Problém s 4x4
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Problém s 4x4
Ahoj všichni,
nemáte někdo tip, nebo nesetkal se někdo z vás z tímhle u Touarega?
Občas - nevypozoroval jsem nějakou závislost s něčím dalším - občas ale i párkrát denně, se auto při zatáčení cuká a "štosuje". Občas méně, občas více, ale podle mého pocitu, jako by se nějak nerozepnula čtyřkolka. Někdy při pomalé jízdě a plném rejdu mám pocit, jako když se láme kolo, jak to cuká a auto úplně nemůže. Vypozoroval jsem, že stačí auto chcípnout /při tom chcípnutí je úplně cítit, jak povolí ten tlak a auto trochu cukne... Pak nastartuju a zase jedu vpohodě dál. Mám od toho i úplně otrhaný kraje předních gum. Zkoušel jsem i vyřadit a zařadit, ale to nepomáhá. Mám prostě pocit, jako kdyby něco elektronického /nějaká el.uzávěrka třeba?/ nějak nerozepnula. Neznám moc princip 4x4 u Touarega, tak to píšu jak tatar Snad je to alespoň trochu srozumitelné.
Dřív, hlavně při mokru, se občas rozblikal volič uzávěrky a auto psalo, ať jedu do workshopu. Pak mi čistili kontakty někde uprostřed na uzávěrce nebo na čem a volič už nebliká. Na diagnostice to psalo něco jako mechanická závada - sporadická.
Děkuju předem za pomoc nebo za nápad
nemáte někdo tip, nebo nesetkal se někdo z vás z tímhle u Touarega?
Občas - nevypozoroval jsem nějakou závislost s něčím dalším - občas ale i párkrát denně, se auto při zatáčení cuká a "štosuje". Občas méně, občas více, ale podle mého pocitu, jako by se nějak nerozepnula čtyřkolka. Někdy při pomalé jízdě a plném rejdu mám pocit, jako když se láme kolo, jak to cuká a auto úplně nemůže. Vypozoroval jsem, že stačí auto chcípnout /při tom chcípnutí je úplně cítit, jak povolí ten tlak a auto trochu cukne... Pak nastartuju a zase jedu vpohodě dál. Mám od toho i úplně otrhaný kraje předních gum. Zkoušel jsem i vyřadit a zařadit, ale to nepomáhá. Mám prostě pocit, jako kdyby něco elektronického /nějaká el.uzávěrka třeba?/ nějak nerozepnula. Neznám moc princip 4x4 u Touarega, tak to píšu jak tatar Snad je to alespoň trochu srozumitelné.
Dřív, hlavně při mokru, se občas rozblikal volič uzávěrky a auto psalo, ať jedu do workshopu. Pak mi čistili kontakty někde uprostřed na uzávěrce nebo na čem a volič už nebliká. Na diagnostice to psalo něco jako mechanická závada - sporadická.
Děkuju předem za pomoc nebo za nápad
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Problém s 4x4
Jedine co mužeš doma udělat sam je sundat ovladaci motorek středního difu s planetovou převodovkou,rozkuchat to a dle foto vyčistit el. kontakty vevnitř-špína na nichbývá častým důvodem problému se škubáním od zamknutého difu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Super! Diky za radu Kouknu na to, az bude trochu pocasi... Predpokladam, ze myslis ty 4 kontakty vedle sebe s tou mezerou? Nebo podle tech oznacenych cervenyvh ploch? A na druhem obrazku - to jsou nejake pojistky k rozebrani? Jak s nima - vytahnout? Nebo to jde samo od sebe po vyndani z difu?breh píše:Jedine co mužeš doma udělat sam je sundat ovladaci motorek středního difu s planetovou převodovkou,rozkuchat to a dle foto vyčistit el. kontakty vevnitř-špína na nichbývá častým důvodem problému se škubáním od zamknutého difu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Tak jsem to vcera rozebral a ty plosky ocistil... Prislo mi, ze tam skoro nic nebylo, spis jen jako takovy tmavsi mista... Ale sly dolu hadrikem, tak jsem to ocistil na obou stranach, prostriknul 4pin kontakt a uvidime... Bylo to docela vtipny, jelikoz jsem to delal na aute, jak na me vylitaly vsechna kolecka z ty prevodovkybreh píše:Jedine co mužeš doma udělat sam je sundat ovladaci motorek středního difu s planetovou převodovkou,rozkuchat to a dle foto vyčistit el. kontakty vevnitř-špína na nichbývá častým důvodem problému se škubáním od zamknutého difu.
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Problém s 4x4
Je to prach z uhliku.
Prostřikni kontoxem i ty dva konektory na difu,jen pro jistotu ať tam nevznika do budoucna přechodový odpor.
