Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
P4V3LS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 03.11.2012 10:14
Bydliště: Trutnovsko, Náchodsko

Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od P4V3LS »

Ahoj, prosím o radu. Když nastartuji (1.8T 132kW), otáčky jsou kolem dvou tisíc, po chvilce jsou v normálu a po ohřátí jsou zase nízké a má snahu to chcípnout. Diagnostika mi napsala toto:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
5 Nalezeny chyby:
17524 - rada 1 -sonda 1: topny okruh Preruseni
P1116 - 35-00 - -
17511 - rada 1 -sonda 1: topny okruh Vykon prilis maly
P1103 - 35-00 - -
16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani
P0300 - 35-10 - - - Sporadicky
16685 - Valec 1 Zjisteno zapalovani vynechava
P0301 - 35-10 - - - Sporadicky
16688 - Valec 4 Zjisteno zapalovani vynechava
P0304 - 35-10 - - - Sporadicky

Prosím o radu, děkuji.
VW Vento 1.9 TDi, 66kW, *1994

Uživatelský avatar
EgoBurian
Závodník
Závodník
Příspěvky: 653
Registrován: 28.06.2016 17:03
Bydliště: Týn nad VWltavou (Kameňákov)

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od EgoBurian »

Pro začátek zkontroluj svíčky a pojistky
Chudej pracující
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/

Uživatelský avatar
P4V3LS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 03.11.2012 10:14
Bydliště: Trutnovsko, Náchodsko

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od P4V3LS »

Tak jsem vyměnil lambda sondu, ale chování se motoru se takřka nezměnilo, akorát VAG mi lambádu už nenapíše. Motor má ale stále nepravidelný chod, po nastartování otáčky na chvíli vyletí k nějakým 1600, zřejmě kvůli sekundárnímu vzduchu (?), poté se drží okolo 750, ale kolísají. Stalo se i to, že se volnoběh v jednu chvíli zvýšil asi na 1100 ot/min a stále je to drželo, VAG poté vypisoval chybu regulaci otáček nad požadovanou hodnotu.

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
3 Nalezeny chyby:
16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani
P0300 - 35-00 - -
16687 - Valec 3 Zjisteno zapalovani vynechava
P0303 - 35-00 - -
16688 - Valec 4 Zjisteno zapalovani vynechava
P0304 - 35-00 - -
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
1 Nalezeny chyby:
16891 - Regulace volnobehu Otacky nad pozadovanou hodnotou
P0507 - 35-00 - -


Né vždy po jízdě, ikdyž motor jde jak pumpa na sračky, je na VAGu vynechávání zapalování. Chtěl jsem zkusit prohodit cívky, ale vzhledem k tomu, že jednou to napíše 3 a 4 válec, poté 4 a 1 válec, tak prohazování je nesmysl. V kanále 15 jsem pozoroval vynechávání zapalování a něco málo tam skáče. Cívky by měly být nové, ale zkusím ještě jiné. 3 cívky jsou BERU, jedna, ta na prvním válci, ještě originál.
Napadá někoho něco? Nějaká "diagnostika"? Začínám z tý sekačky na trávu mít trochu nervy, zlatý traktory :/

Díky
VW Vento 1.9 TDi, 66kW, *1994

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od VWMysak »

Vyměň všechny svíčky (jak už bylo psáno) a vyčisti škrtící klapku a udělej základní nastavení a zrovna bych vyměnit i čidlo teploty.
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
P4V3LS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 03.11.2012 10:14
Bydliště: Trutnovsko, Náchodsko

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od P4V3LS »

Proč čidlo teploty? A které máš na mysli?
VW Vento 1.9 TDi, 66kW, *1994

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od VWMysak »

Čidlo teploty vody, to co je na hadici, zelený. Má vliv jak na otáčky tak startování za studena a tepla.

Ale hlavně udělej ty svíčky a klapku, pak se uvidí co dál.
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od noxik600 »

Přesně tak, svíčky a čidlo teploty, pak VAG
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od Graun »

Zkusil bych nastříkat trochu vody na zapalovací modul a sledoval, zda neprobíjí za chodu motoru. Pokud jsou cívky vadné, jdou vidět jiskry u napojení na kabely.
Tady bylo někde k tomu video z YT.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
P4V3LS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 03.11.2012 10:14
Bydliště: Trutnovsko, Náchodsko

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od P4V3LS »

Ta jsem tu... Takže znovu... Svíčky nové, nic se nezměnilo. Klapku jsem měl venku, vyčistil jsem ji, dal nové těsnění, chtěl jsem udělat základní nastavení, ale nastal problém s nedovřenou klapkou, ve VAGu při vypnutém motoru mi ukazuje hodnotu 4,7%, ALE defacto v mínusu, protože když s citem šlapu na pedál, tak z těch 4,7% se dostávám na 0% a pokračuje to normálně nahoru, na podlaze mám nějakých 99,6%. Když se na hodnotu podívám při nastartovaném motoru, tak jsem na nějakých 0,4%, což by asi bylo i v pořádku. Ale nerozumím té mínusové hodnotě. Pedál jsem ve VAGu kontroloval a ten je v pořádku.

Jinak to jde pořád úplně na p*ču, otáčky kolísají, občas se drží kolem 1200 ot/min., paměť závad prázdná, ovšem v kanále 15 a 16 skáčou výpadky, avšak POUZE při volnoběhu!!! Když se podívám na výpadky během jízdy, tak se nezvyšují, jakmile ale zastavím a motor spadne na volnoběh, opět výpadky naskakují, na VŠECH 4 válcích.

Zapalovací modul nemám, cívky mají modul již v sobě. Je to 2003 r.v.

Napadá někoho něco? Kolísání otáček má má pravděpodobně příčinu ve výpadcích.

Díky za rady.
VW Vento 1.9 TDi, 66kW, *1994

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Příspěvek od noxik600 »

Nevím, jak ty, ale mě VAG ukazuje normální hodnotu klapky,nevím teď úplně přesně z hlavy, asi 2,5 - 7,5. Já mám na volnoběh klapku na 3,6%, řešil jsem to s mechanikem a mít 0 = zcela zavřená klapka, je kravina,protože by motor chcípnul - bez vzduchu.
podle toho co píšeš, tvá klapka dusí motor na volnoběh, protože mu nedá dost vzduchu na správnou směs a pak jsou ty výpadky. Při jízdě, když ty šlapeš na plyn, tak se klapka otevře a proto vypadky zmizí.
Takže si půjčit jinou klapku a vyzkoušet, ať máš jistotu.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“