1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Zdravím,
chci se podělit o můj aktuální problém, který se snažím vyřešit. Pro info, najeto necelých 10k km, v provozu od března, koupeno a níže zmíněný servis v Top centrum Hodonín, zbytek viz podpis.
Jde o to že již od počátku pozoruji lehké klepání, spíše plastového typu (určitě né nic kovového), po zahřátí motoru a při rozjezdu ve velmi nízkých otáčkách. Tudíž za normálních okolností neslyšitelné, ale při například přejíždění zpomalováku, nebo při popojíždění v koloně slyšitelné mírné klepání ze strany od spolujezdce nebo ze středového panelu. S tím že to není nic velkého a tím pádem těžko replikovatelné v servisu, neřešeno.
Až do cesty na dovolenou, kde po ujetí zhruba 500km, a přijetí do asi hodinového kolony na kraji Itálie, na mě vyskočila na palubce kontrolka "Závada převodovky". Takže zastavení na nejbližší zastávce, konzultace se servisák, kde jsem se nedozvěděl skoro nic, jen že pokud by to začalo být cititelné při jízdě, je potřeba zavolat odtah a okamžitě řešit protože to není nic s čím by se někdy setkal. Po prohlédnutí manuálu, jsem zjistil že u DSG převodovky se při popojíždění může převodovka přehřát a tuto stejnou hlášku vyhodit. Jediné pozorovatelné změny v chování auta, že zmiňované klepání bylo slyšitelné, ne jen při pomalém rozjezdu, ale už i při nižších otáčkách na 2 a 3.
Po půl hodině odpočinku, pokračování v cestě, kde hláška opět vyskočila po asi po 20 minutách cesty (kostantních 130 km/h a jízda na 7 stupěň). Po předchozích zjištěních se pokračovalo až na místo určení.
Poté auto stálo asi den a půl, a po následném otestování, hláška nikde a klepání opět přítomné jen po zahřátí na první stupeň. Na dovolené hláška vyskočila znovu jen jednou, a to opět po projetí kratší kolony. Nebo spíše par minut po ní. Cesta zpět domů (cca 1k km), hláška nikde, a klepání opět více slyšitelné při zastávce na benzínce.
První den po dovolené auto v servisu (klepání zreplikováno), závěr servisu: že kontrolka byla pravděpodobně nahodilá chyba protože diagnostika nic neukázala. A klepání bylo způsobeno tím zámek na řazení se dotýkal někde kde neměl a tudíž se přenášelo chvění a z toho ten zvuk při rozjezdu. Vše vyřešeno.?
Jenže při včerejším popojíždění v koloně, kdy předtím ujeto asi 30 km na zahřátí, klepání stále slyšitelné. Servis dnes objednán na příští pondělí.
Jako absolutní laik, bych rád slyšel jakékoliv tipy nebo zkušenosti o co by mohlo jít? Protože bych do servisu nerad jezdil až bůh vi do kdy Na netu jsem na nic podobného nenarazil...
Díky moc
chci se podělit o můj aktuální problém, který se snažím vyřešit. Pro info, najeto necelých 10k km, v provozu od března, koupeno a níže zmíněný servis v Top centrum Hodonín, zbytek viz podpis.
Jde o to že již od počátku pozoruji lehké klepání, spíše plastového typu (určitě né nic kovového), po zahřátí motoru a při rozjezdu ve velmi nízkých otáčkách. Tudíž za normálních okolností neslyšitelné, ale při například přejíždění zpomalováku, nebo při popojíždění v koloně slyšitelné mírné klepání ze strany od spolujezdce nebo ze středového panelu. S tím že to není nic velkého a tím pádem těžko replikovatelné v servisu, neřešeno.
