Bugy
Moderátor: Olaf87
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Bugy
Musím říct, že kvalita funkčnosti fungování různých asistentů na G7 mě nepřestává překvapovat... :/
Pro pobavení zde budu uvádět s čím jsem se zatím setkal.
Asistent rozpoznání únavy:
- přesto že je zapnutý, tak jsem ho ještě nikdy neviděl v činnosti a to ani když jsem byl fakt hodně unavený a zastavil, abych neusnul
Start/Stop:
- zajímavé je samotné nastavení, kdy motor zhasíná už při rychlostech pod 6-7km/h, ale zároveň startuje při pojíždění nad 1-3km/h. Při pojíždění z mírného kopečka tak motor chcípá a naskakuje celkem zbytečně.
- občas bez zjevného důvodu oznámí, že je motor třeba nastartovat ručně po té, co ho chcípne na semaforech
- jev výše uvedený je vtipný v situaci, kdy přijíždíte pomalu k semaforu a jakmile klesne rychlost pod 6km/h, tak motor zhasne - vy máte ještě zbytkovou rychlost třeba 4km/h a naskočí zelená - zmáčknete spojku, zařadíte a pustíte spojku, ale nevšimnete si, že systém nenahodil motor a vy si tím chcípnutým motorem nečekaně zabrzdíte - do toho systém cinkne a oznámí na dotu, že je třeba nastartovat ručně
- nejde zakázat funkce, že jakmile otevřete dveře při zhasnutém motoru start/stopem, tak musíte znovu nastartovat klíčkem a to ani když se neodpoutáte - stačí když vám někdo při odjezdu otevře dveře, aby se rozloučil a musíte znovu startovat
- jednou se mě povedlo, že jsem zastavil - motor zhasl a chvíli jsme na někoho čekali v autě. Stihl jsem zapomenout, že mám vlastně "nastartováno" a když jsem viděl přicházet na koho jsem čekal, tak jsem chtěl ze zvyku zařadit rychlost, než vystoupím - stiskl jsem spojku, zařadil a začal pouštět spojku, když do toho najednou opožděně start/stop nahodil motor a auto poskočilo dopředu a chcíplo - nebýt autoholdu, který drží docela pevně, tak mě auto přejelo dítě před autem.
- jednou se mě na dotu objevila hláška Porucha Start/Stop systému a nefungoval. Po opětovném startu fungoval normálně.
Autohold:
- zřídka při rozjedu se s ním trochu peru - podrží brzdy dýl a rozjezd není plynulý
- výše uvedené se mě teď jednou stalo hodně divně - při rozjezdu do kopečka na semaforech jsem se s ním pral, pak odbrzdil a auto se rozjelo razantněji, načež po ujetí tak 4m najednou zatáhnul ručku za jídy a auto zabrzdil - já si málem kousnul do volantu a ten zamnou to do mě málem napálil
Parkpilot/kamera:
- někdy ihned po zapnutí zapalování a někdy až po pár vteřinách zahlásí na LCD, že Parkpilot je dočasně nedostupný a nefunguje ani jedno- Je třeba zapalování na chvíli vypnout a zase zapnout, aby začal fungovat
- jindy parpilot funguje, ale nenaskakuje obraz z kamery při zařazení zpátečky
- obraz z kamery jde občas trhaně - jakoby nachvilku zamrzne a najednou se překreslí do "aktuálního času" a já zjitím, že jsem mnohem blíž autu za sebou, než to podle obrazu vypadalo.
- rádio někdy dlouho staruje - logo VW visí na display třeba 10s a čekáte, než dostanete obraz z kamery
Zamykání po rozjezdu:
- jednou se mě stalo, že jsem zastavil, vystoupil, dojdu ke kufru a nejde otevřít. Vrátil jsem se ke dveřím řidiče a dveře otevřel a zavřel ) pak šel otevřít kufr
- edit 15.4.2016: dnes se mě stalo, že jsem vyjel z domova a až asi po dvou minutách jízdy cvaknul zámek a auto se zamklo - asi si na to dřív nevzpomnělo (rychlostí to nebylo - určitě jsem jel mezitím minimálně 50kmh)
Pro pobavení zde budu uvádět s čím jsem se zatím setkal.
Asistent rozpoznání únavy:
- přesto že je zapnutý, tak jsem ho ještě nikdy neviděl v činnosti a to ani když jsem byl fakt hodně unavený a zastavil, abych neusnul
Start/Stop:
- zajímavé je samotné nastavení, kdy motor zhasíná už při rychlostech pod 6-7km/h, ale zároveň startuje při pojíždění nad 1-3km/h. Při pojíždění z mírného kopečka tak motor chcípá a naskakuje celkem zbytečně.
