1.4 16v průběh motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od bifur »

Ale toto si robite sami, fesaci. Na Slovensku taka deb.lna kampan nie je. Pan Vosicky je za tym a sikme oci nema. A co sa tyka auta, zatial nemam jediny problem, narozdiel od Golfu, ktory som preplatil 3 krat na servise. A len tak mimochodom, vsetky nove auta stoja za velke hov.o. Ekoterorizmus a setrenie nakladov v praxi. Ak si myslis ze VW nie je taky isty spotrebak ako ktorekolvek ine auto, tak potom nic, no. Dobre auta sa prestali robit niekedy medzi rokom 2000 a 2004. A aj tie uz neboli take drziaky ako tie starsie. Vsetko po tom je uz ale cisty grc. Urcite si radsej kupim korejca z Moravy ako ktorehokolvek Francuza. Odtial len syry a vino, nic viac..
Ale nebudem tu prudit za blbosti, pravda je jedna: Akonahle sadnem do mojho stareho golfu, za druhou zakrutou mam na tvari obrovsky blazeny usmev. Je to sice roz.rbana sracka, ale citim sa tam ako "u maminy v brusku"..
Peace.. :mrgreen:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od majrek001 »

však ať si každý jezdí v čem chce a hlavně co mu vyhovuje (já teda spíš slyším negativa na H a K faktor, ale to je celkem jedno - je to pořád stejný 100lidí 100chutí - jeden na ně nedá dopustit a druhý je rád, že to prodál a už to nikdy do baráku nechce) v dnešní době to je z bláta do louže, ale pořed se koncern staví k záručnímu servisu podstatně lépe jak některé autobilky, kde ti reklamaci neuznají)..

s tou kvalitou s tebou souhlasím dobrý auta byli cca do roku 2005 (proto jsem se rozhodl raději pro passat B5.5 než 3C a držím doma GIV 1.6 16v - zlaté bezporuchové to vozidlo) - všude se tlačí cenou kvalita dolů (co nevydělají na prodeji vozu musí vydělat na servisu), když jsem kdesi četl nebo mě to někdo říkal (už nevim), že náprava Kia Ceed vydržela krasných 80t km (to jen příklad takových aut je dnes mnoho třeba ramena na cliu atd.) a po dílech se neprodává tak to byl docela šok (a cena byla druhý šok) a já jsem byl lehce podrážděný, že jsem na passatu při 330 000km a na golfu při 220 000km preventivně dělal repas náprav :blush:
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od bifur »

Tak tak, krasne si to zhrnul.. Mne je tiez luto toho golfika predat, len skoda ze je motor v takom stave ako je.. Prvotne som dal urobit GO motoru a chcel si ho nechat, urcite by vydrzal dlhsie. Ale po tom co som don nasypal 900 € a za rok sa motor vysr.l som v amoku kupil nove auto :mrgreen:
Dost bolo off topic, golfom zdar! Nech sa vam vsetkym dari udrzat ich pri zivote co najdlhsie..

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od dwajt »

Diky chlape, delame co se da...Tak at slouzi!
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od sedli01 »

Nechci zakládat nový téma, tak se zeptám zde.

Mám 1.4 16 V 55kw. Auto pěkně táhne odspodu, na pětku se dá jet padesát, ale zdá se mi, že auto moc točí. Už při 100 km/h jsem před 3.000 otáček, to je sakra dost ne ? Těžce tomu chybí 6.rychlostní stupeň, ale k otázce. Kolik je vůbec optimální točit ? Auto mi táhne od 1000 otáček, takže kopu vyšší rychlostní stupeň zhruba při 1600 ot/min. Pokud se ale potřebuju svižněji rozjet, kam to můžu hnát ? Těch 3000 otáček, víc ne ? Vím, že červená na otáčkoměru začíná až při 6.000 otáčkách, ale třeba už při 4,000 ten motor musím trápit ne ?