Až do cesty na dovolenou, kde po ujetí zhruba 500km, a přijetí do asi hodinového kolony na kraji Itálie, na mě vyskočila na palubce kontrolka "Závada převodovky". Takže zastavení na nejbližší zastávce, konzultace se servisák, kde jsem se nedozvěděl skoro nic, jen že pokud by to začalo být cititelné při jízdě, je potřeba zavolat odtah a okamžitě řešit protože to není nic s čím by se někdy setkal. Po prohlédnutí manuálu, jsem zjistil že u DSG převodovky se při popojíždění může převodovka přehřát a tuto stejnou hlášku vyhodit. Jediné pozorovatelné změny v chování auta, že zmiňované klepání bylo slyšitelné, ne jen při pomalém rozjezdu, ale už i při nižších otáčkách na 2 a 3.
Po půl hodině odpočinku, pokračování v cestě, kde hláška opět vyskočila po asi po 20 minutách cesty (kostantních 130 km/h a jízda na 7 stupěň). Po předchozích zjištěních se pokračovalo až na místo určení.
Poté auto stálo asi den a půl, a po následném otestování, hláška nikde a klepání opět přítomné jen po zahřátí na první stupeň. Na dovolené hláška vyskočila znovu jen jednou, a to opět po projetí kratší kolony. Nebo spíše par minut po ní. Cesta zpět domů (cca 1k km), hláška nikde, a klepání opět více slyšitelné při zastávce na benzínce.
První den po dovolené auto v servisu (klepání zreplikováno), závěr servisu: že kontrolka byla pravděpodobně nahodilá chyba protože diagnostika nic neukázala. A klepání bylo způsobeno tím zámek na řazení se dotýkal někde kde neměl a tudíž se přenášelo chvění a z toho ten zvuk při rozjezdu. Vše vyřešeno.?
Jenže při včerejším popojíždění v koloně, kdy předtím ujeto asi 30 km na zahřátí, klepání stále slyšitelné. Servis dnes objednán na příští pondělí.
Jako absolutní laik, bych rád slyšel jakékoliv tipy nebo zkušenosti o co by mohlo jít? Protože bych do servisu nerad jezdil až bůh vi do kdy Na netu jsem na nic podobného nenarazil...
Díky moc
Naposledy upravil(a) Aizek dne 06.06.2016 16:01, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
Re: 1.4 TSI DSG - Klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Tak docela zajímavé.... Chci si teď objednat rovněž 1,4 TSi DSG, docela začínám mít obavy. Dát 650tis. za nižší střední, tak očekávám taky nějakou kvalitu. Dej prosím info, jakmile budeš vědět něco nového.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSI DSG - Klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Update: Po celém včerejšku v servise, je výsledek takový, že zdrojem klepání byl stále zámek řadící páky, protože po jeho vyndání to bylo prý neslyšitelné. Tudíž pro zámek vyříznuta vetší díra. Ještě jsem neměl prostor to pořádně otestovat takže se uvidí.
Každopádně opět jsem byl ujištěn že to nemá nic společného s převodovkou ( prostě závady na DSG se nepřipouští ). Oponovat tomu může teď jen těžce, protože kontrolku jsem od případu v Itálii neviděl.
Každopádně opět jsem byl ujištěn že to nemá nic společného s převodovkou ( prostě závady na DSG se nepřipouští ). Oponovat tomu může teď jen těžce, protože kontrolku jsem od případu v Itálii neviděl.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
-
- Jezdec
- Příspěvky: 201
- Registrován: 09.11.2012 11:31
Re: 1.4 TSI DSG - Klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Jinak s tím klepáním na straně pod spolujezdcem to bývá dost častá závada a dělají to palivové trubky. Tím nechci říct, že to je i tento případ...
Oni jsou plastové a vedou po celé délce vozidla přímo pod spolujezdcem. Navíc jsou tam poměrně dost navolno. A co je nejhorší projevuje se to jen někdy a jen v určitých otáčkách nebo zatížení motoru... Jak já se s tím natrápil
Ta chyba je tam už golfa V a je až s podivem že to do dnešního dne nikdo nevyřešil...
