ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Moderátor: čapik
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Akumulátor (baterka) originál AGM (Start+stop)
Sharan III 7N / Alhambra III má řídící jednotku pro řízené dobíjení (Bluemotion) a vyžaduje speciální akumulátory typu AGM.
-Pokud máte nezávislé topení, tak doporučuji rovnou zakoupit větší než se dodávají standartně 74Ah, protože Sharan 7N nemá možnost řešení dostavby druhé AKU jako měla druhá generace.
1)AKU VW: 000915105DJ 85AH/450A/12V
2)Napadlo mě použít aku z Audi A8, 7P0915105D 12V,105AH 580A
Cena je u VW: 389 €
Poslední otazník jsou rozměry, to ještě zbývá změřit na autě a vyřešeno.
Rozměry: 393 x 175 x 190 mm (D Š V)
Nebo máte lepší nápad?
Sharan III 7N / Alhambra III má řídící jednotku pro řízené dobíjení (Bluemotion) a vyžaduje speciální akumulátory typu AGM.
-Pokud máte nezávislé topení, tak doporučuji rovnou zakoupit větší než se dodávají standartně 74Ah, protože Sharan 7N nemá možnost řešení dostavby druhé AKU jako měla druhá generace.
1)AKU VW: 000915105DJ 85AH/450A/12V
2)Napadlo mě použít aku z Audi A8, 7P0915105D 12V,105AH 580A
Cena je u VW: 389 €
Poslední otazník jsou rozměry, to ještě zbývá změřit na autě a vyřešeno.
Rozměry: 393 x 175 x 190 mm (D Š V)
Nebo máte lepší nápad?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Pokud se tam vejde, tak za polovičku může vyhovět i toto:
Varta start-stop plus AGM 12V 105Ah 950A
5136,00,- Kč s DPH
4244,63,- Kč bez DPH
Přednosti autobaterie:
novativní technologie AGM se speciálním separátorem z rouna
Aktuální technologie prvotního vybavení pro vozy s rozšířenou technologií Start-Stop
3-4krát vyšší odolnost proti cyklickému zatěžování, která drží krok se všemi vozidly Start-Stop a luxusními vozy
Vyšší nabíjecí kapacita pro vstřebání dodatečné energie získané přeměnou brzdné energie
100% těsnící při otočení o 360°
Velmi dobrá startovací síla i ve stavu nižšího nabití
Delší životnost
Absolutně bezúdržbová
Kód :605901095
Název : Autobaterie Varta start-stop plus (AGM) 12V 105Ah 950A
Póly :DIN póly
Polarita (umístění +pólu) :Pravá
Upevňovací lišta : B13
Napětí [V] : 12
Kapacita [Ah] :105
Startovací proud [A] :950
Váha [kg] :29.40
Japonské značení:
Rozměry max. [mm](délka/šířka/výška):394/175/190
Typ : bezúdržbová
Varta start-stop plus AGM 12V 105Ah 950A
5136,00,- Kč s DPH
4244,63,- Kč bez DPH
Přednosti autobaterie:
novativní technologie AGM se speciálním separátorem z rouna
Aktuální technologie prvotního vybavení pro vozy s rozšířenou technologií Start-Stop
3-4krát vyšší odolnost proti cyklickému zatěžování, která drží krok se všemi vozidly Start-Stop a luxusními vozy
Vyšší nabíjecí kapacita pro vstřebání dodatečné energie získané přeměnou brzdné energie
100% těsnící při otočení o 360°
Velmi dobrá startovací síla i ve stavu nižšího nabití
Delší životnost
Absolutně bezúdržbová
Kód :605901095
Název : Autobaterie Varta start-stop plus (AGM) 12V 105Ah 950A
Póly :DIN póly
Polarita (umístění +pólu) :Pravá
Upevňovací lišta : B13
Napětí [V] : 12
Kapacita [Ah] :105
Startovací proud [A] :950
Váha [kg] :29.40
Japonské značení:
Rozměry max. [mm](délka/šířka/výška):394/175/190
Typ : bezúdržbová
- Mrsta
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 01.09.2013 13:50
- Bydliště: Praha - Východ
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Už někdo měnil tu baterii?
Mám tam Vartu (7P0915105A) AGM 12V 75 Ah 420 A je tam od nova, takže něco málo přes 5 let a už pomalu vadne, hlavně teď v mrazech.
