Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Knightey-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.01.2008 19:37
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Knightey- »

Asi jedine co bude nejlepsi je sem dat odkaz na video. Bohuzel me to potkalo minuly tyden...

https://www.youtube.com/watch?v=ymun992U2w4

Co k tomu predchazelo?

Ono mi to hulilo jednou z Prahy po dalnici, do kopce. Delalo to divny veci. Jako to, ze motor nesel vytocit vic jak 2800ot. Nemel vubec silu, Kdyz jsem vyradil, otacky samy vylitly pres 6000ot/min. Takze jsem tam musel mit kvalt a jelo to samo. Na dalnici jsem zastavit nemohl. Za mnou bilej dym jako krava, pak modrej, rana a cernej. A pak to jelo zase nejak normalne. Rikam, kruva divny. Jakoby pricpany DPF. Tak jsem jel dal. Melo to tendenci udelat po cca 5ti km jeste jednou.
Po dojeti na misto kde jsem parkoval, auto na volnobeh se klepalo ale slo na vsechny 4 valce. Korekce byly do 1,5mg vsude. Tak rikam, ze to dovezu do dilny, kde vytahnu vstriky a dam vsude nove tesneni medene.
Po 4 hodinach jsem vyjel a celou cestu (cca 35km) v pohode az pak kdyz jsem vyjel kopec z Jablonneho smerem na Mimon, tak potom to zaclo... to same jako na dalnici. Rikam si to prejde... Ale ujel jsem cca 2-3km a konec. Musel jsem zastavit. Sileny zvuky a jeste blikala kontrolka na olej a zhaveni. A po cca pul hodine kdyz jsem otocil klickem tak mi sivitla i kontrolka na vodu, v tom jsem se sel podivat na motor a vsechna voda v motorovem prostoru. Asi jak to tlakovalo expanskou tak to vylitalo. Na merce oleje nic ale pod vickem pro nalevani oleje je videt uz kapky vody... Asi kdybych to chipl driv a nechal vychladnout tak bych pak dojel. Ted uz to ani nechytne.

Ted co me ceka. Jsou dve moznosti. Bud koupim jiny motor rovnou a nebudu se s tim zabyvat. A nebo sundam hlavu a objednam tesneni, popripadne ji necham srovnat. A budu doufat, ze se tohle nestane znova. Kazdoapdne DPFko ukazovalo 40g ze 70g moznych. Ale je fakt, ze za studena kdyz sem sedel v aute, tak byl citit hrozny smrad divne spalene nafty, jakoby se cpavkem. Ale od auto a motoru se nikde vubec nekourilo.

Chyby v RJ motoru po tomhle:
Addresa 01: Motor Labely: SVO\03L-906-023-CAY.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 03L 906 023 PA HW: 03L 907 425 C
Systém a/nebo verze: 1,6l R4 CR td H43 0867
Kódování: 00114014030400080000
Číslo dílny: WSC 35110 790 50316
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023PA 003002 (VN35)
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023DB.rod
VCID: 74E1B8E9DF1C669E49-8020
3 závad nalezeno.

6395 - rada valcu 1 - sonda 1
P2237 00 [101] - napajeni cerpadla preruseni
Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 148911 km
Datum: 2046.14.30
Čas: 20:03:50

10116 - Palivo; systémový tlak/tlak Rail
P0087 00 [101] - príliš nízký
Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 148899 km
Datum: 2046.14.30
Čas: 19:52:31

7476 - Regulační ventil tlaku paliva; regulační odchylka
P229A 00 [101] - tlak příliš nízký
Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 148912 km
Datum: 2046.14.30
Čas: 20:04:26

Ve ctvrtek mi to nedalo a lehce jsem sundal sani od turba a koukl do vyfuku. Pri pokusu o start to tlakuje do expanzni nadobky. Coz je potvrzeni ze je KO hlava/tesneni.
Pri kontrole merky oleje, tak je nad maximem. Cili je tam uz i voda. To potvrzuje i to, ze jakmile se tohle stalo na videu a ja se pokusil otocim motorem, tak to neslo. Jako kdyby byl zadrenej. Ale spis to vypadalo na vodu ve valcich. Ktera ted vytekla do motoru dolu a ted s motorem jde alespon tocit. ma shanu chytit alespon.
Jinak voda byla i smerem od turba v sani u filtru. Nebo takova voda s olejem. Turbo ze saci strany, nejevi poskozeni na lopatkach a ani zadnou vuli. Zazil jsem hodne turb, kde byla vule silena a furt to jelo v pohode. Tohle je temer bez vule. Coz je divne. Pak mozna jeste jak by vypadalo z druhe strany.
vyfuk
vyfuk
turbo
turbo
Minulost:
VW Vento 1.9 TDi
Audi A4 B5 1.9 TDi
Audi A6 C5 2.5 TDi
Audi A8 D2 4.2i
Audi A8 D3 4.2i
Peugeot Partner 2.0HDi
VW Caddy 1.6TDI CW
VW Caddy 2.0i Ecofuel

