KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.10.2015 12:03
- Bydliště: Brno
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Zdravím, nevím, kam přesně dotaz zařadit, týká se to jak pneumatik, tak celkového naladění podvozku v Sharanu I 1999. Na autě mám obuto 195/65/15 95, ale auto je i přes tyto "balónové" pneumatiky až neúměrně tvrdé.. Podotýkám, že podvozek je v pořádku, není vymlácený, ale jsou na něm snad původní tlumiče... Otec auto koupil v roce 2002 a tlumiče nikdy neměnil, jsou původní. Podvozek není nijak upravovaný, je v sériovém stavu..
Skoro se mi chce napsat - jak můžete jezdit na jiných kolech než na 195/65/15, popřípadě 205/60/15, vždyť to musí být tvrdé jako šutr
Jen pro srovnání, před Sharanem jsem vlastnil Octávii RS 1.generace na 215/50/17 a Sharan mi přijde naprosto stejně tvrdý, ale RSka měla sportovní podvozek a v zatáčkách držela o několik levelů lépe...
Otázka na zkušené, jestli je takto tvrdý podvozek na SAG normální??? Opravdu mě irituje u rodinného auta takhle nepřiměřeně tvrdý podvozek, na denní ježdění naprosto nevhodný...
Díky za vaše odpovědi
Skoro se mi chce napsat - jak můžete jezdit na jiných kolech než na 195/65/15, popřípadě 205/60/15, vždyť to musí být tvrdé jako šutr
Jen pro srovnání, před Sharanem jsem vlastnil Octávii RS 1.generace na 215/50/17 a Sharan mi přijde naprosto stejně tvrdý, ale RSka měla sportovní podvozek a v zatáčkách držela o několik levelů lépe...
Otázka na zkušené, jestli je takto tvrdý podvozek na SAG normální??? Opravdu mě irituje u rodinného auta takhle nepřiměřeně tvrdý podvozek, na denní ježdění naprosto nevhodný...
Díky za vaše odpovědi
Sharan I 1.9 TDI 81kw 1999
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Sic to až tak úplně do pneu nepatří, ale budiž Nevím jak jedničky (ovšem nemyslím že by to bylo jinak), ale moje dvojka mi nepříjde nijak tvrdá. Výrazné „přitvrzení podvozku“ je docela cítit, když přefouknu kola - nafoukám je na plné auto, ale jedu prázdný. Mě například přišla jedničková octa mnohem prkenější. Co se týče „držení v zatáčkách“, tak nezapomínej, že SAG má tak o půl metru výš těžiště a je tak o půl tuny těžší, ale pneu má stejný. Tedy stejně široký, respektive ještě užší na Sharanovi, nebo-li stejná resp. menší styčná plocha pneu s vozovkou. To už z podstaty věci nemůže fungovat stejně. Stejně tak ten podvozek musí zvládat mnohem větší zatížení (necelé 2,5t oproti 1,8t u octy)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.10.2015 12:03
- Bydliště: Brno
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
S tím nahuštěním sem tak nějak počítal, mám vepředu 2,4 a vzadu 2,2, protože jezdím většinou sám, nebo ve dvou... tudíž kola mám spíše podhuštěné.
Nezlobte se na mě, ale Sharan I je uskákaná koza, o komfortním cestování minimálně na našich silnicích nemůže být řeč....
Svezte se někdy třeba Citroenem C5 s hydropneumatickým podvozkem, nebo "blbým" Hyundayem I30, Golfem 6 nebo 7 generace na patnáctkách kolech, oproti nim je Sharan jen prostorná uskákaná koza..
Nezlobte se na mě, ale Sharan I je uskákaná koza, o komfortním cestování minimálně na našich silnicích nemůže být řeč....
Svezte se někdy třeba Citroenem C5 s hydropneumatickým podvozkem, nebo "blbým" Hyundayem I30, Golfem 6 nebo 7 generace na patnáctkách kolech, oproti nim je Sharan jen prostorná uskákaná koza..
