Extrémní dunění při nízkých otáčkách

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od Sedlo01 »

Dunění tohodle motoru na volnoběh a při malým plynu rozhodně neni zapříčiněný jednohmotou. Teď jsem měnil dvouhmotu za jednohmotu a na volnoběh se volant vůbec netřepe a o motoru téměř nevim, to samí i nad cca 1800ot. Pod 1800když se tomu šlápne tak to logicky duní, protože to jednohmota nepobere.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

Ja uz som skusil vsetko mozne aj nemozne, mam pocit ze to bude v cerpadle... prvy valec ma najvacsiu korekciu a zvuk motora sa zmeni najmenej ked povolim trubku na vstrekovac (teda ho odstavim) tak mam pocit ze ide iba tak na polku, zvlastne bolo na stolici a nic tam nezistili iba ze mam KO trisky... asi kupim cerpadlo na skusku ... korekciu vstrekov mam cca
1) +1,10 2) +0,5 4) +0,05 netusi niekto ako zdiagnostikovat cerpadlo ?

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

Zdravim Pasataci, rad by som ozivil tuto temu. Podarilo sa uz niekomu odstranit to dunenie a vibracie ? tato moja 4kolka ma uz dostava do smutku ... nie a nie to najst chybu. Uz mi to vychadza len na vstrekovacie cerpadlo, aj ked ziadne znamky opotrebenia nevykazuje.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od majkl1 »

Až někdo někdy napíše, že dunění nepřestalo ani poté, co dal nový komplet originál dvouhmotu, budu si myslet, že to bude něčím jiným :roll: (bavíme se o čtyřkole)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

No to by bolo asi najjednoduchsie riesenie ale vysolit 5 kil smahom ruky do 16 rocneho auta ... to by mi ho zena asi na druhy den podpalila ... ten zotrvacnik este ani raz nezaklepal, to dunenie som ako tak odstranil roznymi laboraciami ale vibracie do podlahy na tie som prikratky. Som proste na prasky ked si sadnem do golfa co ma jednohmotu a motor na klasickej gume zatial co ja som kupil origo hydrace za 90e kus a nic on tam nema ziadne vibracie ! Tie vibracie su sice jemne ale intenzivne priamo umerne otackam, pri pridani citelnejsie a po pusteni plynu jemnejsie ale nestratia sa ... pocit ako keby bol zotrval zle vyvazeny ale to by mi uz po tolkych km asi davno prdla klukovka. Dal som uz aj druhu 2hmotu ked som menil lamelu kupil som ju za 90 aj s pritlacakom vo fakt dobrom stave, lamela ako nova a pritlacak len jemne pribruseny od loziska, chlap mi dal aj 2 hmotu k tomu aj ked som povedal ze ju nechcem, ze on s nou nema co spravit a vdusoval sa ze je OK, tak som to riskol a dal som ju tam a vysledok uplne identicky, absolutne ziadna zmena. Keby aspon minimalna tak to hned pripisem tej dvojhmote. Je sice pravda ze moja povodna odkrutila 350tisic a ta druha urcite nemala o nic menej, ale nikdy ani jedna nezklepotala. Netusim kolko a ake mozu byt zavady tej dvojhmoty, ale ked vseci vsade omielaju ze to musi vydavat nejaky zvuk od klepotu cinkania az po neviem co, no tie moje zotrvaky nevydavaju nic. Este som sa docital ze sa moze dvojhmota zaseknut, moze to zaseknutie sposobit nevyvazenost ? to by vela veci vysvetlovalo ... Nasiel som na nete nejaku polsku firmu ktora nejakym sposobom "regeneruje" tie nestasne zotrvaky, a zacinam nad tym uvazovat...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od majkl1 »

