1.2 TDi - pokles výkonu, stoupnutí spotřeby

1998 - 2005

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
miro1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 24.05.2015 10:48

1.2 TDi - pokles výkonu, stoupnutí spotřeby

Příspěvek od miro1980 »

Zdravím , máme v rodine Lupo 3L a už asi mesiac rodičia pozorujú malý výkon motora a stúpnutie spotreby z 3,3 na 100km na 3,6 . Motor jednoducho nemá ťah ako 2-3 mesiace dozadu. Ked plynový pedál stlačím na podlahu auto akceleruje ale pomaly aj otáčky idú nad 3000/min. Prvé som skontroloval nastavenie rozvodov cez VAG a ukazuje hodnoty 0,0-0,6 . Predtým bolo počuť aj turbo a teraz je ticho. Sledoval som tiahlo vírivích klapiek na turbe a pri zvyšovaní otáčok sa tiahlo pohne asi o 5mm viacej nie. Ja mám podozrenie na vadné turbo pretože v diagnostike mi vypísalo chybu tlaku turba (presný kod chyby už neviem). Ďakujem za rady.

Uživatelský avatar
McMahon
Pilot
Pilot
Příspěvky: 731
Registrován: 19.05.2008 17:01
Bydliště: Guty 74
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od McMahon »

Naloguj turbo a vahu vzduchu a hned uvidime.

miro1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 24.05.2015 10:48

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od miro1980 »

Tak Log som nerobil. Rozobral som turbo vyčistil som ho a teraz motor ide dobre. Spotreba je 2,9L/100.

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

McMahon píše:Naloguj turbo a vahu vzduchu a hned uvidime.
Mahon netušíš prosímtě, mám tady 3L a nejede, má asi poloviční výkon. regulace turba funguje, turbo tlačí, všechno jsem mechanicky prošel, OK - zdvih vstřiků, horní úvratě, časování, vačky, VAG nehlásí žádnou chybu. Jednu jsem smazal po příjezdu G28-nesmyslný signál, ale ta už tam mohla být roky. vyměnil jsem váhu, prohnal motorem VIF :-), a prd. Turbo tlačí ale signál z váhy brzdí přísun nafty. Nevíš na co se mám zaměřit?

další věc tam má že jak jsou vysokotlak. hadice do gangstelleru, tak ta jedna tam má vymlácenou takovou vůli, že při řazení vidíš tak se posouvá pod tou závlačkou- je KO díra nebo jen konektor na hadici?

díky MM
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1016
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od oneb1t »

Turbo tlačí ale signál z váhy brzdí přísun nafty.
na signal z vahy? :D
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

takhle mito bylo popsáno já bych spíš řekl že je tam KO MAP a místo 2000mBar je tam třeba 1500 v reálu. Zítra vyměním MAP a uvidíme. nebo jak bys tomu rozuměl?
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

oneb1t píše:
Turbo tlačí ale signál z váhy brzdí přísun nafty.
na signal z vahy? :D
dyt píšu že váhu jsem vyměnil z druhého jezdícího auta :good:
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1016
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od oneb1t »

no tak kdyz ti vaha pise ze tam jde malo vzduchu tak bude problem s tou vahou nebo mas uplne zacpany sani
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

ani jedno z toho. váhy jsem zkoušel 2 ve dvou autech v mojem fungujou dobře a v nejezdícím ani jedna. Ucpaný sání vylučuju, protože jsem nechal vahu otevřenou a jel. jelo to stejně.
Sací potrubí je skoro čistý, dělal jsem při zaslepení EGRu.

Podle mojí současný teorie MAP posílá do řj větší tlak než je skutečný takže se všechno tváří OK ale přeplňování je třeba jen 1500mb. To odpovídá i tomu, že váha ukazuje menší hodnoty průtoku, a řídící jednotka z toho vyvozuje méně nafty. proto to ani nehulí. Může být?
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1016
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od oneb1t »

vaha vzduchu ti meri kolik jde realne vzduchu do valce a podle toho pripadne jednotka zreguluje naftu

takze pokud ti to ukazuje min tak mas problem s turbem/ucpany sani/vadnou vahu vzduchu pripadne to ocekava vzduch z egru kterej nedorazi
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
McMahon
Pilot
Pilot
Příspěvky: 731
Registrován: 19.05.2008 17:01
Bydliště: Guty 74
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od McMahon »

Marku naloguj 3 a 11 kanal a nahoď, hned budem chytřejši než polemizovat tady.

