MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
traser
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 13.03.2012 13:47

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od traser »

Zdar pánové,
poradil by mi někdo? Mam Alhambru 1,9 TDI 85kW PD r.2002, sháním šroub ke vstřiku mám na něm strženou hlavu, myslím že má označení S2 je to šestka 12ti hran.Nebo třeba katalogové číslo.
Díky

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od 11mAjA11 »

Motor AJM 270tkm najeto ve 230tkm dělané rozvody (nevím kde) , závada byla nepravidelný chod motoru za tepla, diagnosticky "vynechávání zapalování na třetím válci" napružil sem kontakty a OK chyba je eliminována žádné vibrace a cukání, motor když přes noc auto stojí tak ráno se musí déle točit než chytí , lehce zatarokuje a jede normálně, volnoběh vyrovnaný..
Problém je že to hulí furt jak stará Avia, prostě nespálená nafta..

Můj tip bez měření kompresí jsou Odcházející vstřiky, minimálně dva.

Spojka je před smrťou kope to do pedálu, žhaviče nové vačka na 0 vstřiky viz. obr.
Přílohy
.
.
.
.
.
.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Kory D.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 02.09.2014 13:50

Motor po cca 40 km jazdy začne trhať pomoc !!!

Příspěvek od Kory D. »

Ahojte ja Ford Galaxy 1,9 Tdi 85kw AUY, už dva mesiace riešim problem s motorom po zahriaťí motora na 90°C a naslednej jazde cca40km
začne motor pri jemnej zaťaži /mali kopec,zríchlenie/ trhať škubať ako pri jazde po D1 ,zastavím necham 10 minut na volnobehu alebo vipnem zas 40km v pohode a problem sa opakuje -palubka nehlasí žiadný problem tak isto VAG 401,9 S bez hlášok ,začal som vimena PF, vičisťenie čerpadla v nádrži, prefuknuťie trubiek,výmena rozvodov /už bolo aj tak na čase/preťesnenie hlavý /bol malý unik chladiva/ posledný krok vstreky preťesnenie,testovanie,vičistenie všetko ok a motor stále blbne ,počas jazdy neviem ake hodnoty na VAGu sledovať/ktoru skupinu/ možno bi niečo prezradilý prosím pomooooc! D.

Bertone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2013 15:49

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od Bertone »

Zdravím, mám problém se Šarikem. 1.9 PD 85kw BVK
Otáčky na volnoběh kolísají, to už jsem zde četl co by to zrhuba mohlo býti. Jen si nevím rady s tímto: Přidržím motor na 2 tis otáček a jak přidám plyn, tak jdou cítit vibrace a pak to přestane... Nejčastěji se to projevuje při řazení z 4 na 5 a z 5 na 6. Uložení poloosy už je vyměné a silentbloky na ramenech také. Všechny 4 vstřiky jsou po repasy. Díky za radu.

wot111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 07.08.2013 17:26

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od wot111 »

zdravim, mam problem ze ked nastartujem studeny motor,chyti hned ale otacky su trocha nepravidelne a a motor ma chvilku dost taky klepotavy zvuk, ale po par sekunach uz je vsetko ok... stava sa to len ked je motor studeny....a este nedavnto sa mi stalo po otoceni klucika do 1 polohy sa ozval cudny zvuk taky trk-trk-trk.... take klepkanie, zvuk isiel z pravej strany ako je nadobka na chladiacu zmes .... po nastratovani ok, uz sa to neopakovalo..

Uživatelský avatar
robin benett
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.01.2014 14:25

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od robin benett »

ahoj
chtěl bych se zeptat,zda by někdo poradil - vw golf iv tdi AGR 66kw
nepravidelný chod, celkově vibrace přenášené na volant a karoserii a takové divné bouchání při akceleraci(sešlápnutí plynu)nic kovové,spíše dunivé zvuky,při nezátežové jízdě se to trošku ustálý,ale divně to bouchá jakoby špatné spalování,nevím?
- rozvody vyměněny,nastaveny,tlaky od rozvodů 30 - 25 - 25 - 30, vstřiky v pořádku, bílý spíše namodralý kouř cítit olejem,při teplém motoru se chod malinko zjemní,ale zůstává nepravidelný,spojka nová,setrvák by měl být ok,spotřeba vyšší kolem 6litrů

děkuji za nějakou radu,už nevím kam a co s tím?
mein liebling´s Golf ...

audiomaster
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 01.04.2013 21:03

motor vs. altik

Příspěvek od audiomaster »

