Podivné chování motor awx

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Zdravím moudré pány, mám 3BG AWX 2003, poslední měsíc se mi pašík chová divně. Když chci ráno nastartovat, motor chvilku běží a pak po 10 nebo 20s škubnutím chcípne a když už běží, chcípne zas, volnoběh by musel bejt 2000 aspoń aby zas nechcíp. Když se chci rozjet, nemá výkon a zase by chcípal a to někdy dělá 5 minut, někdy 20, někdy vůbec. Když už pak jedu, nechcípne jenom když je tam kvalt(chudák auto), hned zas běží, je to jen chvilkovej výpadek. Ale prostě v tu chvíli nemá sílu, možná tak půl výkonu v nouzáku. Když přidávam plyn, zaškube zas a pak začíná po 4vteřinach velmi pozvolna táhnout, je docela těžký se tak motat v provozu. Potom najednou přestane a táhne okamžitě a bez škubání jako dřív. Někdy to dělá i za tepla, když je zahřátej po 50km, ale spíš za studena. Někdy, když je odezva na plyn pomallá, je slyšet z pod kapoty, jakoby tam pomalu rytmicky dejchal astmatickej dědek, jindy ne. Nepomáhá počkat 5 min a pak zase nastartovat, ani vyšší otáčky. Jinak když to přestane, táhne jako dřív hezky od spodu a jede jako pes, do dlouhých kopců i 140, nepadne do nouzáku, to přestalo, když jsem vyměnil podtlak. hadičky. Na palubce svítí už rok žlutě MIL a auto je sériový, bez úprav a myslim i čipu, nekouří černě ani bíle, netočím ho přes 3200ot. Když kontrolka motoru sama zhasne, dělá to častějš. Nevim, čím by to bylo, dost jsem tu načet. Jezdim denně 70km a když neblbne, tak jede jak za mlada.
Zkusil jsem už: Vyčistit EGR, vyměnil jsem podtlak. hadičky, rozhejbal ručně regulaci turba, nešlo vyndat, abych ho vyčistil zevnitř,zarezlý na mě moc, zkontroloval těsnost baněk na egru i turbu, ohmmetrem měřil N75, překlesání kabelů od Váhy i z n75, kontakt štekrů na čidle teploty vody, tlaku vzduchua n18, otřít čidlo tlaku vzduchu od oleje, těsnost výstupu z podlak. pumpy, Je repasovanej altík a startér, zkoušel jsem kabely k baterce,Tenhle víkend znova egr a byl čistej a dovíral pěkně, modlit se, už nevim co ještě.... Moh bych prostříknout kontaktolem potenciometr na plynu?
Nemam vag a hlavně chyba se děje hlavně když ji nečekam. Zkusil jsem elmem a obd doktorem hledat chyby, píše to jen tu klasickou o egru, když ji smažu, naskočí někd po 20, jindy po 100km, auto se chová furt stejně. Ještě: Ze starýho 3A5 1Z znám padání nafty, relé109 a kuny, ucpanej vzduch. filtr atd... Jenže to byla rotačka a opravovala se kombinačkama a drátem jako stodvacítka... Rád někam dojedu, když to bude hodnotný a nebudou tam výměnáři...Budu vděčnej za každou radu, už jsem z toho hotovej. :fool:
3BG AWX 2003 Passat Variant

Uživatelský avatar
silverous
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 15.07.2009 20:56
Bydliště: Kolín

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od silverous »

Ahoj,

Podle mne to nebude mít souvislost s podtlakem nebo sáním vzduchu, ten motor chodí i bez turba a nechcípne. Spíš bych zkontroloval/vyměnil naftovej filtr, zkontroloval podávací čerpadlo nafty v nádrži, vagem mrknul na vstřiky atd.

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Dnes jsem vyměnil olej, vzduch.filtr, palivový filtr a motor dělá furt to samé, potom jsem na zkoušku vypojil podtlak k egru a zaslepil jsem podtlakovou hadičku a auto přestalo cukat, chcípat a jede na tak devadesát procent výkonu. Jednou mi spadlo do nouzáku. Takže to nebude čerpadlem a filtrem nafty. Pokusím se zkoušet dál. Díky moc.
3BG AWX 2003 Passat Variant

Krocan8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 11.08.2012 03:57
Bydliště: Brno

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od Krocan8 »

Odkud jsi?
kontakty na vstříkách jsi zkoušel napružit?

