Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Moderátor: Olaf87
- nuff85
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 04.02.2013 22:49
- Bydliště: F-M
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Mi se to za 10 000 km ozvalo dvakrát. A to jsem byl opravdu unavený, vždy na konci dlouhé cesty.
Golf VII 1.2 TSI CE (2015)
- Wlashack_cz
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 30.06.2014 23:14
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Jsem na tom stejně. 10t km a hláška se ukázala jen jednou.
Golfík VII 1.4 TSI 7°DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 31.01.2016 11:08
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Asi to spíš opravdu reaguje na styl jízdy. Dnes se mi to hlášení objevilo dvakrát během deseti minut po hodinové cestě na D1 - při velmi silném bočním větru, kdy jsem musel občas korigovat směr.
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 30.04.2014 12:27
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Tak mně se to za 40t km objevilo snad jen jednou a ženě asi 2x.
Teď nevím jestli ten volant držím moc v křeči a ani s ním nehnu a nebo s ním pořád melu...
Z.
Teď nevím jestli ten volant držím moc v křeči a ani s ním nehnu a nebo s ním pořád melu...
Z.
od 10.6.2014: VW Golf VII Variant 2.0 TDI Highline, tacho 65000 km, prům. spotřeba 5.47 l/100km.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.08.2014 18:07
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
U mne se tedy tohle hlášení objevovalo při úplně každé trošku delší cestě něklolikrát. Poprvé po hodině a půl až dvou hodinách po vyjetí a pak zhruba za další hodinu a půl opět. Popravdě řeknu že mi to lezlo hodně moc na nervy. Už dloho to mám vypnuté.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Já to teď zkoumal cestou na dovolenou a neřekl bych, že je v tom nějaká inteligence. Spíš to vypadá, že jsou tam natvrdo nastavené časy, kdy to má zahlásit.
Vypadá to, že první upozornění na únavu se zobrazí po 4 hodinách jízdy a pak to jede v dvouhodinových intervalech, přičemž se hláška přesně po 15 minutách zopakuje.
Po vyjetí jsem měl jen dvě kratičké zastávky na vyčůrání dětí a nákup dálničky. Asi sem ani nevyndal klíč ze zapalování.
Přesně 4 hodiny po vyjetí se zobrazilo únava (já byl naprosto v cajku) a po 15m se opakovala. Ignoroval jsem ji a první delší zastávku, která varování smazala jsem měl asi po 6 hodinách.
Pak se další žádost o zastávku zobrazila přesně po 2 hodinách s opakováním po 15m. Tu jsem taky ignoroval a vyresetoval ji asi až po hodině zastávkou.
Následně jsem jel další 3 hodiny, když už varování nevyskočilo, protože jsem to před 2h cyklem asi vyresetoval zastávkou. Poslední cca 2-3 h jsem byl už dost unavený a zvažoval, zda to ještě dotáhnu, nebo to kousek před koncem zalomím a prospím se, ale asistent ani neceknul.
Cestou zpátky jsem dělal častěji zastávky, takže vyskočilo jen jedno upozornění až asi po 6h jízdy, což bylo opět 2h od poslední zastávky. Připomenutí zase po 15m. Pak už se neukázalo, ačkoliv jsem zpátky řídil něco déle - celkem 15h.
Celkově je tahle funkce imho totálně levá a k ničemu. Prudí, když jsem v cajku a když jsem fakt utahanej, tak ani necekne.
Vypadá to, že první upozornění na únavu se zobrazí po 4 hodinách jízdy a pak to jede v dvouhodinových intervalech, přičemž se hláška přesně po 15 minutách zopakuje.
Po vyjetí jsem měl jen dvě kratičké zastávky na vyčůrání dětí a nákup dálničky. Asi sem ani nevyndal klíč ze zapalování.
Přesně 4 hodiny po vyjetí se zobrazilo únava (já byl naprosto v cajku) a po 15m se opakovala. Ignoroval jsem ji a první delší zastávku, která varování smazala jsem měl asi po 6 hodinách.
Pak se další žádost o zastávku zobrazila přesně po 2 hodinách s opakováním po 15m. Tu jsem taky ignoroval a vyresetoval ji asi až po hodině zastávkou.
Následně jsem jel další 3 hodiny, když už varování nevyskočilo, protože jsem to před 2h cyklem asi vyresetoval zastávkou. Poslední cca 2-3 h jsem byl už dost unavený a zvažoval, zda to ještě dotáhnu, nebo to kousek před koncem zalomím a prospím se, ale asistent ani neceknul.
Cestou zpátky jsem dělal častěji zastávky, takže vyskočilo jen jedno upozornění až asi po 6h jízdy, což bylo opět 2h od poslední zastávky. Připomenutí zase po 15m. Pak už se neukázalo, ačkoliv jsem zpátky řídil něco déle - celkem 15h.
Celkově je tahle funkce imho totálně levá a k ničemu. Prudí, když jsem v cajku a když jsem fakt utahanej, tak ani necekne.
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Mne vyskočilo to upozornenie 2x - raz po cca 6h štreke na diaľnici s krátkou prestávkou. Druhýkrát keď som prešiel cca 15 km z domu a auto sa stihlo akurát ešte len zahriať . Nemyslím, že to tam bude nadefinované časovo.
VW Golf GTI VII Performance
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Třeba je to kombinace.
Může tam být nějaký inteligentní mechanismus, který ovšem na mém stylu jízdy selhává.
+ tam budou nastavené časové limity na maximální souvislou jízdu, přičemž se toto "resetuje" přestávkou.
Může tam být nějaký inteligentní mechanismus, který ovšem na mém stylu jízdy selhává.
+ tam budou nastavené časové limity na maximální souvislou jízdu, přičemž se toto "resetuje" přestávkou.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 15.03.2009 10:10
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
mam odskusane ze sa to zobrazi, ked 'chaotickejsie' zatocis volantom par x za sebou, napr. pri suvislej jazde zrazu otocis dolava a potom doprava (akoze vyrovnavas)...registruje to ako unavu, ze zaspavas a vybocujes z pruhu...
nema to ziadne intervaly casove...
nema to ziadne intervaly casove...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.08.2017 08:17
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Ahoj,
mé zkušenosti jsou takové:
Auto nemám ani 3 měsíce, takže možná ještě krátká doba na posouzení, ale byl jsem s ním 2x ve Vídni(350km) a jednou v Brně(250km). Jízda 4-5 hodin tam i zpět a žádné kafíčko jsem neviděl. Minimálně 2 nebo 3 jízdy z těchto 6 byly bez přestávky a za denní doby, takže asi to nemělo důvod mi nic hlásit.
Ovšem teď o víkendu jsem byl brigádně na celodenní akci na Okoři a když jsem jel domů(90 km) v 1 v noci, byl jsem opravdu unavený a jednou jsem si na dálnici asi opravdu i klimbnul. Celou cestu jsem zíval a oči se mi fakt zavíraly. A na dálnici v úseku Praha-Mladá Boleslav(cca 60 km) mi to 2x zahlásilo, že jsem unavený. A to jsem tedy opravdu byl.
Takže za mě rozhodně tam je systém, který sleduje(třeba i mimo jiné) nějaké chování řidiče - třeba cukání volantem při souvislé jízdě na dálnici. Zkrátka nějaký nestandardní změna v řízení. Určitě, pokud to někdy budu chtít vyzkoušet, tak bych to vyzkoušel tak po půl až třičtvrtě hodině klidné jízdy a pak bych začal jakoby cukat ze strany na strnu, jako by člověk usínal.
mé zkušenosti jsou takové:
Auto nemám ani 3 měsíce, takže možná ještě krátká doba na posouzení, ale byl jsem s ním 2x ve Vídni(350km) a jednou v Brně(250km). Jízda 4-5 hodin tam i zpět a žádné kafíčko jsem neviděl. Minimálně 2 nebo 3 jízdy z těchto 6 byly bez přestávky a za denní doby, takže asi to nemělo důvod mi nic hlásit.