- občas bez zjevného důvodu oznámí, že je motor třeba nastartovat ručně po té, co ho chcípne na semaforech
- jev výše uvedený je vtipný v situaci, kdy přijíždíte pomalu k semaforu a jakmile klesne rychlost pod 6km/h, tak motor zhasne - vy máte ještě zbytkovou rychlost třeba 4km/h a naskočí zelená - zmáčknete spojku, zařadíte a pustíte spojku, ale nevšimnete si, že systém nenahodil motor a vy si tím chcípnutým motorem nečekaně zabrzdíte - do toho systém cinkne a oznámí na dotu, že je třeba nastartovat ručně
- nejde zakázat funkce, že jakmile otevřete dveře při zhasnutém motoru start/stopem, tak musíte znovu nastartovat klíčkem a to ani když se neodpoutáte - stačí když vám někdo při odjezdu otevře dveře, aby se rozloučil a musíte znovu startovat
- jednou se mě povedlo, že jsem zastavil - motor zhasl a chvíli jsme na někoho čekali v autě. Stihl jsem zapomenout, že mám vlastně "nastartováno" a když jsem viděl přicházet na koho jsem čekal, tak jsem chtěl ze zvyku zařadit rychlost, než vystoupím - stiskl jsem spojku, zařadil a začal pouštět spojku, když do toho najednou opožděně start/stop nahodil motor a auto poskočilo dopředu a chcíplo - nebýt autoholdu, který drží docela pevně, tak mě auto přejelo dítě před autem.
- jednou se mě na dotu objevila hláška Porucha Start/Stop systému a nefungoval. Po opětovném startu fungoval normálně.
Autohold:
- zřídka při rozjedu se s ním trochu peru - podrží brzdy dýl a rozjezd není plynulý
- výše uvedené se mě teď jednou stalo hodně divně - při rozjezdu do kopečka na semaforech jsem se s ním pral, pak odbrzdil a auto se rozjelo razantněji, načež po ujetí tak 4m najednou zatáhnul ručku za jídy a auto zabrzdil - já si málem kousnul do volantu a ten zamnou to do mě málem napálil
Parkpilot/kamera:
- někdy ihned po zapnutí zapalování a někdy až po pár vteřinách zahlásí na LCD, že Parkpilot je dočasně nedostupný a nefunguje ani jedno- Je třeba zapalování na chvíli vypnout a zase zapnout, aby začal fungovat
- jindy parpilot funguje, ale nenaskakuje obraz z kamery při zařazení zpátečky
- obraz z kamery jde občas trhaně - jakoby nachvilku zamrzne a najednou se překreslí do "aktuálního času" a já zjitím, že jsem mnohem blíž autu za sebou, než to podle obrazu vypadalo.
- rádio někdy dlouho staruje - logo VW visí na display třeba 10s a čekáte, než dostanete obraz z kamery
Zamykání po rozjezdu:
- jednou se mě stalo, že jsem zastavil, vystoupil, dojdu ke kufru a nejde otevřít. Vrátil jsem se ke dveřím řidiče a dveře otevřel a zavřel ) pak šel otevřít kufr
- edit 15.4.2016: dnes se mě stalo, že jsem vyjel z domova a až asi po dvou minutách jízdy cvaknul zámek a auto se zamklo - asi si na to dřív nevzpomnělo (rychlostí to nebylo - určitě jsem jel mezitím minimálně 50kmh)
Naposledy upravil(a) x-father dne 15.04.2016 09:38, celkem upraveno 2 x.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 228
- Registrován: 11.10.2013 19:17
Re: Bugy
Tyjo.. Tak to se nedívím tvé frustraci z bugů v systému.
Mám Parkpilot i kameru a nikdy se mi nic výše psané nestalo. Parkpilot fungoval vždycky a hlášku, že není dostupný jsem neměl snad nikdy. To máš i parkassist?
S rozpoznáním únavy souhlasím, mám to zaplé a nikdy jsem to ještě neviděl. Ani při jízdě ve 4 ráno po příletu z dovolený. Ostatní tu píšou, že jim to skáče furt, tak nevím, jestli mám nerozponatelný druh únavy
Mám Parkpilot i kameru a nikdy se mi nic výše psané nestalo. Parkpilot fungoval vždycky a hlášku, že není dostupný jsem neměl snad nikdy. To máš i parkassist?
