MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
wooody
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.11.2015 20:40

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od wooody »

Takže BTB je takový přechod ASZ na ARL? A komponenty jako turbo nebo vstřiky se dají brát pouze z ASZ nebo i ARL. Na stránkách repas turba udávájí stejné turbo pro motory ARL a BTB,což není tedy pravda. Je shodné s motorem ASZ,jestli to dobře chápu :) .

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Záleží jak který vůz. U Sharana je to třeba jinak, než u dejme tomu Golfa. Prostě bych to neřešil a jezdil.

A asi je to i celkem jedno.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Příspěvek od kubenec »

Ahoj, lze pouzit vaha vzduchu pro motor BVK na motoru AUY?

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Podle Etky jsou jiné. A jsi ve špatném tématu.....

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Příspěvek od kubenec »

To vim, ale spis me zajima rozdil v motorech.

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od michall »

Chce to tedy v dotazu trochu rozvest myslenku.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Příspěvek od kubenec »

Zajima me rozdil tech motoru po konstrukcni strance, kdyz oba maji stejny obsah i vykon a presto nejsou stejne. Proc by ETKA nedovolovala zamenu tech vah a to nevim ceho jeste. Zkratka se ke me dostala nova vaha na 85kW a podle cisla Bosch jde pouze na BVK a nikoliv na AUY.

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od trepifajxl »

Euro 3 A 4
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Příspěvek od kubenec »

To jsem taky cetl. A to je duvod rozlislovat vahu vzduchu?

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od trepifajxl »

To je důvod rozlišovat spoustu věcí.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak. Ten motor je díky zpřísněným emisím řízen jinými parametry. Takže proto třeba i jiné senzory.

V minulosti byly váhy stejné pro mnoho typů motorů, dokonce i pro různé výkonové verze. Například Sharan 66kW (AHU), 81kW (AFN, AVG), 66kW PD (ANU) a 85kW PD (AUY) měly stejné váhy. A přitom to byly zcela jiné systémy vstřikování, jiné výkony i jiné Euro normy. Ale dnes je to prostě jinak. Taky mi to přijde postavené na hlavu, protože rozhodně jednodušší cesta je mít jeden senzor na co nejvíc motorů, aby se snížily výrobní náklady a zvýšila kompatibilita. Bohužel - moderní trend je opačný, nejen u VW.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od trepifajxl »

Jo aby si lidi přehodili pár drobností a měli auto s motorem za který chce výrobce tučný příplatek. Tak ty doby jsou asi pryč.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Jo, to může být ono.

Vlastně tohle je konkrétní případ Octavie 1 s motorem ALH. To je 66kW, ovšem od její silnější sestry 81kW AHF se liší pouze jehlami vstřikovačů (a softem). Jinak je hardwarově identická. Takže vyměnit jehly (starší sada z AFN / AHF lze dnes koupit za tisíc peněz) a jednotku (přelít soft je otázka půl hodiny) a je hotovo.

golfik-tc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 15.01.2009 11:24
Bydliště: Nymburk

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od golfik-tc »

Zdar pánové.
řeším problém s mým kleklým AUY v galaxym 2003, a mám doma anglána s 1.9 Tdi PD 66kw kód ANU. Otázka zní, zdali se nechá holý motor vyměnit a nastrojit komponenty z mého auy?? Tedy je holý motor stejný auy jako anu? pro mě laikamechanika se zdá být autentický a slyšel jsem názor že rozdíl výkonu dělají turbo, sání a ostatní věci okolo. ps neřeším vyražený kod na motoru. Děkuji za pomoc.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“