Prostřikni kontoxem i ty dva konektory na difu,jen pro jistotu ať tam nevznika do budoucna přechodový odpor.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Vzal jsem to kontaktolem vcetne tech dvou konektoru, jak rikasbreh píše:Je to prach z uhliku.
Prostřikni kontoxem i ty dva konektory na difu,jen pro jistotu ať tam nevznika do budoucna přechodový odpor.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Tak to bohuzel nepomohlo
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Myslis, ze bych mel prostriknout i ty pruzinky, nebo je to spis tim motorkem? Muze byt treba chyba i na druhe strane ty prevodovky? Myslim tim vlastni dif, ze ktereho vyndavam ty kolecka a motorek?breh píše:Jedine co mužeš doma udělat sam je sundat ovladaci motorek středního difu s planetovou převodovkou,rozkuchat to a dle foto vyčistit el. kontakty vevnitř-špína na nichbývá častým důvodem problému se škubáním od zamknutého difu.
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Problém s 4x4
Na polském foru je celkem rozsáhle vlákno týkající se uzavěrky difu.
http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Předpokládám že polsky moc neumíš tak jak budu mít víc času tak to přelousknu a pisnu co ještě,ale vidím to dost bledě a spíš na výměnu motorku.
http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Předpokládám že polsky moc neumíš tak jak budu mít víc času tak to přelousknu a pisnu co ještě,ale vidím to dost bledě a spíš na výměnu motorku.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
dekujubreh píše:Na polském foru je celkem rozsáhle vlákno týkající se uzavěrky difu.
http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Předpokládám že polsky moc neumíš tak jak budu mít víc času tak to přelousknu a pisnu co ještě,ale vidím to dost bledě a spíš na výměnu motorku.
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Problém s 4x4
Asi nebudu poslem dobrych zpráv.
Z Pl fora někomu pomohlo
-vyčištění motorku
-nahrání nového software ve VW
-výměna motorku za nový
-výměna celého difu
Asi nejhorší bude najít správného viníka.
Pro začatek to chce vyzkoušet pár krat na N zapnout a vypnout blokádu difu pokud blokada povoli a zase se časem zablokuje sama mohl by to byt motorek (vydřenė uhliky,komutator nebo prach vevnitř).Pokud nepovoli ani tehdy pak to muže byt motorek po smrti nebo zablokovana sama skřiň mechanicky.
Toliko z překladu.
Z Pl fora někomu pomohlo
-vyčištění motorku
-nahrání nového software ve VW
-výměna motorku za nový
-výměna celého difu
Asi nejhorší bude najít správného viníka.
Pro začatek to chce vyzkoušet pár krat na N zapnout a vypnout blokádu difu pokud blokada povoli a zase se časem zablokuje sama mohl by to byt motorek (vydřenė uhliky,komutator nebo prach vevnitř).Pokud nepovoli ani tehdy pak to muže byt motorek po smrti nebo zablokovana sama skřiň mechanicky.
Toliko z překladu.
- Marshall007
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 13.04.2008 13:16
- Bydliště: SK-Levice
Re: Problém s 4x4
Mne robi asi presne to co tebe,
hlavne som si vsimol ze mi to zacne buchat (sklbat) po prejazde spomalovacom, alebo ked je lad a dostanem smyk alebo proste ina situacia ked musi zasahovat ESP. Potom musim vypnut motor vtedy daco rozopne a mozem znova nastartovat a pokracovat v jazde.
Mal som to v servise, vymenili mi medzinapravovy dif, ja mam 3.2 V6 a menili pouzitu z 5l V10, vraj ta pasuje, lebo ja som si zohnal z 4.2l V8 ale ta tam nepasuje takze mi lezi doma tera zbytocne No ale k veci ...neviem ci mi v servise prehodili aj ten motorcek, ale zda sa mi ze menili aj ten. Ako situacia sa zlepsila, niekedy to pri prejazde spomalovacom nespravi ale stane sa mi este casom ze to znova zacvakne, ale nemusim uz tentokrat vypinat motor iba spomalim a pustim plyn a odcvakne to samo a pokracujem v jazde.
Ale aj tak to este nieje 100% ako to ma byt. Ale mi povedal ten servisak aby som skocil do VW vraj mi tam prehraju SW nakolko je dif z ineho auta. Vedia vo VW prehrat SW v differenciali?
Skus aj ty prebehnut po spomalovaci ci to zacne buchat a trhat, alebo skus vyvolat daku ESP situaciu.
Dakujem.
hlavne som si vsimol ze mi to zacne buchat (sklbat) po prejazde spomalovacom, alebo ked je lad a dostanem smyk alebo proste ina situacia ked musi zasahovat ESP. Potom musim vypnut motor vtedy daco rozopne a mozem znova nastartovat a pokracovat v jazde.