Z nějakých GO oprav, super náhrad a jetých dílů v perfektním stavu jsem už vyléčen. Jedině funglovky a originál díly a pokud možno staré zásoby.
Podle mého názoru je ono dunění u našich aut způsobeno nevyvážeností (v různém stupni intenzity) a nebo funkčnosti spojky(setrváku). U předokolky se to v začátečních stupních ještě nějak poddá, ale u 4x4 se ty vibrace šíří přes převodovku+torsen a kardan do dalších částí kastle.
Jednohmota (mám jí nyní) to samozřejmě nezlepší, protože vibrace vzniklé rozdílnou úhlovou rychlostí kliky během jedné otáčky motoru jdou přímo do převodovky a dál přes kardan. Mě to duní i když brzdím motorem. Jediné okamžiky, kdy to neduní jsou, když trefím polohu plynu přesně takovou, aby motor ani netáhl ani nebrzdil. Vůle v převodovce pak rozdíly v úhlové rychlosti pohltí a vibrace nejdou do hmoty převodovky a kardanu. Pak je v autě ticho.
Dalším problémem podle mne je, že materiál a objem karosérie je bohužel v takovém množství a složení, že rezonuje právě v otáčkách, o kterých se bavíme. Tudíž už přirozeně je auto připravené k dunění od výroby a tak stačí málo a vibrace(rezonance) jsou na světě.
Ale je to jen můj názor.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

Majkl ja som sa z nicoho neliecil, smykala mi spojka a kupil som fakt zanovnu, na pritlacnom taniery aj na lamele
bolo vidiet ze je to sotva zabehnute a predajca mi k tomu dal aj dvojhmotu s tym ze ak ju nezoberem
tak z ceny aj tak nespusti a vyhodi ju, ale vdusoval sa ze s nou nebol absolutne ziadny problem.
Tak som ju zobral a vymenil rovno aj tu a cakal som ze sa dunenie aspon trochu zmeni ci k lepsiemu alebo horsiemu
mi bolo jedno aspon by som si bol isty ze je to v tej dvojhmote ... ale rozdiel nebol absolutne ziadny, teda
okrem spojky-prestala smykat :) teda rozdiel ziadny v duneni co je divne, lebo nemozu byt obe v uplne rovnakom stave.
Tvoj popis dunenia uplne sedi, ked dam plyn do polohy ked motor ani netaha ani nebrzdi tak vsetko zmizne aj vibracie
aj pazvuky. Mozno to sposobuje primarny prenos NM do zadnej napravy ktora je len na tenkych gumach. Cize darmo je motor
na hydracoch ked tie torzne kmity sa prenasaju priamo do zadneho kardanu ktory na hydracoch nie je.
Kazdopadne nechcem skoncit ako tento dotycny, ktory predava povodnu dvojhmotu lebo si myslel ze nova mu spravi to trasenie :

http://auto.bazos.sk/inzerat/55645326/s ... -19tdi.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od M@ty »

Tak třeba já to dunění na PD vůbec neregistuji. Ale motor nejezdí pod 2tis. ot., měněné orig. hydra, spojka včetně dvouhmot. setrváku, vlnovec v kondici a vstřiky jsou v toleranci.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

Myslim ze pd je na tom celkovo lepsie ako rotacka...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od M@ty »

Ono si to taky pěkně zaduní ale někde okolo 1700 tis. ot. a tím že to v tomto spektru netrápím tak to ani neslyším.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

Napada ma este niektory z vnutornych homoklbov, najskor jeden z prednych. Zajtra skocim na zdvihak nastartujem a roztocim ich... Skusali ste to uz niekto takto na zdvihaku ? mam obavu aby som nieco neposral, predsa su vsetky klby v krajnych polohach ...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od majkl1 »

Kdyby někoho ještě zajímalo, co jsem zjistil, tak to dunění u mě bylo způsobeno vůlemi v pantech dveří. "Volné dveře" pak doslova visely na zámcích a drobné vibrace od motoru se pak volnými dveřmi násobily a rozrezonovávali celou karosérii. Stačilo, aby někdo zvenku dveře ručně přidržel a bylo po dunění. Vůbec by mě to nenapadlo, protože uvnitř se zdálo, že to jde odpředu a od podlahy.
Takže určitě v mnoha případech to bude tímto.
Ono celkově s nájezdem těch vůlí v celém autě přibývá a už není v silách normálního uživatele všechno odstranit.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

spirib
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 27.08.2012 12:58

Re: Extrémní dunění při nízkých otáčkách

Příspěvek od spirib »

majkl1 píše: Ono celkově s nájezdem těch vůlí v celém autě přibývá a už není v silách normálního uživatele všechno odstranit.
Obzvlast stary pasik v rotacke + torsen to je zaruceny dunihlav, u mna na 80% pomohli origo hydrolozka, zvysok by asi poriesila dvojhmota ale na tu kaslem uz to mam len ako traktor na zimu a daco kolo stavby a celkovo ako zalozne vozidlo ...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“