Dekarbonizace benzínového motoru

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od johnns »

Ahoj všem. Koupil jsem Passata 2004 s motorem AWT 1.8T 110kW, kde byl do současných 137tkm provozován LongLife servis na olej. Dle servisky cca po 20tkm. Takže samozřejmě nějakej karbon tam už bude.

Pro prevenci a vyčištění od karbonu bych chtěl podniknout následující:

1. zkrátím interval výměny oleje a filtru na 6tkm (nevím jestli nechat olej 5w-30)
2. sundat vanu kvůli vyčištění sacího koše i spodku vany
3. provést profi dekarbonizaci pomocí firmy (http//www.bg-care.cz) - máte s firmou nějakou zkušenost?

Auto je po 1.majiteli, v super stavu. Jediná vada na kráse je právě minulý režim na longlife výměnu oleje. Motor táhne dobře, zdá se mi ale, že je oproti mému starému atmosferickému Passatu 1.8 92kW s 220tkm z r.1999 hlučnější. Přičítám to právě tomu, že bude zakarbovaný.

Přivítám jakékoli informace a zkušenosti.

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od motorpower »

S těmito km by to mělo být v pohodě, stačí jezdit v otáčkách a motor se nadbytečného karbonu zbaví sám.
Ale každý svého štěstí strůjce.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od johnns »

Díky za reakci.
A jaký olej bys tam nalil po tom Longlifu?

Resp. jaký olej kdo lijete při změně intervalu na pevný?

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od motorpower »

Z hlavy nevím specifikaci pro 1,8T, ale najdeš u výrobce, kterého si vybereš, pochopitelně plná syntetika.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
dýzlgejt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2015 20:16
Bydliště: Highland

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od dýzlgejt »

to johnns: abys mu "přehnanou péčí" v dobrém úmyslu spíš neublížil.
Já jsem stáhl intervaly výměny oleje na max.15tkm a dal mu, co tam patří - kvalitní olej a filtry. Dávám longlifí specifikaci oleje i na pevný interval.
Jestliže to auto mělo tak nízký roční nájezd a je jak píšeš v super stavu a chceš si ho chvíli nechat, tak bych na oleji a filtrech moc nešetřil. Na druhou stranu ale zbytečně nerýpal do něčeho, co funguje.
Ať Ti slouží ! :)
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od johnns »

Díky za reakce.
Tak asi máte pravdu. Už jsem zjistil, že tam byl v autorizáku dáván Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30.
Jinak o cenu oleje mi nejde. Spíš o to jestli by pro pevný interval byl vhodnější nějaký jiný olej - klidně i dražší.
Zatím asi budu měnit po 6tkm (2x ročně).A po roce dvou, už jen jedenkrát ročně (12tkm).

Uživatelský avatar
dýzlgejt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2015 20:16
Bydliště: Highland

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od dýzlgejt »

Co vím, tak motory při používání Castrol EDGE XXX (FST, Professional, ...) zůstávají krásně čisté (spíš má olej tendenci motor čistit). Takže pokud ho tam servis dával, tak jedině dobře a používal bych ho dál ve zkráceném (= pevném) intervalu výměny. Pokud chceš ze začátku vyměnit po 6tkm, tak tím určitě nic nezkazíš, pak uvidíš.
PS: akorát si při koupi na běžném trhu dávej pozor, aby vevnitř pixle bylo opravdu to, co je na obalu :( (prodejce o tom ani nemusí vědět):
http://www.auto-hanak.cz/pdf/padelany_c ... Evrope.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.123-olej.cz/poradna/nove-bal ... leni-oleje" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/po ... rdy-rocne/" onclick="window.open(this.href);return false;
:( :evil: :!:
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od johnns »

To dýzlgejt: díky za info - dobré vědět. A víš o nějakým eshopu, který je ok?
Co se týká čistoty oleje, je pravda, že ten co je tam teď něco přes 1000 km je na měrce docela čistý. Až si říkám, jestli funguje jak má. Máte to taky tak u aut s nájezdem ke 150tkm? Všimli jste si někdo, že olej na měrce tmavne postupně? U mých dřívějších aut byl tmavý celkem brzo.

havelock
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 06.10.2011 12:39

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od havelock »

pokud je olej docela cisty tak bud rad je to znamka ze predchozi majitel neodflakl vymenu oleje a klidne pouzi zkracenou dobu vymeny oleje nic tim nezkazis ale urcite lij porad to co tam bylo predtim jinak shop neporadim kupoval jsem ruzne a nikdy nebyl problem tak hlavne at mazlik slouzi
Drive
VW golf II 1.6D 40KW 1987
Nissan sunny 1.4
Mazda 626 2.0 DITD 66 KW 2001

Nyni
VW polo classik 1.6 74KW 1998

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Dekarbonizace benzínového motoru

Příspěvek od johnns »

Děkuji všem za reakce, vám ať káry taky slouží:))

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“