závada klimatizace
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
diagnostika climatronicu v autě nepíše nic. Tak ještě mrknu co píše VAG
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
VAG taky bez závad. Zjistím, že je klapka vadná z hodnot co bude ukazovat?
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: závada klimatizace
asi ano.. měl by tam být vidět požadavek a kolik se natočila klapka
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: závada klimatizace
Taky můžeš zkusit udělat základní nastavení, klapky si znovu uloží krajní polohy. Dělá se to buď při výměně serva klapky, nebo když nejsou klapky natočeny tak jak mají být.
Každopádně jsme se od tebe nedozvěděli, jestli klima jako taková chladí, jestli je jedna trubka horká a druhá studená.
Každopádně jsme se od tebe nedozvěděli, jestli klima jako taková chladí, jestli je jedna trubka horká a druhá studená.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
no ve středu jak bylo chladno se mi zdálo, že byla jedna studená, ale dnes obě teplý. Takže asi ten expanzní ventil
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
Takže hadice teplý, expanzním ventilem to prý není, nevím podle čeho to usoudil. Klima nechladí, spíš přitápí. Jedna klapka v prdeli, základní nastavení nepomohlo. Dle fotek z diagnostiky teda mísící klapka V68?
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: závada klimatizace
Zkusím ti vysvětlit jak funguje ten expanzní ventil u climatronicu a jak vlastně dochází k ochlazení.
1. Ventil je samoregulační, díky speciální plynové hlavě, která podle teploty výstupního média reguluje otevření ventilu a tím optimalizuje chladící proces.
2. Pokud kompresor tlačí požadovanej tlak, ve ventilu dochází za normálních okolností ke správné expanzi média a značně ochlazeny pak prochází přes výparník, přes kterej se bere chladnej vzduch do kabiny. Následně až na výstupu z výparníku se změní na plyn.
3. Když kompreosr tlačí dost, ale ventil zůstane zaseklej v otevřené poloze, tak médium téměř volně prochází přes ventil, kde nemůže expandovat, protože nemá změnu tlaku. Tuhle chybu odhalí měření tlaku ve větvých vysokyho i nízkyho vedení. Ve větvi nízkotlaku naroste nadměrně tlak a ve větvi vysokotlaku naopak nepřiměřeně klesne.
4. Když kompresor netlačí dostatečně a expanzní ventil je v pořádku, přesto nebude docházet k expanzi, protože médium nemůže dosáhnout vyššího tlaku, tím pádem nemá odkud expadnovat a ochlazení se nekoná. Opět tohle odhalí měření tlaku ve větvích, kdy ve větvi vysokotlaku vůbec nenaroste tlak na požadovanou hodnotu.
5. Pohledem na ventilu není nic poznat, veškery části ovlivňující funkci sou uvnitř a není je vidět. Takže pokud neměřil tlaky, nemůže s jistotou říct, jestli ventil je, nebo není funkční.
Takže závěrem, pokud se kompresor točí a tlačí, není moc možností proč klimatizace nechladí. Kdyby se kompresor netočil, lépe řečeno nespínala spojka, je to zase jinej případ a tam už je o něco víc možností proč klima nefunguje a nespíná kompresor.
Takže pokud pán neví jak dál a je si jistej že je ventil v pořádku, tak doporučuju změnu servisu.
1. Ventil je samoregulační, díky speciální plynové hlavě, která podle teploty výstupního média reguluje otevření ventilu a tím optimalizuje chladící proces.
2. Pokud kompresor tlačí požadovanej tlak, ve ventilu dochází za normálních okolností ke správné expanzi média a značně ochlazeny pak prochází přes výparník, přes kterej se bere chladnej vzduch do kabiny. Následně až na výstupu z výparníku se změní na plyn.
3. Když kompreosr tlačí dost, ale ventil zůstane zaseklej v otevřené poloze, tak médium téměř volně prochází přes ventil, kde nemůže expandovat, protože nemá změnu tlaku. Tuhle chybu odhalí měření tlaku ve větvých vysokyho i nízkyho vedení. Ve větvi nízkotlaku naroste nadměrně tlak a ve větvi vysokotlaku naopak nepřiměřeně klesne.
4. Když kompresor netlačí dostatečně a expanzní ventil je v pořádku, přesto nebude docházet k expanzi, protože médium nemůže dosáhnout vyššího tlaku, tím pádem nemá odkud expadnovat a ochlazení se nekoná. Opět tohle odhalí měření tlaku ve větvích, kdy ve větvi vysokotlaku vůbec nenaroste tlak na požadovanou hodnotu.
5. Pohledem na ventilu není nic poznat, veškery části ovlivňující funkci sou uvnitř a není je vidět. Takže pokud neměřil tlaky, nemůže s jistotou říct, jestli ventil je, nebo není funkční.
Takže závěrem, pokud se kompresor točí a tlačí, není moc možností proč klimatizace nechladí. Kdyby se kompresor netočil, lépe řečeno nespínala spojka, je to zase jinej případ a tam už je o něco víc možností proč klima nefunguje a nespíná kompresor.
Takže pokud pán neví jak dál a je si jistej že je ventil v pořádku, tak doporučuju změnu servisu.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
No on bude spíš problem ten, že on ani neví kde ten expanzní ventil je. Jinak ti děkuju za objasnění, mě dnes jeho proslov o tom, že to všechno způsobuje klapka v palubovce ikdyž hadice byly teplý taky přišlo dost divný. Změnu servisu bych udělal, ale nechal sem tam už dost peněz za chladič, tlakovej ventil, kompresor a práci a rád bych to tam už dotáhl do konce kdyby se naskytly jiný potíže, aby mě s tím neposlal někam, že sem si to zavinil sám.