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

Hodím to rovnou sem, pak to smáznu. Bohužel logy ted neudelám auto mám rozkuchaný kvůli hydraulice.
-EGR Off
-v IC není olej
-váha OK (zkoušeno i s diodou, i s odpojenou váhou, stejné)
-MAP OK, obojí přehozeno z jezdícího auta.
-turbo se naklápí když ho vrazím na podtlak. nedrhne, ale má vůli cca 1mm.
-sání a egr čisté. chcípací klapka funguje a nedusí.
-vačky, hydra, vůle vstřiků, vše OK.
-vzduch. filtr OK, hadice od turba vizuálně OK.
-co je podezřelé - když borec přijel tak chyba: G28-nesmyslný signál. po smazání se už neobjevilo
- řemenice časování vačky je nadoraz ve směru hodinových ručiček, ale Vag je v toleranci (asi 1 stupeň)
-spotřeba pochopitelně kolem 7,5 litru :-)
-auto nekouří v žádném režimu.
-studený motor ráno znamená že se sotva rozjedu po rovině.
-naftové kanály v hlavě vyčištěny litrem VIFu, korekce vstřiků do O,5
-není to nouzák, když napojím turbo rovnou na podtlak, do nouzáku to skočí, a je tam poznat změna k ještě horšímu.

zítra jestli nebude pršet tak jdu kontrolovat rozvody a snímač na klice.
nemůže to být tandem? kolik má dávat tlaku? zkontroluju manometrem.

tady je log do hodně mírného kopce. na 4ku to nejde vytočit pro malý výkon. bohužel jen 1,3,10

