CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s použitím chladničky v autě. Objevil jsem na netu kit, který se umístí do děr místo sedaček a přimo na něj jsou vyrobeny dva typy chladniček od firmy waoco TC 35 FL a BB 32. Spotřeba je 60W, nemáte někdo zkušenosti s chlazením případně ohříváním bez zapnutého motoru? Díky
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Použití chladničky v autě
Já mám zkušenost bohužel jen v kamionu.Tam běží třeba celý týden v kuse a v pohodě nastartuju.Ale jak je to v osobáku nevímferlich píše:Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s použitím chladničky v autě. Objevil jsem na netu kit, který se umístí do děr místo sedaček a přimo na něj jsou vyrobeny dva typy chladniček od firmy waoco TC 35 FL a BB 32. Spotřeba je 60W, nemáte někdo zkušenosti s chlazením případně ohříváním bez zapnutého motoru? Díky
- KOUDA
- Řidič
- Příspěvky: 123
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
zkusenost:
origo lednice od VW, presne, jak je popsano, uchyty do podlahy, tedy dava se misto 6 nebo 7 sedadla treba do kufru...
nechladi, pouze udrzuje teplotu uvnitr boxu, takze veci pred tim vychladit a pridat chladici naboje, nebo jak se to jmenuje, pak je vsecko OK...pokud se jede daleko, doporucuju naladovat zchlazenyma vecma a nabojema, idealne prelepit viko nejakou paskou a hura treba k mori...ale pokud mozno do ni vubec nelezt, nez se dojede do cile...
ohledne hrati - to funguje bezvadne, tusim ze ohriva na nejakych 70-75°C.....vlastni zkusenost, sunka, syr a jogurt behem 30 min. total destrukce....ono totiz staci pretocit kabel, resp. zapojeni kabelu do lednicky a je to......konec kabelu do zapalovace je oznacen modrou a cervenou barvou a zalezi, jak se pripoji k lednici, lepe receno k chladnicce......
co vim, tak pokud nejsou klicky v zapalovani, tak lednice nejede, ale da se to odstranit, ale radeji moc nedoporucuju.....a asi vubec ne nechat bezet bez motoru....max. 30 min...
origo lednice od VW, presne, jak je popsano, uchyty do podlahy, tedy dava se misto 6 nebo 7 sedadla treba do kufru...
nechladi, pouze udrzuje teplotu uvnitr boxu, takze veci pred tim vychladit a pridat chladici naboje, nebo jak se to jmenuje, pak je vsecko OK...pokud se jede daleko, doporucuju naladovat zchlazenyma vecma a nabojema, idealne prelepit viko nejakou paskou a hura treba k mori...ale pokud mozno do ni vubec nelezt, nez se dojede do cile...
ohledne hrati - to funguje bezvadne, tusim ze ohriva na nejakych 70-75°C.....vlastni zkusenost, sunka, syr a jogurt behem 30 min. total destrukce....ono totiz staci pretocit kabel, resp. zapojeni kabelu do lednicky a je to......konec kabelu do zapalovace je oznacen modrou a cervenou barvou a zalezi, jak se pripoji k lednici, lepe receno k chladnicce......
co vim, tak pokud nejsou klicky v zapalovani, tak lednice nejede, ale da se to odstranit, ale radeji moc nedoporucuju.....a asi vubec ne nechat bezet bez motoru....max. 30 min...
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Já mám zkušenost s neoriginal chladničkou. Nevím, kolik to má watů, chladí to o 15 stupňů méně než okolní prostředí (s rozumem, neznamená to, že když je v autě 0, tak tam vše zmrzne na kost). vozím ji na dovolenou a není problém nechat ji běžet na parkovišti třena 10 hodin a v klidu nastartovat (1,4 TD 74Ah baterie). Chlazení trvá delší dobu. Hodně záleží na odvodu tepla z výměníku.
Lepší jsou kompresorové. Chladí rychleji a lépe. Taky jsou mnohem dražší.