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Z Domažlic, nezkoušel jsem, zkusim, ale dělá to i za tepla. Dneska jen parkrat spád do nouze ale zkusil jsem zas připojit EGR a kupodivu jede jako dřív bez potíží. Když jsem jezdil s vypojeným egrem tak naskočila chyba o překročení plnícího tlaku, tak mozná jen banka na turbu nemá holt silu preprat ty saze. Zatím jel v klidu 150km tak uvidím zejtra. Těsnění víka se dá něčim jednoduše nahradit?abych to aspoň složil do původního stavu, chlístá z toho volej až k převodovce, ve FAQ jsem to nedohledal. Zdar a díky.
3BG AWX 2003 Passat Variant

Krocan8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 11.08.2012 03:57
Bydliště: Brno

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od Krocan8 »

těsnění víka kup nový v autodílech, nestojí to tolik, aby mělo smysl vymejšlet něco jinýho ;-)

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Dneska měl zas trucovací den, furt chcípal, tak jsem mu vypojil hadičku z egru a ucpal jí a už jel normálně. Ve chvíli, kdy jsem jí tam zase při běžícím motoru zapojil na egr, motor začal škytat a chcípat. Hned jak jsem to vytah s egru, motor se chytil. Taky jsem si všim, že když to chcípá a škytá, smrdí z vejfuku takovej jedovatější smrad. Vlastně jsem dnes najel sedmdesát km s egrem a sedmdesát bez. Dělá to kdy chce. Tipuju N18 nebo N75, zkusím to vyčistit.
3BG AWX 2003 Passat Variant

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od noxik600 »

A ten EGR jsi nějak řešil? Objem recirkulovaných plynů, musí být velmi přesně ovládán pomocí přesného EGR ventilu. Pokud objem recirkulovaných plynů není v každém okamžiku ideální, způsobuje velké ztráty na výkonu motoru. Efekt je potom podobný, jako u prasklého sacího potrubí. Způsobuje výpadky zapálení, volnoběhu. A ten jedovatější smrad může být právě špatně zavřeným EGR když je příliš velké množství sazí z výfukových plynů a taky zvyšuje spotřebu oleje.
Zkus ho prohodit a uvidíš.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Když jsem měl teďko EGR venku zdálo se mi, že dovírá těsně, ale jakej je průběh to nepoznam, udivilo mě, jak strašně silná je ta pružina a kolik asi musí funět od ventilů, když si turbo vezme něco a i ten zbytek se spolu se silou regulace popere s takovým pérem... Zejtra chci vykuchat n18 a 75 a vyčistit a proměřit je. EGR bych prohodil, jenom nemám druhej. Dík
3BG AWX 2003 Passat Variant

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Tak jsem dnes rozebral n75 a vyčistil a promáz, zkontroloval zásobník podtlaku, odšrouboval baňku regulace turba a zkoušel jestli jde zlehka pohybovat s táhlem a šlo, potom vyndal N18 a zkontroloval a proměřil, vše se zdá o.k. Potom jsem podle FAQ přihnul kontakty na vstřicích a furt to samý. Když připojím podtlak na egr, auto v pravidelných intervalech škytá až by motor chcípnul. Když podtlak vypojím a ucpu, okamžitě se volnoběh srovná. Než jsem se v tom začal vrtat, zjistil jsem dvě chyby 19586 a 17965. Obě jsem vymazal a po opravě jsem znova načetl chyby a žádné tam nebyly, i když auto chcípalo a škytalo.
3BG AWX 2003 Passat Variant

Uživatelský avatar
silverous
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 15.07.2009 20:56
Bydliště: Kolín

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od silverous »

Zkus ten EGR zaslepit přímo u výfuku (mezi výfukem a tím potrubí co vede k EGRu) vložením slabého plechu. Uvidíš, jestli se něco zmnění.

pajusus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.03.2016 21:25

Re: Podivné chování motor awx

Příspěvek od pajusus »

Holt zkusím asi, teď tam svítí jen chyba egru, ne o plnícím tlaku.
3BG AWX 2003 Passat Variant

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“