Friday,16,October,2015,12:02:26
045 906 019 K ,,0001DS 1211,

,Group A:,'001,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,Inj. Quantity,Inj. period spec.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF Sensor,Atmos. Pressure,Manifold Pressure,Throttle
,TIME,,3.0-9.0 mg/H,3...7*CA,80-110*C,TIME,,200-300 mg/H,180-320 mg/H,30-80%,TIME, >600//700 mg/H, 900..1100 mbar,1650..2200 mbar,100 %Throttle
MARKER,STAMP, /min, mg/R, CF,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%
,0.36,840,6.6,5.6,72.9,0.72,861,205.0,230.3,79.7,0.00,225.4,949,928,0.0
,1.48,840,6.3,5.6,72.9,1.84,840,210.0,230.3,79.7,1.10,235.2,949,938,0.0
,2.58,840,7.1,5.6,72.9,2.97,840,210.0,240.1,79.7,2.20,225.4,949,938,0.0
,3.76,840,6.6,5.6,72.9,4.12,861,210.0,235.2,79.7,3.36,230.3,949,928,0.0
,4.84,840,6.6,5.6,72.9,5.20,840,210.0,230.3,79.7,4.48,235.2,949,928,0.0
,5.91,840,6.3,5.6,72.9,6.27,840,210.0,240.1,79.7,5.56,220.5,949,938,0.0
,6.98,903,13.5,6.6,72.9,7.34,1176,280.0,210.7,37.5,6.62,235.2,949,938,0.0
,8.06,1554,15.6,8.2,72.9,8.42,1554,310.0,210.7,19.9,7.70,200.9,949,928,47.1
,9.10,1575,19.8,9.7,72.9,9.46,1722,425.0,220.5,19.9,8.75,205.8,949,938,52.5
,10.20,1680,19.5,10.2,72.9,10.56,1575,480.0,249.9,19.9,9.82,235.2,949,1051,65.1
,11.29,1764,24.4,11.2,72.9,11.66,1995,1000.0,254.8,4.8,10.92,249.9,949,1163,83.1
,12.38,2373,28.3,13.8,72.9,12.74,2604,1000.0,313.6,4.8,12.02,274.4,949,1306,82.7
,13.42,3150,34.6,19.4,72.9,13.78,3402,1000.0,352.8,4.8,13.07,347.9,949,1724,100.0
,14.51,3990,32.9,21.9,72.9,14.88,3969,1000.0,289.1,4.8,14.14,323.4,949,1856,100.0
,15.60,2457,6.9,2.6,72.9,15.96,2415,1000.0,298.9,4.8,15.24,289.1,949,1612,100.0
,16.68,2520,34.0,17.3,72.0,17.04,2646,1000.0,367.5,4.8,16.32,308.7,949,1540,100.0
,17.76,2877,35.1,18.9,72.0,18.12,2982,1000.0,362.6,4.8,17.40,382.2,949,1999,100.0
,18.84,3213,34.3,19.9,72.0,19.20,3318,1000.0,347.9,4.8,18.48,362.6,949,1918,100.0
,19.92,3507,33.8,20.4,72.0,20.28,3612,1000.0,338.1,4.8,19.56,343.0,949,1938,100.0
,21.00,3801,33.2,20.9,72.0,21.36,3885,1000.0,323.4,4.8,20.64,333.2,949,1918,100.0
,22.08,3591,0.0,-1.0,72.0,22.44,2730,1000.0,303.8,4.8,21.72,323.4,949,1877,100.0
,23.16,2394,30.5,15.3,72.0,23.52,2415,1000.0,328.3,4.8,22.80,298.9,949,1540,100.0
,24.24,2478,35.7,17.9,71.1,24.60,2520,1000.0,377.3,4.8,23.88,352.8,949,1795,100.0
,25.34,2625,35.7,18.4,71.1,25.70,2646,1000.0,372.4,4.8,24.98,372.4,949,1979,100.0
,26.42,2730,35.4,18.9,71.1,26.78,2772,1000.0,377.3,4.8,26.06,377.3,949,1979,100.0
,27.49,2856,35.1,18.9,71.1,27.86,2898,1000.0,367.5,4.8,27.14,372.4,949,1979,100.0
,28.58,2961,34.9,19.4,71.1,28.94,3003,1000.0,362.6,4.8,28.22,372.4,949,1979,100.0
,29.70,3087,34.6,19.4,71.1,30.06,3129,1000.0,357.7,4.8,29.32,362.6,949,1979,100.0
,30.78,3192,34.3,19.9,71.1,31.14,3234,1000.0,362.6,4.8,30.42,357.7,949,1989,100.0
,31.86,3297,34.3,19.9,72.0,32.22,3318,1000.0,357.7,4.8,31.50,357.7,949,1989,100.0
,32.98,3381,34.0,20.4,72.0,33.32,3402,1000.0,347.9,4.8,32.60,352.8,949,1989,100.0
,34.04,3465,33.8,20.4,72.0,34.39,3486,1000.0,343.0,4.8,33.68,352.8,949,1979,100.0
,35.12,3465,5.5,0.0,72.0,35.47,2877,1000.0,298.9,4.8,34.76,343.0,949,1969,100.0
,36.17,2394,29.9,15.3,72.0,36.56,2394,1000.0,323.4,4.8,35.82,294.0,949,1540,100.0
,37.28,2394,36.0,17.9,72.0,37.64,2415,1000.0,372.4,4.8,36.91,343.0,949,1744,100.0
,38.36,2436,36.0,18.4,72.0,38.72,2436,1000.0,382.2,4.8,38.00,377.3,949,1999,100.0
,39.44,2457,35.7,18.4,72.0,39.81,2478,1000.0,377.3,4.8,39.08,367.5,949,1979,100.0
,40.53,2499,35.7,18.4,72.0,40.91,2520,1000.0,377.3,4.8,40.17,382.2,949,1999,100.0
,41.63,2541,35.7,18.4,72.0,41.99,2541,1000.0,382.2,4.8,41.28,377.3,949,1989,100.0
,42.71,2562,35.7,18.4,72.0,43.07,2562,1000.0,382.2,4.8,42.35,372.4,949,1999,100.0
,43.81,2583,35.7,18.9,72.0,44.17,2583,1000.0,382.2,4.8,43.44,377.3,949,2009,100.0
,44.91,2604,35.7,18.9,72.0,45.29,2604,1000.0,382.2,4.8,44.54,372.4,949,2009,100.0
