Golf mk4 1.4 16v - p0164

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od Sonny »

Ahoj,
s tou lambdou to je zjímavé..mě bliká kontrolka už několik let a na nic to nemá vliv :D vždy když je motor trochu teplý a nastartuju.

Olej dávám Mobil 3000,asi 5w40 a je super.ze začátku mi to taky bralo trochu olej ale postupně přestávalo.po druhé výměně už přestalo uplně.Navíc jsem začal brát N98 tak nevím jestli tato kombinace měla vliv :D třeba byly zapečené kroužky a uvolnili se..to jen spekuluju.Ale určitě několik nádrží N98 na pročištění motoru doporučuju.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od xerxes »

zdravím te tam v dáli jak po silvestru? :D co se týče te lambdy tak jijde překontrlovot v bloku hodnot lambda faktor pokud reguluje tak hodnoty musí jít do mínusu,
a tom oleji tak ti doporučim Milers oil je to jiná liga
každopádně dej 10W-40

Uživatelský avatar
johdano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 17.09.2015 00:53
Bydliště: Galway, Irsko

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od johdano »

Sonny píše:Ahoj,
s tou lambdou to je zjímavé..mě bliká kontrolka už několik let a na nic to nemá vliv :D vždy když je motor trochu teplý a nastartuju.

Olej dávám Mobil 3000,asi 5w40 a je super.ze začátku mi to taky bralo trochu olej ale postupně přestávalo.po druhé výměně už přestalo uplně.Navíc jsem začal brát N98 tak nevím jestli tato kombinace měla vliv :D třeba byly zapečené kroužky a uvolnili se..to jen spekuluju.Ale určitě několik nádrží N98 na pročištění motoru doporučuju.
Kontrolka cirka po 100km nesvítí, tak doufám, že to bylo ono. Tady v Irsku je to s benzínem o trochu komplikovanější neb je tady jenom jeden druh - unleaded with added ethanol. Ptal jsem se dneska na benzínce kolik oktanů to má a nikdo mě nebyl schopnej odpovědět.. Ještě zkusím udělat research na internetu nebo zkusím jinou benzinku.
xerxes píše:zdravím te tam v dáli jak po silvestru? :D co se týče te lambdy tak jijde překontrlovot v bloku hodnot lambda faktor pokud reguluje tak hodnoty musí jít do mínusu,
a tom oleji tak ti doporučim Milers oil je to jiná liga
každopádně dej 10W-40
Po silvestru dobrý, akorát teďka potřebuju trochu detox, haha.. Na hodnoty lambdy se podívám zítra, ještě jsem to nenapojoval na VAG, tak uvidíme. Měl by být motor zahřátý nebo můžu na studeným?
Po oleji Milers se podívám, ale asi jsem to nikde neviděl. Liqui Moly se dá sehnat jenom na objednávku.
Možná hloupá otázka, ale proč 10w-40 a ne 5w-40? Všichni říkaj, že do "starších" motorů 10w-40, ale já bych spíš potřeboval vědět trošku víc :-)

Btw, zítra ještě chci zkontrolovat filtr a klapku nasávání - čistil jsem to cca 2000km zpátky, tak chci vidět jestli se ještě zasírá nebo to je ok. Hodím jsem taky nějáký fotky, ať se podíváte jak vypadá Golf na druhej straně :-)

Díky moc.
2001 VW Golf MK4 1.4 16v AXP

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od xerxes »

hodnoty dělej u zahřátého motoru,olej 10w proto že se ti trošičku stiší :wink: je hustší takže teoreticky trošku pojede tišeji ale nějak extra to nepoznáš

Uživatelský avatar
johdano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 17.09.2015 00:53
Bydliště: Galway, Irsko

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od johdano »

Tak je tu další update :pleasantry:
Jak jsem sliboval, tak jsem učinil - dneska jsem auto napíchl na vcdc lite a projel hodnoty. Nic speciálního jsem tam neviděl, ale posuďte sami, nejsem odborník :good:

Hodnoty ze studeného motoru
COLD
COLD
Hodnoty ze zahřátého motoru
HOT
HOT
HOT 1
HOT 1
Dále jsem zkontroloval filtr sání + klapku po cca 2000km. Klapka vypadá v pohodě a filtr si myslím, že taky ujde. Akorát mě zajímá jak se může dostat do filtr boxu olej, nebo taková "majonéza"? Může to být z toho že jezdím převážně krátké vzdálenosti a motor se dostatečně nezahřeje?
KLAPKA
KLAPKA
FILTR
FILTR
2001 VW Golf MK4 1.4 16v AXP

Uživatelský avatar
johdano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 17.09.2015 00:53
Bydliště: Galway, Irsko

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od johdano »