Ovšem teď o víkendu jsem byl brigádně na celodenní akci na Okoři a když jsem jel domů(90 km) v 1 v noci, byl jsem opravdu unavený a jednou jsem si na dálnici asi opravdu i klimbnul. Celou cestu jsem zíval a oči se mi fakt zavíraly. A na dálnici v úseku Praha-Mladá Boleslav(cca 60 km) mi to 2x zahlásilo, že jsem unavený. A to jsem tedy opravdu byl.
Takže za mě rozhodně tam je systém, který sleduje(třeba i mimo jiné) nějaké chování řidiče - třeba cukání volantem při souvislé jízdě na dálnici. Zkrátka nějaký nestandardní změna v řízení. Určitě, pokud to někdy budu chtít vyzkoušet, tak bych to vyzkoušel tak po půl až třičtvrtě hodině klidné jízdy a pak bych začal jakoby cukat ze strany na strnu, jako by člověk usínal.
Golf Variant VII, 1,6 TDi 77 KW, 2013, manuál, R-line
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.07.2017 21:11
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Já musel tuto funkci vypnout. Když už jsem jel fakt unavený, nikterak nereagoval, ale při pomalé dálniční jízdě a slabém korigování směru ve vyjetých kolejích se auto pořád vztekalo a posílalo mě na kafe. To bych se ukofeinoval
1.4 tsi 92 kw maraton edition 2017
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Reaguje to fakt divne. Jedna 8h cesta - napsalo to 2x nekdy po 5h. Pak dalsi cesta a behem prvni 1.5h to napsalo 2x. Pak par krat behem nasledujicich 6h, zadnou souvislost s čímkoli jsem nepostrehl, musim to taky vypnout, akorat to budi vsechny kolem.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Neřekl bys. Přesně pro Tebe Driver Alert je. Akorát abys ji respektoval, to je pro mnohé problém...x-father píše:Já to teď zkoumal cestou na dovolenou a neřekl bych, že je v tom nějaká inteligence. Spíš to vypadá, že jsou tam natvrdo nastavené časy, kdy to má zahlásit.
Rozhodně to není všemocné, ale snižuje to možnost zaspání / mikrospánku a rozhodně bych to nepodceňoval.
Je na to extra další řídící jednotka, jen pro to sledování únavy. V předchozí generaci to bylo ještě takové nedokonalé, nyní prodávaná poslední generace už funguje slušně.
Nikdy to nebude dokonalé, nemá to senzory snímající oči nebo hlavu řidiče... Zatím...
Na webu VW je exaktně uvedeno, jak to funguje, případně klikni zde
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Asistent řidiče - rozpoznání únavy
Myslím, že je to součástí gateway a senzory na to jsou v ESP, ale kromě točení volantem a mačkání pedálů to analyzuje i práci s ostatními ovladači (prý světla, klimoška, telefon atd...). Funguje to nad rychlost 65 kmh a data to sbírá 15min. Jináč je tam i pevný interval na 4hod jízdu.
Pokud ten algoritmus uzná za vhodný, tak tě pozve na kafe (ale ty platíš!) a pokud odmítneš, tak se připomene ještě za 15min a pokud i na to dlabeš, tak to vzdá. Dá se říct, že defenzivní a konstantní jízdu - třeba na plné silnici 1. třídy, kde nemá smysl předjíždět a nejede se moc přes obce, je pro tento systém živná půda.
Pokud ten algoritmus uzná za vhodný, tak tě pozve na kafe (ale ty platíš!) a pokud odmítneš, tak se připomene ještě za 15min a pokud i na to dlabeš, tak to vzdá. Dá se říct, že defenzivní a konstantní jízdu - třeba na plné silnici 1. třídy, kde nemá smysl předjíždět a nejede se moc přes obce, je pro tento systém živná půda.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V