NÁPRAVA PŘEDNÍ: stabilizační tyčky, čepy, díly, opravy
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
NÁPRAVA PŘEDNÍ: stabilizační tyčky, čepy, díly, opravy
Přední náprava, Stabilizační tyčky, Čepy, ... díly, opravy, ....
Naposledy upravil(a) Shemik dne 18.03.2007 00:39, celkem upraveno 2 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Přední náprava, Stabilizační tyčky, Čepy, ... díly, opra
Ked sa vratim k slabym a silnym strankam tam by som asi povedal ze slabou strankou sharana je mierne poddimenzovana predna naprava co sa prejavi hlavne v kombinacii s sirsimi pneumatikami (gulove capi, tiahla stabilizatora).Shemik píše:Přední náprava, Stabilizační tyčky, Čepy, ... díly, opravy, ....
Na ten problem sa prislo dokonca VW niektore auta stahoval do servisov na kontrolu. Tieto problemiky nie su priamo nehodovo nebezpecne skor neprijemne. Tiahla stabilizatora ak maju volu tak sa to prejavi klopanim z prednej napravy pri prejazde jemnymi nerovnostami. Co sa tyka gulovych capov prejavi sa to tiez klopanim hlavne ak pri vytocenych kolach a nabehu na nejaku nerovnost a zvuk moze byt doprevadzany zvacsenymi vibraciami prenasanymi na volant. Vola gulovach capov sa da preverit velmi jednoducho. Chytit kolo a mykat s nim do lava a do prava. Pri uciteni vole doprevadzanej klopanim moze to byt vadny gulovy cap alebo vola na lozisku.
Pri volnom lozisku by kolo malo mat volu zvysle aj vodorovne. Co sa tyka tiahiel stabilizatora chytit auto za predny blatnik a mykat s nim tak ze sa bude zdvihat. Ak sa ozve klopanie moze to byt vybity cap na tiahle stabilizatora. Tiahla stabilizatora sa daju vymenit v beznych podmiekach je to jednoduche, gulove capy uz je trocha problem v tom ze auto potom musi ist na geometriu naprav.
Este podotykam ze najcastenie sa tento problem prejavoval pri hromadom nasadeni sirokych kol 215/55x16 lebo cim vacsie kola tym to auto lepsie sedi ale dan za to je mierne vacsia spotreba a vascia namaha naprav.
P.s. Tiahla stabilizatora su hromadny problem aj fabii a pol.
Pripajam obrazky s nakresmi.
- Přílohy
-
- stabilizator.JPG (76.49 KiB) Zobrazeno 16907 x
-
- riadenie.JPG (68.22 KiB) Zobrazeno 16919 x
- sid666
- Jezdec
- Příspěvky: 435
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sevwer čech Otvwice
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Side, prosim Te jak souvisi, ze kdyz 16tky, tak origo tycky? (Ja ted take budu delat tycky a nedavno jsem take prezul z 15tek na 16tky.) Dik za vysvetleni.sid666 píše:ano,ano..to je pravda , zrovna se na tyčky stabilizátoru chystám,ale ještě k tomu příjde výměna uložení předního stabilizátoru ...v kelly jedna tyčka za 800 ,- ,ale vzhledem k tomu,že bych rád na léto nasadil 16tky asi budu muset pořídit origo tyčky
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Jinak celý tento problém kolem tyček stabilizátorů mi jde pěkně na nervy.Nechal jsem je měnit hned když jsem to koupil.Člověk aby je tedy pomalu koupil do "foroty" a vozil to ssebou jako žárovky a nebo povinnou výbavu.Copak se ty čepy nedají nějak předimenzovat.Rozměry by se daly dodržet na desetinu přesně,jen dát silnější čepy.Jak by se k tomu stavěli na technický ?Nechci se smířit s tím,že to budu stále dokola měnit.A potom,nestojí to 1,50 Kč.sid666 píše:ano,ano..to je pravda , zrovna se na tyčky stabilizátoru chystám,ale ještě k tomu příjde výměna uložení předního stabilizátoru ...v kelly jedna tyčka za 800 ,- ,ale vzhledem k tomu,že bych rád na léto nasadil 16tky asi budu muset pořídit origo tyčky