S rozpoznáním únavy souhlasím, mám to zaplé a nikdy jsem to ještě neviděl. Ani při jízdě ve 4 ráno po příletu z dovolený. Ostatní tu píšou, že jim to skáče furt, tak nevím, jestli mám nerozponatelný druh únavy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08.12.2015 19:20
Re: Bugy
Ja uz som si vytvoril taky ritual startovania. Stlacim spojku, brzdu, natocim. Potom hned el. rucnu a rovno vypnem aj start/stop.
Viackrat sa mi stalo, ze mi nefungovalo stahovanie vsetkych dveri klucom. Niekedy ide, niekedy nie.
Viackrat sa mi stalo, ze mi nefungovalo stahovanie vsetkych dveri klucom. Niekedy ide, niekedy nie.
Golf 7, 1.4 TSi 122, manual
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bugy
k comu je dobre pri starovani (manualna prevodovka) stlacat brzdu? naco pri startovani rucne vypinas elektronicku rucnu brzdu, ked sa sama vypne ked sa auto zacne hybat?...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bugy
neviem co za psie kusy s tym autom vystrajas, ale mne sa nic take ako zatiahnutie rucnej brzdy po rozjazde nestalo...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 09.09.2010 21:03
Re: Bugy
Mne sa asistent únavy aktivoval raz a to keď som v cudzom meste hľadal nejakú odbočku, možno som bol nervózny, ale rozhodne nie unavený...
Tie starosti s parkpilotom a rádiom mám aj ja, zatiaľ nie sú také časté a dúfam, že to tak zostane (Comp. Media 6.5 gen2). Minule sa mi dokonca stalo, že sa display vôbec nerozsvietil, ale rádio hralo (prepínalo stanice, hlasitosť). Aktualizácia SW zrejme tomu zatiaľ nepomôže (aspoň podľa posledných príspevkov). Zrejme majú vo VW na riešenie dôležitejšie veci ako SW rádia (dieselgate).
Tie starosti s parkpilotom a rádiom mám aj ja, zatiaľ nie sú také časté a dúfam, že to tak zostane (Comp. Media 6.5 gen2). Minule sa mi dokonca stalo, že sa display vôbec nerozsvietil, ale rádio hralo (prepínalo stanice, hlasitosť). Aktualizácia SW zrejme tomu zatiaľ nepomôže (aspoň podľa posledných príspevkov). Zrejme majú vo VW na riešenie dôležitejšie veci ako SW rádia (dieselgate).
Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline
ex Golf Plus 1,2 TSI
ex Golf Plus 1,2 TSI
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2677
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Bugy
Asi dle seznamu bych doporučoval zajet do servisu, ať se na všechno podívají. Jistě se mohou lišit nějaké verze fw jednotek, nebo byly nějaké svolávačky (tuším že zrovna ručka byla v některých případech měněna).
Asistent únavy jsem vypnul, protože se mi aktivoval často při jízdě po dálnicích.
Start stop u mě funguje tak, jak by měl. Je pravda, že se zbytečně aktivuje moc brzy, tím však nemyslím ještě za jízdy - s tím jsem se nikdy nesetkal, ale při poměrně nízké teplotě - už kolem cca 30° vody.
Auto hold je tak silná návyková věc, že bych ji chtěl snad i do případného nástupce. Nikdy nezradilo, pracuje na jedničku a to včetně rozjezdů. To co popisuješ se mi stává jen při dojíždění v garáži s jízdou bez pásů nebo nedovřenými dveřmi. Kdy je potřeba se buď připoutat, zavřít dveře nebo manuálně uvolnit ruční brzdu.
Taky mám "jen" parkpilot a kameru, a jen jednou se mi stal nějaký zásek s rádiem. Pomohlo vypnutí tlačítkem a znovu zapnutí. Jinak v zimě jsem se setkal při zasněžené přední části auta s tím, že mi často pípaly oba přední senzory (hned vedle SPZ) a to ještě při rychlostech do 30kmh. Auto však vypadalo takhle
Asistent únavy jsem vypnul, protože se mi aktivoval často při jízdě po dálnicích.
Start stop u mě funguje tak, jak by měl. Je pravda, že se zbytečně aktivuje moc brzy, tím však nemyslím ještě za jízdy - s tím jsem se nikdy nesetkal, ale při poměrně nízké teplotě - už kolem cca 30° vody.