Sice se nechá dobít, ale dvě hodiny po 24h nabíjení padá napětí na 12,39 takže už pomalu koukám za co vyměním.
Ty rozměry u 605901095 by měly sedět, zkoušel jí tam někdo dát?
Mám tam Vartu (7P0915105A) AGM 12V 75 Ah 420 A je tam od nova, takže něco málo přes 5 let a už pomalu vadne, hlavně teď v mrazech.
Sice se nechá dobít, ale dvě hodiny po 24h nabíjení padá napětí na 12,39 takže už pomalu koukám za co vyměním.
Ty rozměry u 605901095 by měly sedět, zkoušel jí tam někdo dát?
VW Sharan 2011, 125kW, DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.11.2017 15:16
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Ahoj,
no já budu potřebovat letos novou baterku a díval jsem se do toho auta a řeknu vám, že nejsem asi schopnej to sám vyměnit. Je tam k tomu strašnej přístup a nevím, co všechno bych musel odmontovat.
Dá se to udělat svépomocí? Zkoušel to někdo? Nemá někdo nějakýho fotoprůvodce?
Díky!
no já budu potřebovat letos novou baterku a díval jsem se do toho auta a řeknu vám, že nejsem asi schopnej to sám vyměnit. Je tam k tomu strašnej přístup a nevím, co všechno bych musel odmontovat.
Dá se to udělat svépomocí? Zkoušel to někdo? Nemá někdo nějakýho fotoprůvodce?
Díky!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 07.05.2009 23:16
- Bydliště: Liberec
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Ahoj, mě bylo řečeno několika mechaniky, že svépomocí to nedám. Né kvůli přístupu, ale jednak speciální baterie na Start-Stop, a taky musí být auto připojené k online Seat diagnostice při výměně a baterie má kód a ten se zadá do řídící jednotky. Jinak jednotka baterii "nepozná". Aspoň takhle jsem to laicky pochopil....
Jsem z Liberce a nejbližší autorizovaný servis Seatu je v Děčíně nebo Praze, zkoušel jsem i VW, ale tam mi řekli, že mi to sice můžou vyměnit, ale nenaprogramují, nemají online Seat diagnostiku. Nakonec jsem skončil v tom Děčíně.
Baterie vydržela něco přes 4 roky a 180 tis. km
Jsem z Liberce a nejbližší autorizovaný servis Seatu je v Děčíně nebo Praze, zkoušel jsem i VW, ale tam mi řekli, že mi to sice můžou vyměnit, ale nenaprogramují, nemají online Seat diagnostiku. Nakonec jsem skončil v tom Děčíně.
Baterie vydržela něco přes 4 roky a 180 tis. km
- Mrsta
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 01.09.2013 13:50
- Bydliště: Praha - Východ
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Teď v srpnu jsem kupoval novou (VARTA Silver AGM, Start - Stop Plus, 80Ah) a měnil svépomocí a není to složité. To co překáží jde uvolnit a dát stranou. Jinak u mého auta jsem jí jen odpojil a připojil novou a všechno funguje normálně, žádná diagnostika a nic podobného se připojovat nemuselo.
VW Sharan 2011, 125kW, DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.11.2017 15:16
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
A nejsou tam nějaký citlivý trubky, nebo tak? Bojím se, abych něco nezačal povolovat a pak to třeba neserval pro dotahování. Mluvím teď o těch věcech co jsou k oddělání, abych se dostal k baterce...
Každopádně díky za odpověď a asi to teda zkusím vyměnit, použiju stejnou baterku, co jste psali a pokud to nepůjde, tak tam vrznu starou a dojedu si na výměnu do servisu.
Snad to bude OK
Každopádně díky za odpověď a asi to teda zkusím vyměnit, použiju stejnou baterku, co jste psali a pokud to nepůjde, tak tam vrznu starou a dojedu si na výměnu do servisu.
Snad to bude OK
- Mrsta
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 01.09.2013 13:50
- Bydliště: Praha - Východ
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Žádnej strach a směle do tohoAikonn píše:A nejsou tam nějaký citlivý trubky, nebo tak? Bojím se, abych něco nezačal povolovat a pak to třeba neserval pro dotahování.