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Dufam ze uz teraz by si uz nemal mat problem tebo VW na tu chybu dosiel a dokokonca aj stahoval auta spet do servisov. Takze teraz snad uz su na tom lepsie.kazbic píše:Jinak celý tento problém kolem tyček stabilizátorů mi jde pěkně na nervy.Nechal jsem je měnit hned když jsem to koupil.Člověk aby je tedy pomalu koupil do "foroty" a vozil to ssebou jako žárovky a nebo povinnou výbavu.Copak se ty čepy nedají nějak předimenzovat.Rozměry by se daly dodržet na desetinu přesně,jen dát silnější čepy.Jak by se k tomu stavěli na technický ?Nechci se smířit s tím,že to budu stále dokola měnit.A potom,nestojí to 1,50 Kč.sid666 píše:ano,ano..to je pravda , zrovna se na tyčky stabilizátoru chystám,ale ještě k tomu příjde výměna uložení předního stabilizátoru ...v kelly jedna tyčka za 800 ,- ,ale vzhledem k tomu,že bych rád na léto nasadil 16tky asi budu muset pořídit origo tyčky
viac info na https://www.fcd.eu/articleversion.aspx? ... ctionid=33" target="_blank
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Stahovanie Sharanov koly tiahlam stablizatora
na https://www.fcd.eu/articleversion.aspx? ... ctionid=33" target="_blank je sprava:
Volkswagen zve po celém Německu 30.000 vozů Sharan z data výroby od 2001 do 2005 do autorizovaných servisů. V celé Evropě je postiženo 69.000 vozidel. jak výrobce na dotaz »kfz-betrieb ONLINE« sdělil, měly by být na akci odstraněňovány různé problémy, které VW zjistil díky své dotazovací akci zaměřené na kvalitu.
V celé Evropě se nachází 52.000 vozidel s možnou vadou spojovacích tyčí, která zapříčiňuje jejich hlučnost. tyto by měly být při akci nahrazeny jinými. U celkem 5.200 vozidel z dat výroby od února do září 2004 mohou vypovědět službu xenonové světlomety díky možné vadě řídící jednotky. Zde se budou vyměňovat řídící jednotky. Po celé Evropě se svolává 19.600 modelů s automatickými převodovkami a s 85-kW-vznětovými motory. Zde může docházet ke kontaktu tlakového vedení přeplňování s převodovou skříní a může dojít k vzájemnému poškození. I tento díl bude na akci vyměňován.
U všech problémů se nejedná o problémy ohrožující bezpečnost posádky, sdělil mluvčí VW. Údajne nedošlo k žádným nehodám. Postižení zákazníci budou uvědoměni svolávacími dopisy přes obchodníky. Návštěva by měla trvat okolo dvou hodin, doba, za kterou by měly být všechny tři nedostatky odstraněny.
Volkswagen zve po celém Německu 30.000 vozů Sharan z data výroby od 2001 do 2005 do autorizovaných servisů. V celé Evropě je postiženo 69.000 vozidel. jak výrobce na dotaz »kfz-betrieb ONLINE« sdělil, měly by být na akci odstraněňovány různé problémy, které VW zjistil díky své dotazovací akci zaměřené na kvalitu.
V celé Evropě se nachází 52.000 vozidel s možnou vadou spojovacích tyčí, která zapříčiňuje jejich hlučnost. tyto by měly být při akci nahrazeny jinými. U celkem 5.200 vozidel z dat výroby od února do září 2004 mohou vypovědět službu xenonové světlomety díky možné vadě řídící jednotky. Zde se budou vyměňovat řídící jednotky. Po celé Evropě se svolává 19.600 modelů s automatickými převodovkami a s 85-kW-vznětovými motory. Zde může docházet ke kontaktu tlakového vedení přeplňování s převodovou skříní a může dojít k vzájemnému poškození. I tento díl bude na akci vyměňován.