Auto hold je tak silná návyková věc, že bych ji chtěl snad i do případného nástupce. Nikdy nezradilo, pracuje na jedničku a to včetně rozjezdů. To co popisuješ se mi stává jen při dojíždění v garáži s jízdou bez pásů nebo nedovřenými dveřmi. Kdy je potřeba se buď připoutat, zavřít dveře nebo manuálně uvolnit ruční brzdu.
Taky mám "jen" parkpilot a kameru, a jen jednou se mi stal nějaký zásek s rádiem. Pomohlo vypnutí tlačítkem a znovu zapnutí. Jinak v zimě jsem se setkal při zasněžené přední části auta s tím, že mi často pípaly oba přední senzory (hned vedle SPZ) a to ještě při rychlostech do 30kmh. Auto však vypadalo takhle
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Re: Bugy
Dnešní novinka: vyjel z domova a až asi po dvou minutách jízdy cvaknul zámek a auto se zamklo - asi si na to dřív nevzpomnělo (rychlostí to nebylo - určitě jsem jel mezitím minimálně 50kmh)
Kámoš si včera vyzvedl auto v naprosto identické konfiguraci a kolega by si dnes měl vyzvednout Maratona jen v jiné motorizaci, tak uvidím, kolik jevů budou pozorovat taky.
Vzhledem k tomu, že ty bugy jsou zjevně napříč mnoha jednotkami autem, tak moc nevěřím, že by to bylo nějakou závadou něčeho a bylo to opravitelné. Spíš jsou to neodladěné SW ve více jednotkách a zkusím se optat na nějaké aktualizace až s odstupem času třeba při garančce.
Většina z toho jsou věci, které mě netrápí (detekce únavy), nebo se dějí zřídka, či jsem je zaregistroval jen jedenkrát (nemožnost otevřít kufr, zamknutí až po chvíli jízdy...).
Otravné jsou ty výpadky parkpilota a kamery, protože to člověk používá denně a chyba se projeví třeba 3x za týden a taky jsou otravné případy, kdy motor nenaskočí v rámci start/stop jak by měl, zrovna, když se chci rozjet. To bylo ale třeba tak 3-4 případy za celou dobu co to mám.
Zatažení ručky za jízdy jsem zažil jen 1x a bylo to ihned po rozjezdu ještě za nízké rychlosti, ale to už se mě tolik nelíbí, protože už je to zásah do řízení.
Celkově mě práce VW na SW auta příjde odfláknutá.
Kámoš si včera vyzvedl auto v naprosto identické konfiguraci a kolega by si dnes měl vyzvednout Maratona jen v jiné motorizaci, tak uvidím, kolik jevů budou pozorovat taky.
Vzhledem k tomu, že ty bugy jsou zjevně napříč mnoha jednotkami autem, tak moc nevěřím, že by to bylo nějakou závadou něčeho a bylo to opravitelné. Spíš jsou to neodladěné SW ve více jednotkách a zkusím se optat na nějaké aktualizace až s odstupem času třeba při garančce.
Většina z toho jsou věci, které mě netrápí (detekce únavy), nebo se dějí zřídka, či jsem je zaregistroval jen jedenkrát (nemožnost otevřít kufr, zamknutí až po chvíli jízdy...).
Otravné jsou ty výpadky parkpilota a kamery, protože to člověk používá denně a chyba se projeví třeba 3x za týden a taky jsou otravné případy, kdy motor nenaskočí v rámci start/stop jak by měl, zrovna, když se chci rozjet. To bylo ale třeba tak 3-4 případy za celou dobu co to mám.
Zatažení ručky za jízdy jsem zažil jen 1x a bylo to ihned po rozjezdu ještě za nízké rychlosti, ale to už se mě tolik nelíbí, protože už je to zásah do řízení.
Celkově mě práce VW na SW auta příjde odfláknutá.
- Ludde28
- Řidič
- Příspěvky: 129
- Registrován: 03.02.2015 20:42
Re: Bugy
Autohold:
ma pamet jak silne/slabe jsi zabrzdil.
Kdyz slapnes na brzdu silne tak ti to autohold drzi silne -> pri rozjizdeni ti to muze skubnout
Kdyz zabrzdis slabe tak ti autohold drzi brzdu slabe -> plynule se rozjede.
ma pamet jak silne/slabe jsi zabrzdil.
Kdyz slapnes na brzdu silne tak ti to autohold drzi silne -> pri rozjizdeni ti to muze skubnout
Kdyz zabrzdis slabe tak ti autohold drzi brzdu slabe -> plynule se rozjede.
Golf GT 1.4 TSI 140HP bluemotion 2014 Tornado Red