VW Sharan 2011, 125kW, DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 11.09.2017 19:11
- Bydliště: České Budějovice
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Ahoj,
tak mně baterku museli vyměnit na horách takže nová je EXIDE AGM EK700 (http://www.exide.info/spec/ek700.html" onclick="window.open(this.href);return false;), dle rady zkušeného VW aplinisty, prý více vydrží než Varta nebo Bosch - no uvidíme .
Dostal jsem předášku, že dát pouze AGM o kapacitě co tam patří a nikdy ne větší, že pak se auto zbytečně přetěžuje apod.
Bohužel neměl servisák sebou diag, ale prý by se měla po výměně nakódovat, jinak tolik nevydřží, protože auto postupem doby mění charakteristiku napájení.
A těď 2 otázky:
1) Kde zjistit údaje pro kódování, orig. baterie měla BEM kód, ale tato nic
Jediné co vím je kód výrobce TU3, ale PN a SN, na baterce nikde nic ???
2) Od výměny auto při podržení zamykání, sice zavře okna, ale už nebliknou blinkry, nevíte co je potřeba donastavit, aby zase fungovalo stejně?
Díky Michal
SEAT Alhambra 103kw
tak mně baterku museli vyměnit na horách takže nová je EXIDE AGM EK700 (http://www.exide.info/spec/ek700.html" onclick="window.open(this.href);return false;), dle rady zkušeného VW aplinisty, prý více vydrží než Varta nebo Bosch - no uvidíme .
Dostal jsem předášku, že dát pouze AGM o kapacitě co tam patří a nikdy ne větší, že pak se auto zbytečně přetěžuje apod.
Bohužel neměl servisák sebou diag, ale prý by se měla po výměně nakódovat, jinak tolik nevydřží, protože auto postupem doby mění charakteristiku napájení.
A těď 2 otázky:
1) Kde zjistit údaje pro kódování, orig. baterie měla BEM kód, ale tato nic
Jediné co vím je kód výrobce TU3, ale PN a SN, na baterce nikde nic ???
2) Od výměny auto při podržení zamykání, sice zavře okna, ale už nebliknou blinkry, nevíte co je potřeba donastavit, aby zase fungovalo stejně?
Díky Michal
SEAT Alhambra 103kw
Michal
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Tak me take pomalu odchazi baterie. Vybral jsem jako novou tuto: https://autobaterie.heureka.cz/varta-st ... 0-901-076/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to OK nebo byste doporucili jinou?
Diky.
Je to OK nebo byste doporucili jinou?
Diky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 15.03.2017 18:52
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Také mě odešla baterie (po 6,5 letech/ 165.000 km), kvůli problematice rekuperace a věcí okolo jsem v servisu nechal dát original (68AH/380A AGM...000 915 105 CC). Je to sice ranec ale snad bude pokoj. Po výměně dokódovali jednotku- BEM kód kvůli optimalizaci dobíjení. Asi by tady k tomu mohl někdo kdo tomu rozumí říci více...kdyby chtěl, co kluci?
VW Sharan 2.0 TDI 125 kW DSG 2012/model 2013
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 04.02.2017 20:43
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Jestli můžu opět trochu rozvířit diskusi. Baterka mi odešla po roce a půl. Měl jsem tam exide, ale nekodoval jsem ji.
V listopadu jsem tam měnil novou tu samou, a už jsme to nějak nakódovali, blbý je, že nemá ten kod, který se do diagnostiky zadává, ale jak jsem pochopil, na kódu ani tak nezáleží, spíš jde o to, řídící jednotce říct, že je tam nová baterka, a tak se nemusí jí bát nabíjet do plna.
Sleduju během jízdy nabíjecí proud, a docela zírám, jak debilní to algoritmus. Jestli jsem to dobře pochopil, tak to nabíjí podle teploty venku. V zimě i při krátkých cestách nabíjí větším proudem cca 10 A, ale v létě jen asi pět minut po startu a pak jej při brždění. Na krátkých cestách po městě několikrát za den to dostane docela zabrat /start-stop absolutně nepoužívám/. Když kapacita baterky klesne pod 80%, začne i v létě nabíjet permanentně víc, ale nad 80% se zase vypne nabíjení a smůla. Ale tak důsledně, že i po 100 km na dálnici nenabiju ani prd, spíš provozem vybiju víc než občasným bržděním dobiju.