Soucasnost:
VW Caddy 1.4TGi

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Peťas »

Kdyby mě motor takhle kouřil a vydával takové zvuky, tak okamžitě zastavuju (dálnice/nedálnice). Co se asi stalo.... přes turbo Ti to sežralo oleje, takže jsi to nejspíš zadřel a ta voda a td. už bude nejspíš jenom důsledek tvého pokračování v jízdě a přehřátí. Viděl bych to na nový motor, turbo, ......
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

vlado 14
Závodník
Závodník
Příspěvky: 531
Registrován: 19.04.2012 09:44
Bydliště: SK-OKRES MY

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od vlado 14 »

ale si mu dal pekne na pí..,suhlas s prispevkom vyssie,mal si to hned chcipnut
a nestartovat

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Bastard »

Dobrá práce, aneb likvidace motoru v přímém přenosu... Ony tam ty kontrolky jsou jenom pro okrasu. Kouřové signály už taky skoro nikomu nic neříkaj.

Knightey-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.01.2008 19:37
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Knightey- »

Bohuzel, jednou jsem odstavil auto na dalnici a tahle sranda me stala 50t kc. To jen tak mezi reci.
Kdyz se to stalo poprve, na te dalnici tak to prestalo po cca 300m (sjezd byl cca 500m). Auto stejne jelo bez plynu. Tezko ho chcipnout. Musel bych jedine pres kvalt a stat na brzde a to by hrozilo preskoceni rozvodu a nasledky by byly stejne hodne podobne.
Poprve to vypadalo temer jako ucpany DPF filtr, protoze jakmile to prestalo na te dalnici tak auto jelo uplne stejne jako kdyby se nic nestalo.
Pak jsem kontroloval olej v motoru a vsechno bylo v pohode. Olej tam byl stary cca 3t km.
Kdyz se to stalo podruhe, tak jsem bohuzel myslel ze to opet prejde jako na te dalnici. Bohuzel. A na druhou stranu je dobre ze se to takhle posralo.
Protoze horko tezko by clovek hledal cim by to bylo. A pri predstave jet s timhle autem 1000km na dovolenou a stat se toto...
Minulost:
VW Vento 1.9 TDi
Audi A4 B5 1.9 TDi
Audi A6 C5 2.5 TDi
Audi A8 D2 4.2i
Audi A8 D3 4.2i
Peugeot Partner 2.0HDi
VW Caddy 1.6TDI CW
VW Caddy 2.0i Ecofuel

Soucasnost:
VW Caddy 1.4TGi

Uživatelský avatar
C3
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od C3 »

škoda něco psát... tohle se autům nedělá :(
žádný rozvody ti nepřeskočí, když zastavíš přes kvalt, motor bych si scháněl novej.. bůhví co si užil lítat bez mazání a vody :D a jestli se ti rozlítlo tou jízdou turbo, můžeš mít poškozené i písty/válce ;) zkoukni jen díly, co má smysl si zachovat...
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Bastard »

Že by při zdechnutí motoru přes kvalt a brzdu mělo zkurvit rozvody, to je fáma jak cyp, to se ti spíš potkaj ventily s pístama při těch 6 tisících otáčkách... Případně nevydrží silentblok motoru, ale to jenom u starých vylítaných vran, který už něco pamatují. Každopádně hodně štěstí při shánění novýho motoru, tady ten dostal na pr**l neskutečným způsobem.

Uživatelský avatar
johnyG
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 390
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od johnyG »

Kontrolky blikají a pískají ,teplota leze na 120, za autem není skrz kouř vidět a o zvuku motoru radši nemluvim. Co jiného by mělo člověka přimět zastavit auto když ne tohle??????? To chce mít fakt koule na to jet dál a natáčet si to.

NECHAPU!!!!!!!!!! :fool: :fool:

Knightey-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.01.2008 19:37
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Knightey- »

C3: jak pises, bohuzel stalo se. Bohuzel nikdo nevi co s tim motorem bylo pred. Ono stacilo videt palivovy filtr (cerny jako olejovy), vstriky KO, buh vi jak dlouho se na ne jezdilo a hlavne na co to jezdilo atp atp...

Bastard: tak tohle je zase pekna blbost. Pokud rozvody nejsou v OK stavu, coz uz auto co ma 150t km na tacho se klidne muze stat a slouzilo jako sluzebak, tak uplne v klidu preskoci rozvodovy remen.
Me osobne se stalo, ze na starem 1.9TDi AFN se mi zvejknul klinek na vackove hridelce.
A Silentblok ulozeni prevodovky jsem zde menil pred cca 500km :)

johnyG: teploty vody jsem si nevsiml, az diky videu. Mazani bliklo i pred tim a olej jsem kontroloval a ten tam byl a v poradku, bez znamky vody. K tem kontrolkam, v motorovem prostoru bylo videt napadeni kunama. Spodni filc na motoru byl temer cely sezrany a cely motorovy prostor byl poslapany. Takze i tohle mi hned probliklo hlavou, pri prvnim bliknuti kontolky oleje.
Minulost:
VW Vento 1.9 TDi
Audi A4 B5 1.9 TDi
Audi A6 C5 2.5 TDi
Audi A8 D2 4.2i
Audi A8 D3 4.2i
Peugeot Partner 2.0HDi
VW Caddy 1.6TDI CW
VW Caddy 2.0i Ecofuel