Zdravim, mam alhambru VR6 AYL s LPG a uz dlhsie mam tento problem. Na volnobehu resp. sa mi zda ze castejsie to robi po dobrzdeni na krizovatke a naslednom volnobehu cvakne nejake relatko v oblasti budikov motor zacne ist nerovnomerne (vypadne nejaky valec, mozno dva), niekedy par krat streli do vyfuku a budik dobijania poklesne zo 14V na cca 13V. Trva to tak 3-4s potom sa dobijanie vrati na povodnych 14V a motor ide tiez uz pekne. Robi to na LPG aj na benzine, sviecky su nove. Na VAG-u sa mi stale opakuje sporadicke vynechavanie zapalovania na valci 1 a valci 5. Zapalovacimi modulmi to tiez nie je - su nove resp. prehadzovane medzi sebou a stale vypadavaju iba V1 a V5.
Vypadok motora je podla vas pricinou poklesu napatia altika alebo sa tam nieco zopne (to cvaknutie relatka) co stiahne napatie a sposobi nasledny vypadok zapalovania a nepravidelny chod?




modedit: dotaz se hodí třeba do tohoto tématu, byť se tu řeší převážně TDi. Doplň si do podpisu typ auta a přibližné bydliště, snáz se pak radí nebo pošle za odborníkem.

jiri.camaj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 20.12.2015 18:47

1.9 TDI 85Kw Nepravidelny chod volnobehu motoru za studena

Příspěvek od jiri.camaj »

Zdravím Potreboval bych prosim poradi. Mam VW Sharan 4motion 1.9TDI 85Kw rv.2002/12 Z niceho nic jednou rano jsem nastartoval-Motor chytnul bez problemu a asi 10 vterin po nastartovani ma nepravidelny chod, asi3 vteriny jede normalne a pak se jakoby zadusi na vterinku a zase se rozjede na 3 vteriny a zase se pridusi...a tak se to porad opakuje-behem toho z vyfuku odfoukne lehce cerny kour kdyz se vrati na normal.otacky...pri seslapnuti plynu tak na 1500ot/min narmalne motor bez problemu vyjede do otacek z vyfuku se trochu zakouri a vse je OK. Za tepla startuje taky normalne jede normalne i bezi volnobeh normalne....jen se neda posouvat na volnobeh-treba na klrizovatce- pak taky zacne skubat v tom samem intervalu. Ale staci lehce seslapnout plyn a jede OK
Ale kazdy start studeneho auta je porad ten stejny problem....

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od M@rty74 »

Základ je to přečíst VAGem, jinak je to věštění z křišťálové koule...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

pepsikx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 07.01.2016 12:25

Cukání motoru Sharan, 1,9 85kw

Příspěvek od pepsikx »

Zdravím,
třeba mi tu někdo poradí, mám Sharana 1,9tdi, 85kw, r.v.2002 a mám problém, že motor kolem 2tis. otáček cuká a když uberu plyn, tak to udělá takový přerušovaný "vzduchový zvuk od vysokého tónu k nižšímu" - asi prý turbo, ale nevím, na VAGu to nic nepíše...nevím jestli se dá vyměnit ten ventílek u turba, protože se mi zdá, že nechodí jak má a nedělá ten zvuk on... a samozřejmě, že když občas motor vytočím do cca 2500 otáček, tak často skáče motor do nouzáku a když vypnu klíček tak je vše zase OK. Naftový filtr vyměněn...Nevím co s tím, díky za rady. Tomáš


modedit: ahoj, respektuj prosím pravidla a hledej odpověď v Sherlockovi, příp. najdi nejpodobnější téma a dotaz dej tam. Je doporučeno dát si typ auta do podpisu a přibližné bydliště do profilu - usnadní se tak pomoc a příp. nasměrování. Tvůj dotaz jsem dal sem, i když možná by se hodil i do tématu o turbu - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=20331" onclick="window.open(this.href);return false;

jiskrabk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 07.08.2011 09:51

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od jiskrabk »

Ahoj,

měl bych dotaz na názor (a postup s ohledem na finanční náklady :)...)
Galaxy 1,9 TDi 85 KW
Za studena první start chytne a chcípne, pak se mu nechce chytit, po chvíli chytí, ale mlátí a jede možná jen na 2 válce, pak se chytí ale i tak je to rozhádaný a asi jede jen na 3 válce. Další starty už chytají hned, ale i na teplým motoru je to na volnobeh nepravidelný a rozhádaný.
VAG píše chybu:
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Sporadická

na kanálu 13 na volnoběh:
2,99; 1,21; -1,71; -0,5
po chvíli se to trochu zlepšilo ale žádný zázrak:
2,99; 0,91; -1,23; -0,4

až po přidání plynu to šlo níž (nemám to ale zrovna zalogovaný)...

