Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

Ahoj vespolek,
od dubna jsem majitelem Passatu B6 2.0 TDI PD 125 kw DSG, rok výroby 2007, stav km: 295 tis.
Při jízdě ve vyšších otáčkách mě auto občas najednou ztratí výkon, který se projevuje trhavým, opakovaným zaškubáním (jako kdyby nechtěla nebo nevěděla co má zařadit převodovka dsg). Projevuje se to pouze při velkém zatížení motoru ve vysokých otáčkách (předjíždění v kopci, apod.).
Dneska jsem pročítal na stránkách pana SIXTY nejčastější projevy a příčiny poruchy 6" DSG. Rozjiždění bez plynu, akcelerace s plynem, plynulost řazení, bez trání (vyjma zmíněného) - vše ok. Při téhle příležitosti jsem dneska u rybníka už se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí. Každopádně mě motor přes 4000 otáček nepustil. Nevím zda už se o to "staral" omezovač, ale v červené zóně to ještě nebylo. Ta vizuálně začíná podle otáčkoměru až na 4500 otáčkách (DSG na 4tis.?)

Při téhle příležitosti bych rád ještě jednu otázku ať tady nezasírám víc témat svejma problémama: Odchází mě setrvačník a já se Vás ptám Je setrvačník na 2.0Tdi DSD totožný jako u motorů 1.9 Tdi 77kw a 2.0 Tdi 103kw? (jedno zda se jedná o Octavii II nebo Pašíka)

DĚKUJI za jakoukoliv radu, názor co s tím může být!
Svět nafty, automatů a koncernu VW teprv poznávám :blush:
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

to, co popisuješ, nemá s velkou pravděpodobností s DSG nic společného. Osobně si myslím, že to je překročení plnícího tlaku turba. Nech si vyčíst paměť závad, pokud je to ono, bude to zapsané.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od teekey »

rakosnicek23 píše:...se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí...
napada me takova blbost, palivovy filtr jsi kdy menil naposled?
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

myslíš, že by se motor zalknul z nedostatku paliva ? To by ovšem udělalo třeba i při prudký akceleraci. Spíš vycházím z toho, že to je vždycky ve vysokých otáčkách. Proto bych začal tou diagnostikou.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

teekey píše:
rakosnicek23 píše:...se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí...
napada me takova blbost, palivovy filtr jsi kdy menil naposled?
ahoj, hele palivák jsem abych pravdu řekl ještě neměnil... a absolutně nemám tucha kdy měněnej byl. Mám doma dva dvojkový focusy v benzínu a tam se to nemění tak mě to ani nijak nevyztanulo z paměti. Je to výměna nákladná a složitá u B6?
KJirka píše:to, co popisuješ, nemá s velkou pravděpodobností s DSG nic společného. Osobně si myslím, že to je překročení plnícího tlaku turba. Nech si vyčíst paměť závad, pokud je to ono, bude to zapsané.
ahoj, co je příčinou(nami) překročení plnícího tlaku turba? Na diagnostiku zajedu hned v úterý. Může být jedním z důvodů "načnutý" turbo? Taková ta sanitka ve zpětnym zrcátku :dog:
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

výměna palivovýho filtru je sranda, protože to je jedna zmála věcí, která j v motoru dobře přístupná. Máš to hned zkraje na levý straně.

Špatně funguje podtlaková regulace turba. Jestli houká, nemusí být nutně špatný.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

KJirka píše:výměna palivovýho filtru je sranda, protože to je jedna zmála věcí, která j v motoru dobře přístupná. Máš to hned zkraje na levý straně.

Špatně funguje podtlaková regulace turba. Jestli houká, nemusí být nutně špatný.