Oni jsou plastové a vedou po celé délce vozidla přímo pod spolujezdcem. Navíc jsou tam poměrně dost navolno. A co je nejhorší projevuje se to jen někdy a jen v určitých otáčkách nebo zatížení motoru... Jak já se s tím natrápil
Ta chyba je tam už golfa V a je až s podivem že to do dnešního dne nikdo nevyřešil...
Golf VII GTI performance - bílá
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSI DSG - Klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Tento problém technik odhadoval jako první co jsem mu popsal svůj problém, co si tak vzpomínám Ale po poslechnutí posoudil že to není toto (asi).
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.4 TSI DSG - Klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Osobně bych doporučoval nějakej model 6ti kvalt DSG daleko spíš než se 7mi kvaltem.xpassat píše:Tak docela zajímavé.... Chci si teď objednat rovněž 1,4 TSi DSG, docela začínám mít obavy. Dát 650tis. za nižší střední, tak očekávám taky nějakou kvalitu. Dej prosím info, jakmile budeš vědět něco nového.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSi DSG - klepání na pravé straně od řidiče + hláška závada převodovky
Update: Rok se s rokem sešel a opet přišlo teplejší počasí, a tudíž hláška Závaha převodky byla opět na světě. Tentokrat předáno do KEI Brno, kde ochotný borec začal okamžitě řešit s importérem a fabrikou že to není normální (pro jistotu jsem poskytl i foto zmíněné hlášky).
První výsledek je takový že je to na výměnu mechatroniky v převodovce, kde ale předtím musí ověřit zda v oleji nejsou pyliny a nejde o nějaké závažnější poškození. Takže dnes budu vědet co vše se vlastně bude měnit.
Tolik k mé převodovce. A jen dotaz, v tomto případě bych měl mít nárok na náhradní vozidlo v rámci záruky ne? Protože je pravděpodobné že až to rozeberou, tak to nebudou dávat zpět s vadným kusem ale až potom co dorazí nový. Prý 2-5 dní dodávka, předběžně.
První výsledek je takový že je to na výměnu mechatroniky v převodovce, kde ale předtím musí ověřit zda v oleji nejsou pyliny a nejde o nějaké závažnější poškození. Takže dnes budu vědet co vše se vlastně bude měnit.
Tolik k mé převodovce. A jen dotaz, v tomto případě bych měl mít nárok na náhradní vozidlo v rámci záruky ne? Protože je pravděpodobné že až to rozeberou, tak to nebudou dávat zpět s vadným kusem ale až potom co dorazí nový. Prý 2-5 dní dodávka, předběžně.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: 1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Nárok na náhradní vozidlo nemáš. Pokud Ti ho servis poskytne, je to pouze jeho dobrá vůle.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Díky, doufal jsem v něco jiného ale myslel jsem si že to tak bude.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
UP: Vyměněna mechatronika, aktuálně probíhá kódování a odpoledne bych měl jít přebírat. Dufám že po této akci už žádné další problémy s převodovkou, a autem obecně, nebudu muset řešit.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line
-
- Jezdec
- Příspěvky: 201
- Registrován: 09.11.2012 11:31
Re: 1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Tak doufej, že to kóduje někdo kdo to už dělal. Já takto odjížděl s nakódovanou převodovkou z autorizovanýho servisu a neřadil jsem víc než na 1. stupeň )
Golf VII GTI performance - bílá
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.06.2015 00:17
Re: 1.4 TSi DSG - hláška závada převodovky
Tak dnes auto přebráno a zvládlo zařadit víc jak první stupeň, takže zatím spokojenost. Uvidíme co se ne/projeví v dalších měsících.
Každopádně díky ochotě technika v KEI se vše vyřešilo rychle a bez okolků, a nebylo mi pouze řečeno že jde o nahodilou chybu a nic se neděje, jako před rokem v Hodoníně.
Každopádně díky ochotě technika v KEI se vše vyřešilo rychle a bez okolků, a nebylo mi pouze řečeno že jde o nahodilou chybu a nic se neděje, jako před rokem v Hodoníně.
VW Golf VII 1.4 TSI DSG Highline, R-line