MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Nech to, ono si to sedne.

Uživatelský avatar
sigi 01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 02.03.2013 21:14
Bydliště: Dvur kralove nad labem

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od sigi 01 »

No už jsem najel 1200km a pořád stejný,teď jedu chorvatsko tak doufám ze to jenom sedne hlavně aby to nekleklo :lol:
Sharan II 2000
1.9 TDI PD 85KW

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Zdravím, podělalo se mě vstřikovací čerpadlo a když jsem jej tam včera dával a měl jsem už udělané rozvody, tak při kontrole když jsem otáčel motorem jsem zjistil že byl volný šroub na rozvodovým kolem na klice, takže v pondělí toto roz.kolo budu dávat nové. Jelikož se má šroub dotáhnout silou 90Nm + 1/4 otáčky, tak bych potřeboval nějak ten motor (klikovku zajistit- zaoretovat) nechce se mi to podržet na zubech v setrváku, aby se nepoškodili. Poradíte mě někdo jak
mám podržet klikovku abych to mohl dotáhnou? Děkuji
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

Velký (opravdu velký šroubovák) přes kontrolní otvor v obalu převodovky zapřít o zub věnce setrvačníku (ve dvou a opravdu pořádně s maximální opatrností).
Nebo shodit olejovou vanu a zapřít kliku dřevěným klapetkem (což je ale vícenáklad na těsnění vany a olej + více práce)..
Hlavně dát nový šroub a NELEPIT ho na lepidlo, a kolo pokud možno nějaké kvalitní (SWAG) a dokonale zkontrolovat plochu kliky.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Právě vanu se mě sundávat nechce,na víc v loni jsem ji přetěsnovával (a mimochodem když jsem ji měl dole tak jsem zjistil že když se mění olej tak vypouštěcí otvor je udělán tak, že ve vaně zůstane 0,5L starého oleje a tak jsem do vany vyvrtal otvor jinde a přivařil matku) a také se mě nechce se válet pod autem, rampu bohužel nemám,
ale napadlo mě udělat si na to přípravek, něco podobného tvarově jako je klíč na flexu- na kotouče, samozřejmě daleko mohutnější a místo jak jsou ty čepy které se dávají na flexe do té matky tak vyvrtat 2 otvory a pak dvěma šrouby tento přípravek přišroubovat na závity na rozvodové kolečko. případně by to jěště se mohlo jistit tím šroubovákem. A ten šroub myslíš nelepit? Ono je fakt že když se to dotáhne takovou silou nemělo by se to povolit.
Plocha na klice není zežvejklá, a nevím jeden mě poradil natřít dosedací plochu a ten konec klikovky tekutým kovem, prej to drží. Jinak mám objednaný jak kolo tak šroub FEBI BILSTEN č -FE 24672 za VC 532,-Kč
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od golfgti16vv »

dosedaci plochu a zavit je treba potrit olejem tak to pise dp a tak to funguje jinak pripravek na podrzeni je jak priblizne popisujes mam ho ale je trochu masivni a delsi ze se necha oprit o napravu nebo karoserii a potom pekne dotahnout

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od vilik »

sigi 01 píše:zdravím klubáci, mám takový problém a tímto bych vás chtěl požadat o radu nebo vaše názory. Vyměnil jsem rozvody na svém Sharanu je to 1.9TDI PD 85KW r.v2000 dal jsem tam sadu od Gatese s hidraulickým napínákem a WP.A jde o to že řemen je hlučný jako kdyby byl přešponovaný kladku jsem nastavil na vzdálenost 4mm od napínáku tak jak to má být. Potom jsem to zkusil i v toleranci která je 4+-1mm,takže jsem to dal na 5mm a ted to mam na3mm a pořad ten samí problem řemen knoura jako kdyby byl prepnutý. Zaslech jsem také od známého servisáka že to některé řemeny dělají ale osobně jsem se s tím nesetkal,nemáte s tím někdo zkušenost, čím by to mohlo být zapříčiněno? díky za každou radu nebo názor.
Když jsem koupil Sharana, kňourali rozvody ja dva kocouři v říji. Samozřejmě jsem v té době nevěděl. že to jsou rozvody a hledal, hledal, ale marně. Pak přišla výměna rozvodů.... a ejhle, kocouři byli pryč. Minulý týden další výměna rozvodů a kocouři jsou tu znovu. Takže teď si na to jen zvyknout. :pleasantry:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pokud hudrujou rozvody, tak je patrně přetažený řemen (přepnutý), takto se to projevuje, kňouráním nebo hudrováním..

A k rozvodovému kolu na TDi rozhodně bych nedával Febi, je to hrozné bláto a budeš to dělat znova..
Pokud můžu radit tak zainvestuj a kup SWAG nebo origo, rozdíl ceny SWAGu není tak velký..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od lubos1947 »

Jo dám na Tebe, dnes mě měli dovézt Febi, a tak jsem to zrušil a objednal Swag i se šroubem bohužel to bude až zítra musím vydržet jinak cena je o 52 kč draží což je pakatel. Zatím jsem si udělal přípravek a konec páky přišroubuji k masivnímu držáku co je od servo pumpy





Duplicitní příspěvek smazán. michall
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
kaso-svk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.01.2015 19:25

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od kaso-svk »

Ahoj, ako tak som si prečítal celú túto tému a niečo nové sa dozvedel :) , ale už k veci. VAG-om som zistil pri teplom motore na kanáli 04 v blokoch hodnôt, že tá stabilizácia behá v rozmedzí 1,7-2,2. Z čítania tejto témy viem že je to optimálne okolo 0 resp +-0,5. Rozvody tam už sú nejaký čas cca 45 000 km. Ako to bolo na začiatku teda hneď po výmene neviem lebo rozvody boli menené ešte keď bol druhý majiteľ. Moja otázka je či sa mohla tá hodnota od výmeny až tak posunúť? A či má význam dať to nastaviť mechanikovi a znovu odkontrolovať aby to bolo okolo 0, ako na jednom videu ktoré tu bolo pridané.

Možno pozorujem dôsledky zle nastavených rozvodov ako som sa dočítal zvýšená spotreba (auto jazdí väčšinu času v meste, a na chatu dosť kopcovitý terén, spotreba okolo 8,5L niekedy viac niekedy menej) a taktiež že pri štartovaní to nechytá hneď, buď studený alebo teplý motor.

Ďakujem za akékoľvek odpovede :) .
Seat Alhambra 2001 1.9 TDI 4motion, AUY

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od hiero »

daj to na nulu az -0.5...

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od kubenec »

A jak k tomu dojde? Mám přesně to samý.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Řemen se vytahuje, čímž se prodlouží jeho délka a vačka vůči klice se pootočí.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od kubenec »

Jak tedy muze vydrzet 90tkm, kdyz ja uz 45tkm mam tyto odchylky? Nebo je nekde psano, ze se ma treba po 50tkm udelat kontrola a pripadne serizeni vac.kola?

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od 11mAjA11 »

To si myslím je uvedeno v servisním manuálu dle km jaké úkony je potřeba provádět, bude tam něco ve smyslu kontrola/případné seřízení..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“