u 1.8 TFSI*?
2. V čem všem je rozdíl mezi 2.0 TFSI* 147 kW a 2.0 TFSI* 155 kW?
3. Je konstrukčně odlišený 2.O TFSI* 147 kW v passatu od A4?
4. Je konstrukčně odlišený 2.0 TFSI* 155 kW v passatu od A4?
5. Jsou nějaké 1.8 TSI/TFSI*, u nichž už jsou rozvody vyřešeny tak, že nehrozí potkání?
6. Dá se vůbec mezi 1.8 TSI/TFSI* najít konečně spolehlivá verze, nebo je lepší ho zavrhnout a jít rovnou do dvoulitru? Popř. jakého?


Podrobnosti:

Oba motory montované skrz celý koncern, některé se potkaly (zejm. 1.8 TSI), některé ne. Některé mají rozvody poháněné řemenem, některé řetězem. Všechny byly vyráběny v několika výkonových verzích. Byly dvě řady - EA111 a EA211. Pojďme se blíže bavit o passatu, A4 a A6.

U passatu jsem narazil (vyjma 1.4, kterou nechci) na následující:
1.8 TSI 118 kW
2.0 TFSI* 147 kW
2.0 TSI 155 kW

U A4
1.8 TFSI* 88 kW
1.8 TFSI* 118 kW
1.8 TFSI* 125 kW
1.8 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 155 kW
2.0 TFSI* 162 kW

U A6
2.0 TFSI* 125 kW

(snad jsem ve výčtu na žádné nezapomněl)
Díky .
Naposledy upravil(a) Werry dne 19.08.2015 21:41, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI

Příspěvek od teekey »

pro zacatek nejake podklady pro samostudium :wink:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... L_TFSI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

Díky za reakci i odkazy, Teekey, bohužel ale angličtině zrovna 2x nehovím. Nicméně už jen odpověď "tohle má řetěz a tohle řemen." "Tohle se sere a tohle ne", mi rozhodování dost usnadní :-).

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

Dal jsem si trošku práci s překladačem, a jestli to chápu správně, 2.0 TFSI 147 kW má vždy řemen, zatímco 2.0 TFSI 155 a 132 kW naopak vždy řetěz.

Často se píše, že se řetěz potkává u 1.8 TFSI. Má tento problém i 2.0 TFSI (132 a 155 kW)?

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od teekey »

Nevim kolik zdejsich lidi ma FSi / TSi / TFSi, ale tady nejake ceske zdroje: ZDE, ZDE a ZDE
Na ráně je především 1.4 TSI, o něco méně 1.2 TSI a v případě 2.0 a 1.8 jsou známy jen ojedinělé případy. VW se v minulosti pokusil napravit celý problém různými akcemi, například změnou vodících lišt, změnou krytu řetězu, dodatečným tepelným krytem na olejové trubce vedoucí z turba, změnou software řídící jednotky a také se měnily nějaké součástky při servisní akci s označením 15D8, která se týkala asi 5000 vozidel. Od MY2012 dále se montuje modifikovaný řetěz. Problém je dostatečně dlouho znám a také je pro něj charakteristické, že postihuje některé typy vozidel více, například 1.2 ve Škodě Yeti. Tváří v tvář zákazníkovi dělal VW dlouho mrtvého brouka, čímž se svévolně degradoval na úroveň Toyoty, která pět let nedokázala vyřešit triviální problém s plynovým pedálem, až přerostl v největší stahovací akci v dějinách automobilu. Nyní to VW vzdal a bude opravovat chcíplé rozvody tzv. na kulanci i mimo záruku.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od teekey »

jeste neco do diskuze: ZDE
Tak jen pro zajimavost
1.4TSI 2012 Golf, 159000km, retez
A po startu divne zvuky, neco jako retez :)

Dano na check do autorizaku a po prvnim rannim startu prej divne, ale na rozvody moc nee, prehrani softu motoru na aktualni a dalsi rano zkouska.
Vysledek > rozvody prej jsou v pohode, zcela. (dal nekdo vic? :D )
Ze kdyby bylo zle, tak to chrci treba 20s po startu. A pak nasledovala takova sympaticka rozprava, kdy mi na rovinu rekl, ze vsechny jejich retezy jsou na ***** a ok by mel byt v 3.0TDI, pripadne to vyresili remenem :) A bylo mi doporuceno 2.0TDI :-D a pokud tedy tsi, tak rozhodne (ac vime, co rika tovarna) menit olej max 15tis.km, nebot i ten napinak retezu jede na olej a nekvalitni/vyjetej olej zhorsuje, hlavne rano, schopnosti napinaku a tim i ty pazvuky...
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

Zajímavé. Mamča jezdí v 1.4 TSI 90 kW (VW Golf šestková řada). Dělají ty výměny ve VW servisech (když se člověk ozve) ještě teď? :-)

jurajs5
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 17.03.2015 06:46

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od jurajs5 »

Ja mam 2.0 tsi 155kw a "ojedinele" se mi potkal taky - za 100 000,-
Passat CC 2.0TSI, 2011, 155kw

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

V článcích píšou, že od 2012 se dává již modifikovaný řetěz.

Také uvádí, že nová řada EA888 bude mít (resp má) zase řemen.

Kdy vlastně vyjela EA888 do výroby a jak tedy poznat, jestli má auto modifikovaný řetěz anebo už je z nové řady a má již řemen?

Dá se to poznat třeba už podle víka nebo kódu motoru? Anebo jednodušše podle výkonu - všiml jsem si, že ty nejnovější A4ky mají 1.8 TFSI 125 kW. Byly tyhle 125 kW už opět řemenové?

Obrázek
Naposledy upravil(a) Werry dne 13.09.2015 12:52, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od hkr »

Tak v prvni rade audina ma ten motor podelne, zatimco passat napric...
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

To mění něco na situaci ohledně přeskakujících rozvodů?

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od hkr »

To ja nevim, u naftaku ovsem rozdil v poruchovosti byl, i kdyz ty motory, jak rikas, jsou prakticky stejny...
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Werry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 17.10.2011 17:40

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Werry »

Opravdu nikdo nevíte, jestli má 1.8 TFSI 125 kW už zase řemen (nebo řetěz, jako původní 1.8 TFSI 118 kW)?...

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Qido »

Nemáš to trochu pomotané?

Generace motorů EA113 jsou hnané řemenem.

Novější generace EA888 jsou hnané řetězem a je jedno jaká výkonová varianta 1.8 resp 2.0 TFSI.

viz: http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a dále : http://victorborisov.ru/professor/ea888/ssp436.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Moc jsem to, ale nestudoval. Jen mi připadá divné, že by u stejné generace motorů stejné řady ea888 používali jednou řetěz a jednou řemen.

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI

Příspěvek od Qido »

Teď koukám, že teekay tady už dával ty samé posty.

Podle mne je to celkem jednoduché. Máš 2 generace TSI(TFSI) motorů. EA113 a EA888.
EA113 hnané řemenem.
EA888 hnané řetězem.
A nezáleží jestli 1,8 nebo 2,0 ani na výkonové variantě. Nicméně mezi nimi budou rozdíly např. turbo, vstřiky a samozřejmě sw.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
Ač je to wiki tak jsem tam ještě nenarazil na chybu, pouze na menší nedostatky v chybějícím kódovém označení motorů.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“