,46.01,2604,35.7,18.9,72.0,46.37,2604,1000.0,377.3,4.8,45.65,367.5,949,2009,100.0
,47.09,2604,35.7,18.9,72.0,47.45,2604,1000.0,377.3,4.8,46.73,377.3,949,2009,100.0
,48.17,2604,35.7,18.9,72.0,48.53,2625,1000.0,382.2,4.8,47.81,382.2,949,2009,100.0
,49.25,2625,35.7,18.9,72.0,49.61,2625,1000.0,382.2,4.8,48.89,377.3,949,2009,100.0
,50.33,2625,35.7,18.9,72.0,50.69,2625,1000.0,377.3,4.8,49.97,377.3,949,1999,100.0
,51.43,2646,35.7,18.9,72.0,51.80,2646,1000.0,382.2,4.8,51.07,382.2,949,2009,100.0
,52.53,2667,35.7,18.9,72.0,52.89,2667,1000.0,382.2,4.8,52.17,382.2,949,2009,100.0
,53.61,2667,35.7,18.9,72.0,53.96,2667,1000.0,382.2,4.8,53.25,367.5,949,1989,100.0
,54.69,2667,35.4,18.9,72.0,55.05,2688,1000.0,382.2,4.8,54.33,382.2,949,1999,100.0
,55.77,2709,35.4,18.9,72.0,56.13,2709,1000.0,372.4,4.8,55.41,377.3,949,2009,100.0
,56.82,2730,35.4,19.4,72.0,57.16,2751,1000.0,372.4,4.8,56.49,372.4,949,2020,100.0
,57.87,2772,35.4,19.4,72.0,58.23,2772,1000.0,372.4,4.8,57.50,377.3,949,1999,100.0
,58.95,2793,35.4,19.4,72.0,59.31,2814,1000.0,372.4,4.8,58.59,377.3,949,1999,100.0
,60.03,2814,35.1,19.4,72.0,60.39,2835,1000.0,367.5,4.8,59.67,367.5,949,1999,100.0
,62.17,2856,35.1,19.4,72.0,62.53,2856,1000.0,377.3,4.8,61.81,372.4,949,1999,100.0
,63.25,2877,35.1,19.4,72.0,63.61,2877,1000.0,372.4,4.8,62.89,367.5,949,1999,100.0
,64.33,2877,35.1,19.4,72.0,64.69,2877,1000.0,372.4,4.8,63.97,372.4,949,1999,100.0
,65.38,2877,35.1,19.4,72.0,65.75,2877,1000.0,367.5,4.8,65.03,372.4,949,2009,100.0
,66.47,2877,35.1,19.4,72.0,66.83,2877,1000.0,372.4,4.8,66.11,367.5,949,2009,100.0
,67.55,2877,35.1,19.4,72.0,67.91,2877,1000.0,367.5,4.8,67.19,367.5,949,1999,100.0
,68.63,2856,35.1,19.4,72.0,68.97,2856,1000.0,377.3,4.8,68.27,372.4,949,1999,100.0
,69.69,2835,35.1,19.4,72.0,70.04,2835,1000.0,367.5,4.8,69.32,377.3,949,2009,100.0
,70.74,2814,35.1,19.4,72.0,71.11,2814,1000.0,372.4,4.8,70.41,362.6,949,2009,100.0
,71.83,2793,35.4,19.4,72.0,72.19,2772,1000.0,382.2,4.8,71.47,367.5,949,2009,100.0
,72.91,2772,35.4,19.4,72.0,73.27,2751,1000.0,372.4,4.8,72.55,382.2,949,2009,100.0
,73.99,2751,35.4,19.4,72.0,74.35,2751,1000.0,377.3,4.8,73.62,372.4,949,2009,100.0
,75.07,2730,35.4,19.4,72.0,75.42,2709,1000.0,382.2,4.8,74.71,372.4,949,2009,100.0
,76.15,2709,35.4,18.9,72.0,76.51,2709,1000.0,372.4,4.8,75.77,382.2,949,2009,100.0
,77.25,2709,35.4,19.4,72.0,77.61,2709,1000.0,377.3,4.8,76.89,367.5,949,2009,100.0
,78.33,2709,35.4,19.4,72.0,78.69,2730,1000.0,372.4,4.8,77.97,372.4,949,2009,100.0
,79.40,2730,35.4,19.4,72.0,79.76,2730,1000.0,377.3,4.8,79.04,377.3,949,2020,100.0
,80.48,2751,35.4,19.4,72.0,80.86,2751,1000.0,367.5,4.8,80.12,377.3,949,2030,100.0
,81.59,2772,35.4,19.4,72.0,81.96,2793,1000.0,372.4,4.8,81.22,367.5,949,1999,100.0
,82.68,2730,3.3,0.0,72.0,83.04,2184,160.0,303.8,4.8,82.32,367.5,949,1999,100.0
,83.76,1281,0.0,2.6,72.9,84.12,903,205.0,235.2,19.9,83.40,249.9,949,1377,0.0
,84.84,777,6.9,6.1,72.9,85.20,756,205.0,220.5,19.9,84.48,230.3,949,1010,0.0
,85.92,756,6.9,6.1,72.9,86.28,756,205.0,225.4,25.9,85.56,230.3,949,959,0.0
,87.00,756,6.9,6.1,72.9,87.36,756,205.0,220.5,33.5,86.64,210.7,949,938,0.0
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

osobně to tipuju na přehozený rozvoďák nebo i snímač na klice, pokud je to možné.
nebo KO vstřikovače?

obecně se to hodně blbě sbírá z volnoběhu, i za tepla ale za studena to je tragédie.
startuje za všech okolností na první převalení
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Marek 3L
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2014 22:45
Bydliště: Rozsochatec 53 (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lupo 1,2TDi výkon

Příspěvek od Marek 3L »

Nikdo neví?
Autoelektronika, Chiptuning.
Opravy VAG a FCA Group

Lupo 3L:
Opravy převodovek
repase hydrauliky
běžné mechanické opravy

http://www.mm-tech.cz/
Tel.736 413 981
776 490 174

Odpovědět

Zpět na „Lupo“