Lepší jsou kompresorové. Chladí rychleji a lépe. Taky jsou mnohem dražší.
- KOUDA
- Řidič
- Příspěvky: 123
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
taky bych u novejsich Sharanu ocekaval, ze tam bude ta chytrejsi baterka, nebo spinac v lednici, ale tuhle zkusenost zatim nemam....zato z mercedesa jo.....poustim zbytkove teplo dovnitr, cvaknu a vim, ze mam 30 min v aute teplo, i kdyz tam nesedim....samo vypne po pul hodce, aby se nevybil akumulator....a zkusenost 5 dni stara......pri slabe baterii /nez vymenili, tak zmerili a rekli, ze mela po 17 mesicich provozu jen 15% kapacity i s dobijenim jizdou !!/ vydrzi 10 min max...a to se jen toci vetrak, ktery vhani teply vzduch dovnitr...s tou lednici bych to videl asi podobne.......30 min se nic nedeje, hodka uz je na povazenou, vic nez hodka je velky problem....
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Ty chladničky které jsem uvedl nejsou originál do sharana, ale díky tomu kitu sedí přesně. http://www.mulac.cz Dle prodejce jsou skvělé, protože jde nastavit teplota chlazení i ohřevu a mají po dosažení požadované teploty režim s nižší spotřebou. Nevěděl však jak to vypadá když nejede motor, tedy jak dlouho vydrží.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: Použití chladničky v autě
Tak bych do toho vnesl trochu matematiky, lednička má 60 W to znamená že při 12 V odebírá 5 A. To znamená za hodinu 5 Ah. Sharan má většinou minimálně 72 Ah bateriii pro start jí stačí 20 % kapacity, ale protože dobrá baterie je nabitá běžně jen cca 80 % tak bychom měli k dispozici asi 60 % kapacity to je při 70 ah cca 40 ah a z toho plyne že v ideálním případě by lednička mohla běžet 40/5 = 8 hodin ale to jen za předpokladu dobré baterie. po několikahodinové jízdě může být akumulátor nabitý až na cca 90% a akumulátor tam muže být i větší (100 Ah) pak doba bude i větší. Takže 2 - 3 hodiny bych si chladit asi troufl i se starším akumulátorem.ferlich píše:Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s použitím chladničky v autě. Objevil jsem na netu kit, který se umístí do děr místo sedaček a přimo na něj jsou vyrobeny dva typy chladniček od firmy waoco TC 35 FL a BB 32. Spotřeba je 60W, nemáte někdo zkušenosti s chlazením případně ohříváním bez zapnutého motoru? Díky
Asi nejlepší řešení by bylo vytáhnout přívod pro zásuvku ledničky z přívodu pro bufík z pomocného akumulátoru, myslím že má i ochranu proti hlubokému vybití a chladit bez nebezpečí nenastartování.
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Dolik píše:Uvažuji o kopi ledničky do auta. Jak je vhodná a za kolik se dá pořídit nechci ze super markétů. Nějak tomu nevěřím. Dík za odpovědi.
