MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Nech to, ono si to sedne.
- sigi 01
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 02.03.2013 21:14
- Bydliště: Dvur kralove nad labem
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
No už jsem najel 1200km a pořád stejný,teď jedu chorvatsko tak doufám ze to jenom sedne hlavně aby to nekleklo
Sharan II 2000
1.9 TDI PD 85KW
1.9 TDI PD 85KW
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Zdravím, podělalo se mě vstřikovací čerpadlo a když jsem jej tam včera dával a měl jsem už udělané rozvody, tak při kontrole když jsem otáčel motorem jsem zjistil že byl volný šroub na rozvodovým kolem na klice, takže v pondělí toto roz.kolo budu dávat nové. Jelikož se má šroub dotáhnout silou 90Nm + 1/4 otáčky, tak bych potřeboval nějak ten motor (klikovku zajistit- zaoretovat) nechce se mi to podržet na zubech v setrváku, aby se nepoškodili. Poradíte mě někdo jak
mám podržet klikovku abych to mohl dotáhnou? Děkuji
mám podržet klikovku abych to mohl dotáhnou? Děkuji
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Velký (opravdu velký šroubovák) přes kontrolní otvor v obalu převodovky zapřít o zub věnce setrvačníku (ve dvou a opravdu pořádně s maximální opatrností).
Nebo shodit olejovou vanu a zapřít kliku dřevěným klapetkem (což je ale vícenáklad na těsnění vany a olej + více práce)..
Hlavně dát nový šroub a NELEPIT ho na lepidlo, a kolo pokud možno nějaké kvalitní (SWAG) a dokonale zkontrolovat plochu kliky.
Nebo shodit olejovou vanu a zapřít kliku dřevěným klapetkem (což je ale vícenáklad na těsnění vany a olej + více práce)..
Hlavně dát nový šroub a NELEPIT ho na lepidlo, a kolo pokud možno nějaké kvalitní (SWAG) a dokonale zkontrolovat plochu kliky.
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Právě vanu se mě sundávat nechce,na víc v loni jsem ji přetěsnovával (a mimochodem když jsem ji měl dole tak jsem zjistil že když se mění olej tak vypouštěcí otvor je udělán tak, že ve vaně zůstane 0,5L starého oleje a tak jsem do vany vyvrtal otvor jinde a přivařil matku) a také se mě nechce se válet pod autem, rampu bohužel nemám,
ale napadlo mě udělat si na to přípravek, něco podobného tvarově jako je klíč na flexu- na kotouče, samozřejmě daleko mohutnější a místo jak jsou ty čepy které se dávají na flexe do té matky tak vyvrtat 2 otvory a pak dvěma šrouby tento přípravek přišroubovat na závity na rozvodové kolečko. případně by to jěště se mohlo jistit tím šroubovákem. A ten šroub myslíš nelepit? Ono je fakt že když se to dotáhne takovou silou nemělo by se to povolit.
Plocha na klice není zežvejklá, a nevím jeden mě poradil natřít dosedací plochu a ten konec klikovky tekutým kovem, prej to drží. Jinak mám objednaný jak kolo tak šroub FEBI BILSTEN č -FE 24672 za VC 532,-Kč
ale napadlo mě udělat si na to přípravek, něco podobného tvarově jako je klíč na flexu- na kotouče, samozřejmě daleko mohutnější a místo jak jsou ty čepy které se dávají na flexe do té matky tak vyvrtat 2 otvory a pak dvěma šrouby tento přípravek přišroubovat na závity na rozvodové kolečko. případně by to jěště se mohlo jistit tím šroubovákem. A ten šroub myslíš nelepit? Ono je fakt že když se to dotáhne takovou silou nemělo by se to povolit.
