Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Ilydan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 17.08.2015 18:25
Bydliště: Brno

Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od Ilydan »

Zdravím,
vím, že se tady problémy s teplotním čidlem řešily už hodněkrát, ale nenašel jsem nic co by přímo popisovalo moji závadu. Zkoušel jsem se dívat přes VAG na teplotu v řj. motoru a palubky a obě okamžité hodnoty byly stejné, ALE lišily se od hodnoty, kterou ukazoval budík na palubce. Ve chvíli kdy budík už ukazoval 90° tak VAG hlásil na obou místech teprve 70°. Jak je to možné? Odkud se bere hodnota, kterou ukazuje budík? Teplota ve VAGu nakonec ještě stoupla, ale připadne mi to stejně nějaké podezřelé.
Auto má taky občas potíže nastartovat. Když ho ohřáté zhasnu a pak ho chci po chvíli znovu natočit, tak většinou napoprvé nechytne a musím chvíli počkat. To mi připadá, že by taky klidně mohlo souviset se špatnými hodnotami teploty pro ECU, která pak nastavuje nevhodnou směs.

Všem předem děkuju za nápady!
Přílohy
Údaje z VAG řj. motoru vs. ukazatel teploty
Údaje z VAG řj. motoru vs. ukazatel teploty

Uživatelský avatar
maku
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1223
Registrován: 05.10.2011 20:50
Bydliště: 3nec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od maku »

Vymen to cislo a budes met klid. Zustaly mi doma nove 2ks po prodeji auta.
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od M@ty »

Nechci kecat jestli i u Golfa se jedná o "optimistický" budík stejně jako to má Vepř, ale třeba i kontrolka mazání je vyřešená stejně debilně tak budu počítat že ano. Teplota na budíku se bude držet jako přibitá okolo 80st. i když pojedeš z kopce a logicky by teplota mohla jít malinko dolů než se dovře termostat. Je to kvůli tomu aby šofér (laik a technický antitalent Helmut) nezačal panikařit že mu klesá teplota. Stejně tak je to i na opačnou stranu při cestě nahoru do kopce bude teplota na budíku dlouho na 80st. i když v měřených hodnotách už bude pomalu 90st. a opět ze stejného důvodu.

Tvé problémy by mohly mít příčinu v netěsných (ukapávajících) vstřicích. Po chcípnutí motoru zůstává ve vstřik. liště tlak a pokud některý vstřik nedrží na 100% tak palivo nateče do válce. Studenému motoru to až tak nevadí ale teplý s tím má problém.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od majrek001 »

teplota na budíkách je naprogramovaná, tak aby neděsila uživatele tedy cca 80 - 100°C to ukazuje přesně 90°C
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Ilydan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 17.08.2015 18:25
Bydliště: Brno

Re: Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od Ilydan »

Tak jsem se po delší době zase dostal domů do garáže a vytáhl čidlo teploty abych ho proměřil (jeho odpor) v různých teplotách a zdá se, že je naprosto v pohodě, takže asi fakt "optimistický budík". Pokud jde o to startování co jsem popisoval, tak to celkem přesně splňuje to co se řeší v tomto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=85818" onclick="window.open(this.href);return false; tématu. Po tom, co jsem prošel celé téma, z toho nejsem dvakrát nadšený, protože tam popisují asi 10 různých závad, které by mohly tyto problémy způsobovat. Přišlo mi, že ty vstřikovače se tam ale objevovaly spolu s netěsným sáním asi nejčastěji, takže až budu mít trochu čas, tak je asi zkusím vytáhnout a uvidím.
Moje "AKL nemoc" je ale asi nějaká mírnější, protože se projevuje jednak těmi špatnými starty s ohřátým motorem a pak taky jeho nepravidelným chodem a mírným pohupováním otáček na volnoběhu. Naopak když je motor studený tak chytne vždycky krásně rychle, ale pak chvíli po rozjezdu, když zařadím dvojku a zrychluju vlastně skoro z volnoběžných otáček, tak se auto začne dusit a cukat. To udělá ale pouze a jenom jednou a pak už jede úplně bez cukání a ztrát výkonu, takže se to suprově sleduje na diagnostice, když se to za celou jízdu projeví jen 1x na pár sekund.

Mimochodem, nemáte náhodou někdo labely do VAGu pro řj. motoru s označením 06A 906 019 AK? Nemůžu je nikde sehnat...

Díky ještě jednou všem za rady!

kkulisek.18
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 09.01.2015 22:16

Re: Teplotní čidlo - 1.6 SR AKL

Příspěvek od kkulisek.18 »

Ahoj, tak taky sem mel problemy s cukanim a pohupovaly otacky.. Ted Ti presne nereknu co bylo presne v prdeli.. Ale nejvic byla lambda na parozi KO.. Dale jsem cistil skrtici klapku, vymenil jsem pruzne cleny na svodech, vymeneno cidlo vahy vzduchu (prutokove), svicky NGK 3-bodove, kabely a na leve strane u sani je takova banka co by Ti mela otevirat po pridani plynu klapky co jsou v sani - pritahne si to po pridani otacek tycku dovnitr..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“