Lukaso píše:Dolik
mrkni sem http://www.autolednicky.cz/scripts/zbozi.php?KID=1" target="_blank
jenda píše:Ty kompresorové Waeco jsou špička, ale kvůli pár dnům dovolené se mi to zdá drahé, přemýšlím o t tom že koupím klasickou malou ledničku na 230 V a doplním o měnič, např ledničky: http://www.obchodni-dum.cz/samsung-sr-058-bila/29502/" target="_blank nebo: http://www.obchodni-dum.cz/lg-gc-051ss-bila/30810/" target="_blank
či mrazáček: http://www.obchodni-dum.cz/electrolux-e ... ila/47311/" target="_blank nebo: http://www.obchodni-dum.cz/zanussi-zfx5jb-bila/39892/" target="_blank
hlavně se mi líbí jejich několikrát menší spotřeba než klasických autoledniček s peltierovým elementem na chlazení. přibližně se dá říci že odeberou z baterky za den 100násobek udávané spotřeby v kWh ale v Ah tzn. 0,5 kWh je přibližně 50 Ah z baterky i s měničem
Lukaso píše:podle me staci co tam maji kolem tech 2000 Kc...musi stacit az do aleluja. Napajení na 12V nebo 230V. Stejne bych ty prachy za to asi nedal...vzdycky mi vystacila poradne zachlazena klasicka prenoska. Ale pravda je ,ze kdyz jedeme na dovcu, tak s sebou bereme velkou chladnicku, chlazeni na pivo a to je pak srumec kdyz se spusti v noci v autokempu ...se pak nedivim lidek okolo, ze jsou nasraný
x-man píše:Pěkná je tu co dávají originál nacvakne se místo sedačky a je z ní i rovnou stoleček na EBAY se dá sehnat už okolo 60€Lukaso píše:podle me staci co tam maji kolem tech 2000 Kc...musi stacit az do aleluja. Napajení na 12V nebo 230V. Stejne bych ty prachy za to asi nedal...vzdycky mi vystacila poradne zachlazena klasicka prenoska. Ale pravda je ,ze kdyz jedeme na dovcu, tak s sebou bereme velkou chladnicku, chlazeni na pivo a to je pak srumec kdyz se spusti v noci v autokempu ...se pak nedivim lidek okolo, ze jsou nasraný
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Nakonec jsem někdy v dubnu koupil toto: http://www.autolednicky.cz/scripts/podr ... hp?IDZ=225" target="_blank je to bomba, skutečně v těchto vedrech nachladí na 6C. Po nachlazení vypne a nebo se točí neslyšitelně a jen udržuje nastavenou teplotu. Vzhledem k tomu, že je výborně izolovaná tak i bez přívodu elektřiny udrží po nachlazení skoro celý den rozumnou teplotu.
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Jo ještě k předešlému článku doplňuji, že jsem před tím koupil tuto chladničku http://www.elektro-oaza.cz/produkt/chla ... -platinum/" target="_blank vrátil jsem ji po několika dnech dvířka netěsní vychladí max 15 C pod okolní teplotu a je dost hlučná.
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Do ledničky dávám již vychlazené věci a na nejvyšší stupeň chlazení se to nachladí na 2 stupně pod 2 hodiny. Pak jenom vytáhnu co potřebuji a nebo dám novou petku. Když je auto v provozu není žádný problém, po vypnutí baterie si dávám pozor abych nenechal dlouho otevřené dvířka. Pokud to jde připojím na 220V. Zmražené náboje jsem nepoužíval, není to potřeba a zabírají místo.
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Použití chladničky v autě
Po přečtení názvu tématu,jsem Vám to chtěl spočítat z elektrikářského hlediska.A koukám,že to tu už je.jenda píše: Tak bych do toho vnesl trochu matematiky, lednička má 60 W to znamená že při 12 V odebírá 5 A. To znamená za hodinu 5 Ah. Sharan má většinou minimálně 72 Ah bateriii pro start jí stačí 20 % kapacity, ale protože dobrá baterie je nabitá běžně jen cca 80 % tak bychom měli k dispozici asi 60 % kapacity to je při 70 ah cca 40 ah a z toho plyne že v ideálním případě by lednička mohla běžet 40/5 = 8 hodin ale to jen za předpokladu dobré baterie. po několikahodinové jízdě může být akumulátor nabitý až na cca 90% a akumulátor tam muže být i větší (100 Ah) pak doba bude i větší. Takže 2 - 3 hodiny bych si chladit asi troufl i se starším akumulátorem.
Asi nejlepší řešení by bylo vytáhnout přívod pro zásuvku ledničky z přívodu pro bufík z pomocného akumulátoru, myslím že má i ochranu proti hlubokému vybití a chladit bez nebezpečí nenastartování.
Uděluji jendovi za 1 z elektrotechniky.Je to přesné
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů