Zdravím všechny členy zdejšího fóra,
předem bych zde chtěl uvést, že nepíšu téma, které bych si mohl najít, že se to zde již několikrát řešilo. Máme problém s tímto vozem již rok a teď už si vážně nevíme rady a tak poprvé píši sem. (Hulí jak stará Avia a i tak smrdí po nespálnené naftě)
Historie problému:
Kamarád koupil toto auto, dovoz z Německa, už po cestě od prodejce asi po 100km začlo lehce pokuřovat, ale jelo bez problému. Prodejce nebral telefon a udělal tu chybu, že po konzultaci zde nechal zrepasovat vstřiky, protože věděl, že by ho to jistě v budoucnu čekalo a auto nevrátil.
Dle firmy byly 2 horší a 2 v pohodě, ale rozhodně nebyly mrtvé, ale i tak prošly repasem. Vstřiky se namontovaly, s novým těsněním a nastavily se na 180° - beze změny.
Dále jsme přišli na to, že je vyřezaný DPF filtr, tak jsme namotovali nový - beze změny. Nechali jsme pro jistotu nahrat originální SW do jednotky, kdyby jej někdo špatně upravil po vyřezání filtru - beze změny.
EGR ventil jsme vyčistili, chodí jak má - žádná změna. Nezbylo nic jiného, než hlava dolů, při repasu hlavy přisli na to, že jsou všechny 4 výfukové ventily ohlé. Takže nová repasovaná hlava + ventily, motor se složil s novými rozvody - beze změny.
Turbo nemá žádné vůle.
Voda se neztrácí, že by prokapával fridex do výfuku přes ohřev vody výfukovými plyny.
Mé momentální otázky zní:
Jak velký vliv na hulení z výfuku má nastavení vačky (předvstřiku)? Je to až tak zásadní, nebo jen čistě na spotřebu a chod motoru? Kde jsme mohli udělat chybu? Napadá Vás ještě něco? Nesetkal se někdo s podobným problémem?
Nevěřím tomu, že nám pomůže jedině druhý motor, chci to vybojovat, už na tom kus práce a peněz a já věřím, že to už musí být prkotina, a nebo ja tam zásadní problém v bloku motoru.
Děkuji všem co si tohle přečetli až do konce a pokusí se jakkoliv pomoci.
Jedná se o auto: VW Passat B6 2.0 TDI BMP 2006 Automat DSG.
Passat B6 2.0 TDI, problém s motorem-hulí a smrdí štiplavě
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27.07.2016 18:07
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Passat B6 2.0 TDI, problém s motorem-hulí a smrdí štiplavě
měl jsem podobnou zkušenost A4 Avant rok tuším 07,(shodou okolností taky z Reichu ) podobný příznaky a stejnej motor
psalo to lambdu, při její výměně se zjistilo, že chybí DPF, v ČR již klasika, ale dopraseno tentokrát opravdu fenomenálně, takže doplněno zpět a vyměněn naft. filtr
od té doby celkem v mezích, byť ne 100%, ale to přičítám i nájezdu skoro 3 kila
psalo to lambdu, při její výměně se zjistilo, že chybí DPF, v ČR již klasika, ale dopraseno tentokrát opravdu fenomenálně, takže doplněno zpět a vyměněn naft. filtr
od té doby celkem v mezích, byť ne 100%, ale to přičítám i nájezdu skoro 3 kila
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27.07.2016 18:07
Re: Passat B6 2.0 TDI, problém s motorem-hulí a smrdí štiplavě
Moc děkuji za postřeh, nám to právě od začátku vůbec nic nenapsalo. Každopádně momentálně uvažuji o tom, že motor půjde ven komplet a zrovna se pro jistotu překoužkují písty, zkontroluje klika, komplet přetěsní a pak pokud to bude tou lambdou to už bude prkotina, alespoň na to potom bude spoleh, pořád je to principově jen mechanika, ale bohužel v b6 už opravdu dost elektrických systémů, senzorů a čidel a stačí byť jen jedno špatné, ale pokud to diagnostika nenapíše, tak jsme všichni v pasti a musíme jít metodou pokus omyl. Nějaké lambdy se mi tu válí, tak to vyzkouším, než půjde motor ven.