Soucasnost:
VW Caddy 1.4TGi

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od 11mAjA11 »

Na starym TDi AFN se Ti nežvejklo nic na vačce protože ta je na kuželu, co se Ti žvejklo bylo rozvodové kolo na KLICE a to je běžná bolest motorů AFN, 1Z..což mimo jiné znamenalo zanedbaný servis..
Rozvody, tím že něco chcípnu s citem přes kvalt, skočit nemůžou, nemají důvod..to dřív urveš spojkovou lamelu..
Prvně si něco načti a pak si sumarizuj argumenty proč co nešlo.

To že to byl služebák zanedbaný do bezvědomí svědčí o tom že to byl asi výhodná koupě, a na následný servis se někdo jednoduše vysral..
Shrnutí je že si holt koupíš motor, který mimochodem asi nebude jak housky na krámě jako staré rotační TDi event. PD..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Knightey-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.01.2008 19:37
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Knightey- »

11mAjA11: moje chyba, myslel jsem na klice samozrejme...
Ono se jinak chcipa motor pri volnobehu a pri 6000ot/min a vice ze? :)

Vyhodna koupe to nebyla... Ale byl to sluzebni vuz, ktery vozil pouze lehke veci. Tim padem nebylo nic utahaneho a dojebaneho. A vysoky najezd km jsem u aut nikdy neresil a nekoukal na to. Protoze to me opravdu nezajimalo. A s tim ze neco odejde vzdy pocitam a takovyho servisu co jsem tam delal...
Prodejce vytahl servisni knizku kde mel veskere zaznamy.
Spis se obavam na co jezdili a jaky olej se menil a v jakych intervalech.
Přílohy
filtr palivovy
filtr palivovy
Minulost:
VW Vento 1.9 TDi
Audi A4 B5 1.9 TDi
Audi A6 C5 2.5 TDi
Audi A8 D2 4.2i
Audi A8 D3 4.2i
Peugeot Partner 2.0HDi
VW Caddy 1.6TDI CW
VW Caddy 2.0i Ecofuel

Soucasnost:
VW Caddy 1.4TGi

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Bastard »

No jak? Hodit kvalt, pustit spojku a brzdit... To že to točí 6k, ještě neznamená, že z toho leze plnej krouťák. Holt volně poletující olej v sání nějaký omezovač nezajímá... Můžeme tady vést akademickou debatu, kterej kvalt by byl nejvhodnější, ale osobně si myslím, že kterýkoliv krom zpátečky, samozřejmě s přihlédnutím k aktuální rychlosti.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od 11mAjA11 »

To ze je k necemu vedena servisni historie je pekne a fajn ale byl to sluzebni vuz s vysokym najezdem km..coz byl bezesporu duvod prodeje protoze vysoka porce km u cehokoliv znamena smrt cehokoliv zasadniho na motoru ci prevodovce.
Filtr vypada ze ho nikdo nemenil snad nikdy a olej to je polemika sama o sobe, jestli to jezdilo dalky tak je to normalne uhnane k smrti na prodlouzeny interval, podobne destruovany motor ma ted znamy na dilne akorat je to insignia 2.0 turbo benzin.
Motor uvnitr ma nanosy karbonu cca 3mm vsude, rozlamane listy rozvodu, vymenene turbo protoze nadmerne bral olej na cca. 2tkm to byly 3 litry, proto se motor rozebiral a reklamovalo se to ackarum.
Ale to je fuk proste zhanej motor tohle nema z ekonomickeho hlediska snad ani smysl opravovat..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Knightey-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.01.2008 19:37
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou? 1.6TDi CR

Příspěvek od Knightey- »

Tak motor prehozeny.
Tenhle novy motor se chova uplne jinak. Tak nejak ladne, vsechno jde jak ma jit. A to je ten motor o dva roky starsi a najeto stejne. A kdyz jsem prehazoval dily z motoru na motor, tak jsem se divil, ze tenhle starsi je v mnohem lepsim stavu nez ten muj puvodni. Sani, EGR, rozvody, spojka atp... Takze ono buh vi jak to je s tema KM a nebo spis opravdu na co ten sluzebni vuz jezdil.
https://youtu.be/tqLuBJNQ1NI
Minulost:
VW Vento 1.9 TDi
Audi A4 B5 1.9 TDi
Audi A6 C5 2.5 TDi
Audi A8 D2 4.2i
Audi A8 D3 4.2i
Peugeot Partner 2.0HDi
VW Caddy 1.6TDI CW
VW Caddy 2.0i Ecofuel

Soucasnost:
VW Caddy 1.4TGi

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“