dotaz je... může to být kontakty - tedy má cenu dát si práci, nebo nechat udělat a zaplatit, sundání víka?
Nebo mám rovnou shánět vstřiky ať to udělají zároveň?
A následně seřízení vstřiku by mi mohl udělat kdo (pominu-li VW servis)? Je na to potřeba něco speciálního, nebo lze přes VAG apod?
Případně co jsou dneska přiměřené ceny za vstřik (použitý/nový), těsnící kroužky apod.?

Děkuji,
J.

edit: doplnění info... (tach. 233tis, ale myslím že neodpovídá realitě - koupeno ve 140 tis) po koupi cca. před 80tis dělaná hlava... tedy broušení, odtlakování, tesnění, nové kroužky vstřiků
Ford Galaxy 1,9 TDi PD 85KW 2002

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od M@rty74 »

Ano můžou to dělat kontakty na vstřikovačích ( tato chyba se vyskytuje napříč koncernem - třeba Škodofka je na tom podobně ) - ventilové víko dolů a zkus je napružit - pokud jsi trošku zručný, tak to zvládneš vlastníma rukama... Druhá možnost je koupit nový svazek do hlavy - 038971600 - obvyklá cena 1800 - 2000.

Seřízení vstřiku - respektive kontrolu lze udělat pouze po jeho demontáži na speciální stolici - cena za kontrolu JEDNOHO PD vstřiku se alespoň v Praze a okolí pohybuje mezi 1200-1500 za kus, takže řádek 1 vyjde rozhodně levněji.

Nový vstřik stojí absolutní nesmysl - cca 15tis a víc.

Pokud budeš kupovat vstřiky starší kdekoliv - bazar, aukro, vrakoviště - vždy kupuješ zajíce v pytli a nikdy nevíš, že nejsou horší než tvoje původní...

Originál sada těsnění a podložek 038198051C je cca 750-800. Aftermarket není o nic levnější - cca 200 na jeden vstřik.

:thanks: - Howgh
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

jiskrabk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 07.08.2011 09:51

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od jiskrabk »

děkuji za info... už jsem to z části zjistil sám :)
dneska ráno me poněkud vyjevilo že je hodně slyšet turbo v kabině (při akceleraci jakoby si člověk pustitl naplno ventiltory), tak to byla jen poslední kapka k rozhodnutí to rozhodit...

Kontakty jsem napružil a ejhle 13. kanál spadly hodnoty na nějakých +- 1 - 0,4 - 0,9 - 0,2... po chvíli jak se motor ohříval se to i pomalu lepšilo.

Teď mi zbýva dořešit tu hlasitost turba... měl jsem podezdření na hadice nebo trubky sání, ale nikde jsem nic prasklého nebo upadlého nenašel... jediné co, tak tam asi v noci byla kunní návštěva a mám vyžraný to polstrování na plastu co kreje střerače od motoru - ale to už je na jiné téma, zda si myslíte že by to mohlo být tím?

J.
Ford Galaxy 1,9 TDi PD 85KW 2002

Uživatelský avatar
pomaru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 23.06.2009 16:04
Bydliště: Velky grunoW

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od pomaru »

Prosím o radu,
Alhambra 2004 96kw pd, do cca 1400ot klid, od 1400-2200ot dost motor škube, od 2200-4000ot škube méně. Diagnostika nic nepíše, potrubí od turba rozebráno složeno a vše OK, EGR zaslepen nepomohlo, na všech vstřikách napruženo a stále vše při starém. Kde bych mohl hledat další problém. Děkuju za každou radu

jodis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 09.11.2014 13:27

MOTOR PD: jede na 2-3 válce.

Příspěvek od jodis »

Zdravím, prosím o radu, jestli se to tady řešilo tak se omlouvám, já to nenašel. Mám Galaxy 1,9tdi PD 85kw., AUY, rok 2001, dneska při jízdě ještě za studena náhlá ztráta výkonu a bílý kouř z výfuku, po zastavení zjištěno, že motor jede na 2-3 válce, po zahřátí a návratu domů stále to stejné, kouření hlavně při přidání plynu. Po vychladnutí motoru zjištěno, že vody ani oleje neubylo. Že by odešel jeden až dva vstřiky a ten kouř je nespálená nafta? Poradíte?

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“