passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

tommi1st
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 05.01.2016 16:46

passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od tommi1st »

Zdravím, snad se příliš neopakuji ale téma které by zodpovědělo můj dotaz tak jak si představuji jsem ani po dlouhém hledání nenašel....
Rád bych si koupil Passata b5 1.9tdi a to po Faceliftu (5.5).... bohužel po něm už se do nich nedávaly mnou preferované motory a to 66kw nebo 81kw. Proto se rozhoduji mezi 74kw a 96kw a to ještě nejlépe 4motion. Otázka tedy zní, existuje nějaký přehledný seznam motorů použitých v Passatech b5.5 1.9tdi, kde by se dalo zjistit, který motor je pd nebo naopak není? Nejlépe i jak jsou na tom různé motory co se týče spolehlivosti a životnosti... Děkuji

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od M@ty »

Je to jednoduché - B5 (3B) 1.9 66kW AHH,AHU a 1.9 81kW AVG,AFN (jsou i syncro/4motion) jsou "rotačky" a vše 5q převodovky . Vstřikování čerpadlo - tryska mají motory 85kW ATJ (6q), AJM (5q). Čtyřkola 4motion je s motorem ATJ.

U faceliftu B5,5 (3BG) jsou čtyřválce 1.9 už jen PD a to AVB 74kW (5q) a 96kW AVF (6q) a AWX (5q). Čtyřkola 4motion je s motorem AVF (6q).

Spolehlivost 1.9 u facelitu je stejná. Motory jsou skoro totožné. Liší se turbo, sání, vstřiky. Preferoval bych AVF/AWX kvůli výkonu a kolikrát i nižší spotřebě. Ale hlavní je stav vozu a agregátů. Od poloviny r.02 se montuje novější provedení př. spodní vzpěry s 16mm čepem oproti starší verzi 21mm a změnou u PD je i novější provedení nap. kladky rozvod. řemene bez hydronapínáku. Bylo vypuštěno i vodní chlazení paliva a chlazení je pasivní náporové pod podlahou. Od r. 03 se osazují malinko náchylnější vstřiky a s druhým faceliftem (blinkr v zrcátku) šla (dle mého názoru) dolů kvalita protikorozní ochrany a auta víc hnijí. Ale zásadní u takto starého auta je stejně hlavně to jak se k němu kdo choval, jaký dostávalo servis a co vše je špatné. Stav tachometru je jen číslo které s tím nemá nic moc společného.

U starší B5 bych pásl po 81kW verzi (i s pohonem syncro) ale najít pěkný zachovalý kousek to je jak hledání jednorožce. Jinak první PD 85kW AJM neměly podávací čerpadlo v nádrži, takže občas pozlobí padající nafta. Jinak pokud bys našel opravdu zachovalý kousek tak bych se toho nebál. Sevisní náklady jsou u PD vyšší a zároveň i riziko dražších oprav. Motory s rotačním čerpadlem budou malinko "blbuvzdornější" a méně náchylné na kvalitu nafty.
Naposledy upravil(a) M@ty dne 06.01.2016 19:03, celkem upraveno 2 x.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

tommi1st
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 05.01.2016 16:46

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od tommi1st »

Děkuji, přesně tohle jsem potřeboval. Jen co se týče toho náhonu 4motion.... u téhle varianty a vlastně i u klasické, pokukuji hlavně po 96kw motoru (ikdyž už jsem slyšel názor že 74kw by měla být spolehlivější)... Jak jsou na tom tyhle kousky co se týče spolehlivosti atd? Jde mi o to pořídit si co jak nejvíce spolehlivé auto na denní jěždění.... vím že 4x4 je možná zbytečný přepych ale i tak bych si ho rád dopřál pokud to nebude na úkor kvality a spolehlivosti.... Provozní naklady oproti klasické 96kw variantě budou nejspíše taky vyžší... Ročně by mělo jít o nájezd cca 30.000km... Passat mi byl z více zdrojů doporučen jako spolehlivý držák hlavně ve variantě s "rotačkou" pofacelift se mi ale přece jen líbí více a navíc by byl i o něco mladší...

rosma
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 26.07.2009 13:56

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od rosma »

nevim proc by zrovna 74kw měla bejt spolehlivejsi ? akorat to bude lenochod navic je to stejnej motor jako 96kw akorat že je trochu ochuzenej na vykonu mensi turbo a vstriky jinak konstrukce motoru stejna , a k tomu pohonu je to super když vís že téměř všude projedeš , ale málokdy ten potencial pohonu využiješ na plno .