Mal som to v servise, vymenili mi medzinapravovy dif, ja mam 3.2 V6 a menili pouzitu z 5l V10, vraj ta pasuje, lebo ja som si zohnal z 4.2l V8 ale ta tam nepasuje takze mi lezi doma tera zbytocne No ale k veci ...neviem ci mi v servise prehodili aj ten motorcek, ale zda sa mi ze menili aj ten. Ako situacia sa zlepsila, niekedy to pri prejazde spomalovacom nespravi ale stane sa mi este casom ze to znova zacvakne, ale nemusim uz tentokrat vypinat motor iba spomalim a pustim plyn a odcvakne to samo a pokracujem v jazde.
Ale aj tak to este nieje 100% ako to ma byt. Ale mi povedal ten servisak aby som skocil do VW vraj mi tam prehraju SW nakolko je dif z ineho auta. Vedia vo VW prehrat SW v differenciali?
Skus aj ty prebehnut po spomalovaci ci to zacne buchat a trhat, alebo skus vyvolat daku ESP situaciu.
Dakujem.
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin LPG
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Co se da delat no... Vcera jsem zjistil, ze v tom "seknutym" stavu, stacilo na N zapnout-vypnout na LOW rezim a bylo to zase OK. Tak nevim... co myslis? Jeste bych mohl zkusit dat samotnej motorek na repas... nebo ten SW?breh píše:Asi nebudu poslem dobrych zpráv.
Z Pl fora někomu pomohlo
-vyčištění motorku
-nahrání nového software ve VW
-výměna motorku za nový
-výměna celého difu
Asi nejhorší bude najít správného viníka.
Pro začatek to chce vyzkoušet pár krat na N zapnout a vypnout blokádu difu pokud blokada povoli a zase se časem zablokuje sama mohl by to byt motorek (vydřenė uhliky,komutator nebo prach vevnitř).Pokud nepovoli ani tehdy pak to muže byt motorek po smrti nebo zablokovana sama skřiň mechanicky.
Toliko z překladu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Problém s 4x4
Ahoj, jojo, to vypada uplne na stejny prubeh. Taky mam pocit, ze to dela po nejakych "krizovych situacich". Jak jsem ted psal, vcera jsem zjistil, ze mi pomohlo pri N prepnout rezim LOW dif a zpet. Ale to stejne neresi pricinu.Marshall007 píše:Mne robi asi presne to co tebe,
hlavne som si vsimol ze mi to zacne buchat (sklbat) po prejazde spomalovacom, alebo ked je lad a dostanem smyk alebo proste ina situacia ked musi zasahovat ESP. Potom musim vypnut motor vtedy daco rozopne a mozem znova nastartovat a pokracovat v jazde.
Mal som to v servise, vymenili mi medzinapravovy dif, ja mam 3.2 V6 a menili pouzitu z 5l V10, vraj ta pasuje, lebo ja som si zohnal z 4.2l V8 ale ta tam nepasuje takze mi lezi doma tera zbytocne No ale k veci ...neviem ci mi v servise prehodili aj ten motorcek, ale zda sa mi ze menili aj ten. Ako situacia sa zlepsila, niekedy to pri prejazde spomalovacom nespravi ale stane sa mi este casom ze to znova zacvakne, ale nemusim uz tentokrat vypinat motor iba spomalim a pustim plyn a odcvakne to samo a pokracujem v jazde.
Ale aj tak to este nieje 100% ako to ma byt. Ale mi povedal ten servisak aby som skocil do VW vraj mi tam prehraju SW nakolko je dif z ineho auta. Vedia vo VW prehrat SW v differenciali?
Skus aj ty prebehnut po spomalovaci ci to zacne buchat a trhat, alebo skus vyvolat daku ESP situaciu.
Dakujem.
Kolik Te ta sranda stala? V servisu Ti menili za novy dif a motorek nebo pouzity?
- Marshall007
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 13.04.2008 13:16
- Bydliště: SK-Levice
Re: Problém s 4x4
To bol meneny za pouzity dif z 5l V10. Ake ako som pisal tak situacia sa zlepsila len o nieco ale nieje to vobec vyriesene...
Este ma napada ci nemoze byt niektory snimac ESP vadny alebo daka ESP elektronika. To by VAG napisal v kazdom pripade?
Mozno cidlo nieje vadne len vykazuje nezmyselne hodnoty...
Este ma napada ci nemoze byt niektory snimac ESP vadny alebo daka ESP elektronika. To by VAG napisal v kazdom pripade?
Mozno cidlo nieje vadne len vykazuje nezmyselne hodnoty...
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin LPG
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952