Plocha na klice není zežvejklá, a nevím jeden mě poradil natřít dosedací plochu a ten konec klikovky tekutým kovem, prej to drží. Jinak mám objednaný jak kolo tak šroub FEBI BILSTEN č -FE 24672 za VC 532,-Kč
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
dosedaci plochu a zavit je treba potrit olejem tak to pise dp a tak to funguje jinak pripravek na podrzeni je jak priblizne popisujes mam ho ale je trochu masivni a delsi ze se necha oprit o napravu nebo karoserii a potom pekne dotahnout
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Když jsem koupil Sharana, kňourali rozvody ja dva kocouři v říji. Samozřejmě jsem v té době nevěděl. že to jsou rozvody a hledal, hledal, ale marně. Pak přišla výměna rozvodů.... a ejhle, kocouři byli pryč. Minulý týden další výměna rozvodů a kocouři jsou tu znovu. Takže teď si na to jen zvyknout.sigi 01 píše:zdravím klubáci, mám takový problém a tímto bych vás chtěl požadat o radu nebo vaše názory. Vyměnil jsem rozvody na svém Sharanu je to 1.9TDI PD 85KW r.v2000 dal jsem tam sadu od Gatese s hidraulickým napínákem a WP.A jde o to že řemen je hlučný jako kdyby byl přešponovaný kladku jsem nastavil na vzdálenost 4mm od napínáku tak jak to má být. Potom jsem to zkusil i v toleranci která je 4+-1mm,takže jsem to dal na 5mm a ted to mam na3mm a pořad ten samí problem řemen knoura jako kdyby byl prepnutý. Zaslech jsem také od známého servisáka že to některé řemeny dělají ale osobně jsem se s tím nesetkal,nemáte s tím někdo zkušenost, čím by to mohlo být zapříčiněno? díky za každou radu nebo názor.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Pokud hudrujou rozvody, tak je patrně přetažený řemen (přepnutý), takto se to projevuje, kňouráním nebo hudrováním..
A k rozvodovému kolu na TDi rozhodně bych nedával Febi, je to hrozné bláto a budeš to dělat znova..
Pokud můžu radit tak zainvestuj a kup SWAG nebo origo, rozdíl ceny SWAGu není tak velký..
A k rozvodovému kolu na TDi rozhodně bych nedával Febi, je to hrozné bláto a budeš to dělat znova..
Pokud můžu radit tak zainvestuj a kup SWAG nebo origo, rozdíl ceny SWAGu není tak velký..
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Jo dám na Tebe, dnes mě měli dovézt Febi, a tak jsem to zrušil a objednal Swag i se šroubem bohužel to bude až zítra musím vydržet jinak cena je o 52 kč draží což je pakatel. Zatím jsem si udělal přípravek a konec páky přišroubuji k masivnímu držáku co je od servo pumpy
Duplicitní příspěvek smazán. michall
Duplicitní příspěvek smazán. michall
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- kaso-svk
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.01.2015 19:25
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Ahoj, ako tak som si prečítal celú túto tému a niečo nové sa dozvedel , ale už k veci. VAG-om som zistil pri teplom motore na kanáli 04 v blokoch hodnôt, že tá stabilizácia behá v rozmedzí 1,7-2,2. Z čítania tejto témy viem že je to optimálne okolo 0 resp +-0,5. Rozvody tam už sú nejaký čas cca 45 000 km. Ako to bolo na začiatku teda hneď po výmene neviem lebo rozvody boli menené ešte keď bol druhý majiteľ. Moja otázka je či sa mohla tá hodnota od výmeny až tak posunúť? A či má význam dať to nastaviť mechanikovi a znovu odkontrolovať aby to bolo okolo 0, ako na jednom videu ktoré tu bolo pridané.
Možno pozorujem dôsledky zle nastavených rozvodov ako som sa dočítal zvýšená spotreba (auto jazdí väčšinu času v meste, a na chatu dosť kopcovitý terén, spotreba okolo 8,5L niekedy viac niekedy menej) a taktiež že pri štartovaní to nechytá hneď, buď studený alebo teplý motor.
Ďakujem za akékoľvek odpovede .
Možno pozorujem dôsledky zle nastavených rozvodov ako som sa dočítal zvýšená spotreba (auto jazdí väčšinu času v meste, a na chatu dosť kopcovitý terén, spotreba okolo 8,5L niekedy viac niekedy menej) a taktiež že pri štartovaní to nechytá hneď, buď studený alebo teplý motor.
Ďakujem za akékoľvek odpovede .
Seat Alhambra 2001 1.9 TDI 4motion, AUY
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
daj to na nulu az -0.5...
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
A jak k tomu dojde? Mám přesně to samý.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Řemen se vytahuje, čímž se prodlouží jeho délka a vačka vůči klice se pootočí.
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Jak tedy muze vydrzet 90tkm, kdyz ja uz 45tkm mam tyto odchylky? Nebo je nekde psano, ze se ma treba po 50tkm udelat kontrola a pripadne serizeni vac.kola?
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
To si myslím je uvedeno v servisním manuálu dle km jaké úkony je potřeba provádět, bude tam něco ve smyslu kontrola/případné seřízení..