U všech problémů se nejedná o problémy ohrožující bezpečnost posádky, sdělil mluvčí VW. Údajne nedošlo k žádným nehodám. Postižení zákazníci budou uvědoměni svolávacími dopisy přes obchodníky. Návštěva by měla trvat okolo dvou hodin, doba, za kterou by měly být všechny tři nedostatky odstraněny.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Vacsi disk = uzsia pneumatika aby si mal rovnaky priemer kola. A k tomu ak su sirsie tak su tie stabilizatorove tiahla ale aj cela naprava viac namahane. Ale zas ako to auto pekne sediShemik píše:Side, prosim Te jak souvisi, ze kdyz 16tky, tak origo tycky? (Ja ted take budu delat tycky a nedavno jsem take prezul z 15tek na 16tky.) Dik za vysvetleni.sid666 píše:ano,ano..to je pravda , zrovna se na tyčky stabilizátoru chystám,ale ještě k tomu příjde výměna uložení předního stabilizátoru ...v kelly jedna tyčka za 800 ,- ,ale vzhledem k tomu,že bych rád na léto nasadil 16tky asi budu muset pořídit origo tyčky
Urcite je vela lacnych vyrobcov napr v polsku a ty moc kvalitne veci nemusia robit. Ale verim aj tomu ze mozu byt aj klvalitnejsie ako su original ak je dobry vyrobca.
- x-man
- Jezdec
- Příspěvky: 266
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
kazbic píše:Jinak celý tento problém kolem tyček stabilizátorů mi jde pěkně na nervy.Nechal jsem je měnit hned když jsem to koupil.Člověk aby je tedy pomalu koupil do "foroty" a vozil to ssebou jako žárovky a nebo povinnou výbavu.Copak se ty čepy nedají nějak předimenzovat.Rozměry by se daly dodržet na desetinu přesně,jen dát silnější čepy.Jak by se k tomu stavěli na technický ?Nechci se smířit s tím,že to budu stále dokola měnit.A potom,nestojí to 1,50 Kč.sid666 píše:ano,ano..to je pravda , zrovna se na tyčky stabilizátoru chystám,ale ještě k tomu příjde výměna uložení předního stabilizátoru ...v kelly jedna tyčka za 800 ,- ,ale vzhledem k tomu,že bych rád na léto nasadil 16tky asi budu muset pořídit origo tyčky
tady jsou zesílené čepy
kdyby někdo měl zkušenost popř. cenu dejte vědět.
- Přílohy
-
- TieRodEndVW_Ford_Seat_05.03_de.pdf
- (451.35 KiB) Staženo 1201 x
- sid666
- Jezdec
- Příspěvky: 435
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sevwer čech Otvwice
Myslím,že abeljozef to napsal absolutně přesně...nechci tam dávat druhovýrobu,spousta lidí tvrdí,že vydrží tak deset ,dvanáct tisíc kilometrů...když větší kola,tak pevnější tyčky...jediný rozdíl bude asi v materiálu,ze kterého se dělá lůžko čepu...už se mi stalo,že jsem montoval tyčky z druhovýroby a normálně jsem je při utahování protáhnul skrz to železné futro...je pravda,že to bylo na toyotě - JAPONEC NAKONEC ,ale i tak...jinak jsem po bouračce kupoval stěrače na bejčka a proto,že jsem je musel koupit i s ramínkama ,vyšli na 1600,- a to byla druhovýroba a sleva v Kelly ...jinak druhovýroba stojí 1980,- ,origo to nevím a netroufám si odhadnout -ale to už je zase o něčem jiném
- Touny
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Meyle cepy
Cau , tak to co poslal X-MAN jde v pohode objednat a stoji to cca 850 a ks. Tj nejakych 1700CZK. Vyrobce uvadi, ze to vydrzi 150% oproti originalu, takze neni co resit.
Mejte se
Mejte se
- PajaS
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrané nad Vltavou
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
- Touny
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Objednano
Cau objednal jsem si to v Praze. Mrknete tady na ty stranky
http://www.partspoint.harpie.cz/nahradn ... meyle.html" target="_blank
Zatim cus
Touny
http://www.partspoint.harpie.cz/nahradn ... meyle.html" target="_blank
Zatim cus
Touny