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: závada klimatizace
Expanzní ventil je ten obdélníček do kteryho dou obě trubky vstupující do kabiny, hned za ním je výparník, což je vlastně malej radiátor, kterej nehřeje,ale chladí. Proto se taky menuje výparník a ne radiátor.
Mimochodem a samozřejmě, pokud sou obě trubky horky, nebo spíš mají zvýšenou teplotu a nízkotlaká není výrazně chladnější, tedy až ledová, tak logicky klimatizace nemůže chladit ať sou klapky natočeny jakkoliv.
Mimochodem a samozřejmě, pokud sou obě trubky horky, nebo spíš mají zvýšenou teplotu a nízkotlaká není výrazně chladnější, tedy až ledová, tak logicky klimatizace nemůže chladit ať sou klapky natočeny jakkoliv.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
Expanzní ventil vyměněn a stále nechladí. Není tlak na vysokotlakým okruhu. Na nízko i vysokotlakým je cca 5bar. po zapnutí nebo vypnutí klimy se budík pohne jen o málo. Mohly by prý být někde přicpaný trubky. Divný ale je, že před dvěma týdny když mi auto předával, tak v servisu ještě klimatizace chladila. Mně už potom zavečer ne.
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: závada klimatizace
Tlaky chtělo změřit před výměnou. 5bar je opravdu hodně málo, pracovní tlak je mezi 16 bar - 32 bar. Pokud se měnil kompresor, protože starej byl nefunkční případně vydřenej, mohly piliny z něho opravdu něco ucpat a mohly taky zničit novej kompresor. Před výměnou kompresoru je vždycky potřeba udělat průplach systému právě kvůli vyčištění od pilin a vyměnit sušič.
Pokud není tlak ve vysokotlaku, musel by být ucpanej výstup z kompresoru, nebo kompresor prostě netlačí. Mohl to být klidně vadnej kus, ale většinou chyby vznikají, pokud je v systému bordel, kterej už ani sušič nevychytá.
Nevím co bych víc poradil, klimatizace je funkčně relativně jednoduchá věc a základním měřením se dá zjistit prakticky hned jak na tom kompresor je. Hlavně když sis auto přebíral a klimatizace chladila a večer už ne, tak je jasny, že se s kompresorem něco událo.
Těžko se něco řeší, když u toho člověk není, ale rozhodně trvej na tom aby to vyřešili, ale už jím nic neplať, už máš vyměněny všechny díly ktery mají nějakou funkci. Pokud se někde něco přicpalo, nebo odešel novej kompresor, nemůže to být tvoje chyba a opravu musí uhradit servis.
Pokud není tlak ve vysokotlaku, musel by být ucpanej výstup z kompresoru, nebo kompresor prostě netlačí. Mohl to být klidně vadnej kus, ale většinou chyby vznikají, pokud je v systému bordel, kterej už ani sušič nevychytá.
Nevím co bych víc poradil, klimatizace je funkčně relativně jednoduchá věc a základním měřením se dá zjistit prakticky hned jak na tom kompresor je. Hlavně když sis auto přebíral a klimatizace chladila a večer už ne, tak je jasny, že se s kompresorem něco událo.
Těžko se něco řeší, když u toho člověk není, ale rozhodně trvej na tom aby to vyřešili, ale už jím nic neplať, už máš vyměněny všechny díly ktery mají nějakou funkci. Pokud se někde něco přicpalo, nebo odešel novej kompresor, nemůže to být tvoje chyba a opravu musí uhradit servis.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
Už snad ani není jiná možnost, než že je něco přicpaný. Kompresor už je druhej, už právě jeden vadnej kus byl a je dost divný, že by byly vadný 2 za sebou. Okruh je ale za celou dobu co to řeším vyčištěnej asi už 7x. No já sem si myslel, že napřed změří tlaky, než vymění ventil, ale udělal to přesně naopak a teď se už samozřejmě vrátit nedá. Naštěstí se ale ten starej doma asi použije na jinou techniku, na oko nevypadá, že by byl v nepořádku.
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: závada klimatizace
Už druhej kompresor a 7x čištěnej okruh, to je síla. To teda vážně nevím co je to za servis, když na to neumí přijít, mám pocit, že z tebe akorát tahají peníze.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
Ten kompresor sem samozřejmě platil jen jeden. První byl vadnej kus už od výrobce, což teda moc nechápu, že se stává, ale budiž. Dnes to jdu vyzvednou, už tam na to byli jiní lidi, protože nikdo moc neví co s tím je Tak sem zvědavej. Nejspíš prý bublina v hadici, protože nejsou originální a klimatizace dlouhou dobu nejela. Nebo se hadice roztřepila a nějakej kousek vletěl do toho novýho kompresoru . Pravděpodobně to vypadá, že bylo auto bouraný a díly klimatizace tam byly naházený nějaký z vrakoviště, aby tam ta klima fyzicky aspoň byla. Auto jsem kupoval v listopadu s tím, že klima je ok, akorát asi není doplněná a přes zimu se to těžko vyzkouší, takže sem ji začal řešit až na jaře. Ale v takhle zoufalým stavu opravdu při koupi auta OK být nemohla a a ve smluvě je jasně napsáno, že žádné vady nebyly zatajeny. Je nějaká šance z majitele dostat nějakou korunu, nebo mám automaticky počítat s tím, že mě pošle do jistých končin a nic z něj nedostanu?
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: závada klimatizace
Tak auto už konečně chladí. Nějakej inteligent, kterej měnil hadici zkracoval hliníkový náústek, na kterej je nalisovaná hadice. Jenže tak dokonale, že tam kus hliníku zůstal odchlípnutej, uvolnil se a vletěl do kompresoru. Takže další kompresor v řiti Kompresor naštěstí půjde přes reklamaci. Tak snad už bude vše v pořádku.
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;