Hlava AVF 96kw

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

zdravím klubáky. Omlouvám se za založení nového téma. Ale čím víc o tom čtu tak nevím jak se mám rozhodnout. Koupil jsem tento vůz r.v. 2001 96kw AVF. A to byl zase kup, prostě hned těsnění pod hlavou špatná poloosa atd. S prodávajícím se to vše snažím řešit ale odkázal mě na svého právníka atd. Jinak když to skončí tak že to budu muset opravit tak bych potřeboval poradit od někoho kdo fakt ty hlavy měnil/mění. Prej tám bývá vymačkaný uložení na vstřikách a potom jde nafta do oleje atd. Má cenu opravovat (brousit,rovnat) hlavu dávat nové těsnění a nebo koupit radši novou hlavu v tom případě jaký výrobce a nebo vyměnit za dobrej motor? Pokuď někdo měnil těsnění na tomto motoru a řešil taky hlavu tak ocením každou radu. Co to zatím vydrželo atd. Moc všem dík. Jen se chci už někam pohnout .-)
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

trhac
Profík
Profík
Příspěvky: 995
Registrován: 09.01.2011 21:41

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od trhac »

Dělal sem na avfku hlavu a jen oprava vačky(nitridace),nový hydra,šály vačky+šroubky,srovnání hlavy,tlakování oprava uložení vstřiků a zabrošení ventilů a výměna gufer mě stála 18000 a nějaký drobný.ještě mám od toho skovanou fakturu.a teď počítej sadu těsnění,šrrouby,rozvoďák,gumičky na vstřiky atd.Někdo další třeba doplní.je to hop nebo trop.já už bych to nedělal protože ani ne rok nato mě prasknul píst.takže sem stejně měnil motor...je to na tobě

d.d.t33
Závodník
Závodník
Příspěvky: 590
Registrován: 14.02.2008 11:16
Bydliště: Litvinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od d.d.t33 »

jel bych za tim typkem a dal mu pres drzku otazkou je jestli o tom vedel?

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

A kolik měl najeto motor na kterým jsi to dělal? Na kolik vyjde výměna motoru když bych ho sehnal za 9000,- myslím náplně, těsnění atd. Dneska že povolím víčko a upustím tlak a ani to nefouklo. Od minule jsem najel asi 2x 10km trasu. Takže buď to tlakuje po tom co otevře termostat. A nebo by to mohlo bejt jen termostatem? Co myslíte? Jo teď k nám do práce přišla parta takových nařáchlých černých spoluobčanů. Tak když bude nejhůř se s nima domluvým :-D
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

trhac
Profík
Profík
Příspěvky: 995
Registrován: 09.01.2011 21:41

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od trhac »

Tak záleží kdo ti ho bude měnit a co všechno se utoho bude měnit.To máš zase olej filtr rozvody (spojka) nemrzka atd.taky to nebude za pusu

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Je to zajímavý auto. Právě teď nevím co radši udělat. Asi nechám sundat víko a vyndat vstřiky abych zjistil jak vypadá to uložení vstřiků a vačka. Mohli by jste mi sem napsat na co si při průzkuma dát pozor a co zkontrolovat....vačka asi musí být čistá bez vyditelného opotřebení ne? A aby byly všechny ty zátky na svém místě atd. Dá se nejak poznat stav toho gufera? A vyndavat nebo radši nevyndavat vstřiky kvůli vymačkání a následné montáži...popř když se brousí a rovná hlava musí být bez vačky a vstřiků? Díky .-)
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Každopádně k tomu jak se to teď chová co jsem odpozoroval. Ze začátku jsem tomu dával kopr a zkoušel jestli teplota vyleze nad 90. Nevylezla. Předtím normální klidná jízda a většinou dvojka a trojka při otáčkách nad 2000 probublával radiátor. Po úseku asi 15km v mínusech venku při teplotě na budíkách spodní hadice studená. Jednou když jsem stál na parkovišti snad myslím že to nebylo ani zahřátý tak bílej dým z výfuku a divnej smrad. Potom jsem dolil vodu, tudíž upustil tlak z nádobky, najel asi 20km a při další kontrole nádobka nenatlakovaná. Dneska jsem jel lehárko, chvilkama mu trošku dal a do tý doby dokuď jsem jel lehárko tak byl klid ale potom to zase bublalo. Nemůže to dělat ten termostat nebo pumpa? Díky
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Tak fouklý těsnění na PD se většinou projeví při vyšší zátěži motoru. Bohužel jistotu s pumpou budeš mít pouze když to zkontroluješ. Možná by to šlo přes otvor po vyndaném termostatu. Je hned vedle. Ale bylo by to dost krkolomné...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Ted nevim jestli si to presne pamatuju ale dole jak jde hadice do chladice tak ta je studena a do ty hadice je napojena jedna zvrchu s mensim prumerem a ta byla vlazna...divny. Jinak kontak na nekoho tady z fora kdo by sehnal peknej nastrojenej motor s nebo bez turba, treba i s prevodovkou za rozumny penize by nebyl? Diky
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Přes zimu je normální že je vracečka do motoru studená. Stíhá se to uchladit zapnutým topením.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Ok. Ale bílej kouř, bublání radiátoru a tlakování nádobky už je divný ne? Dneska jsem zkusil povolit ohratou nadobku, ne uplne ohratou...a jak jsem ji povolil tak voda sla prepadem ven a byla plna uplne po hrdlo. Z měrky oleje jde pára.
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Ty ostatní příznaky by znamenaly nejspíš min. těsnění palice. Jinak na teplém motoru půjde vždy voda z expanzky ven. Píšeš ne úplně teplý - takže se to tlakuje. Hadice tvrdnou?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Horni na zahratym motoru asi hodinu po dojeti byla jak spalek. Jinak natlakovany to vydrzi aji tri dny bez provozu. Ale jak kdy. Podle toho jak se s autem jede. Bile to huli taky jenom obcas asi podle toho jakou ma zrovna naladu to auto. Neni mozny ze by to teprve zacinalo to tesneni. Protoze prodavajici tvrdil ze to studeny tocil jen pred prodejem. Kdyz nahraval jak auto jede :-D
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Lidi potřebuju pomoc :-D ten idiot my asi nic na opravu nepřispěje takže hold to půjde všechno z mojí kapsy. Najde se tady nějakej kolega z fora kterej by tomu rozuměl a mohl bych mu napsat do zpráv jestli máte někdo typ tak mě na něj odkažte. Dík. Potřebuju poradit co s tou hlavou mám udělat. A jestli podle těch hodnot natlakování se dají poznat i jiné věci než jen těsnění, např ventily atd. Nejradši bych zkusil vyměnit jen těsnění a co to potom bude dělat .-) Dík
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Hlava AVF 96kw

Příspěvek od Kubi230 »

Zítra jdu poptat díly. Ale tak nějak jsem na webu dohledal jeden příspěvek o tom chladiči paliva a dalo my to důvod na zamyšlení. U mě je vyřazenej podtlak u ventilu ovládání chladiče a v dohledaném příspěvku bylo psáno že to někdo vyřazoval z důvodu toho že mu to způsobovalo vybrace motoru. Ale to nad čím jsem se zamyslel bylo to jestli to chlazení nafty nemůže mít přímo vliv na hlavu, konkrétně na vstřikovače a špatné těsnění a následný problém. Jelikož radiátor bublá a vodu s bílím kouřením jsem zpozoroval asi 2x zatím. Takže je to takovej hop a nebo trop podle toho jakou má to auto náladu. Ale nerad bych zainvestoval do hlavy a aby se z toho potom vyklubalo nějaká uplná prkotina.-)
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“