Esi se pletu tak mě to objasněte, sem zvyklej na motorku, tam to od 6.000 teprv ožívá, ale auto je auto a zdá se mi to moc. Sedli
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od majrek001 »

tak vzhledem k tomu, že je to 16v tak to potřebuje otáčky.. nevím jak přesně má průběh 1.4 16v, ale co mám 1.6 16v tak ta začíná táhnout cca kolem 3000 - 3500ot.. rozhodně pro motor je lepšího přetáček než podtáčet tím mu dáváš dost na pr**l (podpálené ventili a podobně).. zhruba kde to má max krouťák tam by měli být optimální otáčky takže kolem 3300ot+

osobně to držím v otáčkách cca od 2000 - 6500ot (akorát když je na 4q 50km/h tak je to na cca na 1800ot)

při předjíždení to skoro vždy k 6000ot točím takže se neboj od spoda jsou ty 16v poměrně zdechlí oproti jízdě od cca 3000ot výše
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
lazi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 27.06.2011 15:48
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od lazi »

Jak píše majrek. Lepší být k motoru trochu ostřejší, než ho podtáčet 50 na pětku. Jakmile je motor i olej zahřátej, tak vytáčení vůbec nevadí. Samozřejmě to není určený na to, aby jsi byl v červenejch pořád.
Jinak to není motor na nějaký závodění, ani dálnice (přeci jen točí při 130 km/h cca 3950 ot./min), ale na popojíždění "okolo komína".
Kontroluj olej - tyhle motory ho rádi žerou. Když bude hodně ubývat, můžeš zkusit přejít na 10W40 (origo je tuším 5W30).

infestor
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 03.12.2014 20:18
Bydliště: Všejany

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od infestor »

Ahoj,
já jsem zjistil tu vadnou klapku tak, že podle obd diag. mi to za jízdy tvrdilo že nasávaný vzduch má teplotu až 90 stupňů.. A při takové teplotě už je výkon asi o 30% nížší :D
Samozřejmě jsem to chtěl vyřešit, jenže jsem netušil jak to tam přesně s tím přepínáním teplého a studeného vzduchu je (a předpokládal jsem špatně), takže jsem jen zacpal přívod teplého vzduchu od svodů a to nasávání na masce jsem zezadu zadělal, aby bylo plné a tudíž náporové a myslel jsem že je vyřešeno. Motor šel skutečně super na nízkých otáčkách, ale na vyšších to bylo nějaké divné. - Asi chudák sál ten vzduch všema možnejma i nemožnejma škvírama :)
I když to pořád kupodivu bylo pocitově lepší než s tim původnim nasávánim horkýho vzduchu a to i na vyšších otáčkách..

Pak jsem asi po pár stech km zase začal laborovat, jestli by to sání nešlo nějak poštelovat, tak jsem teprve zjistil, jak je to tam skutečně udělané.. No a protože mi přišlo, že i když tu klapku na sílu nějak překlopím a zaaretuju, stejně je tam ten prostor takovej nějakej členitej, a že to bude pro nasávání uplně zbytečná překážka - tudíž jsem udělal radikální zásah - celé to vedení jsem nakonec dal pryč až k filtrboxu..

Teď mi to pocitově přijde celkem dobrý, ale furt to neni ono - krouťák na nízkých rpm asi zůstal, ale řekl bych že do otáček by to mohlo jít o něco líp. Takhle se to láme někde cca na 4500 a pak už asi křivka neroste. A to mi přijde málo. Mělo by to jít podle mě konstantně aspoň do 5500.. Zřejmě to trochu bude trochu i tim, že v tom motorovym prostoru okolo filtrboxu ten vzduch neni nejchladnejší.. Ale diag se mi rozbila, takže už to nemám jak zjistit..

Myslim že na ten filtrbox buď vytisknu na 3D tiskárně nějakej pěknej nátrubek, a nebo dám celej filtrbox dopryč, vyrobim koleno přímo na škrtící klapku se vstupama pro ty podtlakový hadice kvůli odvětrání klikovky atd. a k tomu přidělám hříbek a bude...

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.4 16v průběh motoru

Příspěvek od majrek001 »

hříbkem to zabiješ úplně půjde krouťák do kytek...

co opravdu funguje tak tam dát filtrbox z TDI/GTI, který je umístěný za baterkou tak se v něm prakticky neohřívá vzduchu narozdíl od origo filtrboxu 1.4/ 1.6 16v který je na motoru.. trošku ještě pomůže vetší klapka z 1.8T mechanícká/elektronická záleží jakou máš verzy 1.4 16v viz vlákno http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=209401" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

a pak to můžeš celé zakryt třeba krytem motoru z FSI

Obrázek
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“