Palivová soustava
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 21.05.2015 06:41
Palivová soustava
Ahoj mám Passat B6 1.9 tdi r.v.2005 motor BKC s PD
Nemáte někdo odkaz na nějaké schéma nebo neví někdo jak přesně funguje palivová soustava u tohoto vozu?
Jde mi o to,že jsem zjistil že přímo v sacím koši který je v nádrži a je v něm palivové čerpadlo tak na vývodu
paliva tohoto čerpadla je odbočka o stejném průměru zpět do nádrže a je umístěna asi 7cm nad spodním nasáváním čerpadla.
Tudíž mi není jasné jak může čerpadlo dopravit naftu do palivového filtru,když je v něm třeba vzduch.Palivo si přece najde kratší a lehčí cestu což je hned za čerpadlem zpět do nádrže. Je pravda,že vlastně nezůstane nádž nikdy prázdná aby nedošlo k zavzdušnění přívodu paliva do tandemového čerpadla.
Ví někdo jak funguje ten ventil ve víčku palivového filtru? a jak dojde k samovolnému odvzdušnění palivového filtru?
Nemáte někdo odkaz na nějaké schéma nebo neví někdo jak přesně funguje palivová soustava u tohoto vozu?
Jde mi o to,že jsem zjistil že přímo v sacím koši který je v nádrži a je v něm palivové čerpadlo tak na vývodu
paliva tohoto čerpadla je odbočka o stejném průměru zpět do nádrže a je umístěna asi 7cm nad spodním nasáváním čerpadla.
Tudíž mi není jasné jak může čerpadlo dopravit naftu do palivového filtru,když je v něm třeba vzduch.Palivo si přece najde kratší a lehčí cestu což je hned za čerpadlem zpět do nádrže. Je pravda,že vlastně nezůstane nádž nikdy prázdná aby nedošlo k zavzdušnění přívodu paliva do tandemového čerpadla.
Ví někdo jak funguje ten ventil ve víčku palivového filtru? a jak dojde k samovolnému odvzdušnění palivového filtru?
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Palivová soustava
tobě něco nefunguje ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 21.05.2015 06:41
Re: Palivová soustava
No klasika to co se řeší pořád dokola a je tam spousta různých možností.
Po dlouhé jízdě-zahřátý motor nejde nastartovat. Stává se to velmi náhodně.
Motor nechytne -začnu startovat a držím startování asi 10 vteřin a pak to začne chytat postupně na všechny válce.
Děje se poté celý den při každém startu.Auto přes noc vychladne a druhý den startuje normálně.Pak třeba zase ujedu
za několik dní 500 km a bez problémů. Už dvakrát se stalo,že to chcíplo při zastavování když klesaly otáčky do
volnoběhu. Dvakrát auto načteno-žádná chyba.Čidlo teploty vody a paliva hlásí normální hodnoty.
Tandemové čerpadlo neteče. Vstřikovače vykazují vyrovnané hodnoty je mezi nimi minimální rozdíl.
Před výměnou palivového filtru to udělalo párkrát na první pokus o startování na podruhé již normální.
Po výměně pal.filtru Mann ujeto 5 tis.km-je to častější.
Po dlouhé jízdě-zahřátý motor nejde nastartovat. Stává se to velmi náhodně.
Motor nechytne -začnu startovat a držím startování asi 10 vteřin a pak to začne chytat postupně na všechny válce.
Děje se poté celý den při každém startu.Auto přes noc vychladne a druhý den startuje normálně.Pak třeba zase ujedu
za několik dní 500 km a bez problémů. Už dvakrát se stalo,že to chcíplo při zastavování když klesaly otáčky do
volnoběhu. Dvakrát auto načteno-žádná chyba.Čidlo teploty vody a paliva hlásí normální hodnoty.
Tandemové čerpadlo neteče. Vstřikovače vykazují vyrovnané hodnoty je mezi nimi minimální rozdíl.
Před výměnou palivového filtru to udělalo párkrát na první pokus o startování na podruhé již normální.