Sharan I 1.9 TDI 81kw 1999
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
OT: Uvedená auta jsou srovnatelná se SAGy? Zkus třeba do i30 naložit 800kg nákladu. Podvozek u SAGu musí snášet mnohem větší rozsah zátěže, takže ano, prázdný je trochu uskákaný.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
technický detail... dajú sa kúpiť aj predlžene šrauby na sharana /pôjdu podložky/ s tým, aby tam bola integrovaná podložka tak ako je origo?
dakujem
dakujem
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Jak velký podložky tam chceš? Třeba by stačilo koupit kola s ET45 a maš hned podložky 10mm. Protože Sharan I má ET55.
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Mám sharan 2 a disky budú et56 ale zase origo audi
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Dřív než bych začal nadávat, zauvažoval bych nad výměnou tlumičů ideálně včetně pružin a pak mluv. Když jsem měl vyběhané tlumiče, auto se v zatáčkách houpalo a naklánělo, na nerovnostech skákalo jak koza. Takže než budeš někde pomlouvat podvozek SAGů, dej si ho nejdřív do pořádku a pak můžeš hodnotit odpovědně!
Ondras1985 píše:S tím nahuštěním sem tak nějak počítal, mám vepředu 2,4 a vzadu 2,2, protože jezdím většinou sám, nebo ve dvou... tudíž kola mám spíše podhuštěné.
Nezlobte se na mě, ale Sharan I je uskákaná koza, o komfortním cestování minimálně na našich silnicích nemůže být řeč....
Svezte se někdy třeba Citroenem C5 s hydropneumatickým podvozkem, nebo "blbým" Hyundayem I30, Golfem 6 nebo 7 generace na patnáctkách kolech, oproti nim je Sharan jen prostorná uskákaná koza..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.10.2015 12:03
- Bydliště: Brno
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
Podvozek je v dobrem stavu, jsem celkem puntickar, auto nikdy nebylo vahove zatezovane, bylo po celou dobu jezdeno z 90% jednou osobou, a ma najeto jen 146tis. realnych km, po celou dobu garazovane, podvozek je v opravdu dobrem stavu, o vymene tlumicu, pruzin atd. se nema cenu bavit.
Spis si myslim, ze auto je uskakane proto, ze jezdi porad prazdne...
Ale diky za reakci.
Spis si myslim, ze auto je uskakane proto, ze jezdi porad prazdne...
Ale diky za reakci.
Sharan I 1.9 TDI 81kw 1999
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: KOLA LETNÍ, ROZMĚR ET: velikosti kol, ET, indexy zatížení
pravda je taká, že podvozkovo to nieje veľmi ideálne riešené... sharan 7N je úplne o niečom inom... a to sa nebavme o závadách na podvozku....maxie píše:Dřív než bych začal nadávat, zauvažoval bych nad výměnou tlumičů ideálně včetně pružin a pak mluv. Když jsem měl vyběhané tlumiče, auto se v zatáčkách houpalo a naklánělo, na nerovnostech skákalo jak koza. Takže než budeš někde pomlouvat podvozek SAGů, dej si ho nejdřív do pořádku a pak můžeš hodnotit odpovědně!Ondras1985 píše:S tím nahuštěním sem tak nějak počítal, mám vepředu 2,4 a vzadu 2,2, protože jezdím většinou sám, nebo ve dvou... tudíž kola mám spíše podhuštěné.
Nezlobte se na mě, ale Sharan I je uskákaná koza, o komfortním cestování minimálně na našich silnicích nemůže být řeč....
Svezte se někdy třeba Citroenem C5 s hydropneumatickým podvozkem, nebo "blbým" Hyundayem I30, Golfem 6 nebo 7 generace na patnáctkách kolech, oproti nim je Sharan jen prostorná uskákaná koza..