Zatuhlý zámek řidiče
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Zatuhlý zámek řidiče
Zdravím přítomné.
Mám Golfa 4. generace, r.v. 2000 (1,4i 55kw) a nedávno jsem zjistil, že mi nejde odemknout auťák zámek u řidiče (manuální zamykání, bez centrálu, DO).
Kdybych to měl blíže popsat, tak strčím klíč do zámku (svislá poloha), ale dveře, resp. zámek nejde (otočením doleva, do vodorovné polohy) odemknout.
Zamykat lze (tedy otočit na pravo).
Zatím to řeším otevřením dveří spolujezdce a odemknutím řidiče zevnitř...
Díky všem za rady.
Mám Golfa 4. generace, r.v. 2000 (1,4i 55kw) a nedávno jsem zjistil, že mi nejde odemknout auťák zámek u řidiče (manuální zamykání, bez centrálu, DO).
Kdybych to měl blíže popsat, tak strčím klíč do zámku (svislá poloha), ale dveře, resp. zámek nejde (otočením doleva, do vodorovné polohy) odemknout.
Zamykat lze (tedy otočit na pravo).
Zatím to řeším otevřením dveří spolujezdce a odemknutím řidiče zevnitř...
Díky všem za rady.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Nerozumím, jestli klíčem vůbec nejde otočit doleva, nebo když otočíš doleva, tak se zámek neodemkne ? Každopádně je potřeba to rozdělat a podívat se, kde je problém.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Nejde vůbec otočit doleva.
Ale zamknout, tedy otočit doprava ano.
Rozdělat... měl jsem odstrojený tapecírung dveří, ale tudy cesta nevede (není tam na zámek vidět, resp. přístup).
Takže mně nejspíš čeká vyjmout zámek jeho uložení, tedy "boku dveří" (při jejich otevření)?
Ale zamknout, tedy otočit doprava ano.
Rozdělat... měl jsem odstrojený tapecírung dveří, ale tudy cesta nevede (není tam na zámek vidět, resp. přístup).
Takže mně nejspíš čeká vyjmout zámek jeho uložení, tedy "boku dveří" (při jejich otevření)?
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Návodů je tady sice mrtě, ale zkusím ti to popsat.
Jako první bych zkusil vyndat vložku zámku a podívat se, jestli není problém jenom v ní, že nejde otočit, nebo to opravdu dělá samotnej zámek. Pokud by byl problém ve vložce automaticky odpadá demontáž čehokoliv jinyho. (bod 2. v návodu)
Když odděláš tapec, tak vidíš plech, ten je po obvodu přišroubovanej a uvnitř na něm drží stahovačka okna a zámek na plastovým držáku. Ono to rozdělání není nic složityho, ale pokud to děláš poprvé, bude se ti to zdát složity a nelogicky. Všechno má ale svou logiku a pomáhá to pak při zpětné montáži.
1. Než odmontuješ vnitřní plech dveří, musíš vyndat sklo. To se provádí tak, že sjedeš oknem k montážním okýnkům (kulaty díry v tom plechu s gumouvou odklápěcí krytkou) a povolíš držáky skla. Sklo pootočíš a vyndáš ze dveří.
2. Potřebuješ torx T20 na povolení šroubu vložky zámku. Demontáž se provádí tak, že zboku dveří vyloupneš plastovou krytku dírky naproti vložky zámku, zatáhneš za kliku a držíš, dokud nevyšroubuješ dostatečně šroub výše popsanou dírou z boku dveří. Šroub nesmíš vyšroubovat moc, mohl by vypadnout z těla kliky. Šroub uvnitř otáčí zajišťovací sponou, která vložku drží. že je šroub na maximum vyšroubovanej musíš poznat citem a kousek ho pak vrátit aby nevypadl, nebo budeš počítat otáčky šroubováku, což by mělo být tuším 15 otáček, kdy to pustí vložku.
3. Jakmile je vložka volná tak pustíš kliku, která pak bude chodit volně, toho si nevšímej a kliku dej do polohy kdy by ji pružina tlačila ke dveřím (výchozí stav). Když se podíváš dírou po vložce, tak zboku kliky uvidíš v drážce zacvaknutej půlváleček od táhla ze zámku, ten musíš vycvaknout z kliky.