Po výměně pal.filtru Mann ujeto 5 tis.km-je to častější.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Palivová soustava
a když zapneš klíček, tak to čerpadlo vzadu slyšíš ? Ježiš, co já se s tímhle natrápil u dvojkový Octy. Ale palivovej systém to nikdy nebyl. Teda ne ta část, která je vzadu.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 21.05.2015 06:41
Re: Palivová soustava
No právě že to v tomhle autě s tímto motorem funguje jinak-čerpadlo se nezapíná pokaždé před startem.
Chod čerpadla si řídí údajně ŘJ sama.
Nefunguje to tak že čerpadlo natlakuje systém palivem a vypne se. Byl jsem zvyklý,že u předchozích nafťáků
jak HDI tak DCI přímo z motoru čerpadla vedla hadice ven (Tudíž všechen tlak paliva) do palivového filtru
a přes zpátečku zpět do nádrže. U VW PD je divné,že se právě už v nádrži část paliva za čerpadlem,vrací zpět do nádrže.Je to jako kdyby jsi chtěl pomocí zahradní hadice napustit bazén,který je od tebe 6m a v té hadici
hned na začátku uděláš z boku díru o stejném průměru jako je ta hadice-kam ta voda poteče? Tobě na nohy.
Pokud bude tlak velký poteče z díry jako blázen a něco i do bazénu. V tom autě to tak má být ale chci pochpit proč
to tak je. A co je v tom plastovém baznechtu co je uvnitř víčka naftového filtru kam se sbíhají čtyři hadice-
2x nádrž vstup,výstup a 2x Tandemové čerpadlo vstup a asi přepad.
Chod čerpadla si řídí údajně ŘJ sama.
Nefunguje to tak že čerpadlo natlakuje systém palivem a vypne se. Byl jsem zvyklý,že u předchozích nafťáků
jak HDI tak DCI přímo z motoru čerpadla vedla hadice ven (Tudíž všechen tlak paliva) do palivového filtru
a přes zpátečku zpět do nádrže. U VW PD je divné,že se právě už v nádrži část paliva za čerpadlem,vrací zpět do nádrže.Je to jako kdyby jsi chtěl pomocí zahradní hadice napustit bazén,který je od tebe 6m a v té hadici
hned na začátku uděláš z boku díru o stejném průměru jako je ta hadice-kam ta voda poteče? Tobě na nohy.
Pokud bude tlak velký poteče z díry jako blázen a něco i do bazénu. V tom autě to tak má být ale chci pochpit proč
to tak je. A co je v tom plastovém baznechtu co je uvnitř víčka naftového filtru kam se sbíhají čtyři hadice-
2x nádrž vstup,výstup a 2x Tandemové čerpadlo vstup a asi přepad.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Palivová soustava
hele, tohle je nějak složitý na mě taky nemusím vědět všechno, žejo já jsem spokojenej, že to nastartuje a jede. Aby taky ne, za ty prachy, viď
Vydrž, on se někdo ozve.
Vydrž, on se někdo ozve.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 21.05.2015 06:41
Re: Palivová soustava
Tímto se omlouvám autorovi obrázku. Celé čerpadlo i s košem je ve skutečnosti trochu jiné ale základ je stejný.