Ja abych si ho užil tak na chalupe jezdim aspon do strane po stary ceste na louce kdyz je mokro protože sem si to koupil hlavne kvuli snehu a jak na schval už třetí zimu pomalu žadnej snih :D :D
jinak když se s tim na snehu naučiš je s tim sranda

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od CentriFUGA »

Já za sebe bych ti pomohl s rozdělením takto.:
Buď chceš super spolehlivej a odolnej držák co pojede za 5 nafty a v tom případě je jasná rotacka 66kW ale ne v passatu, ale v Octavií 1 facelift. Jsou na ní i levnější díly.
Nebo chceš opravdu passata a tam sehnat zachovalou roracku je velký problém, jak psal M@ty. Jel jsem jak se 74kW passatem tak mám 96kW. Ty motory jsou takřka stejné, spolehlivost je stejná, jenom 96kW je dost výrazně silnější a skoro bych se nebál říct, že na normální ježdění úspornější, zvlášť s 6q, takže tam je volba jasná.
Co se týče 4kolky, tam je to o tom jestli ji vyuzijes. U passatu je nevýhoda stále 4kolky, takže musíš počítat s větší spotřebou určité o půl litru + navíc údržba. Toto se vyplatí pokud bydlis na horách, apod. Na normální ježdění bych hledal spíš auto s haldexem, kde se zadek připojí při prohrabnuti predku... Má to třeba ta octavka 1.
No a pokud stále zůstává u passata a 96kW, tak to chce verzi s 6q a výrobu 2002 a výš, protože už tam není ten zmiňovaný hydronapoinak na rozvodech, takže ušetřis nějaké peníze při servisu, protože ty rozvody jsou u ojetiny první investice.
Hlavně opatrně s výběrem, ono i ty passaty už mají dost najeto, jsou to levný auta tak si to kupují lidí, kteří sidi servis atd....

Ještě jednu vec máty zapomněl a to že při faceliftu 2004 se začal dávat i motor 2.0TDi 103 kW, ale ten bych nevolil kvůli tomu, že v jiných autech nadělal dost paseky :-)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od M@ty »

Tak 2.0TDI BGW, BHW 100kW jsem nezmínil schválně. Bavíme se tu o bezproblémovém motoru. :lol: Tady je všechno špatně. Sice vychází z 1.9 ale když má jít o spolehlivost, tak bych ho rovnou vyloučil. Navíc měl DPF a to je další zdroj problémů.

K pohonu syncro/4motion jen doplním - jde o stálý pohon obou náprav přes samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen. Výhodou jsou opravdu dobré jízdní vlastnosti nejen na sněhu či vodě díky lepší trakci a zadnímu nezávislému zavěšení oproti zkrutné příčce u předoplazu, nevýhodou pak zmíněná vyšší spotřeba a ceny náhradních dílů na zadní nápravu (téměř vše pouze originál). Abych to ale zas tak nedramatizoval tak auto s Haldex spojkou (Golf, Kokta, Sup2, Passat 3C výše) má strašáka v čerpadle (a ŘJ čerpadla) Haldexu (zvlášť pokud se nemění olej a filtr) a navíc se nejedná o plnohodnotnou čtyřkolku ale spíš o pohon 2+2. Zadní kola se připojují až při prokluzu předních kol a systém třeba nepředchází smyku při brždění motorem jako systém pohonu s Torsenem. Navíc se na autě stejně "točí" další dvě poloosy a zadní diferenciál, takže i tak zde je ztráta a tím pádem bude vyšší i spotřeba oproti předoplazu. :wink: Údržba našeho pohonu je omezená výměnou oleje v převodovce (u manuálu je společná náplň s Torsenem) a zadním diferenciálu. U starších aut může být problém s ložisky či gufery ke kardanu, ale to se dá zjistit před koupí a i tak je to odstranitelný problém.