4. Potřebuješ tisícihran "XZN" M8, kterým povolíš zámek z boku dveří a následně povolíš šroubky po obvodu toho vnitřního plechu dveří. Plech pak opatrně po obvodu odloupni od dveří, tak abys neporušil těsnění co na něm je, pak by ti do auta teklo. Až bude plech volnej, tak ho jakoby zvedni a vyndej spodní částí nejdřív, jinak nejde vyndat. Na plechu ti zůstane viset na plastovym držáku zámek a stahovačka okna.
Ze zámku vypoj konektor od dvěřního spínače, to je jediná kabeláž, kterou tam máš, když nemáš el. okna a centrál. Pak je potřeba zámek rozebrat a podívat se, kde je chyba, nebo co ho blokuje. Pro lepší přístup do něho je potřeba vyrazit tři plastovy nýtky z toho plastu co ho drží na plechu. Pokud už někdo do dveří lezl, je možny, že tam ten plast už ani nebude.
Postup montáže je samozřejmě přesně v opačnym pořadí, jenom potom u nastavování délky lanka v drážce kliky je potřeba dát pozor a nenapružit ani moc ani málo. Nastavuje se přesně a jemě na záběr táhla zámku. Chce to cit, kdy cítíš malej odpor při tahání za lanko a přesně v okamžik kdy začne mít odpor ho zacvakneš do kliky.
Jako první bych zkusil vyndat vložku zámku a podívat se, jestli není problém jenom v ní, že nejde otočit, nebo to opravdu dělá samotnej zámek. Pokud by byl problém ve vložce automaticky odpadá demontáž čehokoliv jinyho. (bod 2. v návodu)
Když odděláš tapec, tak vidíš plech, ten je po obvodu přišroubovanej a uvnitř na něm drží stahovačka okna a zámek na plastovým držáku. Ono to rozdělání není nic složityho, ale pokud to děláš poprvé, bude se ti to zdát složity a nelogicky. Všechno má ale svou logiku a pomáhá to pak při zpětné montáži.
1. Než odmontuješ vnitřní plech dveří, musíš vyndat sklo. To se provádí tak, že sjedeš oknem k montážním okýnkům (kulaty díry v tom plechu s gumouvou odklápěcí krytkou) a povolíš držáky skla. Sklo pootočíš a vyndáš ze dveří.
2. Potřebuješ torx T20 na povolení šroubu vložky zámku. Demontáž se provádí tak, že zboku dveří vyloupneš plastovou krytku dírky naproti vložky zámku, zatáhneš za kliku a držíš, dokud nevyšroubuješ dostatečně šroub výše popsanou dírou z boku dveří. Šroub nesmíš vyšroubovat moc, mohl by vypadnout z těla kliky. Šroub uvnitř otáčí zajišťovací sponou, která vložku drží. že je šroub na maximum vyšroubovanej musíš poznat citem a kousek ho pak vrátit aby nevypadl, nebo budeš počítat otáčky šroubováku, což by mělo být tuším 15 otáček, kdy to pustí vložku.
3. Jakmile je vložka volná tak pustíš kliku, která pak bude chodit volně, toho si nevšímej a kliku dej do polohy kdy by ji pružina tlačila ke dveřím (výchozí stav). Když se podíváš dírou po vložce, tak zboku kliky uvidíš v drážce zacvaknutej půlváleček od táhla ze zámku, ten musíš vycvaknout z kliky.
4. Potřebuješ tisícihran "XZN" M8, kterým povolíš zámek z boku dveří a následně povolíš šroubky po obvodu toho vnitřního plechu dveří. Plech pak opatrně po obvodu odloupni od dveří, tak abys neporušil těsnění co na něm je, pak by ti do auta teklo. Až bude plech volnej, tak ho jakoby zvedni a vyndej spodní částí nejdřív, jinak nejde vyndat. Na plechu ti zůstane viset na plastovym držáku zámek a stahovačka okna.
