TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
sedkooo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od sedkooo »

Ahoj romank52. Tam som bol, ale nemali take, len o dost vacsie z ktorych by bolo treba vela smirglovat a mali aj hrubsi ten kablik. Nakoniec som nasiel 6x6mm tu http://www.startex.sk" onclick="window.open(this.href);return false;. Uz som ich aj vymenil a zatial vsetko funguje. Tak som zvedavy kolko to vydrzi:) Inak celkom som si ponadaval kym som to poskladal. Pristup ziadny a nitky sa mi pretrhli pri vytahovani zo zlozeneho cerpadla:) Ale stalo to za to. Akurat bufik teraz zacal dymit lebo sa tym castym vypinanim a zapinanim nejak upchal. Takze teraz musim zase vymenit to sitko :( To je tusim kazdorocna aktivita pri tomto jazdeni v meste...

Uživatelský avatar
romank52
Řidič
Řidič
Příspěvky: 197
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Kralův Dvůr

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od romank52 »

Mozno ho staci pri dlsej trase vypalit......

pinky.gsx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.01.2015 22:10
Bydliště: okolí Vyškov

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od pinky.gsx »

Ahoj stal jsem se majitelem sharana II a je tam bufík ale ten je odpojený (neteče do neteče do něj voda) takže je jen krátký okruh ale oběhové čerpadlo mi vrčí, i po vypnutí klíčku. Jen mě tak napadlo to čerpadlo je tam kvůli bufíku co když bych ho odpojil. jen na svorkovnici. Vadilo by to něčemu? Klasická vodní pumpa by to mělo utočit když to netlačí dozadu k bufíku? ne? nebo mě opravte.
S tím odpojeným bufíkem jsem to už koupil.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od michall »

Rekneme, ze je tam taky kvuli bufiku. Pak treba na dochlazovani. Pokud nejde voda dozadu, pak taky zadek netopi. Spis nez se snazit neco obchazet je lepsi opravit bufik a dat auto do puvodniho stavu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

pinky.gsx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.01.2015 22:10
Bydliště: okolí Vyškov

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od pinky.gsx »

no mě by nijak moc nevadilo ale když vypnu auto tak pokaždé běží cca tak 2min ještě to čepadlo. V létě to asi dím do origo stavu, ale ted v zimě se mi s tím nechce hrát. budík funguje, předchozí majitel to udělal kvůli spotřebě nafty. Takže trubky dozadu jsou zaslepené.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od BigBang »

tak co řešíš, odslep je a budeš mít v autě teplo a nebudeš řešit blbosti :D v létě to čerpadlo aspoň dochlazuje hlavu...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

pinky.gsx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.01.2015 22:10
Bydliště: okolí Vyškov

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od pinky.gsx »

je v plánu to zapojit zpět a rozchodit, ale musím to dělat venku a ted tak pár měsíců venku moc teplo nebo abych se v tom vrtal :D

kuban05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 21.09.2012 20:53

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od kuban05 »

čau chlapy.mam sharana tdi 85kw 2002.bufík 5w(funkční-po opravě) bohužel když bufík u předchozího majitele nefungoval tak někdo vyndal i oběhové čerpadlo a napojily hadice tak aby to šlo je na přední topení. chci a potřebuju tam to čerpadlo vrátit jen bych potřeboval detailní fotky nebo schéma kde přesně má být a na jaké hadice a jak má být napojené.vede mi tam konektor jakoby od brzdové nádobky(myslím hnědý a zelený drát) -dúsledkem toho je že mi to nejde odvzdušnit a bufík spíná a vypíná. vým že čeradlo má být někde pod motorem stěračů ale nikde sem nic nenašel---moc by mi pomohli fotky
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

Galoš
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 20.02.2010 15:29
Bydliště: Most

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od Galoš »

Ahoj kluci,vím že u AUY 85 kw po zastavení a vypnutí motoru jede obehovka ještě cca minutu, tak to je správně a je to dobře ohledně dochlazení hlavy. Ale ASZ 96 kw po vypnutí nic. Je to správně? Popřípadě jak to udělat aby dobíhalo taky tu minutku? Díky

Munez
Profík
Profík
Příspěvky: 1046
Registrován: 17.05.2009 18:53

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od Munez »

ja mam BRT a to cerpadlo jede tak 5-10s po vypnuti,ale pise me to chybu rele j151 ,takze je mozne,ze tam bude nejaky problem.minuly majitel k tomu rele privedl novy zemnici kabel,tak vubec nevim proc to tak udelal,ale taky bych byl rad kdyby nekdo napsal jak dlouho jim to po vypnuti jede,at vim jestli to mam blbe

Uz jsem prosel tohle tema a prej 96 a 103kw motor nema to casovani na cerpadlo
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od marquee »

Tak u 2.0TDi BRT je to jinak. U BRT relé 430 vůbec není a čerpadlo je spínáno pouze přes obyčejné relé přímo jednotkou motoru, která posílá zem na relátko. Bohužel zatím jsem nepřisel na základě čeho jednotka motoru relé sepne. Proto mám v záloze náhradní řešení. Přídavné relé, které sepne čerpadlo vždy když poběží Bufík. Začínám mít tušení, že můj problém totiž bude v nahrazení původního bufíku typu D5WZ-F starším modelem D5W-Z a následnou špatnou komunikací řídících jednotek. To tedy nevím jistě, ale jistá pravděpodobnost tu bude.
Přílohy
schéma zapojení čerpadla u 2.0TDi BRT
schéma zapojení čerpadla u 2.0TDi BRT
Naposledy upravil(a) marquee dne 02.11.2017 08:19, celkem upraveno 2 x.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

totalxy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 17.12.2017 14:54

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od totalxy »

Zdravím, mám 2.0TDi BRT 2009 s nezávislím topenim D5S-F které má čerpadlo hned u bufiku. Bufik funguje ale jen do doby než se přehřeje. Zjistil jsem že do zmíněného čerpadla nejde proud. Pojistky jsem proměřil a už mě napadá jen nějaké relé nebo poškozený kabel někde po cestě. Může mi někdo poradit?
SHARAN 2009 BRT 103KW

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od michall »

No jestli si to dobře vybavuju, tak čerpadlo ovládá relé v autě a to je ovládáno bufíkem. Mrkni, jestli vůbec jde signál z bufíku, to je ten třetí konektor a pin co vede z bufíku do auta.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

durike
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 22.05.2012 09:30

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od durike »

Chystám sa na demontovanie čerpadla, potrebujem ho len vybrať a dočasne prepojím hadice. Našiel som video demontáže...držať sa toho postupu alebo odporúčate ináč postupovať?

http://www.youtube.com/watch?v=R0TIZHS1hMc" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan 1,9TDI 2006 85kW

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od michall »

Podle toho, co chceš dělat. Pokud jen měnit uhlíky, dá se to udělat na autě. Pokud něco většího, nahraď čerpadlo kolínkem pr. 20-22mm. Ovšem kompletní demontáž předpokládá, že jsi chobotnice :-)
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“