Jinak doplním kolegu nade mnou - ono je v reálu vážně jedno zda bude vůz z r.01 nebo 03. Sice u staršího je o litr dražší rozvodová sada (má i kratší výměnný interval), ale zase dostal do vínku "modifikovanou" př. nápravu která je pochopitelně zase dražší než ta starší. A pohádka že jeden čep tu spolehlivost posunul dál je fakt jen pro malé děti. Dokonce novější generace A4/A6 má tento čep výměnný. Takže bych se zaměřil jen a jen na stav auta. Ono totiž sehnat dnes zachovalý kus bude opravdu oříšek. A raději obětuj např. výbavu než abys pak vykrvácel u drahé opravy.Mimochodem svého Vepře jsem sháněl cca 3 měsíce po celém Reichu než mi něco padlo do oka. A výbavu jsem oželel - tedy spíš dodělával. :mrgreen:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jirkash
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 03.03.2015 20:17

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od Jirkash »

Já mám 1.9 ATJ 85kw, r.v 2000 a nemohu si Pasika vynachválit.Mam najeto 270tis, dnes jsem delal rozvody a dal i preventivne panve vacky, zdvihatka a další jiné věci (veskere kladky a napinaky i ostatních remenu).Stav vacky prvotridní i po těchto km, hydronapinak na rozvodech neresim, za ty leta to financne nezruinuje ani nevyjde nejak draho.Minuly rok dostal pasik novou a prvni predni napravu (ramena atd), svou první dvojhmotu se spojkou, nove tlumice a pruziny, kotouce, desky a zase si bud jezdit dalších 270tis.Karoserie absolutne bez koroze, dodnes bez jakýchkoliv zavad.Vse delam preventivne.I po tech 15letech jsem z toho auta porad nadsen.
Passat B5 Variant 1.9, 85kw, ATJ

romv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 14.03.2009 20:23
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od romv »

Zdarec chlapi,
nechce se mi zbytečně zakládat nové téma, tak snad mě neukamenujete. Mám k Vám několik dotazů ohledně pašíka rv.04 1.9 TDi 96kw 4motion s motorem AVF (6q). Najeto 142000km. Při výměně oleje v servisu jsem se ptal na údržbu čtyřkolky. Tak mi bylo sděleno, že tam mám syncro haldex 2 a ten je bezúdržbový. Ale tady sem se dočetl, že by to měla být stálá čtyřkolka s Torsen (snad je to správně). Tak sem z toho volajaký zmatený, co v tom autě tedy mám....a jak je to s údržbou náplně, po kolika km měnit pokud je třeba (rada co tam dám atd..)...a jak vyzkoušet, zda je čtyřkolka funkční??

Další dotaz je ohledně převodovky??...mění se tam olej....pokud ano po kolika km a jaký typ.

Rozvody sem dělal ve 120000km....jaký je další interval??

A poslední dotázek. Nemáte tip na někoho z okolí Děčína, kdo by mi udělal řádně diagnostiku??

Díkes za odpověďi a přeji hezký večer.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od majkl1 »

Žádný haldex, ale mechanický torsen.
Olej doporučuji vyměnit (včetně zadního difu), přece jen mu je už 12 let.
Rozvody po 90tis. s hydraulickým napínákem a 120tis. s mech. kladkou, což bys měl mít ty.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

adavid
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 23.05.2016 22:13

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od adavid »

Já měl za to, že torsen je u V6? U klasických 1.9 a 2.0 TDi je Haldex nebo se pletu ...

odesláno z XRN2

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od majkl1 »

Již stokrát zde probrané téma. Motor podél = torsen, motor napříč = haldex :rom2:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

adavid
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 23.05.2016 22:13

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od adavid »

To vím a právě mi nešlo do hlavy, že 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal

odesláno z XRN2

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od majkl1 »

adavid píše:To vím a právě 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal Obrázek

odesláno z XRN2
V tom případě hluboká omluva. :obm:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

trhac
Profík
Profík
Příspěvky: 995
Registrován: 09.01.2011 21:41

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od trhac »

adavid píše:To vím a právě mi nešlo do hlavy, že 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal Obrázek

odesláno z XRN2
Viděl si někdy jak je v passatu uloženej motor??B6 už má haldex ale b5 a b5.5 ma torsen.toť vše

adavid
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 23.05.2016 22:13

Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)

Příspěvek od adavid »

Ježíš, máte pravdu. Až teď jsem se podíval na fotky. No, to mě zmátlo. Automaticky jsem měl za to, že jsou 1.9 uložené stejně jako 2.0


odesláno z XRN2

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“