Zjistil jsem, že jediná maličká pomoc je paradoxně zapnout světla - já celou dobu šetřil každý miliamper, aby se jízdou co nejvíc nabila, tak jsem nesvítil. Ale když jsem jednou zapnul světla, všiml jsem si náhodou, že najednou začal alternátor dobíjet sice asi 1A, ale dobíjel. Asi ten algoritmus myslí, že je tma a bude větší spotřeba, tak dobíjí víc.
Poslední dobou se mi nedaří ani na nabíječce nabít víc než na 85%, a dokonce i když jedu dlouho z kopce, tak jakmile je nabito nad 80%, omezuje se nabíjení na max 3-4 Amp, asi aby se baterka nepřebjela.
Nevíte někdo o možnosti nějak to překódovat? Aby i v létě nabíjela víc? Mám problém, že bydlím v paneláku a fakt se na nabíječku každý den nedostanu. Tak by se hodilo, kdyby to ekologicky postižený auto nabíjelo i na krátkých cestách v létě dýl než pět minut.
Ty vedra té baterce taky dost škodí, ale asi je fakt, že samo o sobě má auto velikou klidovou spotřebu - mám tam jablotroňácký dodatečný alarm na simku, a pak ještě nezávislý topení na další simku, tak to asi samo o sobě žere dost. Ale jestli to takhle půjde dál, pochybuju, že vydrží déle než minulá - pouhý rok a půl.
Díky za případný zkušenosti
V listopadu jsem tam měnil novou tu samou, a už jsme to nějak nakódovali, blbý je, že nemá ten kod, který se do diagnostiky zadává, ale jak jsem pochopil, na kódu ani tak nezáleží, spíš jde o to, řídící jednotce říct, že je tam nová baterka, a tak se nemusí jí bát nabíjet do plna.
Sleduju během jízdy nabíjecí proud, a docela zírám, jak debilní to algoritmus. Jestli jsem to dobře pochopil, tak to nabíjí podle teploty venku. V zimě i při krátkých cestách nabíjí větším proudem cca 10 A, ale v létě jen asi pět minut po startu a pak jej při brždění. Na krátkých cestách po městě několikrát za den to dostane docela zabrat /start-stop absolutně nepoužívám/. Když kapacita baterky klesne pod 80%, začne i v létě nabíjet permanentně víc, ale nad 80% se zase vypne nabíjení a smůla. Ale tak důsledně, že i po 100 km na dálnici nenabiju ani prd, spíš provozem vybiju víc než občasným bržděním dobiju.
Zjistil jsem, že jediná maličká pomoc je paradoxně zapnout světla - já celou dobu šetřil každý miliamper, aby se jízdou co nejvíc nabila, tak jsem nesvítil. Ale když jsem jednou zapnul světla, všiml jsem si náhodou, že najednou začal alternátor dobíjet sice asi 1A, ale dobíjel. Asi ten algoritmus myslí, že je tma a bude větší spotřeba, tak dobíjí víc.
Poslední dobou se mi nedaří ani na nabíječce nabít víc než na 85%, a dokonce i když jedu dlouho z kopce, tak jakmile je nabito nad 80%, omezuje se nabíjení na max 3-4 Amp, asi aby se baterka nepřebjela.
Nevíte někdo o možnosti nějak to překódovat? Aby i v létě nabíjela víc? Mám problém, že bydlím v paneláku a fakt se na nabíječku každý den nedostanu. Tak by se hodilo, kdyby to ekologicky postižený auto nabíjelo i na krátkých cestách v létě dýl než pět minut.
Ty vedra té baterce taky dost škodí, ale asi je fakt, že samo o sobě má auto velikou klidovou spotřebu - mám tam jablotroňácký dodatečný alarm na simku, a pak ještě nezávislý topení na další simku, tak to asi samo o sobě žere dost. Ale jestli to takhle půjde dál, pochybuju, že vydrží déle než minulá - pouhý rok a půl.
Díky za případný zkušenosti
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Vypoj konektor u minus polu. Bude to dobijet do plna a zaroven prestane fungovat start/stop. Dve mouchy jednou ranou
Odesláno z mého Pixel 3 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Pixel 3 pomocí Tapatalk
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 04.02.2017 20:43
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Diky, nechapu který konektor. U čeho?
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Na kabelu, co je pripojen na baterku je malej konektor. Je hned vedle baterky u minus polu. Tak ho vypoj.
Odesláno z mého Pixel 3 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Pixel 3 pomocí Tapatalk