snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Ripper
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 18.10.2011 11:24

snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od Ripper »

Zdravím odborníky. Můj Pašák mi na palubáku píše o 2 litry větší spotřebu, než je realita. VAG hlásí pouze tuto jedinou závadu:
19466 - rele pro cerpadlo chlazeni paliva (J445) - preruseni /zkrat na kostru.
Relé chlazení paliva v autě nemám, nebo si to aspoň myslím. Žádný chladič paliva jsem nikde nenašel.
VIS mi po zadání čísla chyby hlásí že je závada na snímači otáček vačky. Toto by mohlo napovídat té vysoké spotřebě na palubáku. Auto jede normálně, spočítaná spotřeba je taky OK. Předvstřik jsem seřídil na nulu. Tak se ptám, jestli mám jít po tom čidle otáček. Už jsem koukal kde je a zjistil jsem, že by neměl být problém s výměnou. Kabel ale prochází u rozvodů poměrně malou dírkou. Ptám se, jestli to jde vyměnit bez problémů, aniž by se rozebíralo půl motoru.
Jde o auto VW Passat 1,9 TDI PD, motor AVF, r.v. 2002.
Díky všem za reakce :)
Passat 1.9 TDI 96kW, 6q, AVF, 4 motion, sedan

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od yessmen »

viz. dieselpower forum:

""""První motory pd tzn. 115koní. měli v passatech chlazení paliva řešeno výměnikem na palivovém filtru a ten výměník chladila voda ze vlastního okruhu s malým chladičem v pravém předním podběhu a vlastním elektrickým čerpadlem co spínalo relé. a to je to relé které ti hlásí závadu. novější motory to měli už řešené bez tohohle vlastního oběhu vody. nedávali jste náhodou do novějšího modelu jednotku z b5??"""

S vačkou to opravdu nic nemá. Tzn. patrně to máš odpojené, přerušené atp.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od M@ty »

K tomu chlazení paliva - pokud máš výměník na paliv. filtru a od altíku kolem deklu rozvod. řemenu do prostoru před PP kolo ti vede potrubí, tak vodní chlazení paliva máš popř. si měl.

To čidlo vačky jsem neměnil. Pouze jsem ho očistil když se měnil rozvoďák. Ale pokud by bylo v háji tak by neměřila synchronizace vačka/klika. Jakou hodnotu ti to ukazuje?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Ripper
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 18.10.2011 11:24

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od Ripper »

yessmen píše:viz. dieselpower forum:

""""První motory pd tzn. 115koní. měli v passatech chlazení paliva řešeno výměnikem na palivovém filtru a ten výměník chladila voda ze vlastního okruhu s malým chladičem v pravém předním podběhu a vlastním elektrickým čerpadlem co spínalo relé. a to je to relé které ti hlásí závadu. novější motory to měli už řešené bez tohohle vlastního oběhu vody. nedávali jste náhodou do novějšího modelu jednotku z b5??"""

S vačkou to opravdu nic nemá. Tzn. patrně to máš odpojené, přerušené atp.
Ten výměník na paliv filtru nemám. S tou ŘJ mě to taky napadlo. Dnes jsme přehráli soft na upravený u hlásí to tu chybu pořád. Ona tam naskočí hned po vymazání VAGem, aniž by se motor hnul. Auto mám pár dnů a hlásí to tu hybu od začátku. Co s tím dělal předchozí majitel nevím. Tohle je přesný výpis z VAGu :
Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 038 906 019 EP
Díl: G010SG 1442
Kódování: 00002
Dílna #: WSC 25208
WVWZZZ3BZ1P293832 VWZ7Z0B5649010
1 závad nalezeno.
19466 - rele pro cerpadlo chlazeni paliva (J445) - preruseni /zkrat na kostru
P3010 - 35-10 - - - Sporadická
Readiness: N/A
Passat 1.9 TDI 96kW, 6q, AVF, 4 motion, sedan

Ripper
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 18.10.2011 11:24

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od Ripper »

M@ty píše:K tomu chlazení paliva - pokud máš výměník na paliv. filtru a od altíku kolem deklu rozvod. řemenu do prostoru před PP kolo ti vede potrubí, tak vodní chlazení paliva máš popř. si měl.

To čidlo vačky jsem neměnil. Pouze jsem ho očistil když se měnil rozvoďák. Ale pokud by bylo v háji tak by neměřila synchronizace vačka/klika. Jakou hodnotu ti to ukazuje?
Jaký hodnoty máš na mysli. Po seřízení, kanál 4, pozice 4 to ukazovalo 0,0. Proto mi to celý připadá divný a radši to konzultuju, než vyhodím prachy za čidlo
Passat 1.9 TDI 96kW, 6q, AVF, 4 motion, sedan

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od majkl1 »

A v otáčkách se ti hodnota mění? Ono by to mělo krapet kolísat. Třeba 0 - 0,6 - 0. Pokud tam je permanentně nula, tak si jí to asi dosazuje, když nemá info ze snímače. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Ripper
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 18.10.2011 11:24

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od Ripper »

majkl1 píše:A v otáčkách se ti hodnota mění? Ono by to mělo krapet kolísat. Třeba 0 - 0,6 - 0. Pokud tam je permanentně nula, tak si jí to asi dosazuje, když nemá info ze snímače. :roll:
Ano jsem přesvědčen, že se to měnilo tak jak popisuješ. Kolísalo to okolo nuly, když jsem přidal plyn.
Passat 1.9 TDI 96kW, 6q, AVF, 4 motion, sedan

fb_brian
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.05.2020 12:56

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Příspěvek od fb_brian »

Mám ten samý problém měl by tu někdo z vás řešení jak se ho zbavit ?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“