Jo jasné to už sem doma s tím filtrem. To je ta nádobka co do ní vedou těch vícero hadiček. Měnil sem to svýho času o dvojkovýho Toleda :roll: No tak sem si udělal procházku k autu a podle servisky to vypadá, že je tam smočenej přes 160 tisíc km!!! :tit:
K tomu podtlaku uvidíme co na nás vybafne dignostika - asi 2x se mě stalo, že mě auto spadlo do nouzáku, rozblikala se kontrolka žhavení a auto netáhlo, turbo nefunkční. Po chcípnutí a opětovném nastartování zas vše ok. Teď už to neudělalo přes 8000 km...
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

no tak filtr si rozhodně vyměň, ale i tak typuju na turbo. Už podle toho, co píšeš o tom nouzáku. Většinou to tam spadne, právě když to točíš do vysokých otáček. Začne blikat kontrolka žhavení, přestane to táhnout a pokud máš maxidot, napíše to něco jako "plnící tlak překročen".
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

KJirka píše:no tak filtr si rozhodně vyměň, ale i tak typuju na turbo. Už podle toho, co píšeš o tom nouzáku. Většinou to tam spadne, právě když to točíš do vysokých otáček. Začne blikat kontrolka žhavení, přestane to táhnout a pokud máš maxidot, napíše to něco jako "plnící tlak překročen".
To je potom na repasi turba či tam dělají bordel různá čidla a snímače, eventuálně popraskané hadice, těsnění...? :thk:
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

ne, to dělá turbo. Jestli ho budeš mít v čudu, tak se na repas vykašli, protože to tu nikdo pořádně neumí. Lepší sehnat starší a dobrý. Teď zrovna tu kolega Jirka. někomu nabízel použitý turbo za 7 500,-Kč. Dával na něj i záruku. Nevím teď ale už, co to bylo za typ.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

KJirka píše:ne, to dělá turbo. Jestli ho budeš mít v čudu, tak se na repas vykašli, protože to tu nikdo pořádně neumí. Lepší sehnat starší a dobrý. Teď zrovna tu kolega Jirka. někomu nabízel použitý turbo za 7 500,-Kč. Dával na něj i záruku. Nevím teď ale už, co to bylo za typ.

Repas nikdo neumí mám chápat jen u tohodle turba nebo všeobecně? No dávat 7 papírů za ojetý turbo kde nevíš dne ani hodiny... to už mě přijde jako lepší nápad zkusit tu repas se zárukou :?
Někde tady na foru sem ale četl, že ta podtlaková regulace turba u tohodle typu nejde vyměni - neprodává se jako samostatný díl... Vyvede mě někdo z omylu?
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

Jirka. na bízel turbo, který má asi 60 t. najeto. Nový stojí kolem 25 t. To, že repasovaný turba za moc nestojí, je všeobecně známá věc. Ale zařiď se jak uznáš.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
rakosnicek23
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 29.03.2015 23:18
Bydliště: Vysočina

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od rakosnicek23 »

KJirka píše:Jirka. na bízel turbo, který má asi 60 t. najeto. Nový stojí kolem 25 t. To, že repasovaný turba za moc nestojí, je všeobecně známá věc. Ale zařiď se jak uznáš.
Já si rád nechám poradit od Vás... ale nikdy sem turbo neřešil, až asi teď. Žil sem si bezstarostnym životem atmosférických benzínů :good:
No ono si vem že tyhle turba se dávali do aut do roku 2007. Ono sehnat turbo s dobrym nájezdem když už ty nejnovější absolvují 8 topnou sezónu. To potom turbo se 60ti tisíci radno pohledat a ještě těžčeji uvěřit...
VW Passat B6 2007 highline, 2.0 TDI 125 kw DSG BMR
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=310884

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od KJirka »

uvedl jsem to jen jako příklad
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Příspěvek od Jirka. »

Nee, moje turbo je 2012, je to na něm dokonce odlité i s měsícem ale ten z hlavy nevím:-) a 60tis má právě najeto proto že v autě bylo dávané jako nové v D i s motorem právě v tom roce 2012. Ale pro tebe nee, protože je to na BMP/BMM, ty máš jiné...
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“