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Palivová soustava
To čerpadlo jede při každém zapnutí klíčku asi 3s, nevím kdo ti řekl tu blbost že si to řídí jednotka sama. To s těma 4x hadicema je naftový filtr
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivová soustava
Popsaný problém jsem řešil na motoru AVF před rokem. Dělalo mi to stejnou neplechu a hledal jsem závady přesně jako nach32. Kompletní demontáž čerpadla z nádrže byla o to horší, že jsem měl 4kolu. Čištění mu prospělo, ale problém nevyřešilo. Vyměnil jsem následně právě ten plastový ventil na filtru nafty. Je to bimetal dvojcestný ventil, který pouští teplou naftu zpět do filtru, ale horkou už pustí jen přes chladič nafty do nádrže. Tam taky problém nebyl. Nakonec pomohla výměna těsnících kroužků na vstřikách a bylo po problému. Někde to prostě přisávalo luft a když už to bylo venku, tak jsem dal nový trysky.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Palivová soustava
Jsi hodný že se tady kolegovi snažíš poradit. Jenže si v sekci B6, a právě ten plastový ventil na filtru nafty vůbec B6 nemá, s těsnícími kroužky na vstřikách můžeš mít pravdu, nicméně pokud není slyšet čerpadlo v nádrži, tak bych hledal závadu právě tam....Currahee píše:Popsaný problém jsem řešil na motoru AVF před rokem. Dělalo mi to stejnou neplechu a hledal jsem závady přesně jako nach32. Kompletní demontáž čerpadla z nádrže byla o to horší, že jsem měl 4kolu. Čištění mu prospělo, ale problém nevyřešilo. Vyměnil jsem následně právě ten plastový ventil na filtru nafty. Je to bimetal dvojcestný ventil, který pouští teplou naftu zpět do filtru, ale horkou už pustí jen přes chladič nafty do nádrže. Tam taky problém nebyl. Nakonec pomohla výměna těsnících kroužků na vstřikách a bylo po problému. Někde to prostě přisávalo luft a když už to bylo venku, tak jsem dal nový trysky.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivová soustava
Jsi hodný, že mě upozorňuješ v jaké jsem sekci, to jsem ale popleta, že? Vždyť tam ten plastový ventil taky nemám Ptal se, asi tam něco takového má. Jinak moje čerpadlo taky vrčelo, ale stejně to občas při vyřazení kvaltu při volnoběhu zachvělo a zdechlo. Pak jsem málem startér ukroutil, ale chytlo to po jednom válci. Zapnout 10x klíč bylo na nic, čerpadlo dávalo z hadice na filtru stříkala nafta, ale motor chytil až po dlouhém startování.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Palivová soustava
no je fakt, že kdyby nefachalo čerpadlo, tak ty problémy budou jak při studených, tak při teplých startech. Takže to těsnění vstřikovačů asi není vůbec blbej námět k přemýšlení. Navíc je to už takovej pěknej evergreen.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivová soustava
Evergreen to je a jsem docela rád, že už mám CR i když všechno má svoje. Každopádně to těsnění vydrželo 250kkm a PD systém měly už německý ponorky za druhý světový, tak tyhle jednoduchý závady se dají přirovnat k pouhé rýmě, ale hodně blbě se hledaj
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Palivová soustava
a jak vidíš, tak ani desítky let po válce to Němci nedokázali vychytat úplně
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 21.05.2015 06:41
Re: Palivová soustava
Děkuji Currahee za odpověď.Jirka. píše:Jsi hodný že se tady kolegovi snažíš poradit. Jenže si v sekci B6, a právě ten plastový ventil na filtru nafty vůbec B6 nemá, s těsnícími kroužky na vstřikách můžeš mít pravdu, nicméně pokud není slyšet čerpadlo v nádrži, tak bych hledal závadu právě tam....Currahee píše:Popsaný problém jsem řešil na motoru AVF před rokem. Dělalo mi to stejnou neplechu a hledal jsem závady přesně jako nach32. Kompletní demontáž čerpadla z nádrže byla o to horší, že jsem měl 4kolu. Čištění mu prospělo, ale problém nevyřešilo. Vyměnil jsem následně právě ten plastový ventil na filtru nafty. Je to bimetal dvojcestný ventil, který pouští teplou naftu zpět do filtru, ale horkou už pustí jen přes chladič nafty do nádrže. Tam taky problém nebyl. Nakonec pomohla výměna těsnících kroužků na vstřikách a bylo po problému. Někde to prostě přisávalo luft a když už to bylo venku, tak jsem dal nový trysky.
Teď co jsou nižší teploty tak starty zatím ok. Když jsem měl venku to podávací čerpadlo z nádrže tak jsem opravil tu plastovou hadici co vede od čerpadla.Bylo měněné a jak se jednou sundá už špatně těsní.
Pro Jirku -mám B6 a ten ventil v palivovém filtru je ale je na víčku zevnitř.