Tady je pár fotek mojeho Golfa, kdyby to někoho zajímalo :fool: :laugh:
12459892_1139656759377848_813698222_n.jpg
12476273_1139656689377855_1330717877_n.jpg
12468123_1139656646044526_1514442741_n.jpg
12459559_1139656732711184_149027084_n.jpg
2001 VW Golf MK4 1.4 16v AXP

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od xerxes »

ty hodnoty máš si myslím good no jinak olej v sánio asi klasika :| no jinak auto vypadá k světu :good:

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od Dymák »

já jezdil leta z odpojenou lambdou a jede to normálně, páč ECU si sama nastaví "nouzovou" lehce bohatší směs a tím celej problém hasne... malinko víc to žere, to je celý...

jinak si nemyslim, že by ty bílý fleky na lambdě znamenali nemrzku ve výfuku... lambda má svou životnost a jednoho dne prostě shoří
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
johdano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 17.09.2015 00:53
Bydliště: Galway, Irsko

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od johdano »

xerxes píše:ty hodnoty máš si myslím good no jinak olej v sánio asi klasika :| no jinak auto vypadá k světu :good:
Díky, chtěl jsem to dát všechno do pořádku, ta kontrolka mě tam s*ala, i když to nemělo nějak velký vliv na jízdu..
Ještě je tam pár věcí, který bych chtěl zpravit nebo vyměnit ( např. zámek v kufru, větší kola, atd.. ), ale nechce se mě do toho zbytečně vrážet peníze. Technickou mám v červenci, tak se potom toho chci zbavit a upgradovat na 1.9tdi .
Dymák píše:já jezdil leta z odpojenou lambdou a jede to normálně, páč ECU si sama nastaví "nouzovou" lehce bohatší směs a tím celej problém hasne... malinko víc to žere, to je celý...

jinak si nemyslim, že by ty bílý fleky na lambdě znamenali nemrzku ve výfuku... lambda má svou životnost a jednoho dne prostě shoří

Taktéž si myslím že to nemohla být chladící kapalina, jelikož jsem nikde nezaznamenal ztrátu...
Díky

Mimochodem, na této fotce je vidět že mám mokro kolem zátky na olej. Několikrát jsem to vytíral a poté jsem se rozhodl koupil novou, ale olej se tam stále ukazuje. Při koupi auta jsem měnil svíčky, které byly zalité skoro kompletně olejem ( nejvíc ta zleva samozřejmě ). Od výměny ( cca 5000km zpátky ) jsem svíčky nekontroloval. Nějáké nápady?
Obrázek
2001 VW Golf MK4 1.4 16v AXP

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od xerxes »

pokud máš zalite svíčky tak sundat víko ventilu a znova přetěsnit :wink:

Uživatelský avatar
johdano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 17.09.2015 00:53
Bydliště: Galway, Irsko

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od johdano »

xerxes píše:pokud máš zalite svíčky tak sundat víko ventilu a znova přetěsnit :wink:
Až budu mít chvíli čas, tak se podívám znovu na ty svíčky a dám vědět.
Jinak, víko ventilů myslíš hlavu? Koukal jsem na net na nějáké videa a jsem z toho docela hotovej, jako samouk. Je třeba rozdělat klínovej řemen? Dá se to vůbec udělat sám venku, nebo spíš bude lepší stím zajet do mechanika?

Je vůbec nějáké těsnění kolem zátky na olej, nebo to má být takhle?
Obrázek
Je možný že výpary projdou přes zátku a bude se dělat kolem ní mokro, tak jak to mám na fotce?

Díky za každou odpověď.
2001 VW Golf MK4 1.4 16v AXP

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Příspěvek od Dymák »

víčko má těsnění - ten gumovej kruh, je vidět i na fotce

dál mi příjde, že to víčko nemáš utažený - mělo by bejt vodorovně a ty ho máš malinko našikmo - není tam závit, ale plechový zobáčky, co vidíš i na tý fotce a chce to při zavírání trošku síly, aby to zacvaklo

dále pojem "víko ventilů", případně "ventildekl" je to, na čem je to víčko oleje - v tvém případě je přišroubováno imbusama k hlavě motoru a když ho sundáš, vidíš vačku/y a vršek hlavy

a klínovej řemen už dneska u auta prakticky nenajdeš - používá se plochý drážkový řemen a od klikový hřídele pohání další příslušenství, jako je alternátor, servopumpa, kompresor klimatizace atd.... (u feldy i vodní pumpu).... výměna je jednoduchá, když víš, kudy má jít přes ty řemenice... a pokud to nevíš, tak to většinou najdeš na netu - nesmíš se toho bát

edit: ty jsis zřejmě poplet klínovej (plochej) a rozvodovej řemen.... ten první zvládneš, do rozvodů se nepouštěj, pokud jsi lajk
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“