Ze zámku vypoj konektor od dvěřního spínače, to je jediná kabeláž, kterou tam máš, když nemáš el. okna a centrál. Pak je potřeba zámek rozebrat a podívat se, kde je chyba, nebo co ho blokuje. Pro lepší přístup do něho je potřeba vyrazit tři plastovy nýtky z toho plastu co ho drží na plechu. Pokud už někdo do dveří lezl, je možny, že tam ten plast už ani nebude.
Postup montáže je samozřejmě přesně v opačnym pořadí, jenom potom u nastavování délky lanka v drážce kliky je potřeba dát pozor a nenapružit ani moc ani málo. Nastavuje se přesně a jemě na záběr táhla zámku. Chce to cit, kdy cítíš malej odpor při tahání za lanko a přesně v okamžik kdy začne mít odpor ho zacvakneš do kliky.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zatuhlý zámek řidiče
manuální zamykaní ? kde to sakra berete takové to stroje, že to nemá ani centrál to je docela rarita..
jinak spíš ti nejde otočit vložkou zámku a v zámku problém asi nebude?
jinak spíš ti nejde otočit vložkou zámku a v zámku problém asi nebude?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
To: Goauld
Máš pravdu, návodů je všude moc.
Díky za detailní popis.
To abych si vzal v práci dovču
Máš pravdu, návodů je všude moc.
Díky za detailní popis.
To abych si vzal v práci dovču
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
To: majrek001
Abych řekl pravdu, tak nedokážu identifikovat, jestli je to vložkou zámku / zámkem samotným... je na to nějaký vylučovací postup? Díky...
Abych řekl pravdu, tak nedokážu identifikovat, jestli je to vložkou zámku / zámkem samotným... je na to nějaký vylučovací postup? Díky...
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zatuhlý zámek řidiče
vyndat vložku je otázka 2 minut většinou praskne pružinka nebo kolečko na vložce v zámku nemá co jít těžko
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Na vložku se dá koupit i opravná sada. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1 ... -5012.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Díky Goaulde.
Dnes jela auťákem přítelkyně a teď mi řekla, že dnes šel odemknout - prý jednou za čas funguje normálně, jestli to pomůže v selekci příčiny.
Dnes jela auťákem přítelkyně a teď mi řekla, že dnes šel odemknout - prý jednou za čas funguje normálně, jestli to pomůže v selekci příčiny.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zatuhlý zámek řidiče
na 99% to bude v té vložce.. v zámku není skoro co by se příčilo, ale na vložce má co prasknout pak se buď navrací do středu nebo nejde někdy otočit - oprava opravnou sadou jak dával Goauld
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Ahoj chlapi, tak menší poznatek.
Jak začalo mrznout, tak se zámek jakýmsi způsobem umoudřil a začal fungovat (aniž bych na něj šáhnul)...
Díky za podněty.
Jak začalo mrznout, tak se zámek jakýmsi způsobem umoudřil a začal fungovat (aniž bych na něj šáhnul)...
Díky za podněty.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Můžeš to tak nechat, třeba tam byl jenom nějakej bordel, co to blokoval, ale moc bych tomu nevěříl. Nejspíš zafungovala roztažnost materiálu a umoudřilo se to na chvilku, ale podle mě se problém vrátí, takže tě rozdělání stejně nemine.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 07.06.2010 22:09
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Zatuhlý zámek řidiče
Měl jsem před měsícem úplně to samý, jenom tak z hecu jsem to prostříkl WDčkem a světe div se jak nový
GV BKD
________________
EX - VW Golf IV AJM 85kW, VW Golf IV 1.6 16V, Ibiza 6L BBY
________________
EX - VW Golf IV AJM 85kW, VW Golf IV 1.6 16V, Ibiza 6L BBY
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 26.12.2015 21:22
Re: Zatuhlý zámek řidiče
S prostříknutím bych počkal, až nebudou mrazy nebo jaká je teplota tuhnutí mazacích olejů?
Jde mi o to, abych do zámku nevpravil tekutinu, která by mrazem zatuhla a zámek by byl (než by se ohřál) ztuhlý...
Je to jen moje úvaha a pokud se mýlím, tak mě klidně opravte...
Jde mi o to, abych do zámku nevpravil tekutinu, která by mrazem zatuhla a zámek by byl (než by se ohřál) ztuhlý...
Je to jen moje úvaha a pokud se mýlím, tak mě klidně opravte...